Wat is jouw sterrenbeeld.. Herken je jezelf erin..

Er staan trouwens bij sterrenbeelden, ook een stukje kindersterrenbeelden tussen… ook leuk… 8)

Hier de stukjes van mijn oudste Sanae: een boogschutter:

Het Boogschutter-kind is een kind dat naar alle waarschijnlijkheid optimistisch van aard is. Elke nieuwe dag ziet het blijmoedig tegemoet en het zal dan ook meestal 's ochtends opgewekt opstaan en daarmee wellicht het begin van de dag ook voor anderen aangenamer maken, zelfs voor degenen die een ochtendhumeur hebben.

Het Boogschutter-kind heeft hoogstwaarschijnlijk een grote honger naar kennis. Als iets dit kind op het lijf geschreven staat, dan is het wel het willen begrijpen van het ‘hoe’ en het ‘waarom’ van alle dingen. Het laat zich daarbij niet door vanzelfsprekendheden tevreden stellen, maar wil het naadje van de kous weten.

Dit kind zal een avontuurlijke instelling hebben en graag actief bezig zijn. Het meest van al houdt het echter van plezier maken. Daarbij kan het hem niet gek genoeg zijn. Hoe gekker het wordt, hoe meer het Boogschutter-kind zal genieten van de spanning.

Het Boogschutter-kind zal vaak oprecht zijn in zijn reacties naar anderen. Het geeft zijn mening zonder na te denken. Hoewel deze spontaniteit op zich een gezond iets is voor een kind, kunnen anderen hem soms wat tactloos vinden. De meeste mensen om hem heen kennen hem hier echter in en zullen hem hierom waarderen.

En mijn kleine bolle Aisah: een tweeling: :inlove:

Het Tweelingen-kind is nieuwsgierig van aard. Het zal graag van alles willen weten en boordevol vragen zitten. Het wil alles kunnen benoemen en rationeel kunnen snappen. Dit maakt dat het kwiek is en altijd alert op zijn omgeving, teneinde deze te leren begrijpen.

Deze behoefte zorgt ervoor dat het Tweelingen-kind in aanleg intelligent kan zijn. Het zal echter wel hulp nodig hebben bij het leren focussen, waarbij het moet leren onderscheiden welke informatie wel belangrijk is om op te nemen en welke informatie niet. Door het focussen leert het ook zijn interesses te kaderen en er een richting aan te geven. Als dit kind eenmaal de rode draad van zijn interesses gevonden heeft, zal het altijd genegen zijn om daar meer over te lezen en te leren.

Het focussen is belangrijk omdat het gevaar bestaat dat het Tweelingen-kind weliswaar van alles iets afweet, maar dat dit alles bij elkaar slechts een losse oppervlakkige kennis vormt. Feiten en feitjes blijven als los zand als ze niet met elkaar worden verbonden. Slechts door ze met elkaar te combineren, krijgen ze hun betekenis. En juist met dit combineren heeft dit kind moeite. Dit is dan meteen een punt waarin de ouders, naast de school, een belangrijke rol voor dit kind kunnen vervullen.[/b]

@faizaa wrote:

Vis:

Vissen zijn mensen met een groot talent: zij zijn in staat om zich echt in anderen te verplaatsen. Zij begrijpen de behoeften van anderen en het geeft hen een goed gevoel als ze iemand kunt helpen.

Dit talent heeft ook een keerzijde: omdat zij zo gevoelig zijn bestaat het gevaar dat zij snel stemmingen en emoties van anderen oppikken en overnemen. Met name als zij in de buurt zijn van boze, verdrietige of ongelukkige mensen is dit lastig. Toch kunnen zij de mensen niet mijden. Hun grootste vijand is eenzaamheid.

Zij zijn vaak wat verlegen, kwetsbare personen. Zij zullen zich pas openstellen voor anderen als zij die kunnen vertrouwen. De tranen schieten hen soms snel in de ogen. Alhoewel dit geen negatieve eigenschap is kan dit behoorlijk frustrerend zijn.

Volgens mij klopt het een heel eind, eenzaamheid klopt ook, kan ik heel slecht tegen :thumbdown:

Ikke dus Vis

Hub is Kreeft

En Jayden is een Stier en ook een Varken in het chinees.

Ziet: Varken is juist een heel goed chinees sterrenbeeld werd ons verteld door chinese vrienden, stond voor succes en geluk :thumbup: dus die :silenced: is nergens voor nodig :wink:

:lol: :smiley: :lol:

@Ziet wrote:

maar het gaat ook om je ascendant,

Hoe weet je wat je ascendant is?

Ben zelf oo keen boogschutter, maar weet dus niet wat mijn ascendant is....

Ik ben een ram…mijn ascedant is ook ram… :roll:

Ow, en mijn man en Rick zijn beide stieren, Jenna is een kreeftje.

Ik heb dus even opgezocht wat mijn ascendant is… Tweeling:

De Intellectueel ~Wat ik niet weet vind ik heel aantrekkelijk~

Met deze ascendant ben je nieuwsgierig en onderzoekend en wil je graag weten hoe mensen en dingen in elkaar steken.

Je maakt een slimme en veelzijdige indruk op anderen, iemand die nooit met een mond vol tanden zal staan. Door je innerlijke onrust ben je het liefst eeuwig op weg en kost het je moeite om je ergens op te concentreren.

Ook verlies je liever de alternatieven niet uit het oog en je bezighouden met één ding betekent dat andere zaken niet aan bod kunnen komen. Dit alles kan leiden tot wispelturigheid in je zienswijzen.

