wat is de wens

ik wil niemand voor het hoofd stoten hier mee, begrijp me goed, ik weet dat het je gegeven moet zijn , en je mazzel hebt als je gezonde kinderen mag krijgen, en dat er een hoop mensen zijn die ongewild kinderloos zijn , enz , maar ik zou graag weten, wat de mensen graag willen, hoeveel mensen voor 1 kindje gaan , en hoeveel voor meer , en ook wil ik graag weten waarom, gewoon uit pure intresse, lijkt me leuk te lezen wat mensen vinden ,



ook de mensen die adopteren de vraag is voor iedereen



dus als je mocht kiezen , uit hoeveel kinderen bestond je gezin dan ?

ik heb gestemd voor 3 kinderen, maar weet niet of die derde er daadwerkelijk gaat komen

@oessie wrote:

ik heb gestemd voor 3 kinderen, maar weet niet of die derde er daadwerkelijk gaat komen






idem…

hihih in ieder geval al 3 dezelfde gedachte, wij denken ook over een 3de , de wens is er , maar zeker weten doe ik het nog niet , we willen nog even er over nadenken

hier ook voor 3 gekozen (alhoewel 4 ook leuk is :inlove: ) maar 1tje zal er hopenlijk nog wel komen… en een keer is ons huis ook vol… dus houden het als het lukt gewoon bij 3…

Mijn antwoord staat er niet tussen :mrgreen:



Ik ging altijd voor 2 kindjes vlak achter elkaar, alleen bleek na 1 dat ik erg ongelukkig was in de situatie



Dus ik kies voor 1 met gelukkig zijn… al zal dat voor de meeste van jullie hoop ik vanzelfsprekend zijn.



Al is dat voor mij dus niet zo :wink:

Er is hier geen ‘WE’, dus ik spreek voor mijzelf.



Ik had graag 2 of 3 kindjes gehad.



Maar ben zielsgelukkig dat ik er in ieder geval 1 heb mogen krijgen.



2e zit er niet in…

We zijn heeeeeeeeeeeeeeeeel erg blij met onze twee kinderen.

Het zit er niet meer in om meer kinderen te mogen krijgen. (baarmoederverwijdering)





Kortom ik ben reuze blij,. maar dat ik zelf die keuze niet heb kunnen maken maakt wel weleens verdrietig bij vlagen.

haha nou dit is nog steeds een dillema hierzo :slight_smile:



Als het lukt zou ik dol graag 4 kids willen :inlove: Heb daar niet echt een reden voor het is meer een gevoel, dat ik al heel lang heb.

Een groot gezin lijkt mij zo heerlijk :inlove:



Er is alleen een probleempje en dat dat vriend lief… die vindt 2 wel genoeg :roll:

Dus dacht ik sluit een compremie… ik eentje er af hij eentje er bij = 3 :inlove:

Maar helaas… ach we wachten eerst nummer 2 maar eens af :wink:



1 was al een wonder laat staan 4 :wink: Maar he wonderen zijn de wereld nog niet uit he… :slight_smile:

Ben blij met 1 kindje…alhoewel ik zo graag een broertje of zusje had gehad voor Ml.

Om gezondheidsredenen durven wij het niet aan en ik heb daar een tijd terug best moeite mee gehad. Toen wilde ik graag nog een tweede kindje.

Maar nu ik werk besef ik helemaal dat het goed is zo.

Ik ben er nu voor 100% van overtuigd.

Ik wil niet weer opnieuw beginnen met alles, hoe mooi het ook is.

Ik ben zo intens gelukkig dat wij een gezond kindje hebben. Dat gevoel hoeft niet aangevuld te worden door een tweede kindje.

Maar als ik puur naar Ml kijk en aan de toekomst denk dat G en ik er een x niet meer zullen zijn, vind ik het voor haar wel heel erg jammer dat zij geen broertje of zusje heeft (gelukkig heeft ze haar twee neefjes). Maar dat is voor mij geen reden om voor een tweede te gaan.

Ik moet wel bekennen dat ik best met een schuldgevoel zat tegenover Ml dat wij haar geen zusje/broertje geven, maar gelukkig is dat gevoel nu weggezakt.

Het liefst had ik er 4. Ik hou het echter bij 2 omdat ik a bijna 40 ben, al gezegend ben met 2 gezonde kinderen en het noodlot niet wil tarten, we daar de ruimte niet voor hebben, ik nu al bekaf ben van 2 kinderen en ik de andere 2 ook niet mis.

wij zijn nu hartstikke blij met onze 3 kids, net als dat we ook blij waren met onze oudste alleen en met 2, toen de 2e erbij kwam.



