Wat eten we vandaag???

Aardappels, bloemkool en ik eet quorn, mannen eten een magere rookworst.

Een soort van moussaka…

rijst, boontjes en maggi smulpannertje

Gister heb ik alleen om 21uur maar even gauw een boterham op toen we terug van de hap waren

Vandaag maar weer normaal :lol: aardappeltjes met een hamburgertje en sla met komkommer, appel, hamblokjes, ui en wat ik er nog meer doorheen gooi.

Chili con carne bij mijn moeder.

Spinaziehamrolletjes met zongedroogde tomaatjes en mozzarella, uit de oven. Pasta erbij.

mexicaanse enchiladas

@Mex wrote:

Spinaziehamrolletjes met zongedroogde tomaatjes en mozzarella, uit de oven. Pasta erbij.

Oh, heb je daar een recept van? :slight_smile:

mijn zus is jarig dus we eten daar.geen idee wat :slight_smile:

Mannen spaghetti en ik eet een spinazieomelet met ham en kaas en een uitje erdoor :drool:

sanne: heb je een receptje voor de spinazieomelet?

Het komt oorspronkelijk uit het SB boek…

Het is eigenlijk heel simpel.

Spinazie even koken (ik doe 250 gram omdat dat moet)

Ik neem 1 plak kaas (dus 4 stukjes als je schaaft, verkruimelen in kleine stukjes) 1 plak ham (idem als de kaas)

Dat hussel je dan als de spinazie warm is alles door elkaar heen + 2 eitjes, met wat zout/peper/ knoflook wat jij lekker vind even roeren. Olijfolie verwarmen en dan gooi je het prutje erin. Dan bak je hem goed gaar aan de onderkant niet meteen vol gas hoor, dat duurt wel even en dan draai je hem via het deksel om en dan nog 5 minuten de onderkant.

En dan smullen maar, die kaas en ham geeft net even een extra bite, je kan er dus ook nog andere dingen door doen, aardappels, ui champignons, paprika maar dat moet je dan eerst even bakken tot het zacht en gaar is in een ander koekenpannetje, maar uiteindelijk gooi je alles op dat ene moment bij elkaar.

Dit is alleen voor mij nu hoor :angel: als je voor meerdere personen doet zou ik meer ham en kaas nemen, maar niet meer spinazie want anders past het niet in de koekenpan. En meer eieren natuurlijk :)!

Gister Mihoen

Vandaag macaroni

Couscous met gebakken spekreepjes, thaise roerbakgroente, gehalveerde cherrytomaatjes en feta. :drool: Ik doe er voor mezelf nog olijven door, dat vindt manlief niet zo lekker.

Bloemkool uit de oven, quinoa en tonijn

Andijvie met kipdrumstick.

aardappelen, rest bloemkool voor mij en voor hub wortels/doppers en een karbonade

Ik ga Nigella’s briljante spareribs ( http://cook-and-book.blogspot.com/2010/10/nigellas-briljante-spare-ribs.html ) maken, dat kan lekker lang marineren, dat eten we dan vrijdag of zaterdag. Voor vanavond eiermie met boontjes. :slight_smile:

@Zeemeermin wrote:

@D. wrote:
@Mex wrote:

Haha, verzoekje nummer 2 :wink: !!

Ow, had dit helemaal over het hoofd gezien!

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=334894&rq=spinaziehamrolletjes

Ik gebruik trouwens 1 zak spinazie, 6 plakken ham en 1 bol mozzarella en dat is de laatste tijd met de kinderen net te weinig :shifty:. Erbij eten we verse pasta. Het is hier in huis een van de favorieten! :thumbup:

@Mex wrote:

@Zeemeermin wrote:
@D. wrote:
@Mex wrote:

Haha, verzoekje nummer 2 :wink: !!

Ow, had dit helemaal over het hoofd gezien!

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=334894&rq=spinaziehamrolletjes

Ik gebruik trouwens 1 zak spinazie, 6 plakken ham en 1 bol mozzarella en dat is de laatste tijd met de kinderen net te weinig :shifty:. Erbij eten we verse pasta. Het is hier in huis een van de favorieten! :thumbup:

Dank je! Ik wil mijn kind aan de spinazie hebben, dus ik probeer alle spinazierecepten. Het ziet er heerlijk uit, ik heb nog spinazie liggen dus ik denk dat dat het wordt voor vanavond. :slight_smile: