Wat eten we vandaag???

Even een nieuw deel want de andere is al meer dan 100 pagina’s.

Het is marktdag dus ik ga waarschijnlijk verse soep maken. Misschien dit keer groentesoep… 8)

Lekker, verse groentesoep :drool:

Wij eten vandaag tagliatelle met kipfilet, champignons, tomaat en broccoli in een roomsausje.

wij eten weer hutspot…

had veel te veel gemaakt, de vriezer zit stampvol met kerstboodschappen al, en weggooien vind ik zonde en onndig… dus maar weer wortelstamp.

Al is hij nu dus opgebakken, en dat vind ik veeeel lekkerder :drool:

ik ga vanavond een indische aardappelschotel maken uit de allerhande. ben erg benieuwd!

kaasfondue bij mijn zus

suzanne

vandaag lekker makkelijk broodje shoarma (en afgelopen dagen al erg gezond gedaa met boerenkool, andijvie en hutspot :mrgreen: )

maar soep klinkt ook goed :think: misschien morgen

Wij eten zondag verse kippensoep :drool:

Vanavond worden het schnitzels met risotto en erwten.

Maandag had ik verse kippesoep gemaakt in de slow-cooker (12 uur lang op laag laten trekken…ZO LEKKER!!!) en ik eet het vanavond weer. Dag 3! ahahaha

@Nefarious wrote:

Maandag had ik verse kippesoep gemaakt in de slow-cooker (12 uur lang op laag laten trekken…ZO LEKKER!!!) en ik eet het vanavond weer. Dag 3! ahahaha

recept :angel:

Spaghetti eten ze hier

Maandag hadden we broccoli, rode ui en peultjes gewokt met biefstuk en rijst en een ietswat té pittig woksausje :angel:

Gister kip uit de oven met ui paprika en knoflook, en opgebakken aardappeltjes

Vandaag worden t sperziebonen met een gehaktbal en aardappels

Morgen sla met een schnitzel en opgebakken aardappels

Vrijdag kerstdiner van A. zn werk

Zo, heel weekmenu :mrgreen:

@cees77 wrote:

@Nefarious wrote:

recept :angel:

Het is echt heel makkelijk.

kippen dijen (um…chicken thighs) zonder vel of bot

2 zakken (a 500gr) soep groenten (hier zit er knolraap, ui, prei, wortel, en peterselie in)

zout

peper

alles rauw in de slow-cooker, aanvullen met koud water. Deksel erop, op laag aanzetten, en lekker laten pruttelen. Er hoeft geen boullion bij of zo.

Ik doe hetzelfde met runder stoof vlees. Die 2 gerechten maak ik als basis voor stews of soep of curries etc.

Omdat het zo lang op staat, en alles rauw in koud water gaat, heeft het geen extra boullion nodig.

Ik doe dit in de ochtend voor ik naar mijn werk ga, en in de avond kom ik thuis en het eten is meteen klaar. De schaal van de slow cooker zet ik na het afkoelen in de koelkast, en de rest van de week eet ik lekker verse soep/stew of curry.

Wij eten

Gebakken krieltjes, doperwt en wortel en kip cordon blue

aardappeltoefjes uit de oven

rode kool

en vis :drool:

Aardappels met voor mij zuurkool en voor de rest spruitjes, spekjes, jus en rookworst

(wil nu ook een slow cooker!)

@Mex wrote:

Aardappels met voor mij zuurkool en voor de rest spruitjes, spekjes, jus en rookworst

Doen!

Ik heb er zo’n plezier van.

@Nefarious wrote:

@Mex wrote:

Doen!

Ik heb er zo’n plezier van.

Zat er net ook maar meteen naar te kijken… Zijn er dingen om op letten bij aanschaf?

boerenkool met rookworst en spekjes. Ow en zult niet te vergeten :drool:

Krieltjes, appelmoes voor mij :mrgreen: en witlof voor hub met ham en kaas en een kiprolletje

Ik maak vandaag macaroni a la moi! :mrgreen: