Macaroni bij mijn ouders en haal nog wat verse rauwkost bij de groenteboer :drool:
lasange :drool:
@D. wrote:
Ik wil mijn kind aan de spinazie hebben, dus ik probeer alle spinazierecepten.
Ik doe spinazie door de pastasaus.
Spekjes of gehakt bakken, 1-2 teentjes knoflook erboven uitpersen, dan een flinke hoeveelheid ontdooide en uitgelekte diepvriesspinazie in de pan. Champignons, gehalveerde cherrytomaatjes en pesto erbij. En als laatste een bakje kruidenroomkaas erdoor (paturain maar dan huismerk zeg maar) En daarbij serveer ik penne.
Mijn kleine meid smult ervan!
Ook als ik lasagne maak, komt er een laag spinazie in.
Wij eten eigenlijk nooit spinazie als groente naast aardappelen. Dat vind ik zelf niet lekker. Maar ergens doorheen is geen probleem.
Bij ons is 't een zooitje op 't moment met 't eten :roll:
Van de week al alleen een boterham om 21u, woensdag alleen wat soep met brood en gister patatjes…
Moet nog naar de winkel, maar het wordt iig iets met groente :mrgreen: ben ik wel weer even aan toe…
Verse groentesoep
Spruitjes, aardappels & kipfilet
@miro wrote:
@D. wrote:Ik wil mijn kind aan de spinazie hebben, dus ik probeer alle spinazierecepten.
Ik doe spinazie door de pastasaus.
Spekjes of gehakt bakken, 1-2 teentjes knoflook erboven uitpersen, dan een flinke hoeveelheid ontdooide en uitgelekte diepvriesspinazie in de pan. Champignons, gehalveerde cherrytomaatjes en pesto erbij. En als laatste een bakje kruidenroomkaas erdoor (paturain maar dan huismerk zeg maar) En daarbij serveer ik penne.
Mijn kleine meid smult ervan!
Ook als ik lasagne maak, komt er een laag spinazie in.
Wij eten eigenlijk nooit spinazie als groente naast aardappelen. Dat vind ik zelf niet lekker. Maar ergens doorheen is geen probleem.
Dank je voor de tips! Diepvriesspinazie krijg ik zelf haast niet weg, dus eigenlijk eten we dat nooit :oops: Neemt niet weg dat ik natuurlijk best kan proberen of zoonlief diepvriesspinazie wél lust.

Zoonlief eet bij een vriendje, dus ik hou het simpel: voor mezelf heb ik een ratjetoe gemaakt van garnaaltjes, tomaat, feta, lenteuitjes en tabasco, dat gaat op wat ovenbroodjes ingewreven met knoflook. Ik maak er nog een salade bij van ijsbergsla en cherrytomaatjes.
d het allerlekkerste spinaziegerecht zijn hier spinazie/geitenkaas-poffertjes. hier ontzettend favoriet.
gisteren toevallig een plaattaart gemaakt met tappenade, spinazie en eitjes. ook lekker, maar goed, hier zitten we met drie makkelijke eters, dus dat zegt niks.
@fiep klophout wrote:
d het allerlekkerste spinaziegerecht zijn hier spinazie/geitenkaas-poffertjes. hier ontzettend favoriet.
gisteren toevallig een plaattaart gemaakt met tappenade, spinazie en eitjes. ook lekker, maar goed, hier zitten we met drie makkelijke eters, dus dat zegt niks.
Ik heb geen poffertjespan! Of is dat niet nodig? Want hij is DOL op geitenkaas.
Ik prijs me gelukkig met J, want ook een makkelijke eter. Hij houdt gewoon echt niet van spinazie. En hij heeft een irritante moeder die dat niet kan accepteren

pizza…
@ D. je kunt uiteraard ook verse spinazie gebruiken voor het recept.
Hier een ovenschotel met broccoli, champignons, ui, spekreepjes, aardappelen en een creme fraichesaus met provencaalse kruiden en heel veel knoflook. :mrgreen:
En geraspte kaas natuurlijk.
Pannenkoeken ! Vind de kids altijd zo Feestje !
Als lunch verse groentensoep met stokbrood
Als avondeten krieltjes, broccoli uit de wok en kipvleugels
Mijn man maakt weer soep :drool:
Vis, gebakken aardappeltjes en sla.
Aardappelen, witte kool met witte saus en schnitzel. :drool:
Pannenkoeken :drool:
Pannenkoeken werden het bij opa&oma… :mrgreen: