hmm ik denk gewoon een boterham met uitsmijter… :shifty:
Nasi met een 1/2 gebraden kip :drool:
Pasta…
@Mex wrote:
@Nefarious wrote:@Mex wrote:Aardappels met voor mij zuurkool en voor de rest spruitjes, spekjes, jus en rookworst
(wil nu ook een slow cooker!)
Doen!
Ik heb er zo’n plezier van.
Zat er net ook maar meteen naar te kijken… Zijn er dingen om op letten bij aanschaf?
Ik heb de goedkoopste uit de supermarkt geplukt, en die doet het prima. Het ligt aan hoeveel je wilt koken.
Er zitten bij mij 2 standen op. Hoog en Laag. En Uit, natuurlijk. :lol:
Een uitneembare schaal is het handigste. Verder gewoon naar de meest energie besparende en goedkoopste koker kijken. :thumbup:
wij hebben boontjes, gehakt cordon bleu en aarappelgezichtjes gegeten
ik doe een poging zelf ravioli te maken, gevuld met ricotta/zoete aardappel. heb ze al eens met succes met kerst gemaakt, maar heb de verkeerde zoete aardappel gekocht. Ze waren wit maar vrij wel meteen zwart, en mijn handen stinken heul erg. Ik had nog 1 wel goede oranje zoete aardappel, dus die ga ik denk ik maar mengen met wortel of zo :think:
of zou het allemaal nog goed komen met die andere zoete aardappelen?
Wij eten taco’s.
Wij doen lekker makkelijk…omdat mijn meisje zaterdag voor haar B diploma mag afzwemmen en we met zijn tweetjes zijn gaan we lekker naar de Mac.
Aangezien ik daarstraks ook gevallen ben en enorme pijn aan mijn schaambeen heb heb ik al helemaal geen zin om een half uur in de keuken te staan, komt goed uit dus
@fiep klophout wrote:
ik doe een poging zelf ravioli te maken, gevuld met ricotta/zoete aardappel. heb ze al eens met succes met kerst gemaakt, maar heb de verkeerde zoete aardappel gekocht. Ze waren wit maar vrij wel meteen zwart, en mijn handen stinken heul erg. Ik had nog 1 wel goede oranje zoete aardappel, dus die ga ik denk ik maar mengen met wortel of zo :think:
of zou het allemaal nog goed komen met die andere zoete aardappelen?
Was dat niet een Yam ipv een aardappel? Ik zou eerder pompoen dan wortel gebruiken, omdat wortel weer een heel stuk natter is.
Success in ieder geval!
het werd verkocht als zoete aardappel, maar die heb je natuurlijk in tig soorten. Deze lijkt qua smaak wel op de zoete aardappel zoals ik die van oeganda ken, maar dat zwarte ken ik dan weer niet (en echt smakelijk ziet het er dan niet echt uit…)
pompoen is uiteraard beter, maar heb ik niet in huis.
Het mengsel is redelijk gelukt, maar nu is er weer iets mis met mijn wontonvellen. Het is niet echt mijn dag vandaag geloof ik…gelukkig kirjg ik zo eters, zal ik ze vragen of ze even langs de snackbar rijden? :mrgreen: (uh dat is misschien voor sommigen helemaal geen raar plan, maar hier nogal een no-go)
Hihi, wij hebben hier ooit zelfgemaakte ranzige canelloni met spinazie gegeten en weigerden ook naar de friettent te gaan.
De heren vonden het uiteraard ook niet te vreten en ik maar met een stalen gezicht ‘Jummie’ blijven roepen.
Bah, het was echt goor.
Vanavond word het overigens roerbakmie met wokgroenten.
Voor erbij heb ik mini groente loempia’s uit de oven.
Het word al de 4de keer achter elkaar dat ik zonder manlief eet, en morgen wéér…
Normaal eten we nu ook al, maar kan me er niet toe zetten om te gaan koken. Heb ook nog een zieke thuis.
Ga mezelf maar eens een schop onder mijn kont geven.
canelloni, die rolletjes heb ik ook nog ergens liggen, goed idee! als het nou allemaal niet goed komt, dan kan ik die vulling altijd nog daar in gooien.
Ben wel benieuwd wat er vies aan was, ik ben dol op canelloni! (maar wat een werk altijd)
Vandaag bruine bonensoep
(wat dus vast heel goed in een slow cooker had gekund Nefarious?)
Fiep: is het nog goedgekomen? :mrgreen:
Wij hebben in de 6,5 jaar dat we nu samen wonen nog maar 1 keer gehad dat iets echt niet te eten was. Was paar maanden terug met tagliatelle met zalm uit de oven. Bah haha. Toen hebben we chinees gehaald :oops: :mrgreen: :drool:
Vandaag eten we kantonese kip.
Pizza
zelf gebakken frietjes, beenham en erwten en wortelen
@Mutsie86 wrote:
Fiep: is het nog goedgekomen? :mrgreen:
het was echt heerlijk :mrgreen: :drool: Mijn gast (toch al aardig verwend met culinaire creaties) vond het een van de lekkerste pasta's ooit. HA!
@fiep klophout wrote:
@Mutsie86 wrote:Fiep: is het nog goedgekomen? :mrgreen:
het was echt heerlijk :mrgreen: :drool: Mijn gast (toch al aardig verwend met culinaire creaties) vond het een van de lekkerste pasta's ooit. HA!
Goed zo!! :thumbup: :thumbup: :D
Wij eten vandaag zelfgemaakte champignonnesoep met stokbrood.
(misschien maak ik nog even zelf brood voor erbij, maar dat ligt aan de tijd wat ik nog over heb)
Ik ga zo verder aan mijn zelfgemaakte groentesoep. :drool:
Wat broodjes en beleg erbij eten maar!
Als lunch hebben we nog champignonnesoep over van gisteren. Andere helft van de stokbrood erbij :drool:
Als avondeten, stukjes gemarineerde kipfilet met satésaus, patat en groenten.