Wat eten we vandaag???

@Cynthia wrote:

@Mutsie86 wrote:
@Cynthia wrote:
Erwtensoep uit de slowcooker! Ik heb het er net allemaal ingestopt en vanavond is het heerlijke erwtensoep. :slight_smile:

Gebruik jij de slowcooker vaak?

Zit er wel eens over na te denken om er 1 aan te schaffen. Maar hub ziet me aankomen :shifty:

We gebruiken heel vaak gewoon een ouderwets oliestelletje met een pan erop. Of de tajine.

Ik denk dat jouw methodes op hetzelfde neerkomen, maar dan zou ik niet zo snel de deur uit durven, denk ik. Met dit ding wel. :wink:

Ik denk dat ik 'm gemiddeld 1 keer per week gebruik, maar ik ben nog wel in de ontdekkingsfase hoor! (kip moet echt niet langer dan 3 uur, anders droogt ie uit. Kouseband liever helemaal niet, tenzij je van slurpboontjes houdt, brrr…)

Wij eten vandaag maar weer eens dinges. Iets met rijst en doperwten en wat erbij. Juul wil meehelpen koken (roeren!) en Toine is weg.

Ik ga idd niet de deur uit als het oliestelletje aan staat. Ben er nog steeds blij mee, vind het zo kneuterig staan :lol: Kouseband, nog nooit gehad :shifty:

Vandaag eten we sucadelappen (staan al heerlijk te sudderen) met piepers en wortels.

Hmm suddervlees van t oliestelletje,doet me denken aan mn moeder.

:wink:

Wij eten vandaag shoarma met een salade erbij. :mrgreen:

de stoofpeertjes staan te pruttelen op het vuur :drool: :drool: :drool:

Sudderlapje met gekookte aardappelen en rode kool.

Soep met stokbrood en kruidenboter :drool:

Gebakken vis met brood! :mrgreen:

harde broodjes met beleg

chinese kippensoep met stokbrood.

tomatensoep en kippesoep en stokbrood met kruidenboter, restantensoep zijn voor morgen lekker makkelijk

Gebakken aardappelen, sla met van alles er door heen geflutst en een hamburger

Wij gaan vandaag naar Thomas de trein in Simpelveld, dus dat wordt daarna een frietje eten ergens :mrgreen:

shoarma

Spruitjes, rookworst en aardappelen

Dat vind ik nu echt een aparte combi, spruiten met rookworst :silenced:

Wij eten schnitzel met spitskool en gebakken aardappeltjes.

Even een vraag tussendoor, mag dat? :shifty: Bedenken jullie per dag wat je eet of maken jullie een weekmenu?

Wij maken een weekmenu, maar ik vind het soms zo lastig om op voorhand te bedenken wat we eten de komende 7 dagen…

Hier meestal wel een week menu :slight_smile:

Vandaag

Aardappelen, spinazie en verse worst

Dinsdag

Eigengemaakte groentensoep met getoast brood

Woensdag

Aardappelen snijbonen en witte bonen speklapje

Donderdag

Spaghetti met bolognese saus

Vrijdag

Friet

Bami met saté saus.

Nee hier geen weekmenu, vind het vervelend om voor een hele week te bedenken wat te gaan eten.

Maar vandaag Nasi gegeten, en morgen de restjes.

Hier geen weekmenu… wel eens geprobeerd maar wij eten ook vaak buiten de deur (spontaan of gepland).

Vanavond aten we Pastinaak, wortel en aardappelpatjes uit de oven (met tijm, olijfolie en knoflook). :drool:

Hier wel een weekmenu, maar dan van maandag t/m vrijdag. Ik doe altijd maandag boodschappen, en omdat ik van woensdag t/m vrijdag werk, en we dan echt geen van beiden tijd hebben om eten te halen, moet het wel van tevoren bedacht worden. Ik vind het ook ideaal, ik schrijf het op het krijtbord in de keuken, zo weet degene die het eerst thuis is op mijn werkdagen meteen wat er gekookt moet worden, en kan zo beginnen. Ook houden we niet van alles over in de koelkast omdat ik alweer vergeten was wat we zouden eten :oops:

Vanavond hebben we sperziebonen met spek eromheen, schnitzel en gekookte aardappels op

Hoezo cees :lol: , rookworst is toch gwn vlees? Je doet het toch apart in je mond, ik vond het echt lekker, de aarappelen met spruitjes en wat jus en de rookworst er naast, niks mis mee

Vandaag eten we rode kool, peentjes, aardappelen en een zigeunerschnitzel