wat een wereld....

hier zijn geen woorden voor…

een kaarsje voor de kindjes en leidsters

Dit is echt vreselijk!!!

Woorden schieten dan ook tekort gewoon

Die gast die deze bloedbad heeft aangericht mogen ze van mij afmaken!!

Op de site van de Telegraaf staan hele aangrijpende foto’s :frowning: Oooh die ouders, mijn moederhart breekt :cry:

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

:kaars: :vlinder: :kaars: :vlinder: :kaars:

Inderdaad vréselijk om die ouders te zien instorten… :cry: :cry:

Zoals elke dag zat ik even op teletekst te zappen voor het laatste nieuws, nou mijn adem stokte even.

Echt te bizar voor woorden.

Wat een vreselijk drama.

Hoe haal je het in je botte kop, hoe kom je überhaupt op het idee?!

Word er misselijk en naar van, en als ik dan mijn hummel zie, zo klein en hulpeloos dan breekt mijn hart.

En kan ik me gewoon echt niet voorstellen dat iemand in staat is zoiets te doen.

En die leidsters, ouders, jemig… :cry:

Hier zijn de updates over de laatste uren

HLN update De steekpartij in het kinderdagverblijf Fabeltjesland in Dendermonde, heeft drie dodelijke slachtoffers geëist, en geen vier, zoals eerder werd gemeld. Het dodental blijft op drie (twee kinderen en een begeleidster) en de zwaargewonde slachtoffers zijn niet langer in levensgevaar. Dat zegt gouverneur André Denys.

Twaalf gewonden

De woordvoerster van het AZ Sint-Blasius in Dendermonde liet zonet weten dat een derde kindje was bezweken aan zijn verwondingen en dat daarmee de dodentol op vier kwam, maar dat werd achteraf rechtgezet op een persconferentie. Tien kinderen en twee volwassen bevinden zich in zes verschillende ziekenhuizen met zware verwondingen. Ze liepen allen zware messteken op en werden geopereerd.

Drie doden, twaalf gewonden

Een 28-jarige psychiatrische patiënt drong vanmorgen binnen in OCMW-kinderdagverblijf Fabeltjesland en de naschoolse opvang De Rakkertjes en begon er in het wilde weg uit te halen met een mes. Twee peuters en een volwassene overleden ter plekke. Twaalf anderen, tien kinderen en twee volwassenen, raakten gewond. Ze kregen een groot aantal messteken en hun verwondingen waren bijzonder ernstig. In het dagverblijf waren 18 kinderen tussen 0 en 3 jaar en 6 personeelsleden aanwezig.

Dader opgepakt

De dader was vanmorgen vroeg al gesignaleerd in het centrum en het station van de stad met wit geschminkt gezicht, zwarte ogen en felrood haar. Om 10 uur kwam hij op de fiets aan bij het dagverblijf. Hij zei dat hij een inlichting wilde vragen en raakte zo de baby-afdeling binnen. Meteen begon hij in het wilde weg te steken met zijn mes. De man trok vervolgens naar een tweede afdeling en viel ook daar kinderen aan. Na een korte vluchtpoging met de fiets is hij rond 11.30 uur opgepakt bij de Aldi in Lebbeke.

Zelf ook gewond

De dader vluchtte naar een psychiatrische instelling waar hij waarschijnlijk in ambulante behandeling was. Toen hij overmeesterd werd, raakte hij gewond. Hij is naar het ziekenhuis in Aalst gebracht en kon daar kort na de middag al ondervraagd worden. Over zijn motieven is nog niets bekend. De volgens ooggetuigen “extreem magere man” gedroeg zich erg rustig. Hij is afkomstig uit Dendermonde en zou een psychiatrisch en gerechtelijk verleden hebben. Bronnen zeggen nu ook dat hij onder invloed van drank en drugs was. Er is zelfs sprake van banden met de extreem-rechtse organisatie BBET.

Alle scholen afgesloten

Burgemeester van Dendermonde Piet Buys: “De slachtoffers worden verzorgd. De niet-gewonden zijn overgebracht naar een bijzonder opvangcentrum. Zij zijn in shock en hebben uiteraard psychische bijstand nodig.” De politie rukte massaal uit en schakelde een politiehelikopter in. Het medisch rampenplan werd afgekondigd. Ziekenwagens reden af en aan. Onmiddellijk werden alle scholen, kinderdagverblijven en rusthuizen in de regio afgesloten.

Noodnummer en opvang voor ouders

De ouders van de kinderen die in het verblijf opgevangen werden, moeten verzamelen in dienstencentrum de Zonnebloem in de Breestraat in Dendermonde. In de ziekenhuizen werden van hen digitale foto’s gemaakt. De ouders moesten in het opvangcentrum hun kinderen herkennen, ze mochten hen niet meteen bezoeken om chaos in de ziekenhuizen te voorkomen. Er is nu nog één noodnummer waarop familie en verwanten terechtkunnen: 052/26.27.05. (bf)

:kaars: :cry: :cry:

Een ding was een grote shock voor mij… het volgende

De dader was vanmorgen vroeg al gesignaleerd in het centrum en het station van de stad met wit geschminkt gezicht, zwarte ogen en felrood haar. Om 10 uur kwam hij op de fiets aan bij het dagverblijf. Hij zei dat hij een inlichting wilde vragen en raakte zo de baby-afdeling binnen.

Wie in hun gezond verstand laat iemand nu zo gekleed en make up up binnen op de baby afdeling?????
Wie in hun gezond verstand laat iemand nu zo gekleed en make up up binnen op de baby afdeling?????

Dacht ik eerst ook ja, maar denk dat je nogal overrompeld wordt door iemand die er zo uitziet. Of ik m binnen zou laten, tja, kan ik zo niet zeggen...

Wat een bizar verhaal :cry: :cry: :cry:

Verschrikkelijk nieuws is het, ja… :cry:

kotsmisselijk wordt ik ervan!

echt vreselijk!!

:kaars: :kaars: :kaars:

verschikkelijk…

:kaars: :kaars: :kaars: :kaars:

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Oh wat afschuwelijk zeg :cry: :cry:

Niet te bevatten, wat een nachtmerrie…

verschrikkelijk :cry: :cry: :cry:

Ik vind het vreselijk, het komt nu zo dichtbij.

Ik werk zelf op een kdv/bso en was aan het werk toen een andere collega het vertelde. Vreselijk, we keken eens naar onze baby’s en moesten echt even een brok wegslikken.

:cry: :cry: :cry: :kaars: :kaars:

Het kan ook zijn dat die man de leidster heeft weggeduwd die hem heeft binnengelaten. Je weet het niet.

Las ergens (blz 2 volgens mij) dat iemand blij was dat haar kinderen niet op kdv zitten. Vind dat erg kort door de bocht, want dit kan ook gebeuren op psz, basischool en later de middelbare. Of tijdens uitgaan. Ik denk nu ook meteen aan het 10 jarige jesse de op school is neergestoken. Het kan overal gebeuren :cry:

Wat vreselijk!!! Het zal je kind maar zijn zeg… :evil: :evil: :evil:

:kaars: voor de slachtoffers…

:cry: :kaars:

net op rtl4 jounaal zeiden ze dat hij pas 20 was

en thuis werd verzorgt…

ik vroeg me ook al binnen komen?

hij had een rugtas vol met oa een bijl er in… en hij had een papiertje in zijn zak met nog een ander dagverlijf adres

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted:

@Nicje wrote:

Wie in hun gezond verstand laat iemand nu zo gekleed en make up up binnen op de baby afdeling???

Dacht ik eerst ook ja, maar denk dat je nogal overrompeld wordt door iemand die er zo uitziet. Of ik m binnen zou laten, tja, kan ik zo niet zeggen…

Wat een bizar verhaal :cry: :cry: :cry:

Wie weet heeft ze hem niet meer tegen kunnen houden… als de deur open is… is hij open… Het is een kwestie van 1 duw en hij staat binnen…

Mijn hart gaat ook uit naar degene die opendeed… Ik wil niet weten welk schuldgevoel ze te verwerken heeft…

Opmerkingen van “hoe kan je zoiemand binnen laten” en “gelukkig zit mijn kind niet op een kdv” vind ik zo vreselijk ongepast in dit hele verhaal :x :cry:

Als leidster heb je zó’n ongelooflijk verantwoordelijkheidsgevoel!!! Ik weet voor de volle 100% dat de meiden daar ALLES hebben gedaan voor de kinderen wat ze in hun macht hadden! Zo’n idioot kan toch met een behoorlijke zet binnenkomen?

Het is de nachtmerrie van elke ouder, maar ook van elke leidster! Ik snap dat in deze gevallen buiten de dader nog een schuldige van de andere kant gezocht wordt (menselijke reactie) maar het is heel oneerlijk om dat bij de leidsters van het kdv te leggen… het maakt me verdrietig :cry: