Wat niet eten en niet drinken tijdens de zwangerschap!

nouja :oops: :lol:



nee valt wel mee, bloeddruk is denk ik laag… en ik hou geen vocht vast:wink:

maargoed ik ga morgen naar de dokter bellen om te vertellen dat ik zwanger ben etc en dan zal ik het ook nog wel even zeggen … :wink:



Liselotte

Ik mag me weer helemaal opnieuw gaan inlezen op wat je wel of niet mag eten/drinken, want A) het is al zes jaar geleden dat ik voor het laatst zwanger was, dus ben de helft al vergeten, en B) volgens mij zijn de regels alweer tig keer veranderd!!! :roll:

@Tweet wrote:

Ik mag me weer helemaal opnieuw gaan inlezen op wat je wel of niet mag eten/drinken, want A) het is al zes jaar geleden dat ik voor het laatst zwanger was, dus ben de helft al vergeten, en B) volgens mij zijn de regels alweer tig keer veranderd!!! :roll:




Ja er zijn een hele hoop dingen veranderd inderdaad, maar als je je aan de basis van geen rauw vlees. rauwe eieren. Rauwkost goed wassen.

Geen rauwmelkse kazen en geen gerookte zalm/forel eet dan ben je volgens mij best op de goede weg hoor.



ik twijfel nog steeds over haring, de hollandse nieuwe komt er weer aan, en ik zou het heel erg jammer vinden als ik die moest overslaan dit jaar.

dit heb ik ven gekopieerd van het voedingscentrum.



je mag dus al het gerookte voorverpakte niet hebben, dus ook paling en makreel.



Makreel heb ik dus wel gegeten :?

haring mag wel gewoon gelukkig :dance:



Listeria

Vis kan besmet raken met listeria. Deze bacterie groeit ook bij lage temperaturen.

Listeria is een bacterie die vooral gevaarlijk is voor zwangeren en ouderen. Zij kunnen beter geen voorverpakte gerookte vis eten, zoals gerookte zalm, forel, paling of makreel. Voorverpakte gerookte vis kan lang bewaard worden. Dit geeft de bacterie de kans zich te vermenigvuldigen tot schadelijke hoeveelheden. Ingevroren gerookte vis is wel veilig. De bacterie kan zich onder het vriespunt namelijk niet vermenigvuldigen. De zalm moet dan na het ontdooien wel direct gegeten of bereid worden.

Bij verhitting wordt listeria gedood. Daarom is vers gebakken, gegrilde of gepocheerde (gerookte) zalm geen probleem.

Zoute haring is kort houdbaar. Daardoor is er geen gevaar voor uitgroei van listeria. Ook zure haring is ‘veilig’.

Gelukkig eet ik al bijna nooit rauw vis!!! :lol:

Meeste regels van ‘vroeger’ houd ik me inderdaad al een tijdje aan gelukkig, dus wat dat aangaat is de aanpassing maar klein…

ook doe ik al ‘tuinieren’* met handschoenen aan en geen katten/knaagdierenbakken schoonmaken en zo.



*Wij hebben een balkon en dus potplanten binnen en buiten!

Mag ik ook een vraagje stellen?

Misschien is die al een keer geweest maar ik kan hem niet vinden.

Hoe zit het met wijnsauzen, wijn in soepjes en saus met wijnextract?



Eten jullie dat gewoon?

Alvast bedankt.

Groetjes van Aadje

@Aadje wrote:

Mag ik ook een vraagje stellen?

Misschien is die al een keer geweest maar ik kan hem niet vinden.

Hoe zit het met wijnsauzen, wijn in soepjes en saus met wijnextract?



Eten jullie dat gewoon?

Alvast bedankt.

Groetjes van Aadje




Alcohol wat is meegekookt daar zit niets meer in behalve de smaak.

Dus dat kan je gewoon eten zonder je zorgen te maken.

je mag ook niks meer tegenwwordig maar voor een goed doel zeker 9 maanden vol te houden :inlove:

Zit ik net heerlijk verse pistachenootjes te eten, vraag ik mij ineens af of dat wel mag? Er was toch iets met noten? :think:

ik lees van alles over light dranken dat het niet goed is ik drink graag cola light en daar ben ik al mee geminderd en heb nu dubbelfris light is dit dan ook niet goed? kan ik dan beter gewone frisdrank nemen en gewone dubbelfriss kan hier niet echt antwoord op krijgen

teveel aspartaan schijnt niet goed te zijn en dat zit dus in light producten…aspartaan schijnt zelfs kankerverwekkend te zijn…dat zal waarschijnlijk de reden zijn…



nootjes lekker eten hoor…noten zijn juist gezond tijdens de zwangerschap. :thumbup:

ik drink zo wie zo geen light(frisdrank), wordt er echt zwaar misselijk van :think:



Ik ben een spa rood drinkerd, maar daar krijg ik nu overgeefneigingen van :doh:

Dus rustig en voorzichtig drinken haha.



Red-Bull mag dat wel?

Hier hoor ik namelijk ook verschillende dingen over!

@Cin. wrote:

ik drink zo wie zo geen light(frisdrank), wordt er echt zwaar misselijk van :think:



Ik ben een spa rood drinkerd, maar daar krijg ik nu overgeefneigingen van :doh:

Dus rustig en voorzichtig drinken haha.



Red-Bull mag dat wel?

Hier hoor ik namelijk ook verschillende dingen over!




Als sparood niet erg is, zou wel vet zijn als ik Cola echt moet laten staan… :S

Light dranken zijn de meningen over verdeeld, ik heb gisteren even zitten googlen omdat ik dezelfde vraag had, maar de officele sites die voorlichting geven over voeding zeggen dat je gewoon light producten kunt drinken?

@catty wrote:

Light dranken zijn de meningen over verdeeld, ik heb gisteren even zitten googlen omdat ik dezelfde vraag had, maar de officele sites die voorlichting geven over voeding zeggen dat je gewoon light producten kunt drinken?


Of je nou light drinkt of gewone dranken. Ik drink af en toen gewoon cola… Meer omdat het te lekker af en toe!

@mamma van sharondenise wrote:

@Aadje wrote:
Mag ik ook een vraagje stellen?

Misschien is die al een keer geweest maar ik kan hem niet vinden.

Hoe zit het met wijnsauzen, wijn in soepjes en saus met wijnextract?



Eten jullie dat gewoon?

Alvast bedankt.

Groetjes van Aadje




Alcohol wat is meegekookt daar zit niets meer in behalve de smaak.

Dus dat kan je gewoon eten zonder je zorgen te maken.




Ik las laatst iets daarover (volgens mij in de Allerhande van deze maand)

Dat als je iets met rode wijn 1 uur laat koken dat er dan nog een percentage alcohol in zit.

Dat het er dus met koken niet uit gaat…

Ik heb heel enthousiast tonijnsalade gekocht, in het kader van “vis is goed voor hersentjes”, maar nou vraag ik me af of er niet toevallig rauwe tonijn in de salade verwerkt zit. Weet iemand hoe dat zit?

@Cin. wrote:

ik drink zo wie zo geen light(frisdrank), wordt er echt zwaar misselijk van :think:



Ik ben een spa rood drinkerd, maar daar krijg ik nu overgeefneigingen van :doh:

Dus rustig en voorzichtig drinken haha.



Red-Bull mag dat wel?

Hier hoor ik namelijk ook verschillende dingen over!




Ik heb wel eens een red-bull gedronken tijdens mijn zwangerschap, en wel meer dan 10 :oops: :think:

@Jose wrote:

Ik heb heel enthousiast tonijnsalade gekocht, in het kader van “vis is goed voor hersentjes”, maar nou vraag ik me af of er niet toevallig rauwe tonijn in de salade verwerkt zit. Weet iemand hoe dat zit?




Nee, kun je gewoon eten, is bewerkte tonijn.

@Cin. wrote:

Red-Bull mag dat wel?

Hier hoor ik namelijk ook verschillende dingen over!


Ik heb het wel gedronken, met mate dat wel, maar ik heb daar in tegen de koffie laten staan!



En Cola, niet gedronken, wel kinder cola! :lol: