wat een wereld....

@Affie wrote:

Opmerkingen van “hoe kan je zoiemand binnen laten” en “gelukkig zit mijn kind niet op een kdv” vind ik zo vreselijk ongepast in dit hele verhaal :x :cry:

Als leidster heb je zó’n ongelooflijk verantwoordelijkheidsgevoel!!! Ik weet voor de volle 100% dat de meiden daar ALLES hebben gedaan voor de kinderen wat ze in hun macht hadden! Zo’n idioot kan toch met een behoorlijke zet binnenkomen?

Het is de nachtmerrie van elke ouder, maar ook van elke leidster! Ik snap dat in deze gevallen buiten de dader nog een schuldige van de andere kant gezocht wordt (menselijke reactie) maar het is heel oneerlijk om dat bij de leidsters van het kdv te leggen… het maakt me verdrietig :cry:

ik had ook er bij gezecht dit ter zeiden en dit was mijn eerste reactie

ik ben zelf groepsleidster geweest op kdv en weet hoe het reilen en zijlen er aan toe gaat … (Heb zelfs een keer op het kdv wiegedood meegemaakt niet bij mij op de groep en alle leidsters moesten op politie bureau komen voor verklaring)je kan toch wel een eerste reactie hebben

Ik vind het afschuwelijk voor woorden

arme kindjes :cry: :cry:

arme leidsters :cry: :cry:

arme ouders :cry: :cry:

heb geen woorden van troost, alleen machteloos verdriet

Ja en ik mag ik ook reageren toch? Eerste reactie of niet, ik zeg alleen dat ik het ongepast vind in deze context

@Affie wrote:

Ja en ik mag ik ook reageren toch? Eerste reactie of niet, ik zeg alleen dat ik het ongepast vind in deze context

ja hoor,ik leg het alleen maar uit

Ik heb een brok in mijn keel en een knoop in mijn maag. De hulpverleners waren bij binnenkomst gelijk in shock. Hoe erg… ik wil er niet over nadenken maar doe het toch. Die arme, arme kinderen. Die arme leidster. Die arme ouders.

En ergens kan ik ook niet aan de gedachte ontsnappen dat de dader ook de zoon is van… wat is er in hemelsnaam met hem gebeurd dat hij dit heeft gedaan?

Ik moet dit echt even van me afschudden en besef me dat ik nog de mazzel heb dat ik die mogelijkheid heb. Die arme ouders zullen iedere dag met dit drama moeten leven. Onmenselijk.

Meiden, ga hier alsjeblieft niet over discussiëren. :cry:

Ik kan alleen maar huilen bij het zien van al deze beelden en het lezen van de verhalen. Vreselijk. :cry: :cry: Ik beeld het me bijna teveel in. Ik vind het zo extreem erg :cry: :cry:

Zijn hier belgische mama’s die betrokken zijn ? :frowning: :frowning: Er schrijven hier toch een aantal… :hug:

Oh ik vind het zo erg allemaal.

Hoop echt, ja wat hoop ik nu eigenlijk, dat er niemand bij KOK betrokken hier iemand van kent, of nog erger, moeder is van een van deze kids.

Want het is gewoon te erg, mijn hart breekt gewoon bij de gedachte, dan krijg je zo’n telefoontje, oh ik moet er niet aan denken.

Heel veel sterkte voor de nabestaanden

ik hoorde net op de tv dat er een 4e baby is overleden aan de verwondingen

wat erg allemaal.

ik krijg er kippevel van, hoorde het vanmiddag op de radio toen ik uit mijn werk kwam ( een kinderdagverblijf)

echt verschrikkelijk

Ik had het al gelezen van het kdv, maar gezien op het half 8 nieuws en ik heb ook echt moeten huilen, hoe kun je 2 onschuldige baby’s in koele bloede doodsteken en meerdere andere kinderen verwonden een leidster doos, het heeft mij zo angegrepen ik heb er geen woorden voor…

De doodsangst die deouders moeten hebben gehad om uren te moeten wwachten voordat ze weten wat er met hun kind aan de hand is, de leidsters en kinderen die het drama voor hun ogen hebben zien voltrokken, echt wat erg… :kaars:

Ik werk zelf op een “onbeveiligd” kdv, dit is dus ook mijn grootste angst en ik heb al vaker om een systeem gevraagd om binnen t ekunnen komen ipv dat iedereen zo maar naar binnen kan lopen. Ik ga dus nu mijn baas ok echt het vuur aan de schenen leggen en ik heb een collega aan de foon gehad die dus hetzelfde vertelde. Denk dat er ook wel meerdere ouders zullen komen en de oudercommissie.

Ik ben helemaal in schok :cry:

Overigens kan ik het binnenkomen wel begrijpen. Bij ons zijn overdag de leidsters op de groepen en moeten we aanbellen en door een kastje zeggen wat we komen doen. Als de man daar heel kalm heeft gezegd dat hij wat informatie komt vragen, zouden ze hem bij ons ook binnen gelaten hebben. Dat zoiets afschuwelijks kan gebeuren, daar sta je niet bij stil.

Mijn hart gaat uit naar de ouders en andere betrokkenen. :kaars:

Zometeen op ned 2 nova… wordt het ook behandeld.

Heb net op de site van de telegraaf de foto’s gezien, vreselijk gewoon

Was vanavond onze kleine meid aan het voeden en zat bijna te janken zo verdrietig vind ik het voor de ouders die nu hin kinje moeten missen

Ook voor de nabastaanden van de leidster

Ik vind het zooooo verschrikkelijk…

En dan moet ik over 2 weken mijn meisje voor het eerst naar het kdv brengen… :cry: :cry: :cry:

:cry: :cry: :cry:

Vreselijk, hoe kun je zoiets doen!!! Geen woorden voor…

:kaars: voor alle slachtoffers.

Zojuist bij P&W vertelt de arts die aanwezig was om de slachtoffers te “verdelen” over de ziekenhuizen en de ernst van de verwondingen vast te stellen dat de dader niet geschminkt was maar een erg bleke huid had.

Ik heb geen kindjes maar zit ondanks het feit dat ik een quasi stoere vent ben met tranen in mijn ogen te kijken.

Ik heb in meer dan 30 jaar vechtsporten geleerd om geen geweld te gebruiken maar dat zou me bij deze meneer even niet lukken…

:cry: :cry:

Wat een verdriet voor die ouders en wat zullen ook die leidsters helemaal stuk zijn zeg. :cry:

ik hoorde het toen ik aan het werk was (naschoolse opvang)

gelijk om me heen kijkend naar "mijn " kids

en naar buiten zo van loopt daar een vreemd persoon ?

vreselijk dit …

:cry: :cry: :cry:

Ruud, ik zag het ook, ongelooflijk, hier zijn gewoon geen woorden voor…

:kaars: :kaars: :kaars: voor de kindjes, ouders, leidsters en hulpverlening.

Ik snap de reactie van iemand wel die zegt: ben ff blij dat mijn kind nu even niet op het kdv zit. Natuurlijk weten we allemaal dat onze kinderen nergens veilig zijn, maar dit is toch even je eerste reactie, vind ik heel begrijpelijk.

Wat ik overigens wel heel goed vond was dat ze foto’s van de kindjes hebben gemaakt en die laten identificeren door 1 van de leidsters en niet door de ouders, want als ouder moet je er toch even niet aan denken… :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

en wat onvoorstelbaar knap als je als arts zo de knop om kunt zetten en gewoon kan functioneren en je zo kunt uiten op tv.

De man moet toch ook nog een vreselijke klap te verwerken krijgen zou je denken? :think:

Je wordt arts om mensen te helpen maar toch niet op deze manier… :cry: