Wat niet eten en niet drinken tijdens de zwangerschap!

hoi



weten jullie wat er waar is van de voorverpakte vleeswaren

die schijn je ook niet te mogen las ik vandaag

maar ik eet op mijn werk niet anders eigenlijk :oops:

wist het ook helemaal niet :wall:

@Simba83 wrote:

hoi



weten jullie wat er waar is van de voorverpakte vleeswaren

die schijn je ook niet te mogen las ik vandaag


Nooit van gehoord eigenlijk...kan het ook nergens terugvinden.
Vraag het anders aan je vk, maar ik zou zeggen..geen probleem ! :thumbup:

Dit is mijn vijfde zwangerschap dat ik voorverpakte vleeswaren eet. Geen probleem lijkt mij zo.



http://www.gezondzwangerzijn.nl/{5E470067-EBFF-4CE5-99F2-3388F8F92B43}





Even omlaag scrollen naar voorverpakte vis, daarna komt een stuk over vleeswaren :thumbup:

Hoi! Ik ben helemaal nieuw hier!

Mijn vermoedens zijn vanmorgen bevestigd! Een positieve test: ik ben zwanger!!! Helemaal geweldig natuurlijk! Ruim een week geleden (toen dacht ik nog niet aan een eventuele zwangerschap) ben ik in Frankrijk geweest… De rode wijn, de brie, de schimmelkaas, een sigaretje…het smaakte me allemaal heerlijk! Ik was toen natuurlijk ook al zwanger, maar ik wist het echt niet ! Ben nu zo bang dat ik schade heb aangebracht…Moet ik me ongerust maken?

He Nien, zag je vraag net al ergens anders staan ook…

Nee geen zorgen meer maken he!



En over voorverpakte vleeswaren??

Nee voorverpakte gerookte VIS is wel slecht voor je beeb… Vlees niet, zolang het maar geen rauw vlees is zoals rosbief!



Smakelijk eten!

@lovelylonnes wrote:



Nee voorverpakte gerookte VIS is wel slecht voor je beeb…




Is niet slecht :naughty: Wordt afgeraden omdat er mogelijk

bacterien in kunnen zitten…

@lovelylonnes wrote:

He Nien, zag je vraag net al ergens anders staan ook…

Nee geen zorgen meer maken he!



En over voorverpakte vleeswaren??

Nee voorverpakte gerookte VIS is wel slecht voor je beeb… Vlees niet, zolang het maar geen rauw vlees is zoals rosbief!



Smakelijk eten!




Dus cervelaat en salami mag je ook eten???

En van die worst… droge worst en bifi’s?

en (Paarde) Rookvlees?

hallo…



ik ben heel erg gek op cola.

nu was mijn vraag, mag je cola drinken in je zwangerschap??

ik hoorde van veel mensen dat cola drinken in je zwangerschap niet goed is.

ook ben ik heel erg gek op red bull, mag dit ook in de zwangerschap??



veel liefs mij

Ook hiervoor geldt: Alles met mate!



Af een toe een glaasje cola kan volgens mij geen kwaad, maar ik zou niet dagelijks veel cola drinken :wink: Wist je overigens al dat er ook cola zonder cafeine bestaat?



Red Bull heb ik laten staan tijdens mijn zwangerschap, maar als je af een toe eentje drinkt is het volgens mij niet zo schadelijk, maar dat weet ik niet zeker.

@Anita-1982 wrote:

@lovelylonnes wrote:
He Nien, zag je vraag net al ergens anders staan ook…

Nee geen zorgen meer maken he!



En over voorverpakte vleeswaren??

Nee voorverpakte gerookte VIS is wel slecht voor je beeb… Vlees niet, zolang het maar geen rauw vlees is zoals rosbief!



Smakelijk eten!




Dus cervelaat en salami mag je ook eten???

En van die worst… droge worst en bifi’s?

en (Paarde) Rookvlees?




Ja hoor, waarom niet ?

@anoniem wrote:

hallo…



ik ben heel erg gek op cola.

nu was mijn vraag, mag je cola drinken in je zwangerschap??


Ja hoor, wel met mate uiteraard. Maar dat geldt toch eigenlijk
voor alles. Overal waar TE voor staat is niet goed.
Ik drink ook cola hoor, soms wel meerdere glaasjes op een dag en
soms dagen niet.
Mijn vermoedens zijn vanmorgen bevestigd! Een positieve test: ik ben zwanger!!! Helemaal geweldig natuurlijk! Ruim een week geleden (toen dacht ik nog niet aan een eventuele zwangerschap) ben ik in Frankrijk geweest..... De rode wijn, de brie, de schimmelkaas, een sigaretje...het smaakte me allemaal heerlijk! Ik was toen natuurlijk ook al zwanger, maar ik wist het echt niet ! Ben nu zo bang dat ik schade heb aangebracht....Moet ik me ongerust maken?


Nien, een beetje late reactie, maar ik heb dus hetzelfde gedaan (behalve de sigaret). Schijnbaar is dit in de beginfase van de zwangerschap nog
niet zo erg. Pas op het moment dat er een placenta ontstaat (ongeveer rond 3 maanden) moet je hiermee oppassen.

Oh ja, en al die andere zaken waarvoor gewaarschuwd wordt: men gaat er dan vanuit dat die rauwe producten dan ook slechte bacterien bevatten.

Dan wordt er dus vanuit de slechtste situatie uitgegaan. Tijdens mijn zwangerschap at ik wel 3 hollandse nieuwe per dag, ik heb ervan genoten

maar ze kwamen ook van een 1e klas visboer :wink:.



Net wat de anderen al zeggen: alles waar te voor staat is eigenlijk niet goed (er zijn uitzonderingen natuurlijk). Toen onze zoon 1 jaar was ging

ik ook weer met hem naar de visboer waar hij heerlijk een hollandse nieuwe mét uitjes naar binnen werkte. Hij werd een echte attractie bij de visboer, want de klanten wisten niet wat ze zagen :dance:. Tot op de dag van vandaag vind hij vis nog steeds héérlijk en eet dat het allerliefste :mrgreen:.

Hoe zit het eigenlijk met groente uit een pot? Ik ben gek op koude rode bieten en wortels (koud). Is dat dan wel slim? Ik nam ook aan dat een zak gesneden sla ook geen kwaad kon, nu hoorde ik weer dat dat dus niet mag… :think:

@britt28 wrote:

Hoe zit het eigenlijk met groente uit een pot? Ik ben gek op koude rode bieten en wortels (koud). Is dat dan wel slim? Ik nam ook aan dat een zak gesneden sla ook geen kwaad kon, nu hoorde ik weer dat dat dus niet mag… :think:


Het zou wat zijn als dit ook al niet mag… Gewoon opeten dus. Gewoon gevarieerd blijven eten is ook verstandig. Zelf zou ik die groente uit pot wel gewoon eerst koken.

Hee hallo allen,



We weten sinds gisterochtend dat we zwanger zijn, zitten nu in week 5. Nog wel spannend, hoop dat het niet mis gaat.



Las ergens hier in deze topic dat aspartaam niet zou mogen, maar dat zou volgens een medische site op internet lariekoek zijn…



Ik word wel een beetje knetter van al die dingen die niet mogen of die je juist wel weer moet nemen. Dat hadden ze vroeger in de Middeleeuwen toch ook niet? :roll:

Ik heb het HELE topic hier gelezen en dingen van het voedingscentrum bijgevoegd en dan kom ik op de volgende dingen:



niet eten:

  • filet american
  • (half)rauwe biefstuk
  • rauwmelkse kazen
  • sushi
  • lever (teveel vitamina A)
  • osseworst
  • rosbief
  • fricandeau
  • carpaccio
  • rauwe zalm
  • aloe vera
  • ginseng
  • framboos
  • tartaar
  • voorverpakte gerookte vis
  • zachtgekookte eieren
  • Roofvissen zoals zwaardvis, snoekbaars, haai, koningsmakreel en verse tonijn.

    -







    niet drinken:
  • alcohol
  • koffie met mate
  • sommige kruidentheeën

    -



    met mate:
  • leverworst/-pastei/pate
  • koffie
  • cola
  • vitamine dranken ivm vitamine A
  • roosvicee
  • light dranken
  • kamille thee
  • pepermunt thee
  • drop, salmiak
  • zout
  • suiker
  • chocolade
  • tonijn uit blik





    wel eten/drinken:
  • brie van de supermarkt, niet gemaakt met au lait cru (rauwe melk)
  • creme frache
  • la vache qui rit kaasjes
  • AH vegetarische filet american
  • mosselen
  • hardgekookte eieren







    Ik was blij want: ik mag zoute en zure haring (wordt meermalen bij voedingscentrum genoemd als gezonde vette vis voor zwangeren) en brie!!! joepie!!!

Zag aloe vera in je lijstje staan. Hoe kun je dat eten? :?



En zou je jasmijnthee dan ook moeten laten staan? ik drink daar altijd sloten van… :smiley:

En framboos? Zie net in je lijstje staan dat dit ook niet mag, maar heb nooit gehoord van een allergie voor framboos? Of is er een andere reden? (voor ik het hele topic moet nalezen :mrgreen: )



Maarre: pinda’s heb ik niet zien staan, en die raden ze wel af ivm pinda allergie van de kleine. Ook tijdens je bv.

@Chess wrote:

Zag aloe vera in je lijstje staan. Hoe kun je dat eten? :?



En zou je jasmijnthee dan ook moeten laten staan? ik drink daar altijd sloten van… :smiley:




Je hebt drankjes met lossen aloe vera vlokjes erin. En sommige homeopatische middelen hebben het ook wel als bestandsdeel (dingen van De Tuinen bijv)

jasmijnthee heb ik nergens gezien, gember en zouthout = met mate


En framboos? Zie net in je lijstje staan dat dit ook niet mag, maar heb nooit gehoord van een allergie voor framboos? Of is er een andere reden? (voor ik het hele topic moet nalezen Meneer Groen )


Frambozen en frambozenbladeren worden bij het voedingscentrum genoemd in hetzelfde rijtje als gember en zoethout. Waarom het precies is, weet ik niet.


Maarre: pinda's heb ik niet zien staan, en die raden ze wel af ivm pinda allergie van de kleine. Ook tijdens je bv.


Pinda's las ik alleen dat je die bij BV zou moeten laten staan, ik heb alleen genoteerd voor wat je tijdens de zwangerschap beter zou kunnen laten staan.