wat geef je uit aan boodschappen?

Ik bezuinig zo min mogelijk op eten 8)



Maar vorige maand hadden we het niet zo makkelijk dus heb ik vooral bij de albert :wink: boodschappen gedaan (euroshopper en huismerk :thumbup: ) en was ik 65-70 euro per week kwijt. Inc verjaardagshapjes, wijn en drinken…



Als we het gewoon hebben is het ongeveer 100-125 per week. Soms iets meer, soms iets minder. Maar meestal iets meer hoor. Ik houd er van om genoeg in huis te hebben en de dingen te kopen die we lekker vinden…

Wij roepen ook altijd dat dat wel het laatste is waar we op willen bezuinigen.



Ik vind het vreselijk om heel afgepast te kopen. Hier kunnen mensen altijd onverwachts langskomen. Er is altijd wel een lekkere koek en wat lekkers in huis. Ik vind het n.l. erg kaal als je mensen niks aan kan bieden.



Hier gaat iedere maand ook zeker 500 euro op aan boodschappen.

ik vind het helemaal niet erg om geen koek te geven als er bezoek komt. Hadden ze maar moeten bellen denk ik dan :oops:

Maargoed, hub heeft een tijd sonja bakker gedaan en toen hadden we ook gewoon niks lekkers in huis, kon hij ook niet in de verleiding vallen.



het ligt idd ook aan hoeveel er binnen komt, maar wij hebben op zich best meer te besteden, alleen vind ik het zonde van mn geld, als het ook goedkoper kan. Ik hoef echt niet iedere avond een grote koek, klein speculaasje vind ik ook lekker.

Bij ons liep het aardig uit de kluiten, vandaar dat ik nu een “weekbudget” van 100 euro heb ingesteld. Maak er gewoon een beetje een sport van, blijft het nog leuk ook!

Wij geven ongeveer 80 euro per week uit.

En dan zijn we nu nog maar met z’n tweetjes.

Ik doe de boodschappen voor wat we die week gaan eten, maar ik doe ook altijd voor een gedeelte boodschappen om mijn voorraadje een beetje aan te vullen.

Ik heb er echt een gruwelijke hekel aan om ergens naast te grijpen.

Dus altijd extra houdbare melk, genoeg drinken, macaroni en dat soort dingen.

@Guusje wrote:

Lena, bedoelde het niet lullig :hug: maar zo is het toch gewoon.


Vond ik iets lullig? :think: . Nee hoor, ik kan niks lulligs vinden :mrgreen:


Als je met 2 salarissen met gemak*ik doe ff wild* 4000 euro in de maand hebt dan is 800 euro boodschappen wel te doen.

Psies, ons inkomen is bijna gehalveerd, dan moet er dus wel iets aangepast worden qua tering en nering... De vaste lasten zijn namelijk alleen maar omhoog gegaan. Zie nu in mijn oude kasboek dat ik 2 jaar geleden zo'n 300 euro per maand kwijt was aan boodschappen, excl. luiers. Nu met vier personen zal dat dus zo'n 400 euro zijn?

Wel een goed idee om dat gewoon te pinnen en in een aparte portemonnee te bewaren.

ik snap echt niet hoe jullie dat allemaal doen :oops:

Maar hier worden idd wel héél veel tussendoortjes gegeten en s’avonds bij de tv ook altijd wat…

En dan maar klagen dat we dringend moeten lijnen :mrgreen:

Wij zitten minstens aan 800 euro per maand (3volw, 2kids), maar hier wordt eigenlijk best wel veel weggegooid. Dat vind ik op zich veel erger dan het bedrag dat er uitgegeven wordt… Moeten we toch iets aan doen…

@hanneke wrote:

Ik haal bv brood bij de bakker, vlees bij de slager en groente bij de groentenboer. Dat is toch een stuk duurder dan bij de super, maar ik vind het persoonlijk ook veel lekkerder.



Brood van de supermarkt vind ik echt niet te eten, en dat gaat hier ook altijd naar de eenden in het park, het komt gewoon niet op :oops:



Zo raak je ook wel verwend natuurlijk. :oops: :oops:




Zelf brood bakken is NOG lekkerder en 1 keer zo goedkoop. Supersimpel en superlekker !!! Wij bakken de meest luze broden voor een euro per stuk. Inclusief stroom :wink:

De bakker rekent 1 brood vanaf 2 euro :shock: Wat een geld voor een beetje meel en gist…



Wij geven zo’n 100 euro per week uit. We halen vers brood bij de bakker en vers vlees bij de slager. Alleen voor gehakt door de macaroni of hamreepjes etc. dat halen we wel bij de supermarkt. Maar een lekker los stukje vlees halen we bij de slager. Fruit haal ik wel eens op de markt maar meestal gewoon bij de super. We hebben altijd extraatjes zoals chips, frisdrank of chocola in huis. Wel kook ik vaak grotere hoeveelheden die ik kan invriezen en ik ben heel erg van de aanbiedingen. En heb dan ook een voorraadkast vol met dingen die we nog kunnen eten. :slight_smile:

Ik denk dat je ook minder uitgeeft als je maar 1 keer per week alle boodschappen doet, en op is op. Ik ga soms wel 2 of 3 keer, en dan geef je dus ook meer uit…

deze week net weer boodschappen gedaan voor een week… 65 euro!

Gisteravond boodschappen gehaald: € 44,- bij Aldi en € 20,- bij Jumbo.

@Karin2 wrote:



Zelf brood bakken is NOG lekkerder en 1 keer zo goedkoop. Supersimpel en superlekker !!! Wij bakken de meest luze broden voor een euro per stuk. Inclusief stroom :wink:

De bakker rekent 1 brood vanaf 2 euro :shock: Wat een geld voor een beetje meel en gist…



Is helemaal waar Karin! Maaarrrr, het ontbreekt me vaak gewoon aan tijd! Ben blij als ik na een avonddienst mijn bedje in kan rollen, dan ga ik niet eerst nog brood staan bakken. Daarbij gaat er bij ons 1.5 brood per dag doorheen, zou betekenen dat ik er 2 moet bakken.

Maar soms, als ik er wel tijd voor heb, doe ik het wel eens, en idd dat is veeeel lekkerder!

@klavertje4 wrote:

deze week net weer boodschappen gedaan voor een week… 65 euro!




Ehh, ik gisteravond voor 5 dagen € 75.- ( voor 5 personen)

gisteren voor 4 dagen, 44 euro. Maar we hadden wel ook al wat in huis.

Hier ook boodschappen voor een week, 55 euro excl. voeding voor Jayden. In 2 verschillende winkels.

Wij doen 1x in de week boodschappen, gemiddeld voor zo’n 75 euro per week.

Dit is dan voor 2 volwassenen en een peuter. Luiers haal ik bij de Kruidvat, dus die reken ik niet mee.

Verder merk ik bij onszelf dat er op de boodschappen veel te besparen valt. Soms heb ik een zuinige bui en dan probeer ik zo goedkoop mogelijk uit te zijn, dan kan ik het met 50-60 euro af. Daarentegen heb ik ook wel weken dat ik nergens naar kijk en dan zitten we zo aan de 100 euro.

Wij zitten, incl. luiers en de hele rataplan, op 80-90 euro per week. Fruit en groente haal ik sinds kort op de markt. Dat scheelt best veel.



Ik ben het vooral gaan doen omdat de kwaliteit van de fruit en groente van onze vaste super de laatste tijd echt zwaar slecht was. Maar de besparing is mooi meegenomen :thumbup:

Nou ik vind het serieus knap, :thumbup: Ik ben elke week minimaal 120 euro aan booschappen kwijt, Nou zit daar ook altijd minstens 1 pak pepti van 22 euro bij , en ook de luiers.



Ik rij iets verder om in elk geval naar de jumbo te gaan ipv naar de appie(we hebbe hier alleenn mar 2 appies in de buurt sinds de c 1000 moest verdwijnen)



Ik probeer wel eens boodschappen bij de lidl te doen, maar heel eerlijk, ik heb tóch vaak moeite met de kwaliteit /smaak :shifty:

bovendien vind ik het lastig boodschappen doen, omdat een heleboel produkten dan weer net niet kunnen Joosts allergie en bij de Jumbo weet ik meteen wat wel en niet kan omdat ik daar al langer kom.



Als ik met een kind boodschappen doe ga ik sowieso niet 2 supermarkten in voor grote boodschappen. Ik kijk wel naar huismerken of goedkopere alternatieven, en probeer daar eens wat van uit.





Noem het lui noem het luxe of logisch. Je leeft idd naar wat je hebt uiteindelijk gaat het altijd op en echt niet aan wilde dingen hoor in mijn beleving.



Ik haal mijn boodschappengeld cash op , zo kan ik makkelijk zicht houden op wat er daadwerkelijk nog is .





Ik merk trouwens dati k me op de een of ander manier schaam, als ik zie hoeveel goedkoper veel mensen uit zijn, aan de andere kant vind ik écht niet dat ik idiote dingen doe. Ik ben niet van “het duurste is het beste” of “ik kijk niet, ik koop gewoon” of zo

Ik haal geregeld vlees rechtsstreeks bij het slachthuis ( dat klinkt naar maar het is gewoon een winkeltje en vé’'eéél goedkoper) en krijg vaak groente uit de tuin van mijn ouders mee.Volgens mij probeer ik best goed kosten te besparen.



en toch he… komt er een soort gene over me… irritant :thumbdown:

Jubbes, ik zou mij niet schamen. Je geeft uit naar je financiele situatie…



Ik kan het met 65 euro doen, maar als we geld hebben ook makkelijk met 120.



Ik weet zeker dat als jullie het finacieel minder zullen hebben (wat ik niet hoop :wink: ) jij het net zo goed kan als ieder ander…



Wees blij dat het niet hoeft…