Dat slappe haar van Lis is lang genoeg voor een staart maar zodra ik het los laat om over te nemen in mijn andere hand zodat ik een hand vrij heb voor een elastiekje oid, valt het slappe haar weer uit de staart…
Ik had misschien eerder moeten beginnen met wennen aan speldjes, maar ja, dat had de kraamverzorgster me niet verteld! :mrgreen:
Sterkte, je geeft het dus op en probeert het gewoon over een jaartje ofzo weer?
Over pony’s gesproken. Ik zat babyfoto’s van Lis te bekijken en tot oktober had ze een lekker kort ponytje (sinds een paar maanden dus een groeispurt w.b. haar). Zou het kunnen dat ik het tot weer zo kort laat knippen of is dat veel te kort en geen gezicht of totaal uit de mode bij meisjes.
Carola, wat een gewurm he die staartjes erin zien te krijgen. Dat is hier ook hoor, altijd al geweest. Ze wil absoluut niet stilzitten, moet haar eerst zoethouden met een speeltje of iets te eten… Ik doe het elastiekje vast om mijn vinger voordat ik begin. Tja je krijgt er handigheid in!
Ik vond vrijdag bij de Zeeman een leuk klein diadeempje, ze hebben ze in allerlei kleuren. Past precies en ze laat het zitten (in tegenstelling tot de haarbanden die ik al heb geprobeerd). Wie weet ook iets voor Lis? (kostte 50 cent, dus daar hoef je het niet voor te laten)
Balen zeg Baukje dat je het moet laten knippen. Maar een pony staat vast ook erg leuk, ik heb het zelfs wel eens overwogen maar de kapper zie ik zou het niet doen. Tja je kan het niet even proberen en dan weer terugplakken he :mrgreen: Laat je nog even een foto zien?
Ehh… ben in een ietwat chagrijnig stemming, dus excuses voor deze post, maar eh… waarom laten jullie die meissies niet gewoon met rust? :oops: Ze willen die dingen niet in hun haar, dat is wel duidelijk. Elastiekjes, speldjes, klemmetjes, het zit gewoon niet lekker. En inderdaad: als je gekke dingen uithaalt, dan zit het weer fout en dan moet mama het weer goed komen doen etc. Laat ze toch gewoon… Ze kunnen zich nog een leven lang druk maken om hun vrouwelijke look en hun kapsel, dus ik gun het ze van harte om dat gezeur nog even uit te stellen. Mensen zien Lara ook vaak aan voor een jongetje (heeft een blauw jasje, vandaar). Op deze leeftijd Ãs er nog geen verschil te zien tussen jongens of meisjes, dus mensen gaan af op hoe jij ze uitdost. Gooi er een roze das omheen, en iedereen weet wat het is, als ze dat zo belangrijk vinden…
Sorry, ik hou mijn mond weer, kunnen jullie weer gezellig verder zwijmelen over schattig haar :inlove: :oops: :silenced: .
Yoni heeft ook zulk haar. Ze liet er niks in zitten en op een gegeven moment heb ik het zo gelaten. Toen ze eenmaal op de psz zat en andere kinderen zag met staartjes wilde ze ze soms ook in. Maar haar haar bleef een ragebol. En nu? Ze heeft prachtig (nog altijd dun) lang haar waar ze heel trots op is. Soms los, soms een staartje en soms mag ik me helemaal uitleven met invlechten en klemmetjes. Maar meestal niet moeilijk doen. Ik heb nu eenmaal niet een meisje meisje.
(Anyk staat nu al regelmatig voor de spiegel met kam en elastiekje, dus ik mag me straks op haar uitleven :mrgreen: )
Lara is een krullenbol (tot mijn verbijstering), dus ik doe daar niks mee. Wat in de ogen hangt knip ik er zelf af (heb je geen kapper voor nodig mamalien) en de rest krult dus. Als het teveel wordt, ga ik wel naar de kapper.
Als het nat is, zie ik pas hoe lang het al is. Het hangt dan al op haar schoudertjes. Maar zodra het droog is, krult het weer omhoog. Soms blijft zo’n kuif recht overeind staan en heeft ze echt een ragebol. Ziet er niet uit, maar ach…
Brrr, zelf knippen, dat doe ik niet meer en zeker niet bij een pony. Bij de jongens deed ik het nog wel eens, dan pakte ik een pluk tussen mijn vingers en alles boven mijn vingers knipte ik af (wild-look), maar ik ga echt niet bij het gezicht van die beweeglijke dochter van me knippen!
Of een paar maanden wachten en dan gewoon weer proberen. Yoni liet het pas zitten na haar tweede, toen ze zag dat andere kindjes staartjes inhadden. Daarvoor had ze zelden staartjes in en vanaf dat moment kon ik ineens alles doen. Hoewel ze nog niet het geduld heeft om stil te zitten. 't Is nu eenmaal een wiebelkont.
Ik knip het haar van de meiden zelf. In elk geval de pony, maar lang haar is redelijk makkelijk om te knippen. Yoni blijft nu wel stil zitten. Anyk nog niet, maar dat doet ze bij een kapper ook niet. Ik heb laatst een pluk van haar pony gepakt en in 1 keer afgeknipt. 't Is niet helemaal recht, maar het zit ook niet meer in de oogjes. En het valt ook niet op dat het een beetje scheef is.