In feite ben je een soort doorgeefluikje, hier en daar iets ‘oppikkend’ en ergens anders weer ‘afleverend’. Een vlinder die nergens lang blijft zitten. Jouw grootste drive is communicatie en je grootste kwaliteiten je flexibiliteit en aanpassingsvermogen…

En het meeste daarvan klopt wel aardig.

@ICL wrote:

Ik heb dus even opgezocht wat mijn ascendant is… Tweeling:

De Intellectueel ~Wat ik niet weet vind ik heel aantrekkelijk~

Met deze ascendant ben je nieuwsgierig en onderzoekend en wil je graag weten hoe mensen en dingen in elkaar steken.

Je maakt een slimme en veelzijdige indruk op anderen, iemand die nooit met een mond vol tanden zal staan. Door je innerlijke onrust ben je het liefst eeuwig op weg en kost het je moeite om je ergens op te concentreren.

Ook verlies je liever de alternatieven niet uit het oog en je bezighouden met één ding betekent dat andere zaken niet aan bod kunnen komen. Dit alles kan leiden tot wispelturigheid in je zienswijzen.

In feite ben je een soort doorgeefluikje, hier en daar iets ‘oppikkend’ en ergens anders weer ‘afleverend’. Een vlinder die nergens lang blijft zitten. Jouw grootste drive is communicatie en je grootste kwaliteiten je flexibiliteit en aanpassingsvermogen…

En het meeste daarvan klopt wel aardig.

:shifty: :shifty: :shifty: dat ben ik… :shifty: :shifty: :angel: :inlove:

Ik ben boogschutter. Maar het gaat om je hele horoscoop. Dus niet alleen waar de zon stond bij de geboorte, maar alle planeten. Dat geeft een veel duidelijker beeld.

Liefs Moirah

@Moirah wrote:

Ik ben boogschutter. Maar het gaat om je hele horoscoop. Dus alleen waar de zon stond bij de geboorte, maar alle planeten. Dat geeft een veel duidelijker beeld.

Liefs Moirah

En hoe komen we daar dan achter? :mrgreen:

@ICL wrote:

@Moirah wrote:
Ik ben boogschutter. Maar het gaat om je hele horoscoop. Dus alleen waar de zon stond bij de geboorte, maar alle planeten. Dat geeft een veel duidelijker beeld.

Liefs Moirah

En hoe komen we daar dan achter? :mrgreen:

Bij iemand je horoscoop laten duiden. Van belang zijn dan je geboortedatum, tijd en plaats. :wink: Planeten staan weer in huizen en elk huis heeft ook weer een andere betekenis. Dan heb je nog de kruizen, vast, beweeglijk en nog iets, die zeggen ook weer wat en dan nog de elementen, vuur, water, aarde en lucht.

Ik ben trouwens maagd en heb als ascendant kreeft.

Hahaha ja inderdaad je horoscoop laten duiden.

Liefs Moirah

:think: :think: Geloof dat het me nog niet helemaal duidelijk is…

hahaha… mennnn wat een ‘gedoe’… lijkt me wel errug leuk om te doen eens… maar ik wist niet dat het allemaal ZO specifiek kon… 8)

http://www.astrologie.ws/plaatjes/klm.jpg

Dit is een voorbeeld van een horoscooptekening.

Weet alleen niet of de link hier mag staan? :think:

Ik vind het echt superinteressant omdat zoveel dingen niet alleen qua karakter maar bijvoorbeeld ook je sterkte en zwakke punten etc duidelijk worden.

Ik ben waterman maar geloof totaal niet in horoscopen.

Vind het zo’n onzin. Je kunt je karakter toch niet laten bepalen door wanneer je geboren bent. Het kan toch niet zo zijn dat iedereen die ook op mijn geboortedag geboren is hetzelfde karakter heeft??

Ander moet het ook omgekeerd werken. Dan zou aan de hand van mijn karakter mijn sterrenbeeld gegeven moeten kunnen worden. En daar wordt het vaak moeilijk voor de astrologen… :roll:

Natuurlijk heeft niet iedereen hetzelfde karakter die op dezelfde dag is geboren. Daarom is je geboortetijd en geboorteplaats zo belangrijk.

De Ram is een energiek en geïnspireerd persoon, een initiatiefnemer die risico’s niet uit de weg gaat. Omdat hij onafhankelijk is ingesteld, heeft hij de goedkeuring van anderen niet per definitie nodig. Hij verzet zich dan ook sterk als andere mensen hem denkwijzen of werkmethoden proberen op te leggen.

Zijn temperament is groot. Hij kan snel boos worden, maar is dat nooit lang: zodra hij zijn boosheid geuit heeft, is het over. Hij is een mens die snel vergeet en vergeeft. Inherent aan een dergelijk temperament is zijn directheid en het gegeven dat hij te hard van stapel kan lopen. Hij gelooft in directheid, duidelijkheid en volstrekt eerlijk zijn.

Hij doet de dingen die gedaan moeten worden het het liefst alleen. Werkt hij in teamverband, dan heeft hij moeite met het feit dat anderen de dingen anders of langzamer aanpakken. Hij kan op dergelijke momenten snel zijn geduld verliezen. Het gevoel dat hij gehinderd wordt door anderen is dan sterk aanwezig.

Nou, dit klopt wel aardig… :think: . Vooral dat temperament :mrgreen:

ik ben vis! en volgens mij klopt dat zo ongeveer wel als ik t stukje van faizaa lees :think:

en mijn vriend is een ram! en dat klopt echt helemaal, vooral dat in teamverband werken :thumbup: :mrgreen: hij werkt echt liever alleen…de rest is toch te langzaam of doet t anders dan hem wat hij niet kan uitstaan 8)