Gekookte ei op een bolletje.
Hier een bordje bloemkoolcurry, is nog over van gisteren
Twee witte bolletjes met lever :drool:
Vers wit tijgerbroodje met een spiegeleitje. :drool:
@rhode wrote:
@Thessa wrote:
De reden dat ik altijd “bijzonder” lunch is omdat ik geen brood eet en een gezondheidsfreakje ben.
En de tijd heb om het klaar te maken telt ook mee hoor
Mag ik vragen waarom je geen brood eet? Ik heb het met uitzondering van mijn tante (die vind brood dus echt niet lekker!) nog nooit gehoord.
Ik volg sinds een paar weken een koolhydraat beperkt dieet en heb sindsdien ook geen brood meer gegeten. Ik vind hetgeen ik nu eet eigelijk veel lekkerder en ik voel me energieker.
Vandaag 3 gekookte eitjes
Gister boerenquiche (zonder deeg)
pistoletje met filet american en een pistoletje met gerookte ham
En glas ligt chocomel :drool:
De 2 naar mn werk meegenomen volkoren boterhammen met katenspek en een elstar appel
en een glas melk
Boerenomelet met soepgroenten :drool:
Zo nog een glas melk er achteraan
De bakker in mijn biowinkeltje wist me te verleiden met een pompoen/kaas/speltbroodje dus dat is het geworden, en hij was nog warm en zó lekker dat ik hem zo “kaal” heb opgegeten.
En had er een flink glas sojamelk bij.
@tijger86 wrote:
@rhode wrote:@Thessa wrote:
De reden dat ik altijd “bijzonder” lunch is omdat ik geen brood eet en een gezondheidsfreakje ben.
Mag ik vragen waarom je geen brood eet? Ik heb het met uitzondering van mijn tante (die vind brood dus echt niet lekker!) nog nooit gehoord.
Ik volg sinds een paar weken een koolhydraat beperkt dieet en heb sindsdien ook geen brood meer gegeten. Ik vind hetgeen ik nu eet eigelijk veel lekkerder en ik voel me energieker.
Tis ook veel gezonder voor je hoor! Maar veel mensen vinden het lastig om vervanging te vinden of te maken. Eigenlijk is brood (op goed brood na dan) een soort kauwgombal voor je darmen, waar ze niks mee kunnen.
Maar goed van je! Hou je het een beetje vol?
@Thessa wrote:
@tijger86 wrote:@rhode wrote:@Thessa wrote:
Tis ook veel gezonder voor je hoor! Maar veel mensen vinden het lastig om vervanging te vinden of te maken. Eigenlijk is brood (op goed brood na dan) een soort kauwgombal voor je darmen, waar ze niks mee kunnen.
Maar goed van je! Hou je het een beetje vol?
Thessa, vind jouw ideeën altijd zo lekker! Ik eet ook minder brood, niet omdat ik er ziek van wordt, maar omdat ik meer groente/fruit wil eten. Dan vervang ik dus het brood.
Helaas ben ik ook best lui aangelegd en is een boterham met kaas ook lekker.
Of ik ben zo druk dat ik mijzelf geen tijd gun om gezond eten te maken.
Maarrr het gaat steeds beter…
ot; mexicaanse bonensoep. Erg lekker :drool:
Thanx Kroes :oops:
Ik heb vandaag de koelkast door gespit en kwam nog een winterwortel, 1 stronkje witlof en 2 bietjes tegen. Daar heb ik rood uitje bij gepakt, alles in stukjes gesneden, een dressings gemaakt van olijfolie, appelciderazijn en mosterd het in een bak gedaan, door elkaar gemixt en er zonnebloemzaden en pompoenzaadjes door heen gedaan.
Ik moet zeggen verrassend lekker! :thumbup:
Poffertjes. Zo, die waren lekker :drool:
Aardappel/worteltortilla’s
Staan nu in de oven en ruiken héérlijk :drool:
Courgettesoep met een stuk zuurdesembrood om te soppen
Simpele volkoren boterhammen met nutella! :drool: Had ik zo een trek in! hahaha
Maar we gaan straks lekker muffins maken, want daar hadden de kinderen dan weer zin in en is ook altijd lekker bij een kop koffie en KOK :mrgreen:
Cup a soup
1 volkoren boterham met komkommer spread en 1 met kipfilet
straks nog boterham met pindakaas denk ik
vandaag was het een mootje gestoomde zalm en een toetje :drool:
had nog een manderijn maar die bleek zo droog en hard te zijn als een tennisbal :sick:
tosti’s
Ciabatta met zelfgemaakte ham-preisalade. :thumbup: