wat is de wens

@purpled82 wrote:

Ik wilde altijd een heel groot gezin maar mijn vriend wilde er altijd maar twee. We hebben nu één dochter en zijn al 2,5 jaar bezig voor een tweede (7 iui, 2 ivf, 1 cryo terugplaatsing). Nu het allemaal zo moeilijk gaat zou ik al heel blij zijn met een tweede kindje. Ik ben heel blij met onze dochter hoor maar mijn gezin voelt gewoon nog niet als compleet. Als alles goed gaat hebben we vandaag dus weer een cryo terugplaatsing en hopelijk blijft deze dan wel plakken :pray:




nou meid ik zal duimen voor je dat ie mag blijven zitten :pray: :pray: :pray:

@pegje wrote:

dus je heb gedroomd van 3 zoontjes en je krijgt 3 dochtertjes :inlove: wat raar, wat dacht je toen je hoorde dat je een meid kreeg , huh ik dacht dat ik een knul zou krijgen :think: :inlove:




Het eerste dat ik dacht toen A zei dat het een meid was (sascha), was: “Och Hemel… nu moet ik KNUTSELEN!!!” En nu… voor geen miljard ruil ik mijn drie dochters om voor knullen. A is op en top een meiden papa en ik knutsel me, met liefde, drie slagen in de rondte! :inlove: :inlove:



en hoewel ik voor A best wel de hoop had dat Marijn een jochie zou zijn geweest was ik toch wel heel blij dat op de echo bleek dat ze een griet was. Toen ik eenmaal wist dat ik weer in verwachting was hoopte ik, voor mezelf, wel heel erg op nog een meid erbij.

hey peggy



het houdt je erg bezig he voor een derde hihi ik zeg ga ervoor meid :wink:



maargoed hier altijd gezegd we zouden er graag 2 willen en dat is gelukt

en ik vind het helemaal mooi zo kriebels voor een 3e zijn er niet en dat houden we ook zo hihi we hebben 1 jongen en 1 meisje dus mn wens is compleet en ze zijn gezond dus wat wil een mens nog meer toch :mrgreen:

@~Marion~ wrote:

@pegje wrote:
dus je heb gedroomd van 3 zoontjes en je krijgt 3 dochtertjes :inlove: wat raar, wat dacht je toen je hoorde dat je een meid kreeg , huh ik dacht dat ik een knul zou krijgen :think: :inlove:




Het eerste dat ik dacht toen A zei dat het een meid was (sascha), was: “Och Hemel… nu moet ik KNUTSELEN!!!” En nu… voor geen miljard ruil ik mijn drie dochters om voor knullen. A is op en top een meiden papa en ik knutsel me, met liefde, drie slagen in de rondte! :inlove: :inlove:



en hoewel ik voor A best wel de hoop had dat Marijn een jochie zou zijn geweest was ik toch wel heel blij dat op de echo bleek dat ze een griet was. Toen ik eenmaal wist dat ik weer in verwachting was hoopte ik, voor mezelf, wel heel erg op nog een meid erbij.




Hier 3 knulletjes… en knutsel me ook rot :lol:

Tot een bepaalde leeftijd (weet nog niet tot welke haha) vinden jongens dat ook helemaal geweldig hoor :mrgreen: Oké hoef niet aan te komen met roze edelsteen plakkertjes etc, maar verder is niks ze te gek en eigenlijk zijn zij de bedenkers vaak.



Overigens zag ik mezelf vaak lopen met 2 of 3 jongens als ik aan ‘later als ik groot ben’ dacht :lol: nu loopt de jongste nog niet, maar oh oh oh wat ben ik :inlove: :inlove: :inlove: met die 3 mannetjes… die alleen iets minder blond zijn als ik altijd verwacht had :stuck_out_tongue:

Ik wilde altijd al 3 kindjes leek me een mooi aantal. Mijn man wou er 2. Toen bij de echo bleek dat we een tweeling kregen, na de oudste, waren mijn man zijn letterlijke woorden… Jij krijgt ook altijd je zin he!! :mrgreen:

@francis wrote:

Ik wilde altijd al 3 kindjes leek me een mooi aantal. Mijn man wou er 2. Toen bij de echo bleek dat we een tweeling kregen, na de oudste, waren mijn man zijn letterlijke woorden… Jij krijgt ook altijd je zin he!! :mrgreen:




haha dat had een collegaatje van mij… maar dan wou hij juist heel graag 3 kids. Zij was toen voor de 2e keer zwanger en ZIEK. Zij riep toen al: dan moet je maar hopen dat dit er 2 zijn, want dit doe ik niet nog een keer… en ja hoor met de echo…2 :inlove: :inlove:

Dus zij ‘maar’ 2 keer zwanger en hij 3 kids, goed geregeld toch :lol:

Ik wilde altijd graag 4 kinderen.



Het leven liep anders en ik kreeg onverwachts een kadootje :inlove: , helaas moest ik hem terug geven :cry: Daarna was de wens zo groot dat ik in mijn eentje N.oah heb gekregen.



En nu, nu zegt mijn verstand, dit is genoeg. Maar mijn gevoel zegt, wie weet, over een paar jaar.



Liefs Suzanne

leuk topic dit :slight_smile:



mijn/onze wens is een groot gezin…komen zelf beiden uit een gezin van 5 kids en het lijkt ons ontzettend leuk om ook zoveel kids te mogen ontvangen :inlove: :inlove:

Geen idee wat de toekomst ons brengt, maar we genieten nu volledig van ons meissie! :inlove: :inlove:

Hopelijk is het ons in de toekomst gegeven om meer kids te krijgen…we zullen zien… :slight_smile:

Wij zouden er graag 3 of 4 willen,



Maar of 3 en 4 er gaan komen weet ik niet. We redden ons nu redelijk met 2 kids maar wie weet over een paar jaar, ben nog jong ! :wink:

Ik wilde en wil nog steeds graag 2 kinderen en het liefst een beetje vlot achter mekaar. Mijn man wil het ook graag, en nu nog kijken of we het voor elkaar kunnen krijgen.

De eerst hebben we al en ook daarmee zijn we al zielsgelukkig. :inlove:

Ik zelf wilde ‘vroeger’ altijd 4 kinderen en op mijn 25ste voor de eerste keer mama worden.

Ik mag van geluk spreken dat wij zo snel zwanger raakte van Juul en beviel 1 week voor ik 26 werd. Meteen wist ik al dat er nooit 4 kinderen zouden komen. 3 leek me meer dan genoeg.

Toen Juul een half jaar was, had ik een enorme wens voor nog een kindje. Maar mijn man wilde nog niet. Juul was 11 maanden en eindelijk wilde mijn man ervoor gaan. Alweer was het meteen raak en op de verjaardag van mijn zoon had ik een positieve test…

Hoeveel geluk kan een mens hebben. Ik was ook nog zwanger van een meisje, mijn geluk kon niet meer op!!!



Nu heb ik geen kriebels meer, maar durf nog niet te zeggen dat er nooit meer een derde zal komen.

Als ik om mij heen kijk en zie hoe moeilijk het kan zijn om zwanger te worden en om een gezond kindje te krijgen, dan ben ik bang voor wat er ons nog komen gaat. meteen zwanger, geweldige zwangerschappen gehad, bevallingen van nog geen 3 uur, een meisje en een jongen… Wat staat ons nog te wachten??



Wij zijn blij met de 2 prachtige kids die wij hebben mogen krijgen.

Ik had tot mijn 25e helemaal geen kinderwens. Toen ik mijn man leerde kennen besefte ik wel dat hij het graag wilde en dat ik er wel mee kon leven. Toen kwam de kriebel en wilde ik er wel graag 2, manlief gaf direct aan er wel 4 te willen.



Na Peter had ik mijn 2 kids, maar hij was een huilbaby en ik had de oudsten zo snel op elkaar dat ik niet echt genoten heb. Dus toen Peter 1 was en leuk opdroogde groeide de wens voor een 3e.

Manlief blij.

Met 3 was het goed voor mij, helemaal goed. Klaar. Over uit.

Ikke wilde er 2, hij 4, 3 is mooi ertussen.



Maar sommige kindjes willen er blijkbaar graag komen en inmiddels dus ongepland en door de pil heen zwanger van de 4e.

Heel eerlijk… het was NIET mijn wens en ik heb het er ook erg moeilijk mee (gehad)



Toch heb ik nu dus gestemd op 4 kindjes. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik niet blij zou zijn met een kindje. Ja, het was even verwerken, maar nu ben ik heel happy met het idee dat we nog zo’n prutsje mogen krijgen en dat we straks 2 meiden en 2 jongens hebben.

Soms gaat het leven echt totaal anders dan je ooit had gewild of gewenst en kun je daar toch heel blij mee zijn.



Als je me 10 jaar terug had gezegd… op je 33e word je moeder van je 4e kindje, dan had ik je enorm uitgelachen :shifty:

Ik zeg al vanaf mijn ‘poppentijd’ dat ik graag 4 kinderen zou willen, maar of het er ook ooit 4 worden en blijven? ik weet het niet. Ik ben met mijn 2 meiden meer dan tevreden, maar als ik nu zwanger zou worden zou ik het ook ontzettend leuk vinden! En al zouden het er 6 worden of 10, prima. Maar ik vermoed dat ik dat psychisch niet ga trekken… (over finacieël nog maar te zwijgen :wink: )

financieël vind ik zelf niet zo heel belangrijk, dat komt wel goed, maar psychisch moet je wel stevig zijn wil je ‘veel’ kinderen opvoeden. en ik wil dus ook niet dat mijn oudste kind de jongste opvoed…

3 lijkt mij heeeeerlijk! 2 wat korter op elkaar en dan een ‘toetje’ :inlove: als de tweede naar de basisschool gaat. Het is een wens, of het ooit uitkomt weet ik niet. Mijn man (ja ja notabene degene die fulltime werkt 8) ) vind 1 al best pittig terwijl we een superfijn rustig kereltje hebben mogen krijgen. Al denk ik dat hij vooral de verantwoordelijkheid (financieel etc) best heftig vind. Al denk ik dat daar waar er 2 kunnen mee-eten etc ook 3 echt wel lukt. Studie etc hebben we het maar even niet over want eigenlijk zijn zulke dingen al bijna niet meer rond te breien voor 1 kind laat staan meerdere kids. :shifty: Dan moet je letterlijk de loterij winnen of zo.

Wensen wensen zoveel te wensen, eerst maar eens hard aan die tweede werken. :mrgreen: Voor mijn gevoel krijgen we echt nog een keer een beeb uit een cryo dus dat zou dan of uit deze poging voortkomen of na deze poging en een zwangerschap. :think:

Mijn wens was 3 kinderen, ben nu zwanger van de derde maar mocht alles goed gaan, dan heb ik er 1 in mijn hart en 2 in de hand. Toch voelt het anders. Er zal er altijd eentje missen.

Het tijdsbestek was langer,maar hebben de 2 kids gekregen die we gewenst hadden (alhoewel…nr. 1 liet op zich wachten, nr. 2 kwam er sneller dan verwacht achteraan).



Een 3e? Doen we geen uitspraken over. Nu? Nee, zijn gelukkig met onze boy’s…maar zeg nooit,nooit…als dat namelijk waar was,dan hadden ze me aan de uitspraak na Jo mogen houden…dan hadden we Eli nooit gehad…

Wie weet dus…eerlijk gezegd…wij denken van niet. Niet bewust…besluit de natuur anders,dan is dat zo…

Ik ben dol gelukkig met mijn 2 kinderen…Het is ook goed zo, ondanks dat veel mensen de indruk hebben dat we nog voor een 3e willen proberen :wink:

@Karin1981 wrote:

Mijn wens was 3 kinderen, ben nu zwanger van de derde maar mocht alles goed gaan, dan heb ik er 1 in mijn hart en 2 in de hand. Toch voelt het anders. Er zal er altijd eentje missen.




Karin, Dikke knuffel voor jouw :hug:

Als onze financien en woonruimte er anders (lees: veeeeeeeeel beter) had uitgezien, dan had ik heel graag 4 kinderen gewild.



Maar ik heb er nu 2, met 6 jaar ertussen, en we vermaken ons prima. Heel soms kriebelt het een beetje, en dan grijp ik pen en papier en probeer uit te werken hoe ik een 3de kruimel bij kan proppen. En iedere keer kom ik papier (en geld…) te kort. :lol:

Ik wilde er toen ik klein was altijd drie. Maar mijn vriend komt uit een groot gezin (7 kinderen) en die wil er wel een stuk of 6, haha…

Maar 4 lijkt me wel geweldig, de grootste rijkdom die een mens kan hebben.



Maar ik zeg altijd: we beginnen met 1! (Als het ons mag lukken :pray: )