Hallo allemaal,
Me vriend kwam van de week ineens met de vraag wat ik vond als jongentjes worden besneden als ze baby zijn?
Niet dat hij dat wilde persee maar in eerste instantie als een vraag, ik gaf eigenlijk meteen aan dat als er geen medische reden voor is dat ik dit niet nodig vind .
Toen gaf hij aan ( hij als man zei hij erbij hihi) dat als hij vroeger toen hij klein was dat had kunnen beslissen dit wel had gedaan , ten eerste omdat het veel hygienischer is maar ook dat als je op een gegeven moment gaat groeien en erectie’s vaker krijgt dat t gaat scheuren wat heel erg pijn doet.
Ok hygi kan ik me dan nog voorstellen , maar ja zijn wij dan de gene die hier over moeten beslissen of moet je zoiets over laten aan je kind als hij groter is ?
Wij zijn dit dus voor nu niet van plan maar toch ben ik nieuwschierig hoe andere mensen hier tegen over staan
Groetjes
Tja eerlijk gezegd heb ik van dat groei-argument nog nooit gehoord. Dan zouden alle mannen zich toch spontaan alsnog laten besnijden?
In amerika wordt bijna iedereen besneden, maar vanuit hygienisch oogpunt (of soms religieus)
je zou het eens voor kunnen leggen aan je huisarts. mij persoonlijk, ik zou het aan mijn kind overlaten als hij wat volwassen is,
Ik ben tegen besnijden voor zowel man als vrouw. Om het uit hygienisch oogpunt te doen vind ik onzin, als je na het plassen je vagina of penis schoon maakt met (vochtig)toiletpapier en overdag genoeg water drinkt zodat je urine schoon blijft, blijven er weinig aspecten om uit dat oogpunt voor een besnijdenis te kiezen.
Ik vind dat je niet moet gaan snijden in zo’n mooi gezond lichaam.
Duncan is wel besneden maar dat was medisch nodig maar ik heb er geen problemen mee als mannen zich willen laten besnijden op latere leeftijd. Maar dan kiezen ze er zelf voor…
oei geen idee.
het hygienisch oogpunt kan ik nog indenken maar dat groeien en scheuren heb ik geen ervaring mee (natuurlijk :mrgreen:)
idd zoals catje zegt als dat een probleem zou vormen zou dat toch standaard zo’n beetje gedaan worden lijkt me
want dat zou ik dan weer zien als medisch oogpunt
zal het eens aan patrick vragen hoe hij dat ervaren heeft als kind
met dat groeien enzo :mrgreen:
volgens mij kan dit een erg interessant toppic worden
Ook ik vind het geen goed idee om bovengenoemde reden!
Daarbij komt dat het argument wat je man gebruikt over het groeien niet voor iedereen geldt hoor! En als dat wel het geval is dan zijn er manieren om de boel wat “op te rekken” waardoor die problematiek zonder al te veel moeite kan worden opgelost. Als dat niet werkt kun je altijd nog naar de huisarts om een klein sneetje te laten zetten waardoor het alsnog opgelost is.
Besnijden dus alléén bij medische noodzaak in mijn ogen!
Grappig idd de meningen , en dat je het kan laten oprekken heb ik zelf ook nog nooit gehoord maar nu moet ik ook zeggen dat al me vriendinnen meiden hebben dus heb ik weinig ervaring met jongens :lol:
Zelf ben ik er niet tegen omdat je idd soms ook medische redenen hebt … maar denk niet dat ik me kind dit zou willen aandoen om ideeen die er iver bestaan , als het zeker was de3nk ik dat t een ander iets zou worden
Groetjes
tenzij je zoontje een heel krappe voorhuid heeft, is het niet nodig. Misschien dat je man er problemen mee heeft gehad, mar dat is niet ‘standaard’ hoor. Ik vraag me ook af of een kinderarts het zomaar zal doen :think: .
Ik zou zelf nooit snijden in een gezond kind.
Ik zouhet hier alleen laten doen als het medisch noodzakelijk zou zijn.
Nee, ik ben tegen(vooral) vrouwelijke maar ook mannelijke besnijdenissen.
Hygenischer is misschien een reden, maar niet om het ook daadwerkelijk te doen…
Hier dus alleen bij medische noodzakelijke reden…
Ik vraag mij trouwens af hoevaak er gemiddeld iets scheurt daar door een erectie…Vind dat een beetje een vaag iets…
8)
Ik zou het alleen laten doen om mediusche redenen. Mijn man is om medische reden besneden en we houden bij mijn zoontje wel extra in de gaten of hij hetzelfde probleem heeft (bij mijn man hebben ze vrij lang gewacht en is het ook allemaal nog eens niet helemaal gegaan zoals zou moeten. Maar verder, nee hoor, als hij dat zelf later prettig vindt, prima, maar om andere dan medische redenen ga ik daar niet voor hem over beslissen.
