wat een wereld....

Ik was ook verbaasd toen ik die arts zag. Ik snap niet dat ie nog dezelfde avond zo aan tafel kan zitten en zn verhaal doen. Hij heeft het gezien, dat beeld raakt ie toch niet meer kwijt? Je bent toch in shock dan?

Misschien is die man nog wel dermate in “shock” dat de klap nog moet komen?

Als je met zo’n baan de “knop” niet om kunt zetten wordt je helemaal gek vlgs mij.

Echt vreselijk. Ik ben er gewoon klaarwakker van. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en kan dit verhaal niet uit mijn hoofd krijgen… Ook mijn zoontje zit op een kinderdagverblijf :cry:

pfff wat een ieuws!

nit alleen belgie huilt, maar ik denk dat ook heel nederlansd in shock hierover is!

een :kaars: voor iedereen die hierbij betrokken is, op wat voro manier dan ook.

Hopelijk zijn er geen kok-kindjes bij betrokken!

kan me voorstellen dat hoe klein ze ook zijn, ze een trauma voor altijd oplopen door zo’n gestoorde vent!

Ik heb er gewoon niet van kunnen slapen, het laat me niet los… :cry:

henriette1309, bedankt voor tip, was er net op tijd bij.

Die psychiater ging trouwens opsommen waar de dader zoal aan kan lijden. Nou, voor mij is er geen enkel psychisch excuus geldig! Levenslang of doodstraf :wall:

Ik heb zitten huilen toen ik het op het niieuws zag… De baby’s, peuters en die leidster :cry: :cry:

Waarom doet iemand zoiets??

Die arme ouders van die overleden baby’s, van al die zwaar gewonde baby’s en ach die arme leidsters die hebben een trauma voor hun hele leven :cry: :cry:

Mij laat het ook niet los :cry: :cry: Zit naar mijn twee spelende kids in de kamer te kijken. Die ouders hadden dat ook gewoon willen doen :cry: :cry:

:cry: verschrikkelijk zeg… Ik heb er geen woorden voor :cry:

Het is maar goed dat hij gepakt is… Hij wilde ook nog even door naar een andere creche… :shock:

Wat voor wereld leven we in???

salt schreef:

Die psychiater ging trouwens opsommen waar de dader zoal aan kan lijden. Nou, voor mij is er geen enkel psychisch excuus geldig! Levenslang of doodstraf

Ja presies dat heb ik ook gezien..Vreselijk hoe op die manier de aandacht gaat naar zo'n halve gare....

Onschuldige babies.. ze kunnen niet wegkruipen.. zich niet verstoppen....zich niet verweren.... :cry: :cry: :cry:
Ik wordt gewoon misselijk bij het idee.....

:cry: :cry: :cry:
Er bestaat geen smilie om uit te drukken wat voor afgunst .. verdriet en ongeloof ik hierbij voel.. vreselijk.. :cry:

:cry: in 1 woord vreselijk :cry:

:kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars:

Wat is dit verschrikkelijk,wat erg.Je zal als ouder zijnde maar dit bericht krijgen :cry: :cry: en de leidsters wat zullen zij in een shock zijn wat erg :cry: ik kan dit eigenlijk niet van mij afzetten,vannacht heb ik er ook beroerd door geslapen.

Ik snap niet dat je tot zo’n daad in staat bent,ik bedoel als zo’n kleintje je aanziet dan smelt je …toch?

Maar eigenlijk ben ik er ook een beetje bang van geworden want je zal maar zo’n doorgedraaid iemand op straat tegenkomen en je gezicht staat hem niet aan of je zegt iets wat verkeerd valt en dan…?Nee dat vind ik een hele beangstigde gedachte

Korneel Vermeir (negen maanden) werd doodgestoken in zijn bedje. Hij was het eerste kindje dat overleed.

Het tweede dodelijke slachtoffertje bij de baby’s is Leon Garcia-Mannaert (6 maanden). Hij werd ook doodgestoken in zijn bedje. Hij was de kleinzoon van één van de kinderverzorgsters.

De andere kindjes van ‘Fabeltjesland’ hadden meer geluk dan Leon en Korneel. Al zijn veel van hen er erg aan toe.

‘Lorena’s luchtpijp is doorboord’, zegt Pierre Fierens, de opa van Lorena (4,5 maanden). ‘Zij vecht in het UZ in Gent voor haar leven. Het was pas de tweede week dat Lorena naar Fabeltjesland ging’, zegt Fierens met ingehouden woede. ‘Ze is pas 4,5 maanden. Zij had gewoon pech dat de dader is binnengekomen langs de afdeling waar de kleine baby’s lagen. Daar heeft hij meteen een bloedbad aangericht. Lorena was één van zijn eerste slachtoffers. Ze werd levensgevaarlijk gewond: haar luchtpijp werd doorboord en ze liep ook heel wat interne verwondingen op. Nadat zij in het Sint-Blasiusziekenhuis in Dendermonde was gestabiliseerd, werd ze voor een chirurgische ingreep overgebracht naar het UZ in Gent.’

Seppe Tackaert heeft een snee van zijn oor tot op zijn schouder. ‘Mijn zus belde’, zegt opa Tackaert. ‘Seppe was bij de gewonden.’

‘Ik denk dat Seppe die zot nooit heeft zien afkomen. Dat leid ik af uit zijn verwondingen. Seppe had een gapende wonde van zijn oor tot op zijn schouder. Wellicht heeft hij hem in zijn rug gestoken.’

http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelId=4G25IR9D

Korneel en Leon :kaars: :kaars:

Dit is zo verschrikkelijk. Ben er zo verdrietig over.

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

Hier kan je alleen maar van huilen… :kaars: :kaars: :kaars:

:cry:

:kaars: :kaars:

:cry: :cry: :cry:

Gruwelijk! En dan die leidsters ook, je probeert uit alle macht al die kindjes te beschermen, verschrikkelijk. Wat een angst zullen ze gehad en nog hebben.

:kaars:

Wie in hun gezond verstand laat iemand nu zo gekleed en make up up binnen op de baby afdeling?????

Voor hetzelfde geld is het de mevrouw die gestorven is die oog in oog stond met de man aan de deur of zo. Ik denk niet dat we mogen gaan oordelen over het feit hoe je zo iemand kan binnenlaten. Hij werd trouwens niet meteen binnengelaten op de babyafdeling, maar is er wel meteen naar toe gegaan toen ie éénmaal in de inkom was. :wink:
Heeft ie z'n voet tussen de deur geduwt toen ze de deur wilde dicht doen? Is hij haar beginnen aanvallen met het mes? We weten het niet. Dus hopelijk komen er geen oordelen hierover. Het is al erg genoeg zonder dat we er een schuldige moeten voor zoeken. :cry: :cry: :cry:

stop idd met oordelen…

ze hebben een naam…Leon en Korneel, rust zacht :kaars: :kaars:

Hier wonen we op meer dan een uur rijden van Dendermonde. Bedantk om te denken aan de Belgsiche mama’s hier op kok. :hug:

Verder loop ik al de hele tijd te huilen. Telkens ik Jade vast heb begin ik te huilen en te beseffen hoe gelukkig ik ben. :cry: :cry:

Er zijn geen woorden voor. :frowning: :frowning:

Ik ben nog nooit zo geschockt geweest al gisteren.

Mijn oprechte deelneming voor de ouders van Leon en Korneel, als ook voor de kinderverzorgster. Ze werkte er al zo lang, ze zorgde zo goed voor de kindjes. :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars:

Gelukkig hebben ze hem kunnen oppakken, want hij was inderdaad op weg naar een tweede chreche met mes en bijl. :cry: :cry: :cry: :cry:

Geen woorden voor deze vreselijke gebeurtenis, alleen maar tranen :cry: :cry:

@rosa75 wrote:

ze hebben een naam…Leon en Korneel, rust zacht :kaars: :kaars:

en leidster Marita :kaars: .

Marita (54) geeft haar leven

Kinderverzorgster Marita ‘tanteke’ Blindeman stierf voor de kindjes in haar crèche.

‘Mijn mama heeft haar hele leven nooit iets gevraagd. Ze heeft alleen gegeven’. Dat zegt Quinten Blindeman, de zoon van de vermoorde kinderverzorgster en webmaster bij Club Brugge.

Blindeman stuurde een schriftelijke reactie naar de krant. ‘Mijn mama werkte al sinds haar achttiende jaar voor de crèche van het OCMW. Ze was er dus al meer dan 35 jaar. En nog altijd was ze even toegewijd in het verzorgen van kindjes als was het haar eerste dag.’

Marita Blindeman woonde in bij haar moeder en haar zus die een verstandelijke beperking heeft. ‘Sinds mijn mama haar vader enkele jaren geleden verloor, ging mama bij hen twee inwonen. Ze wilde voor hen zorgen. Zo was mijn mama.’

Volgens Quinten had zijn moeder sinds kort het geluk gevonden toen ze een vriend leerde kennen. ‘Mama leerde Willem twee jaar geleden kennen. Sindsdien had ze eindelijk weer leren van het leven te genieten. Ik ben Willem dankbaar voor die korte, maar mooie jaren. Sinds ze hem kende, was mama heel gelukkig. In het leven geef je en neem je. Mijn mama heeft haar hele leven gegeven. Zelfs tot de dood.’

Vanessa Smet uit Sint-Gillis-Dendermonde had gisteren twee familieleden om zich zorgen over te maken. Zowel haar moeder Rita Van Geyten (52) als haar baby van een maand waren in Fabeltjesland toen de dolleman er binnenstormde. Haar baby lag te slapen, haar moeder werkte er als kinderverzorgster.

De baby was ongedeerd. ‘Mijn kindje lag in dezelfde kamer als waar die gek zijn meeste slachtoffers maakte. Hij raakte het met geen vinger aan. Gelukkig.’ Haar moeder raakte wel gewond in het gezicht en aan de rug in een gevecht met de moordenaar Ze werd overgebracht naar het ziekenhuis en geopereerd.