Wat denken jullie van besnijden?

Nou ik ben er tegen. Ik vind het hoort zo. En je word zo geboren. Tenzij het om medische redenen moet. Dan word het anders. Maar ik blijf er verder vanaf. je kan het ook zo goed schoonhouden.

Ik heb gehoort dat het bij meisjes heel pijnlijk is. Als het niet nodig is, Waarom doe je het dan. Dat ze dan zoveel pijn heefd. ja soms is het uit geloofovertuiging.

Maar ik ben zelf tegen.

@karin wrote:

Ik heb gehoort dat het bij meisjes heel pijnlijk is. Als het niet nodig is, Waarom doe je het dan. Dat ze dan zoveel pijn heefd. ja soms is het uit geloofovertuiging.

Maar ik ben zelf tegen.

Niet alleen heel pijnlijk, maar echt volkomen onnodig…Wat ze namelijk bij een vrouwelijke besnijdenis doen is de clitoris eruit snijden…Weet je waarom??

Om haar genot tijdens de sex (later) zo veel mogelijk te reduceren…

:snooty:

@Linndaa wrote:

mijn zoon is niet besneden, maar mocht deze baby een jongen zijn dan wil ik hem wel laten besnijden.

Vroeger vond ik het onzin en was ik er tegen (het zit er toch niet voor niets) maar het is mooier, en ik persoonlijk vind het iets hygienischer.

Dus jij zou hem dan laten besnijden omdat jij het mooier vind??

Dat vind ik absurt… Waarom laat je hem daar zelf niet over beslissen als hij oud genoeg is? Het is zijn lichaam en misschien vind hij het later vreselijk… :naughty: :naughty:

Mijn man is als kind om medische redenen besneden.

Ook wij hebben het erover gehad, maar zijn tot de conclusie gekomen om het niet te laten doen, maar dat als we een jongetje krijgen we wel allert moeten blijven en als het kindje vaak infecties oid heeft, we het wel laten doen.

Persoonlijk vind ik dat je een jongens besnijdenis en een meisjes besnijdenis niet kan vergelijken.

Zoals marlous al aangeeft wordt een meisje besneden om het genot tijdens de sex weg te halen, maar er wordt niet alleen haar clitoris afgesneden (het gaat veeeeeeeeeeeeeel verder dan dat :evil: ) en er zijn nog veel meer redenen. De meisjes worden gewoon verminkt, en hebben er de rest van hun leven last van.

Een jongen ondergaat geen hinder in z’n verdere leven, heeft net zoveel genot aan sex en het is voor sommige jongetjes gewoon nodig blijkbaar.

(Wel vind ik de reden erg belangrijk. Als er niets aan de hand is zou ik absoluut niet gaan besnijden!!! )

Mooier? Ben ik het niet mee eens…

Ik vind ook dat het menselijk lichaam niet voor niks gemaakt is zoals die is. Het zit echt genieus in elkaar!

En als een man/jongen zich gewoon kan verzorgen, is er in een land als nederland echt niks aan de hand qua hygiene.

Als een jongen zoiets op latere leeftijd graag wil, dan lijkt het mij prima, omdat het inderdaad zijn eigen keuze is. Anders alleen op medische grond laten besnijden, anders mooi dat velleke laten zitten.

@Marlous wrote:

@karin wrote:

Maar ik ben zelf tegen.

Niet alleen heel pijnlijk, maar echt volkomen onnodig…Wat ze namelijk bij een vrouwelijke besnijdenis doen is de clitoris eruit snijden…Weet je waarom??

Jeetje. Zo wist ik het niet. Dat vind ik als ik het zo lees echt mishandeling. hoe kan ej als ouder vinden dat je dochter geen genot mag hebben later bij sex? Volgens mij is dat echt middeleeuws.

Logisch dat men over praat om het te verbieden. Voor meidsjes dan.

Als ze het zelf willen moeten ze dat zelf weten. Voor de jongens dan. Als ik een dochter had. Dan had ik geweigerd als ik het zo lees.

