Wat kan ik nou met dit haar (meisje)?

Mijn dochter heeft van dat dunne slappe babyhaar waar geen haarspeldje blijft zitten. Ik zou het graag wat langer willen laten groeien, maar op dit moment zit het haar voor geen meter. Vooral aan de voorkant vind ik het geen mooi gezicht. Laatst had ik haar laten knippen door een kapper en kreeg ik de week daarna nog de opmerking dat ze nodig naar de kapper moest!

Speldjes blijven dus niet zitten, en anders haalt ze ze er zelf wel uit. Hebben jullie dit ook en hoe lossen jullie een bad-hairday eh bad hairyear op?

**foto verwijderd in aanval van privacy

SeeSeeEm… geweldige vraag en ik lees graag mee, want we hebben hier net zo’n probleem. Speldjes en elastiekjes houden het geen 2 minuten vol en model is er niet in te krijgen :mrgreen: … tips, pleeeeaaaassseeee, :-* ?!

Amy haalde ook alles er uit en dat was ik zo zat dat ik haar haar gewoon kort hb laten knippen,een jaar later weer laten groeien en toen bleef ze er wel vanaf.

Ik zou het gewoon lekker zo laten. Af en toe de puntjes laten knippen en verder gewoon laten groeien.

'k Laat het overigens bij Sebastiaan ook wat groeien en het ziet er vaak ook zo piekerig uit. Maar dat korte vind ik ook niet mooi, dus dan maar even wachten totdat er een mooi modelletje in kan :inlove:

Groetjes,

Heleen

Ik heb nu bij de drogist van die hele kleine gekleurde elastiekjes gekocht (net zoiets als die elastiekjes die ik vroeger bij m’n beugel kreeg, iets groter). Die zijn speciaal voor vlassig babyhaar en bij Esmee staan twee paardestaartjes nu super schattig die had ook rondwaaiende haren die alle kanten op gingen staan :inlove: .

ik heb die dunne elastiekjes ook (beugelrekkertjes) en ze blijven de hele dag zitten tot in tegenstelling van de andere rekkertjes. Yeline heeft ook heel dun haar waar de rekkertjes en knipjes zo uitglijden.

Julin heeft ook van dat dunne haar, maar wel veel…dus bij haar blijft een knipje wel zitten. Alleen rolt ze vaak over de grond en doet wild of broerlief trekt het speldje uit. maar als we de deur uitgaan ziet ze er altijd netjes uit met een knippje…zonder is het net Animal van de Muppets. :inlove:

Chantal en Cathyanne… trekken jullie kleintjes die elastiekjes niet uit dan, of heb je ze dat afgeleerd? Ik heb die stiekjes ook geprobeerd, maar Saba plukt ze binnen 2 minuten uit d’r haar :think: ?!

Yeline trekt ze er niet uit. Knipjes wel af en toe maar deze niet gelukkig

Hier blijven pas sinds 2 dagen! de elastiekjes in het haar zitten. Daarvoor trok ze ze eruit. Alle soorten al geprobeerd, ook die Yeline in haar haar heeft zitten :shifty:

Ze trok net zo hard aan het elastiekje dat ze soms plukken haar in haar hand had dus dan maar niet meer…

Nu doen we de staartjes iets meer naar achteren zodat ze er niet zo goed bij kan :mrgreen: :mrgreen: en niet het gevoel heeft dat er iets óp haar hoofd zit en sindsdien blijven ze dus zitten :inlove:

Hier nog zo´n polletje piekhaar.

speltjes is ze zo kwijt in dat gladde haar.

elastiekjes blijven redelijk zitten, totdat madam er genoeg van heeft.

En het haar op zich is altijd zo statisch…word er helemaal gek van!

Ik krijg niet eens met mijn vingers een knappe bos voor een staartje, laat staan dat ik daar nog een elastiekje omheen moet binden, dat wordt niets. Jammer want ik vind die staartjes wel supermeisjesachtig staan!

Lis heeft ook aan de achterkant altijd zo’n tistenbol, zelfs uitgekamd ziet het er nog uit alsof ik het heb opgetist…

Ik probeerde het vandaag met een haarband van de pop (die past toevallig ook) en dat stond wel geinig maar natuurlijk liet ze dat niet zitten…zucht…

Hey!

Probeer het eens met een beetje gel in model te krijgen. De Hema heeft kindergel van Jip en Janneke. Als je een scheiding aan de zijkant doet en het haar opzij met wat gel dan lijkt het heel wat. Ik heb dat met Emma ook gedaan. Zal een foto zoeken…

gel is misschien een idee, ben benieuwd of dat blijft zitten en of ze het niet zelf opnieuw modelleert!

Nu zijn jullie cker allemaal jaloers :smiley: :smiley: :smiley:

Maar Yara heeft al van kleins af aan wat in dr haar zitten en ze laat het ook zitten. Ze heeft denk ik een maandje gehad dat meteen alles eruit ging,maar als ze er nu niks in heeft hangt alles voor dr ogen en dat vind ze ook niks. Dus ze laat alles er weer in zitten en mamma kan zo naar harte lust kapsels creeeren en dat vind ik geweldig!

Ik zou denk ik ook voor gel gaan als het haar dun is.

Jeetje wat een kunstwerk :mrgreen: :inlove:

Samara heeft een prachtige bos haar maar trekt er vaak genoeg ook alles uit, ach ja lekker laten hangen :wink:

Nou, eerlijk gezegd ben ik echt jaloers.

Nou heb ik een meisje en wil ik graag dat dat duidelijk is, maar nu krijg ik nog opmerkingen van ‘hij… of is het zij?’.

De gel was ook niet zo’n succes, ze gaat het, zoals ik al juist inschatte, zelf opnieuw in model brengen…

Handschoentjes aan doen SeeSeeEm :silenced: :silenced: :silenced:

Whahahah sorry hoor,moest even reageren :silenced: :silenced:

Maar idd kan me voorstellen dat dat balen is voor je. Toen Yara dat een tijdje had was ik ook helemaal uit mijn hum en dacht zo kan ik toch niet met haar over straat!!!

Maar misschien een leuk mutsje??? Of heeft ze die ook zo af??? Haarband in???

Hopelijk krijg je nog een gouden tip!

Succes ermee

hee gaaf zeg al die klipjes is het haar van Yara. hier ook zo’n lekkere bos haar maar ik ben zelf niet zo creatief… Ik kom niet verder dan één staart of twee staartjes…Heb je nog meer foto’s, kan ik ideeën opdoen.

Een haarband heb ik ook Carola, maar die blijft echt niet zitten. Misschien moet ik hem vastzetten met van de schuifspeldjes…

En heb je al van de klitteband dingetjes geprobeerd? (in plaats van een klipje een klittebandje. Ik heb ze van Nijntje, zijn echt heel leuk, maar hier nooit gebruikt eigenlijk omdat gewone speldjes ook lukken.)