Toch als het ons gegeven is… zouden we in de toekomst waarschijnlijk nog wel een 4e kindje ‘willen’ (blijven idd moeilijke dingen om te zeggen, ook omdat er mensen zijn die ongewenst kinderloos blijven of met heeeel veel moeite 1 kindje hebben ‘gekregen’ en misschien ook wel 2/3 of meer kids hadden gewild, maar die wens nooit in vervulling zullen zien gaan… maar ja TS had het over de wens).



Eigenlijk al vanaf dat wij het serieus over kinderen gingen hebben was het: 3 of 4 lijkt ons super. En nu met 3 is het idd super :inlove: :inlove: :inlove: , maar een kwartet lijkt ons ook geweldig :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: .



Meer als 4 kan ik mezelf echt geen voorstelling bij maken haha heel raar eigenlijk, want bij 3 of 4 kon en kan ik me wel iets voorstellen… blijkbaar is dat voor mij/ons echt de max.

clari haha, ja lijkt me wel gezellig hoor tegelijk… maar wacht dan nog maar wel een paar jaartjes :wink:

@jewel wrote:

Ben blij met 1 kindje…alhoewel ik zo graag een broertje of zusje had gehad voor Ml.

Om gezondheidsredenen durven wij het niet aan en ik heb daar een tijd terug best moeite mee gehad. Toen wilde ik graag nog een tweede kindje.

Maar nu ik werk besef ik helemaal dat het goed is zo.

Ik ben er nu voor 100% van overtuigd.

Ik wil niet weer opnieuw beginnen met alles, hoe mooi het ook is.

Ik ben zo intens gelukkig dat wij een gezond kindje hebben. Dat gevoel hoeft niet aangevuld te worden door een tweede kindje.

Maar als ik puur naar Ml kijk en aan de toekomst denk dat G en ik er een x niet meer zullen zijn, vind ik het voor haar wel heel erg jammer dat zij geen broertje of zusje heeft (gelukkig heeft ze haar twee neefjes). Maar dat is voor mij geen reden om voor een tweede te gaan.

Ik moet wel bekennen dat ik best met een schuldgevoel zat tegenover Ml dat wij haar geen zusje/broertje geven, maar gelukkig is dat gevoel nu weggezakt.




een schuldgevoel, maar meid, 1 kindje is toch geweldig, het moet niet hoor meer kinderen, jou dochter zal niet weten dat ze een broertje of zusje mist, want dat heeft ze niet gekend,





ik kan best begrijpen dat mensen het bij 1 kindje houden hoor,



maar ik zelf bijv, ik ben nou nog maar alleen, maar ik ben een tijd lang samen geweest met mijn broertje,ik was 7 toen hij overleed, hij was 6 toen, we waren altjd samen, en ineens was hij er niet meer, dus ik weet hoe het is om een broertje te hebben , en hoe erg ik hem mis, nog steeds elke dag ,





ik zelf zou graag nog een kindje willen, maar ik twijfel heel erg aan of dat te doen is , we willen ook de kinderen vanalles kunnen bieden, en ze moeten studeren , enzzzzzz daar twijfelen wij enorm over ,

en ook omdat we het eigelijk wel heel leuk hebben zo , we zijn ontzettend gelukkig met de 2 meiden, wat willen we nog meer , ik heb mezelf tot het einde van het jaar gegeven om me te bedenken,

en is het einde van het jaar gekomen en ik wil niet voor een 3de gan dan blijven we zo met ons gezin , en wil ik wel voor die tijd dan gaan we dan proberen of we nog een wonder mogen krijgen ,

dus kortom ,we zien wel :mrgreen:

Grappig dat een duidelijke meerderheid tot nu toe voor 3 kinderen kiest.

Ik heb ook voor 3 gestemd, al van kleins af aan heb ik altijd 3 kinderen in mijn hoofd gehad.

We hebben nu twee geweldige kids en daar zijn we eigenlijk al dolgelukkig mee, dus we twijfelen nu wel eens over die eventuele derde. Als deze er nog wel komt, dat pas over een jaar of 4…

@Bren1970 wrote:

Er is hier geen ‘WE’, dus ik spreek voor mijzelf.



Ik had graag 2 of 3 kindjes gehad.



Maar ben zielsgelukkig dat ik er in ieder geval 1 heb mogen krijgen.



2e zit er niet in…




Hadden mijn woorden kunnen zijn!

Ik wilde er graag twee (tenminste dat voelde we van begin af aan dat het niet onze wens was om na Lasse te stoppen), ik heb er twee en het blijven er twee.



Mijn leeftijd en mijn fysieke gestel vinden het ook wel genoeg.



Ik vind het een flinke klus naast ook nog een boterham of het beleg moeten verdienen.



Het is wel goed zo. Geen kriebeltje of wat dan ook voor evt meer.

wat jammer dat het topic verplaatst is , hier word er vast niet zoveel gereageerd :frowning:

vroeger ( kuch kuch) had ik wel 4 kinderen gewild.

Maar dat was vroeger, nu is het zo dat we nog maar moeten kijken of we een derde nog durven.