Na het topic eens goed doorgelezen te hebben, hier dan mijn mening (als 1e man volgens mij)… :oops:

Besnijden vindt ik onzinnig, behalve als het medisch noodzakelijk zou moeten zijn. Daarnaast ben ik het ook eens met de al genoemde reden tégen omdat wij als man nu eenmaal zo geboren worden, dat is om de gevoelige eikel te beschermen.

Er wordt gezegd dat na een besnijdenis een man meer van de sexuele daad geniet, maar da’s meer een kwestie van ánders beleven.

Aangezien bij een besneden penis die gevoelige eikel de hele dag langs onderbroek e.d. schuurt wordt hij mínder gevoelig en dat kan als gevolg hebben dat je als man langer ‘nodig’ hebt om tot het hoogtepunt te komen; maar is dat beter?

Een vrouwenbesnijdenis kun je idd niet vergelijken met die van een man, bij een vrouw is het ronduit mishandeling en zou wereldwijd verboden moeten worden!

Als je als man zélf kunt kiezen dat je besneden zou willen worden dán moet hij dat natuurlijk zelf weten, maar vanuit het oogpunt: “ik vind het mooier” je zoon’s voorhuid eraf snijden??? :wall:

Waar gaan we dan heen? (…)

@karin wrote:

@Marlous wrote:
@karin wrote:

Maar ik ben zelf tegen.

Jeetje. Zo wist ik het niet. Dat vind ik als ik het zo lees echt mishandeling. hoe kan ej als ouder vinden dat je dochter geen genot mag hebben later bij sex? Volgens mij is dat echt middeleeuws.

Als ze het zelf willen moeten ze dat zelf weten. Voor de jongens dan. Als ik een dochter had. Dan had ik geweigerd als ik het zo lees.

karin, (en andere), je zou eens ‘mijn woestijn’ moeten lezen, als je het interessant vindt. Gaat over een somalische vrouw die besneden is. Echt, na dat boek vergeetje volgens mij nooit meer haar beschrijving van dat botte scheermesje dat haar clitoris en deel van de schaamlippen eraf snijdt… :sick:

Ik hoop maar dat er een kinderartsen zijn die om dit soort ondoordachte redenen (mooier…??) in een gezond kind gaan snijden. Het is al erg genoeg dat religie een excuus gevonden wordt om zoiets te doen, zonder dat we daar nog een lijstje onzinnige redenen aan toe gaan voegen. Zou wat moois zijn als ouders vanwege wat zij ‘mooi’ vinden, hun kind maar vanalles mochten aandoen.

Vraag me trouwens af Linnda hoeveel tijd je van plan was door te brengen met het kijken naar je (volwassen?) zoons penis?

@fiep klophout wrote:

@karin wrote:
@Marlous wrote:
@karin wrote:

Maar ik ben zelf tegen.

karin, (en andere), je zou eens ‘mijn woestijn’ moeten lezen, als je het interessant vindt. Gaat over een somalische vrouw die besneden is. Echt, na dat boek vergeetje volgens mij nooit meer haar beschrijving van dat botte scheermesje dat haar clitoris en deel van de schaamlippen eraf snijdt… :sick:

He bah. Ik word al naar hoe jij het zegt. Laat staan als ik het lees. Echt ziek ja.

Aisah wordt ook besneden om geloofsredenen… Het is verplicht maar als ik er aan denk vind ik het wel een naar idee… :oops: Gewoon omdat ik ze laat snijden in mijn manneke… :frowning: Mijn man is ook besneden en op latere leeftijd… Hij was 7 volgens mij… Heeft daar ook hele nare herinneringen aan… Vrouwenbesnijdenis komt helaas veel voor bij sommige moslims… Terwijl het verboden is in de islam en zelfs gezegd word dat de vrouw MOET genieten van sex… Minder snel klaarkomen bij de man is ook een fabel, BELIEVE ME… :wink: :mrgreen:

Dus ja… wij MOETEN besnijden… zie er een beetje tegenop… :oops:

toen dave pas geboren was…werd er ook gesproken over een (medische) besnijdenis…gelukkig heeft Dave laten zien dat het net nodig was…en gaat hij vrolijk ONbesneden door het leven…

ik vind het er idd niet mooi uitzien…en zou ook niet achter mijn geloof staan als deze dit zou dwingen…

hier dus alleen als medisch noodzakelijkheid geboden was… en dan ALS allerlaatste optie…

idd het boek waar Fiep het over had…laat je maag omdraaien…brr krijg nog de griezels …die arme meisjes…

@faizaa wrote:

Dus ja… wij MOETEN besnijden… zie er een beetje tegenop… :oops:

maar waarom moet het dan wat is de reden van het besnijden dan alleen hygenische oogpunt?

ik vraag me dit al een tijdje af maar niemand heeft een antwoord op de reden waarom dit moet.

in het christendom werd in het oude testament ook besneden en daarna kwam de doop voor in de plaats.

maar wat heeft het besnijden van een penis er mee te maken.

misschien weet jij het antwoord ook wel niet, maar vraag het me gewoon af.

kan me voorstellen dat je er tegen op ziet :hug: :hug:

Dat snap ik niet helemaal Faizaa? Het moet toch niet? Wie komt je kind afpakken als je het niet doet? Als je man er zulke nare herinneringen aan heeft, waarom zou hij het zijn zoon dan aandoen?

Overigens schijnt het minder pijn te doen naarmate een kind jonger is. Dus als je het met alle geweld wil doen, dan kun je het beter nu doen dan straks.

Bij moslims is het zo dat besnijden verplicht is voor de man… Ik weet het ook niet helemaal precies maar het is onder andere omdat onze Profeet Mohamed ook besneden was… en een man wil in zijn voetsporen treden zeg maar… hij is het grote voorbeeld van een man…

Sommige dingen horen gewoon bij het moslim zijn… en die horen er dan ook bij… Ik sta daar niet helemaal achter omdat ik het wel jammer vind om in een gezond mensje te gaan snijden en het arme joch er niet om gevraagd heeft… Maar aan de andere kant is dit 1 van de dingen die ECHT heel belangrijk zijn… En nee, niemand komt me mijn zoon afpakken… Gelukkig niet… :mrgreen: Want dan bijt ik ZIJN piemel eraf… ohhh schaam schaam heb ik dat echt gezegd… :mrgreen: :mrgreen:

Dus eigenlijk wil ik het wel doen omdat we moslim zijn en moslim zijn ook inhoudt soms dingen doen die je niet echt makkelijk vind maar aan de andere kant ben ik er ZOOO op tegen… net als oorbellen schieten (om maar een voorbeeld te noemen wat LANGGGG niet zo erg is natuurlijk) Je wilt het wel… maar eigenlijk wil je het je kind zelf laten bepalen… Snappen jullie het nog? Als we het doen dan wacht ik zeker niet te lang… Maar ohh ohh mijn moederhart… ik ben er als de dood voor dat er iets gebeurd… Een hele poos geleden heeft een Turks echtpaar hun zoon besneden en hoppa piemeltje eraf… :shock: das toch verschrikkelijk… Maar dat wil ik nu maar even niet aan denken… :naughty:

Faizaa je geeft aan dat je niet precies weet hoe het in elkaar zit, volg je dan gewoon de regels van het moslim zijn op, of ga je je eerst tot op de bodem erin verdiepen tot je wel precies weet waarom dit gedaan wordt.

Het woordje MOETEN vind ik echt heel eng, ik kan me ook niet voorstellen dat er een god bestaat die dit soort dingen oplegt

@dyfaine wrote:

Lindaaa: mag ik je vragen wat de reden zou zijn om het nu wel te doen ??

gr loes

De vader is besneden, en komt uit een (moslim)cultuur waar iedereen besneden is. En ja ik kan me zoon er ook voor laten kiezen, dat mag de oudste dan ook, maar mocht ik nu een zoon baren dan is het beter als het maar gedaan is.

Antwoord voor iedereen die op mij reageerde.

En dat de eikel schuurt langs de broek enzovoorts … heb je een besneden man daar wel 's naar gevraagd dan? Dat ding is niet de hele dag in erectie hoor. Er zijn veel mythes over een besneden penis. Hij is ook echt niet ongevoeliger enzovoorts.

@rijstkorrel wrote:

@Linndaa wrote:
mijn zoon is niet besneden, maar mocht deze baby een jongen zijn dan wil ik hem wel laten besnijden.

Vroeger vond ik het onzin en was ik er tegen (het zit er toch niet voor niets) maar het is mooier, en ik persoonlijk vind het iets hygienischer.

Smaken verschillen nu eenmaal. Mag ik de vraag eens anders om stellen Linda.

Stel dat jou ouders het ook mooier hadden gevonden als jou schaamlippen er af gesneden waren, hoe had jij je dan nu gevoeld.

Zie je je al staan, na bijvoorbeeld het sporten met andere kindjes tegelijk onder de douche, ze kijken je allemaal vreemd aan omdat je er afwijkend uit ziet en jij legt dan je vriendinnetjes uit dat je ouders dan mooier vinden.

vind ik geen vergelijking hoor.

@rijstkorrel wrote:

Faizaa je geeft aan dat je niet precies weet hoe het in elkaar zit, volg je dan gewoon de regels van het moslim zijn op, of ga je je eerst tot op de bodem erin verdiepen tot je wel precies weet waarom dit gedaan wordt.

Het woordje MOETEN vind ik echt heel eng, ik kan me ook niet voorstellen dat er een god bestaat die dit soort dingen oplegt

Ik volg de regels idd op ja… sommige regels vind ik moeilijker dan de andere… wat ik weet heb ik al aangegeven dat het oa moet omdat de Profeet besneden was… maar ik weet niet of er nog andere regels zijn… heb me er niet in verdiept…

Als je niet gelovig bent kun je je dat idd niet voorstellen… ik heb soms ook moeite met bepaalde dingen en kies ervoor de dingen te doen waar ik me prettig bij voel… als ik niet wil besnijden dan doe ik het niet… en dan geloof ik dat God best vriendjes wil blijven met mij… maar sommige dingen “horen” gewoon bij een geloof… traditie… Ik denk dat je mensen daarin in hun waarde moet laten omdat het bij hen hoort… Ik vind bepaalde dingen ook “raar” maarja daar heb ik verder geen oordeel over of het moet me al gevraagd worden… :angel:

@Linndaa wrote:

@rijstkorrel wrote:
@Linndaa wrote:

Smaken verschillen nu eenmaal. Mag ik de vraag eens anders om stellen Linda.

Stel dat jou ouders het ook mooier hadden gevonden als jou schaamlippen er af gesneden waren, hoe had jij je dan nu gevoeld.

Zie je je al staan, na bijvoorbeeld het sporten met andere kindjes tegelijk onder de douche, ze kijken je allemaal vreemd aan omdat je er afwijkend uit ziet en jij legt dan je vriendinnetjes uit dat je ouders dan mooier vinden.

vind ik geen vergelijking hoor.

En hier moet ik me wel bij aansluiten… Ik vind vrouwenbesnijdenis en de gedachte erachter echt verschrikkelijk… Besnijdenis bij mannen wordt om verschillende redenen gedaan en vind ik toch anders… En tegenwoordig staan er kindjes samen onder de douche met Marokkaantjes en Turken en Hollandse kids die besneden zijn… dan is het niet raar dat er verschillende piemeltjes zijn toch? Sommige besneden sommige onbesneden… Tegenwoordig is besnijdenis zo normaal dat ik het niet afwijkend vind…