De meningen zijn idd vrij duidelijk … en voor mij dus ook geen reden om het te laten doen .
Was gewoon even nieuwschierig , en me vriend vind het niet noodzakelijk maar dacht er gewoon aan …
Groetjes loes
ik ben niet tegen besnijdenis, zeker niet vanwege een medische reden.
ik vind hier in nederland uit hygenische oogpunt ook niet echt nodig tenzij je weer een handicap hebt, waardoor je zelfstandig niet je penis kan verzorgen.
ik denk niet dat een kinderarts zonder een medische verklaring een besnijdenis uit voert, wat denk je wat voor geld het allemaal kost
wat religie betreft zoals vroeger in het oude testament bij het christendom snap ik nog steeds niet wat de religiuese reden is van besnijden. “het verbond” maar wat heeft dat met de penis te maken :think:
iemand die het kan uit leggen?
het schijnt ook zo te wezen dat mannen veel meer voelen tijdens het vrijen met een besneden penis :think:
Grappig - echt nog nooooooit aan gedacht tav lasse. En nee het brengt me ook niet op een idee :snooty:
mijn zoon is niet besneden, maar mocht deze baby een jongen zijn dan wil ik hem wel laten besnijden.
Vroeger vond ik het onzin en was ik er tegen (het zit er toch niet voor niets) maar het is mooier, en ik persoonlijk vind het iets hygienischer.
Haha ook toeval deze vraag kreeg ik ook van vrienden toen Rivano net geboren was…en ik stond er echt van te kijken want ik zelf heb geen piemel en ik had er eigenlijk nooit over nagedacht …tot toen dus.
Ik laat het niet doen, idd vind ik de rede pijn bij erectie… :shock: nog nooit van gehoord.
Hygiene…onzin als je m gewoon goed onderhoud issie net zo schoon.
Mooier, hmm smaken verschillen gelukkig…
Ik zou het dus alleen laten doen voor medische redenen.
Lindaaa: mag ik je vragen wat de reden zou zijn om het nu wel te doen ??
gr loes
@Linndaa wrote:
mijn zoon is niet besneden, maar mocht deze baby een jongen zijn dan wil ik hem wel laten besnijden.
Vroeger vond ik het onzin en was ik er tegen (het zit er toch niet voor niets) maar het is mooier, en ik persoonlijk vind het iets hygienischer.
Smaken verschillen nu eenmaal. Mag ik de vraag eens anders om stellen Linda.
Stel dat jou ouders het ook mooier hadden gevonden als jou schaamlippen er af gesneden waren, hoe had jij je dan nu gevoeld.
Zie je je al staan, na bijvoorbeeld het sporten met andere kindjes tegelijk onder de douche, ze kijken je allemaal vreemd aan omdat je er afwijkend uit ziet en jij legt dan je vriendinnetjes uit dat je ouders dan mooier vinden.
Mijn man is ook besneden om medische redenen, ik hoop maar dat hij Tijn kan uitleggen hoe je een piemel moet schoonmaken die niet besneden is (lol) :mrgreen: :mrgreen:
Maar effe serieus, op zich vind ik er weinig mis mee, maar zou het niet overwegen ofzo. Ik vind het er overigens niet vreemd uitzien hoor, en ik geloof niet dat kinderen er op letten hoe ieders piemel eruit ziet. Ze zien er allemaal anders uit :mrgreen:
Even wat anders, ik heb Tijn’s piemeltje nog niet eerder schoongemaakt door de voorhuid wat naar achter te schuiven, heb eigenlijk begrepen dat dat nu nog niet nodig is, maar wanneer moet je dit wel gaan doen???
@Anne-marie wrote:
Even wat anders, ik heb Tijn’s piemeltje nog niet eerder schoongemaakt door de voorhuid wat naar achter te schuiven, heb eigenlijk begrepen dat dat nu nog niet nodig is, maar wanneer moet je dit wel gaan doen???
Dit hoeft pas wanneer het voorhuidje ook echt over de eikel geschoven kan worden, wanneer dat precies is weet ik niet, maar volgens mij moet hij dan wel al ouder zijn dan 2 en misschien is het zelfs niet voor 4 jaar…waarschijnlijk is er wel iemand die het antwoord precies weet :mrgreen: .