Madre, sluit me volledig aan bij jou. Je leeft naar wat je hebt.
Jubbes, wordt die pepti niet vergoed?
Wij doen boodschappen voor de hele week voor zo’n 50-60 euro per week. Soms wat meer maar meestel rond de 55 euro. En wij eten veel verse groenten en fruit.
Wij bestellen de boodschappen bij AH aangezien wij geen auto hebben. We doen dan wel meteen voor de hele maand boodschappen.
Het enige wat we dan tussendoor nog weleens moeten halen is vers brood en groenten.
Zijn zo gemiddeld € 250,00 per maand kwijt. Dat is voor 2 personen en 2 katten :oops: Het klinkt veel, maar het is zo een 65 euro per week.
Ik was dinsdag €44 kwijt en vanochtend €22. Niet verkeerd dacht ik zo.
Hier gaat iedere week € 75,- in een aparte knip en daar worden de boodschappen mee gedaan. Wat er over is, gaat in een potje. Zo heb ik gisteren dus mooi €100,- naar de bank kunnen brengen(mooi spaargeld zo) :dance:
Dit is wel inclusief shampoo, wasmiddel etc. Maar zonder luiers. Ik had een poos terug voor €40 aan luiers ingekocht en nu is het laatste pak pas op. Die haal ik dus echt in de aanbieding. Dan ben ik dus meer kwijt, maar dat zou ik desnoods uit het potje halen(gaat nu niet, die is leeg :mrgreen: ) Wel gaat er, indien nodig een blik voeding voor mijn jongste uit de knip. En bij ons geld ook; op is op, dan wacht je maar tot aan het eind van de week als er weer boodschappen gedaan worden.
Wij gaan wel naar de Aldi en Lidl en Boni(ligt op 1 centrumpje) voor de verschillende aanbiedingen. En tja, aan de smaak raak je ook gewend, het is maar net wat je wilt en wat je kunt betalen. Ik heb in excell een lijst gemaakt met wat de boodschappen bij de Aldi kosten en iedere week, vul ik die lijst in met wat we nodig hebben, en ik weet dan ongeveer wat we die week kwijt zijn aan de boodschappen. En ook of ik wat meer van een aanbieding mee kan nemen die week.
Ook heb ik in een “goede” week, 1 waarvan we iets meer over houden, alvast wat houdbaar spul voor de feestdagen gehaald. Zo doe ik dat ook met verjaardagen; komt er weer 1 aan, haal ik alvast wat toastjes etc.Maar over het algemeen redden wij het met €75 per week(2 volw. 3 kids)