Pegje…
Hier 2 mensen die enorm in de chinese astrologie thuis zijn en met afectie tonen moet je niet denken aan knuffelen en lichaamscontact Dat is namelijk juist enorm makkelijk voor een Haan.
Mijn schoonvader is ook Haan en de knuffeligste man die ik ken, Peter is ook haan en ook het knuffeligste kind dat ik ken.
Met affectie tonen bedoelen ze bij de haan dat ze wat moeite hebben om begrip op te brengen voor de emoties van hun partner en kinderen als dit in situaties is die niet helemaal stroken met hun onwrikbare opvattingen.
Zo heb ik wel eens veel verdriet gehad van een bepaalde mening die mijn schoonpa erg ontactvol uitte en hij vond dat hij gelijk had en dat ik me er maar gewoon overheen moest zetten… zo meer
Ik vind Hanen overigens erg leuk :mrgreen:
Ik ben zelf een maagd van de westerse astrologie en ja de beschrijving klopt wel voor het grote deel. Alles gaat hier op schema en structuur, lijstjes, alles netjes in de kast, everything in its place and a place voor everything. Kan enorm flippen als dingen niet gaan zoals ik wil of gepland heb en spontane acties (ongepland dus) vind ik erg moeilijk.
Niet alles klopt echter dus ik kan me meer vinden in de chinese astrologie.
Daar ben ik Draak, manlief een Rat, Aniek een Aap en Peter een Haan.
Onze purk zal ook weer een Rat zijn, dus ik weet wat voor kind me te wachten staat :lol:
Ik ben een kreeft.
Het klopt wel dat ik een gevoelsmens ben. Ook het alleen zijn om je gevoelens te onderzoeken klopt.
Ik heb even voor Dionne gekeken. Zij is een leeuw.
Het Leeuw-kind is een kind dat speels van aard is. Het houdt ervan om de wereld op een speelse en onschuldige manier te ontdekken. Het ziet nog geen kwaad in de dingen en de mensen om hem heen, laat staan in zichzelf. Het is gewoon aanwezig en staat door zijn zonnige uitstraling vaak in het middelpunt. Je kunt dit kind regelmatig ook letterlijk in het midden van een groep vriendjes zien staan.
Het Leeuw-kind zal hier volop van genieten, echter niet op een egoïstische manier. Het is namelijk bereid om anderen evenveel mee te laten genieten. Het vindt het leuk om anderen te enthousiasmeren. Met name kan het ervan genieten om elkaar via het spel uit te dagen om verder en dieper te gaan. Ook al schrikken sommigen daarvan terug, voor de meeste mensen in zijn omgeving betekent het een persoonlijke verrijking om dit kind in de buurt te hebben. Op deze wijze draagt het, hoe jong ook, wezenlijk bij tot de persoonlijke ontplooiing van andere mensen.
Het Leeuw-kind heeft een trots karakter en is loyaal ten opzichte van de mensen die in zijn omgeving horen. Zijn loyaliteitsgevoel maakt dat het voor de mensen om wie het geeft in de bres zal springen en hen, als dat nodig zou zijn, hoe dan ook verdedigt. Dit geeft dit kind een trots gevoel en het put daar zijn zelfrespect uit.
Dit past bij haar. Ik zi ehier echt mijn trotse meid lopen, die graag contact maakt en die helemaal lief is voor vriendjes, papa, mama en de opa's/oma's.
Ik ben een vis en ik ben er trots op!
Ik heb me jarenlang afgevraagd waarom ik dan zo verdraaid veel op mijn vader leek terwijl die toch een tweeling is. We botsten ook regelmatig. Tot ik mijn ascendant liet berekenen; tweeling dus! :mrgreen: :wall:
Groot talent heb ik zeker,kan me goed in anderen verplaatsen.
Help idd rgaag iemand.
Stemmingen van anderen overnemen,nee daar kan ik me niet in vinden :think: :think:
Verlegen :think: Wie ik??? Nou misschien heeeeeeeeeeeeeeeeel soms als ik voor het eerst op mijn nieuwe werk aan kom of zo,maar verders nee hoor.
En tranen zitten me haast nooit hoog. Jank eigenlijk nooit :think:
Dus nee zo`n horoscoop klopt eigenlijk van geen kanten vind ik.
Als je zoveel punten omschrijft is er wrs altijd wel 1 die wel bij je past.
Maar zo zou ik ook wel 1 punt bij de kreeft weg kunnen halen of de stier enz enz.
volgens deze data ben ik een kreeft, maar ook regelmatig een leeuw. (21-07)
volgens de chineesjes ben ik een geit
alleen lees ik nooit sterrebeelden enz hahaha
eeuwige maagd hier… :mrgreen:
onbevlekt bevangen dus :think:
Schorpioen… en ja, ik heb altijd gezegd dat ik een typische schorpioen ben en als ik zo lees, dan ben ik dat nog steeds :lol:
Als ik de uitleg bij mijn chinees sterrenbeeld lees (aap), dan herken ik daar mezelf juist helemaal niet in terug (behalve het deel over “de aap als kind”, dat dan weer wel ).
hier een water"vrouw" getrouwd met een vis. (heel goede match als je het mij vraagt :inlove: )
We hebben wat de kids betreft: een weegschaal, een leeuw, en twee schorpioenen.
Heftige tekens (leeuw en schopioenen vooral). Het kan dus écht botsen, maar de onderlinge verbindingen zijn wel oké hoor.
liefs
Gerda
ps: leuk topic Fai !!!
ik ben een grensgeval (20-01) maar in mijn jaar stonden de sterren op waterman. en das grappig, want ik ben ook echt 100% een waterman en 0% steenbok.
van faizaa’s site:
De Waterman is een sterk individu: vrij van geest en altijd op zoek naar nieuwe zaken en denkbeelden. Vastgeroeste denkwijzen en patronen boezemen hem afkeer in. Hij keert zich af van mensen die hem proberen in te tomen of ideeën op te leggen: hij wil zijn eigen weg kiezen.
Hij staat niet alleen open voor nieuwigheden, hij is ook standvastig. Een eenmaal genomen besluit zal hij niet zomaar over boord zetten. Hij kan dan ook wel eens het verwijt krijgen dat hij "koppig" is.
Als hij zich in een team bevindt streeft hij ernaar te doen wat voor iedereen het beste is, met inachtneming van zijn eigen behoeften. Op het moment dat het groepsbelang in strijd is met zijn eigen behoeften kan dit problemen opleveren. Echter, hij zal er altijd naar streven dat een ieder zijn deel krijgt.
helemaal waar.
en de steenbok:
De Steenbok is een praktisch ingesteld persoon. Voor hem telt eigenlijk alleen de werkelijkheid. Het ongrijpbare, fantasie of jezelf mooier voordoen dan je bent - het interesseert hem niet of weinig. Het is voor hem van belang dat zaken zin of nut hebben. Hij is geïnteresseerd in tastbare resultaten.:hand: echt helemaal nul herkenning.
Eenmaal volwassen, hecht hij veel waarde aan status en aan de resultaten die zijn werk opleveren. Om zijn ambities te verwezenlijken werkt hij hard. Alhoewel hij ieder het zijne gunt, staat het hem tegen als een ander zaken in de schoot geworpen krijgt.
Doordat hij het leven zeer serieus neemt, legt ditzelfde leven een zware druk op hem. Hij heeft een apart gevoel voor humor, waarmee hij zijn eigen ernst wat kan afzwakken: hij is vaak zelf het slachtoffer van zijn eigen grappen.
ik ben eigenlijk helemaal niet van astro-dingen en toch vind ik dit soort dingen wel grappig. ik ben namelijk echt een ongelofelijke waterman. mijn ouders hebben bij geboorte een horoscoop laten trekken en die bleek dus echt precies te kloppen...helaas zijn mijn ouders um kwijt geraakt...dus ik moet ze maar geloven.
Ik ben kreeft en het klopt helemaal… Ik ben benieuwd of het bij Juul ook gaat kloppen…
@fiep klophout wrote:
van faizaa’s site:
De Waterman is een sterk individu: vrij van geest en altijd op zoek naar nieuwe zaken en denkbeelden. Vastgeroeste denkwijzen en patronen boezemen hem afkeer in. Hij keert zich af van mensen die hem proberen in te tomen of ideeën op te leggen: hij wil zijn eigen weg kiezen.
Hij staat niet alleen open voor nieuwigheden, hij is ook standvastig. Een eenmaal genomen besluit zal hij niet zomaar over boord zetten. Hij kan dan ook wel eens het verwijt krijgen dat hij "koppig" is.
Als hij zich in een team bevindt streeft hij ernaar te doen wat voor iedereen het beste is, met inachtneming van zijn eigen behoeften. Op het moment dat het groepsbelang in strijd is met zijn eigen behoeften kan dit problemen opleveren. Echter, hij zal er altijd naar streven dat een ieder zijn deel krijgt.
helemaal waar.
Hier ook een waterman, en bovenstaande klopt ook.
Ik ben benieuwd of jullie in de vriendenkring ook bepaalde sterrenbeelden hebben, en andere helemaal niet.
Ik heb blijkbaar iets met maagden. Met weegschaal gaat ook goed (mijn ascendant is trouwens weegschaal).
Maar ik ken eigenlijk geen tweelingen, of ram, kreeft, steenbok, vissen.
In de chinese astrologie ben ik blijkbaar een draak.
Greetje: Waterman:
Hij staat niet alleen open voor nieuwigheden, hij is ook standvastig. Een eenmaal genomen besluit zal hij niet zomaar over boord zetten. Hij kan dan ook wel eens het verwijt krijgen dat hij “koppig” is.
Klopt deels
Veel kreeften en maagden zeg… :mrgreen: :inlove:
Hahahaha Fiep, nee… ik herken je ook echt niet in die 2e… niet dat ik je ZO goed ken maar wat ik hier van je zie, nee… dat past er niet bij…
Ik ga mijn ascendant uitrekenen… maar daar heb je je geboortetijd voor nodig he, en ik weet em niet meer zeker… :eh:
@faizaa wrote:
wie is nog meer die tweeling? :inlove:Ikke

En die tekst klopt ook bij mij :oops:
Vooral die wisselende stemmingen en het snel afgeleidt zijn herken ik

@Mama_jeanet wrote:
@faizaa wrote:wie is nog meer die tweeling? :inlove:Ikke
En die tekst klopt ook bij mij :oops:
Vooral die wisselende stemmingen en het snel afgeleidt zijn herken ik![]()
:inlove: leukkk!! :inlove:
Ik ken een paar leeuwen… Dat zouden klonen van elkaar kunnen zijn…kssst… + :twisted:
Ik ben schorpioen…
Mijn man is ook leeuw… :mrgreen:
Ow dat stuk over de waterman klopt helemaal bij mijn man :silenced:
@faizaa wrote:
Mijn man is ook leeuw… :mrgreen:
Mijne ook…dus dat langzame praten…dat ligt bij hun aan hun sterrebeeld