Groentetaartje met spinazie en champignons (de volgende keer doe ik er wat boursin bij, was een beetje smakeloos)
Ham/kaas tosti’s.
bolletje met oude kaas en roerei
Ik maak vanmiddag een witlofsalade met appel en walnoten.
Twee boterhammen met runderrookvlees.
Twee volkoren boterhammen gehad. Één met kaas en één met cervelaatworst. Dit heb ik weggespoeld met een kop thee.
Niks bijzonders eigenlijk.
Wij hebben gewoon brood met zoet/hartig beleg gegeten.
Ik verbaas me over hoeveel mensen uitgebreid gaan luchen, en ook vaak warm!
Lekkere bolletjes met knakwordt. Niet persé mijn eerste keus, maar de meiden vinden dat zo lekker.
Gister was het bloemkool/tomaat/komkommer salade. Lekkur!
Rhode, ik meld hier alleen maar de echt lekkere dingen, de gewone lunchdagen (die er hier ook genoeg zijn) sla ik over! Dus misschien lijkt het heel wat, maar dat valt mee. Ik vind broodeten heel lekker, dus ik vind het ook wel leuk om daar af en toe nog wat extra’s tegen aan te gooien.
Ik heb een halve kilo groenten staan versnijden tot salade. Wat zaden erbij en een gekookt eitje en voila lunch
De reden dat ik altijd “bijzonder” lunch is omdat ik geen brood eet en een gezondheidsfreakje ben.
En de tijd heb om het klaar te maken telt ook mee hoor
hier witlof salade van: witlof, appel, kipreepjes, zaden/pitten mix en 2 eetl. ceasar dessing :drool:
Wij hadden vanmiddag pizzacroissantjes en een gewoon croissantje met filet :drool:
@Thessa wrote:
De reden dat ik altijd “bijzonder” lunch is omdat ik geen brood eet en een gezondheidsfreakje ben.
Mag ik vragen waarom je geen brood eet? Ik heb het met uitzondering van mijn tante (die vind brood dus echt niet lekker!) nog nooit gehoord.
@rhode wrote:
@Thessa wrote:
Mag ik vragen waarom je geen brood eet? Ik heb het met uitzondering van mijn tante (die vind brood dus echt niet lekker!) nog nooit gehoord.
Ik heb een ernstige systeemcandida, dus ik mag geen gist, suiker, koezuivel, zetmeel,rood vlees, geen bespoten groenten en geen additieven, op die manier blijf ik het gezondst en hou ik die candida onder controle.
Tis dus wat anders dan de vaginale candida overigens (wel het zelfde beestje maar andere uitwerking), systeemcandida vreet zich in al je ingewanden en zit in je bloedbaan. (niet bij iedereen is het zo erg overigens)
Doordat ik dit al heel lang heb, eet ik inmiddels extreem gezond. En als ik te lang verslof dan wordt ik erg ziek.
Ik mag bv wel zuurdesembrood en dat maak ik ook zelf wel eens, maar ben al zo gewend geen brood te eten dat ik niet trouw brood sta te bakken 3 keer per week hihi
Soms zondig ik wel hoor, met een lekker broodje, of een ijsje. Maar het komt zelden voor
Ik moet een hoop over hebben voor dat lijf van me
de leraren hebben vandaag studiemiddag dus de kids zijn vroeg uit, ga dnek ik lekker pannenkoeken bakken ofzo :mrgreen:
@Thessa wrote:
@rhode wrote:@Thessa wrote:
Ik heb een ernstige systeemcandida, dus ik mag geen gist, suiker, koezuivel, zetmeel,rood vlees, geen bespoten groenten en geen additieven, op die manier blijf ik het gezondst en hou ik die candida onder controle.
Tis dus wat anders dan de vaginale candida overigens (wel het zelfde beestje maar andere uitwerking), systeemcandida vreet zich in al je ingewanden en zit in je bloedbaan. (niet bij iedereen is het zo erg overigens)
Doordat ik dit al heel lang heb, eet ik inmiddels extreem gezond. En als ik te lang verslof dan wordt ik erg ziek.
Ik mag bv wel zuurdesembrood en dat maak ik ook zelf wel eens, maar ben al zo gewend geen brood te eten dat ik niet trouw brood sta te bakken 3 keer per week hihi
Soms zondig ik wel hoor, met een lekker broodje, of een ijsje. Maar het komt zelden voor
Ik moet een hoop over hebben voor dat lijf van me
Nou inderdaad. Knap hoor!
Ik ga er eens op googlen. Ik had er echt nog nooit van gehoord.
Tis ook niet erg bekend, maar komt wel héél veel voor. Alleen omdat het sluimerende klachten zijn kijken artsen er vaak over heen.
Maar om terug te komen op de lunch.
Ik ga zo bloemkoolsoep maken met peterselie
Hier een gebakken volkorenboterham met kaas. Was lekker :drool:
Die jongens ieder 2 sneeën volkorenbrood met halvajam abrikoos.
Hier 2 lekkere stukjes meergranen witbrood met ham/kaas en gebakken ei op :drool: met een glas halve sinaasappelsap en een halve mangosap gemixt :mrgreen:
Witlofsalade met walnoten, appel en een gekookt eitje.
Verse groentensoep met een spelt/kamutbroodje