@faizaa wrote:
@monique wrote:
@faizaa wrote:Bij moslims is het zo dat besnijden verplicht is voor de man… Ik weet het ook niet helemaal precies maar het is onder andere omdat onze Profeet Mohamed ook besneden was… en een man wil in zijn voetsporen treden zeg maar…
ik val je echt niet aan hoor, ik ben zelf christen en die deden het ook eigenlijk de joden dan.
maar hier staat niet bij wat de reden is alleen dat de profeet het ook had.
maar waarom had de profeet het dan?
het is voor mij hierdoor nog niet duidelijk dat dat een reden is.
en nogmaals dit is echt geen aanval en als je het niet weet maakt ook echt niet uit.
maar wil het zo graag weten in verdiepen wat nou de reden is en of dit door de mens is bedacht of door God/allah
Lieve Monique… voel me helemaal niet aangevallen… ik heb net het nieuws gelezen van Mo en voel me zo naar nu… dus ik kom morgen even reageren ok? Ben zo verdrietig…
Maar heb je post wel gelezen en ga er even over nadenken…
Slaap zacht… :-*
Beste Faizaa,
je bent duidelijk overstuur en belandt tussen wal en schip, maw tussen onze Westerse maatschappelijke waarden en de Islam met al zijn gebruiken en tradities.
Waar ik het vooral wil over hebben is niet zozeer of het nu MOET of niet, of het beter is of niet…maar voorà l over je zoontje: een mensje!
Ik vind dat je zoontje recht heeft op integriteit , en daar heb ik hier nog niemand horen over spreken. Het geeft me het gevoel dat er gediscussieerd wordt als ware het over het al dan niet “knippen” van de hond zijn staart.
Zijn piemel MOET besneden worden want het MOET, lijkt me écht zo simplistisch en naïef.
Ik vind dat als je zoon later als Moslim door het leven wil en zich daarvoor wil laten besnijden, moet hj daar in alle rust en sereniteit ZELF over kunnen beslissen.Héél wat jongens/mannen laten zich op oudere leeftijd alsnog besnijden voor allerhande redenen …maar hebben daar duidelijk zélf om gekozen.
Respect en eerbied voor de integriteit van de mens is één van onze hoofdpilaren van onze hedendaagse maatschappij …en dat vervalt niet omdat het nu toevallig je zoon is, meer nog, je zou het voor hem nog meer moeten toepassen aangezien hij je vlees en bloed is.
Geef hem op zijn minst zelfbeschikkingsrecht en hou er rekening mee van op het moment hij matuur genoeg is.
Ik hoop dat je uit je impassie raakt , maar dan vooral vertrekkende vanuit zijn persoon , want tenslotte gaat het ,in dit geval over zijn voorhuid(je).
Denk er bvb eens aan ,moest je als Moslima geboren zijn in Egypte, en jÃj nu verder door het leven moet zonder clitoris en schaamlippen en dus eigenlijk genitaal verminkt, omdat je moeder en/of je vader er voor gekozen hadden omdat het MOEST …
Ik weet dat vrouwelijke en mannelijke besnijdenis niet vergelijkbaar ,maar wel het principe: het laten wegsnijden van (gevoelige) delen omdat de ouders beslist hebben al of niet onder invloed van hun religie.
Met vriendelijke groeten,
N