wat geef je uit aan boodschappen?

na zoveel maanden werkloosheid moet er hier echt eens serieus gebudgeteerd gaan worden…

Ik wil een bedrag reserveren voor boodschappen (exclusief luiers), maar ik weet niet hoeveel. Ik pin namelijk vaak geld bij in de supermarkt, waardoor het lijkt alsof ik veel grotere bedragen uitgeef daar dan ik werkelijk doe.



Hoeveel is reëel voor 4 personen? Wat geven jullie uit?

hoi hoi



ik zit nu op 110 euro per week inclusief luiers





dat is dus ik en mijn 5 kids :stuck_out_tongue:



groetjes nathalie :wink:

wij zijn met 3 personen maar ik probeer uit te komen met 10 euro per dag dat is incl alles eigenlijk ook verzorging voor de beestjes

wij zitten op ongeveer 400/maand inclusief luiers en ook alle extra’s zoals verzorgingsproducten etc…

@Vicky wrote:

wij zitten op ongeveer 400/maand inclusief luiers en ook alle extra’s zoals verzorgingsproducten etc…




Wij ook denk ik.

Wij zitten op ongeveer 450 euro per maand met zijn 4en.

Dit is incl luiers en een pak friso3 per maand +toiletartikelen etc.

@Vicky wrote:

wij zitten op ongeveer 400/maand inclusief luiers en ook alle extra’s zoals verzorgingsproducten etc…




en dus inclusief flesvoeding voor Jayden a 8.95/pak… elke week een paak ongeveer, iets meer, denk 5 per maand of zo :think:

@Vicky wrote:

@Vicky wrote:
wij zitten op ongeveer 400/maand inclusief luiers en ook alle extra’s zoals verzorgingsproducten etc…




en dus inclusief flesvoeding voor Jayden a 8.95/pak… elke week een paak ongeveer, iets meer, denk 5 per maand of zo :think:




Precies hetzelfde hier

wij maken een week menu en halen alleen wat we nodig hebben. Blik voer (bonen, gepelde tomaten, sweet corn, etc) kopen we van eigen merk wat altijd veel goedkoper uitvalt. Verder kijk ik in de afgeprijsde schappen, waar heel vaak goed eten dat net tegen de uiterste datum aanzit voor minder dan de helft wordt verkocht. We knippen coupons uit en halen het meeste wat in de aanbieding is.

Luiers kopen we van eigen Asda merk. Het enige waar ik niet op bezuinig is vers fruit en verse groenten. Verder is het bijna een sport om alles zo goedkoop mogelijk in te slaan.

Gemiddeld (met fv en luiers) zijn we zo’n £85 per week aan boodschappen kwijt. Daar zit ook huishoud spul bij zoals wc papier, zeep, wasmiddel etc.

teveel :mrgreen:

Pin eens 1x in de week (bijv. 75 euro) en kijk eens hoe dat gaat!

Je kan bijv. bij de Lidl en de Aldi goedkoop boodschappen doen.

Niet pinnen in de winkel dan ben je meer geld kwijt.

Aan het einde van de dag naar de markt (als die in de buurt is :wink: )

Seizoensgroenten en fruit kopen.



Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt.



Oja, en boodschappen doen met een volle maag :lol: :wink:



Succes :hug:

inclusief pampers 3 (niet altijd in de aanbieding) 2 a 3 pakken per maand, nutrilon HA1 a 15,99 per pak en dan dus 5 pakken per maand en 1 pak luierbroekjes voor de oudste 2 a 10 euro en dan 1 maxi pak kruidvatluiers maat 5 voor Peter en elke schooldag een pakje sap mee naar school en extra fruit zit ik met een 5 persoons huishouden op 500 euro per maand.



Valt wel mee dacht ik zo :think:

ik hou me nooit met geldzaken bezig (net als jij tot op heden zo te lezen) maar volgens mij geef ik ongeveer 50 euro per week uit aan boodschappen :think: . Voor 1 volwassenen en 1 kind dus. Het is maar een gok. Ik doe tegenwoordig 1 keer per week echte boodschappen voor ongeveer 25 euro, en dan koop ik daar nog dagelijks brood bij en af en toe dingen die ik vergeten ben.

och hier heb je eigenlijk ook niks aan, want zo’n natte vingerwerk had je zelf ook kunnen doen, jij wilt natuurlijk keiharde getallen, zwart op een witte kassabon…

Ik geef ongeveer 350 euro per maand uit aan boodschappen iclusief flesvoeding en luiers…

Hi hi, ik rekende het altijd aan het einde van het jaar uit en dan hielden we een hoop over. Dus dan vond ik het weer goed voor een jaar. Maar dit jaar werkt het dus niet meer zo…

per 4 weken 200-250€ Alleen wij 3tjes

per 4 weken 300-350€ Met huisdieren erbij gerekend!



en rond verjaardagstijd is het ongeveer 500€ per 4 weken…



hebben 4 weken loon dus vandaar 4 weken berekening



dus bedrag ligt gewoon tussen de 50-85 euro per week…

hier tussen de 80 en de 100







Volgens mij was er al zo topic pas geopend :oops: :wink:

oh dan ben ik duur uit zo te lezen…



maarja, we zijn dan ook echte carnivoren en er gaat dus aardig wat budget op aan vlees. :drool:



Ik kan in 1 week al zo wel voor 30 euro aan vlees hebben… :shifty:

Gemiddeld zo’n € 150,-- per week. Zal denk ik zo’n € 550,-- á € 600,-- per maand zijn. Inclusief luiers en dat soort troep .

@Cell wrote:

inclusief pampers 3 (niet altijd in de aanbieding) 2 a 3 pakken per maand, nutrilon HA1 a 15,99 per pak en dan dus 5 pakken per maand en 1 pak luierbroekjes voor de oudste 2 a 10 euro en dan 1 maxi pak kruidvatluiers maat 5 voor Peter en elke schooldag een pakje sap mee naar school en extra fruit zit ik met een 5 persoons huishouden op 500 euro per maand.



Valt wel mee dacht ik zo :think:




Volgens mij ook, hier ook 5 persoons huishouden met iig 2 kids die als volwassenen eten. ben ik € 600.- kwijt.

Niet aan luiers vooralsnog maar wel extra maandverband! :mrgreen: