Wat niet eten en niet drinken tijdens de zwangerschap!

Die zijn toch niet gekookt?? Of zijn garnalen in zo’n bakje als je ze koopt al gekookt??





Ik vind het jammer dat carpaccio niet mag nu…

Kruiden die je beter niet kunt eten als je zwanger wilt worden en tijdens de zwangerschap i.v.m. baarmoeder-stimulerende eigenschappen:

Aloë vera

Alsem

Anijs

Beredruif

Blaaswier

Bijvoet

Bergamot

Cayenne peper matig

Cat’s Claw

Citroenmelisse

Duivelsklauw

Engelwortel

Fenegriek,

Ginseng

Groot en Klein hoefblad

Gember

Jeneverbes

Kaneel !

Knoflook matig

Kruidnagel

Lavendel

Lavas matig

Lijnzaad

Marjolijn

Mierikswortel

Moederkruid

Munt !

Nootmuskaat

Oregano matig

Peterselie

Rozemarijn

Salie

Smeerwortel

Thijm matig

Venkelzaad

Wierook

Wijnruit

Zeedruif

Zoethout



Pas ook op met de toevoegingen aspartaam en E 621 (ook wel bekend onder o.a. de namen ve-tsin, natriumglutaminaat, mononatriumglutamaat, monosodiumglutamaat, MSG, ajinomoto).

:think: enkele dingen zijn gewoon giftig die jij noemt, en enkele moet je eerst een vrachtwagenlding vol van eten wil het niet gezond meer zijn in de zwangerschap…



en zoetstoffen mag je max. 2 glazen per dag…

Als ik dat lijstje zie, mag je dus eigenlijk je eten niet eens meer opfleuren met kruiden/ specerijen…



Ik heb trouwens ook wel eens gelezen dat je niet te gekruid mag eten, wat moet ik me daar bij voorstellen? Vrouwen in Azië eten toch ook nog steeds gekruid tijdens de zwangerschap?

Inderdaad is het ene kruid sterker dan het andere. En de ene persoon is er gevoeliger voor dan de andere.



We zijn na 2 1/2 jaar frustratie, onzekerheid en verdriet, 3 weken zwanger na de 3e IUI poging. Ik ben er van overtuigd dat het door het veranderen van mijn eetgewoonte nu wel gelukt is.



Vlak voor de laatste IUI ben ik gestopt met het eten van bepaalde kruiden en specerijen. Er zijn heel veel kruiden die een baarmoederstimulerende en menstruatie-opwekkende werking hebben waardoor de innesteling al moeilijker wordt.



Een aantal van de kruiden uit de lijst at en dronk ik tot voor kort heel veel. Met name munt (Marokkaanse muntthee), basilicum (pesto en op caprese salade), kaneel, zouthout (sterremix thee). En dan is misschien wel erg toevallig of niet dat ik nu wel zwanger ben.



Je kunt toch beter oppassen met aspartaam. Onderzoek heeft aangetoond dat aspartaam schadelijk is voor de ongeboren vrucht. Het zou zelfs abortus kunnen veroorzaken. Google maar eens op aspartaam.



Ik heb het er in ieder geval voor over om alles uit de lijst te mijden (ook al houd ik enorm van gekruid eten). De keuze is aan jezelf.

ik ben het met guusje eens

aspartaam is zowiezo rotzooi… je kan er kanker van krijgen!!

maar je kan er niet omheen! t zit bijna overal in!!

@Guusje wrote:

:think: enkele dingen zijn gewoon giftig die jij noemt, en enkele moet je eerst een vrachtwagenlding vol van eten wil het niet gezond meer zijn in de zwangerschap…




Precies beetje overdreven dat lijstje......dat is voor sommigen bangmakerij (en sommigen zijn al zo onzeker.....)

@Paschal75 wrote:

@Guusje wrote:
:think: enkele dingen zijn gewoon giftig die jij noemt, en enkele moet je eerst een vrachtwagenlding vol van eten wil het niet gezond meer zijn in de zwangerschap…




Precies beetje overdreven dat lijstje......dat is voor sommigen bangmakerij (en sommigen zijn al zo onzeker.....)


Mee eens.

Ik hou me aan het lijstje wat algemeen bekend is.
Lijkt me voldoende.

Hier nog even een info site over alle vitamines tijdens het zwanger zijn…



http://www.vitamine-info.nl/volwassenen/zwangeren





Vooral over vitamine A is nogal veel onduidelijkheid, maar ik denk dat hier wel duidelijk antwoord op gegeven wordt…

kun je gewoon kerrie en selderij salade eten??? lekker voor op toastjes :stuck_out_tongue:

Volgens mij zit er in selderiesalade helemaal niks wat je niet mag hebben. Gewoon doen dus!

Idd, gewoon eten. Eet smakelijk.

@knuffeltje wrote:

kun je gewoon kerrie en selderij salade eten??? lekker voor op toastjes :stuck_out_tongue:




Ja hoor waarom niet??

Gember wordt juist aanbevolen tegen maagzuur. En van kaneel moet je minimaal een potje in een keer opeten en dan ga je vanzelf al over je nek. En lavendel? Dat zou ik sowieso al niet eten. Staat leuk in de tuin, ruikt lekker in de kast … maar op mijn bord :snooty:



Kan iemand me vertellen of Mozarella kaas gepasteuriseerd is of rauw? Ik weet het niet meer. Ik heb het al wel verhit gegeten, maar vroeg me af of ik het ook koud kan eten. Ik heb nu geen pakje hier liggen, dus kan niet kijken, maar het stond zondag op een menukaart en ik twijfelde en uiteindelijk heb ik maar wat anders genomen, maar als het wel mag, dan neem ik het lekker de volgende keer.

@Mutti wrote:





Kan iemand me vertellen of Mozarella kaas gepasteuriseerd is of rauw? Ik weet het niet meer. Ik heb het al wel verhit gegeten, maar vroeg me af of ik het ook koud kan eten. Ik heb nu geen pakje hier liggen, dus kan niet kijken, maar het stond zondag op een menukaart en ik twijfelde en uiteindelijk heb ik maar wat anders genomen, maar als het wel mag, dan neem ik het lekker de volgende keer.




de meeste buitenlandse kazen in nederland en in de supermarkt zijn gepasteuriseerd.

Mozarella is van gepasteuriseerde melk. Tenminste…het pakje dat ik in de koelkast heb liggen. Daar staat het met dikke letters op. Wel zo duidelijk voor een vrouw vol hormonsters en twijfels!

Je kunt inderdaad de kazen die je hier koopt, zeker in de supermarkten, gewoon eten hoor! Mozarella, Feta, brie, camembert, ricotta, monchou etcetc

Hallo iedereen,



Ben nu 6 weken zwanger,

en heb al een keer een MK gehad.

Ben dus als de dood dat ik iets verkeerd eet.



Ik weet over frisdrank, dat er in cola cafeine in zit,

net als koffie , en dat ze het daarom afraden.



Weet iemand hoe het zit met vis?



Ik had ergens gelezen, dat je alleen verse vis

mag eten, niet die vacuum verpakt in de supermarkt

vind.



Weet iemand hier iets meer over?



Groetjes :smiley:

Je kunt het beste even kijken op de site van het voedingscentrum, daar

vind je allemaal adviezen m.b.t. wat je wel en niet mag/kan eten.