wat geef je uit aan boodschappen?

Hier zijn we gemiddeld 75 euro kwijt



Inclusief luiers,half pak opvolgmelk, shampoo enz, eten voor katten



Dus eigenlijk alles er bij in. 2 volwassenen en 1 kind

:shock: :? :oops:



Jullie kunnen allemaal blijkbaar beter met geld omgaan dan ik!

Is maar net of je het uit wil geven of niet.



Ik gaf eerst 85 a 90 euro uit(voor ons 2e toen nog) en nu moeten we wat zuiniger aan. Ik ben namelijk weer aan het studeren en dan heb je wat minder inkomen. Aangezien wij liever op vakantie gaan, dan wat meer uitgeven aan eten en drinken, bezuinigen we daar op…



Heb je het er voor over, dan maakt het niet uit wat je uitgeeft… :smiley:

hier zo’n 80 euro per week inclusief luiers en alle verzorgingsproducten!

Wij zijn ook ongeveer € 80,00 kwijt per week inclusief luiers (al zijn ze beiden zindelijk en gebruik ik alleen voor de jongste nog luiers voor het slapen, dus 2 per dag).

Dit is ook inclusief verzorgingeproducten, shampo enzo.

in iedergeval wel 500 euro in de maand…

huishoudboekje maken en een budget voor elke week maken.

dát bedrag pinnen en je er aan houden.

ik deed het maandbedrag in 1 keer pinnen, in 4 of 5 enveloppen stoppen al naar gelang die maand er weken waren en dat was het dan. was er over schoof ik het in de week erop erbij of in een potje als sparen voor noodgevallen.



je leeft naar wat je hebt :-*

Ja, morgen ben ik alleen thuis, dus dan kan ik eens aan het rekenen slaan. Inkomen minus vaste lasten en wat over blijft verdelen over boodschappen, kleding, etc.



O ja, en niet vergeten te solliciteren…

Ook bij ons was het opgevallen dat door het pinnen, het geld er werkelijk doorheen vliegt. Je hebt eigenlijk geen idee wat de boodschappen nog kosten!

Dus, ook ik pin iedere week € 100,00 en daarvan doe ik alle boodschappen, inclusief luiers, slager en bakker! De ene week hou ik flink over, maar als de luiers dan in de aanbieding zijn, kan ik ook flink inslaan!



Wij hebben gekozen voor die € 100,00 om te kijken of dat een beetje klopt. Ook schrijf ik op wat ik bij de supermarkten, enz. heb uitgegeven. Dus inderdaad een soort huishoudboekje…



Succes!

Ik zit rond de 350 per maand.

Dat is dan met 4 volwassenen (qua eten en drinken teminste, haha), 1 peuter die nog vol in de luiers zit, 2 mini-hondjes :mrgreen:

en vooral in de weekenden vaak vrienden en vriendinnen van de pubers die mee eten.

(maar daar staat weer tegenover dat ze ook wel een een weekend pleite zijn :mrgreen: )



Vlees is idd erg duur, wij eten dus ook heel veel ovenschotels, pasta enz waarvoor ik dan in de aanbieding rundergehakt en kipfilet met kilo’s tegelijk aansleep.

Eten we AGV, dan vaak een simpel (lees: goedkoop) stukje vlees (slavink/sauzijsje/hamburger ofzo)

Frisdrank (dat gaat wel hard met 2 pubers, zelf drinken we het niet veel), altijd goedkope soorten.



Vast bedrag per week/maand ofzo pinnen werkt het beste.

Anders heb je idd te weinig inzicht in je financieen.

Bovendien hebben wij een 2 euromunten potje, die bij contante betaling teminste ook nog eens gevuld wordt.

Eerder gebruikte is die munten voor onvoorziene dingen…(of als 1 van de kids een keer naar de film wilde ofzo)

dan kon dat gewoon zonder dat het gelijk een aanslag op mn weekbudget was, ik was toen alleenstaande ouder met inkomen rond bijstandniveau),

nu sparen we ze op voor de zomervakantie :smiley:

Door al die huishoudgeldtopics was ik nieuwsgierig geworden naar mijn eigen uitgaven voor boodschappen. Ik heb mijn banktransacties van het afgelopen half jaar eens nagekeken en het blijkt dat we zo’n 800-850 per maand uitgeven aan boodschappen. Beetje veel dus. Meer dan ik dacht. Toch eens beter gaan opletten, volgens mij moet het met 150 euro per maand makkelijk lukken.

@Suuus wrote:

Door al die huishoudgeldtopics was ik nieuwsgierig geworden naar mijn eigen uitgaven voor boodschappen. Ik heb mijn banktransacties van het afgelopen half jaar eens nagekeken en het blijkt dat we zo’n 800-850 per maand uitgeven aan boodschappen. Beetje veel dus. Meer dan ik dacht. Toch eens beter gaan opletten, volgens mij moet het met 150 euro per maand makkelijk lukken.


je bedoelt met 150 minder in de maand…neem ik aan 8)

ik zit aan de 200/250 euro per maand incl luiers. Echt alle uitgaven, ook kleine kledingstukken zoals maillots, ondergoed etc.



Aan alleen boodschappen red ik het met 30 tot 40 euro in de week, maar dan eten we dus echt niet luxe, goedkoop vlees/aanbiedingen groente etc!

@Emma wrote:

ik zit aan de 200/250 euro per maand incl luiers. Echt alle uitgaven, ook kleine kledingstukken zoals maillots, ondergoed etc.



Aan alleen boodschappen red ik het met 30 tot 40 euro in de week, maar dan eten we dus echt niet luxe, goedkoop vlees/aanbiedingen groente etc!


Zijn “we” jij en de kinderen? Of zijn jullie met zn 4en?

met zn vieren, hub, Sarah, Eva Lynn en ik. Maar Sarah eet nog niet extreem veel, drinkt veel water (is helemaal ‘in’ opt moment) en Eva Lynn krijgt volledige bv dus alleen luiers, doekjes en badschuim…



Maar ik moet zeggen dat ik het echt leuk vind om het zo goedkoop mogelijk te houden, gewoon om goed te kunnen sparen voor leuke dingen.



Hub eet ook niet veel brood en beleg nemen we vaak zoet, is ook een stuk goedkoper dan vleeswaren. En we eten alleen in het weekend iets lekkers, oude kaas, wijntje, cervelaatworst, chips of nootjes. Maar das meer sinds hub op zn lijn wil letten :mrgreen:

Ik haal bv brood bij de bakker, vlees bij de slager en groente bij de groentenboer. Dat is toch een stuk duurder dan bij de super, maar ik vind het persoonlijk ook veel lekkerder.



Brood van de supermarkt vind ik echt niet te eten, en dat gaat hier ook altijd naar de eenden in het park, het komt gewoon niet op :oops:



Zo raak je ook wel verwend natuurlijk. :oops: :oops:

met brood ben ik ook wel kieskeurig, hier bij de super de boer hebben ze echt lekker brood, veel lekkerder dan bij de bakker vandaan vinden wij. Het is dan ook wel wat duurder maar er is ook bijna iedere week wel een aanbieding dus dan sla ik gewoon veel in.

Vlees bij de slager is wel lekkerder, maar ik vind het zonde van mn geld, na een uurtje proef je het toch niet meer :wink: (dat wil niet zeggen dat het niet lekker moet zijn, maar ‘normaal’ is voor mij goed genoeg :slight_smile: )

Ik vind persoonlijk de brooden van de aldi (niet de "gewone"maar de zonnepit- en de oerbroodachtige broden enz) erg lekker en in verhouding heeeeel goedkoop.

En hier word met name door de pubers best veel brood gegeten en veel kaas.

Lena, bedoelde het niet lullig :hug: maar zo is het toch gewoon.

Als je met 2 salarissen met gemakik doe ff wild 4000 euro in de maand hebt dan is 800 euro boodschappen wel te doen.

op 1 salaris van 1500 niet…



dus ik kan nu wel zeggen wat wij uitgeven, maar dat staat gewoon in verhouding met wat er binnenkomt…en dat is hier maar 1 salaris.

en toch denk ik dat dat salaris anders is dan bij jullie.

en dus heb je niks aan mijn uitgaven statement…

en zal je zelf de balans moeten zoeken die voor jullie werkt…



vandaar :-*