Wat eten jullie bij de patat ?

We eten vanavond patatjes. Vaak neem ik geen patat maar een boterham met kroket erop (vind ik veel lekkerder) en een berg slag erbij.

Mijn vriend neemt meestal een van alles wat, frikandel/kroket en zo’n pittig ding (ben de naam ff kwijt).

Nancy krijgt een frikandel erbij en een fruithap (ipv appelmoes).

Anneke, je bent pas 14 wkn… :mrgreen: manlief komt halverwege pas aan de beurt… :angel: :angel: :angel:

Ik heb gisteren aardappelschijfjes gefrituurd… en in de Marokkaanse wijk in Utrecht frikandellen gaan halen :mrgreen: kropje sla erbij… met veel ui… zaaaliggggggggggggg… ik heb ohh erg… 2,5 frikandel gehad… met sla en aardappelschijfjes dus… :oops:

@Anneke wrote:

Ik ken die reclame nog van Aviko.

Over Oma’s smulfriet.

“Oma, wat heeft u lekkere dikke frieten”

"Wat zeg je?!! KNAL

:mrgreen:

:lol: :smiley: :lol: :smiley: Ligt hier dubbel van het lachen :lol: :smiley: :lol: :smiley:

En nu krijg ik ook honger man !!! En hub is pas om 19 uur thuis :? denk dat ik vandaag maar 2 x naar de friettent ga :silenced: :silenced:

@faizaa wrote:

Anneke, je bent pas 14 wkn… :mrgreen: manlief komt halverwege pas aan de beurt… :angel: :angel: :angel:

Ik heb gisteren aardappelschijfjes gefrituurd… en in de Marokkaanse wijk in Utrecht frikandellen gaan halen :mrgreen: kropje sla erbij… met veel ui… zaaaliggggggggggggg… ik heb ohh erg… 2,5 frikandel gehad… met sla en aardappelschijfjes dus… :oops:

OOOOOO lekker van die Helal kipfrikandellen !!! :drool: :drool:

@faizaa wrote:

@Karin2 wrote:
Mooi, ik versta je dus wel, ik heb les gehad :mrgreen:

Doot mich een frietje mit frikandel estebleeeeffff… :mrgreen:

Jij móet uit Heelder Komen, die praaaaaten zoooo laaaaang :mrgreen:

Heb ik nu iedereen aan de friet gekregen ? :oops: :mrgreen: :angel:

frikandel speciaal en een kaassoufle, of goulaskroket!

@Karin2 wrote:

ik vrees dat jij een aanstekelijk topic hebt gemaakt Karin! :drool: zeker voor een vrijdag…

@Karin2 wrote:

Hier is het elke vrijdag patatdag…

Lekker "huis"gemaakte patat, voor manlief frikandel speciaal

Voor mij een lekkerbekje erbij (de viskraam staat op vrijdag tegenover de snackbar…) vis is gezond toch voor zwangere dames?

Zijn wij de enige die elke week friet eten? :oops:

Hier is donderdag frietdag. Sinds ik Bakker eet ik niet altijd meer mee, maar tis hier nog nooit anders geweest.

Wij zeggen ook frituuuuuur (ben oorsprokelijk uit Héele (Heerlen) maar over gestapt naar het brabantse land :oops: ), en friet, patat en snackbar klinkt voor mij ook raar :lol: .

Wij bakken altijd zelf, maar de friet koop ik in de supermarkt. Wij gaan misschien 1 keer per half jaar naar de frituur en dat is dan door omstandigheden of zo. Mn partner eet meestal een viandel en een mexicano en ik een bami en een kipburger. Anne eet ook een kipburger of iets anders van kip, frikandel lust ze niet. Friet speciaal (mayo, curry, ui) vind ik echt teeeeee lekker :drool: .

:drool: :drool: :drool: Wat zijn jullie gemeen :naughty: :hand: om zo’n lekkere toppic te starten. Mijn maag rammelt en wij eten dus gewoon doodgewoon brocolli met aardappelen en kipschnitzels, hoe burgelijk kan het zijn?

Nou ben ik toch een partij jaloers :snooty: :evil: :naughty:

Eet smakelijk allemaal :lol:

Liefs,

Moon

p.s. ik wil oooooooooook patat/frietjes eten met een kaassouffle

@juulisjuul wrote:

@faizaa wrote:

OOOOOO lekker van die Helal kipfrikandellen !!! :drool: :drool:

Heerlijkkkk :drool: Zelfs mijn zusje trapte erin… “ik hoef geen moslim frikandel” zei ze :mrgreen: Maar ze had NIKSSS in de gaten hahahaa… :mrgreen:

Karin2… haha… Heelder? :think: of bedoel je Heerlen? :angel: In Maastricht praten ze ook zo laaang vind ik :inlove:

Ja je hebt iedereen gek zitten maken hier… :snooty:

@spooky wrote:

:drool: :drool: :drool: Wat zijn jullie gemeen :naughty: :hand: om zo’n lekkere toppic te starten. Mijn maag rammelt en wij eten dus gewoon doodgewoon brocolli met aardappelen en kipschnitzels, hoe burgelijk kan het zijn?

Nou ben ik toch een partij jaloers :snooty: :evil: :naughty:

Eet smakelijk allemaal :lol:

Liefs,

Moon

p.s. ik wil oooooooooook patat/frietjes eten met een kaassouffle

Hoppaaa, allemaal in de friteuse gooien… :mrgreen:

Voorheen was het patat speciaal met kaassoufle of frikandel speciaal.

Maar tegenwoordig is het patat met donkere azijn en zout, en heel vaak ook chilli con carne.

Ik mis de Nederlandse vette hap wel hoor.

@Nefarious wrote:

Maar tegenwoordig is het patat met donkere azijn en zout, en heel vaak ook chilli con carne.

ja dat kan ik me voorstellen :shock: friet met donkere azijn? brrr…ik heb spontaan geen zin meer :mrgreen:

hier gaat manlief zometeen naar de frietkraam voor 2 friet satesaus, zelf eet ik er een groentekroket of kaassouffle bij, hij eet altijd een sitostick met extra curry en 2 kwekkeboomkroketten

Teun krijgt bij z’n frietjes een knakworst, hij lust geen frikadel.

en meestal eten we er sla of doperwtjes bij

@Nefarious wrote:

Owww lekker zeg… :drool:

Maar ehm, zal ik je een pakket frikandellen opsturen? :angel:

Doe ik hoor… 8)

@faizaa wrote:

@Nefarious wrote:

Doe ik hoor… 8)

Blijft dat houdtbaar dan? Liggen die niet in de vriezer?

Een vriendin die ik na bijna 11 jaar weer via 't interweb tegen het virtuele lijf liep komt ergens in April of Mei naar Wales voor een paar weekjes vakantie. Ik denk dat ik haar vraag wat mee te nemen. Scheelt ook weer in de verzendkosten! :thumbup:

Maar bedankt voor het aanbod! :mrgreen:

@Nefarious wrote:

@faizaa wrote:
@Nefarious wrote:

Doe ik hoor… 8)

Blijft dat houdtbaar dan? Liggen die niet in de vriezer?

Een vriendin die ik na bijna 11 jaar weer via 't interweb tegen het virtuele lijf liep komt ergens in April of Mei naar Wales voor een paar weekjes vakantie. Ik denk dat ik haar vraag wat mee te nemen. Scheelt ook weer in de verzendkosten! :thumbup:

Maar bedankt voor het aanbod! :mrgreen:

:wall: was ik in mijn enthousiasme helemaal vergeten :oops: :oops: :oops:

Had het anders met plezier gedaan, zwanger en geen frikandel :naughty: Kan niet, mag niet… :snooty: :wink:

@Karin2 wrote:

@Anneke wrote:
Oja, hier noemen wij het altijd friet.

Vind patat zo’n vreselijk woord! :silenced:

(Niet dat ik dat iemand afreken hoor, het is maar wat je gewend bent natuurlijk).

Haha Anneke :smiley: Mark komt uit Zuid Limburg en werkte in de “Frituur” toen ik hem leerde kennen. En hij had het ook elke keer over frieten en frrrrituurrrrrrr en ik vond dat zo raar klinken !

Bij ons was het de "snackbar"en patat.

We zeggen nu beide, frites en patat.

Zal wel iets van boven de rivieren zijn denk ik

@Madre wrote:
En ja Anneke, ik ben gewend om patat te zeggen…

Sowieso in Amsterdam natuurlijk :mrgreen: maar zo zijn er meer dingen;

als je buiten Amsterdam om een patat mét vraagt vragen ze standaard:

met wát?

Oft topic: zo ook met haring, als je hier in de hofstad een haring met uitjes en zuur besteld staan ze je ook raar aan te kijken:

met zuuah? Wat voah zuuah? Kennen ze hier niet, hier krijg je alleen uitjes :roll:

patat met frikansaus

en met een ragoezi