Oh en ik vind een besneden piemel ook mooier :silenced: maar daar zou ik het niet voor doen :naughty: Nogmaals… dus om geloofsredenen… niet om een piemel mooier te maken… Maar denk ook niet dat Linda dat zo bedoeld… :think:
@rijstkorrel wrote:
Het woordje MOETEN vind ik echt heel eng, ik kan me ook niet voorstellen dat er een god bestaat die dit soort dingen oplegt
ik dus ook niet.
nu denk ik ook dat het vroeger in het oude testement het gedaan werd omdat de mens dit verzonnen heeft :think:
niet omdat god het zei.
kinderen werden zonder verdoving besneden nou dit doet heel veel zeer .
nee ik geloof niet dat god het zo wilde en die kinderen veel pijn aan deed om dat hij het wilde :think:
@Linndaa wrote:
Er zijn veel mythes over een besneden penis.
komen die mythes van God af, of heeft de mens deze zelf bedacht.
als God duidelijk had gewild dat er besneden werd hadden er geen mythes hoeven wezen :think:
@monique wrote:
@Linndaa wrote:Er zijn veel mythes over een besneden penis.
als God duidelijk had gewild dat er besneden werd hadden er geen mythes hoeven wezen :think:
had God niet eigenlijk dan ook dat piemeltje gewoon besneden kunnen maken? Gewoon dat een kindje met een ’ besneden ’ piempeltje geboren wordt, ipv die onzin dat je er daarna nog in moet gaan snijden om het helemaal te krijgen zoals God het bedoeld heeft?
@fiep klophout wrote:
@monique wrote:@Linndaa wrote:Er zijn veel mythes over een besneden penis.
had God niet eigenlijk dan ook dat piemeltje gewoon besneden kunnen maken? Gewoon dat een kindje met een ’ besneden ’ piempeltje geboren wordt, ipv die onzin dat je er daarna nog in moet gaan snijden om het helemaal te krijgen zoals God het bedoeld heeft?
presies.
God heeft het lichaam gemaakt naar zijn evenbeeld(perfect dus) en behoud het als een tempel.
dus waarom dat velletje eraf halen als hij die gegeven heeft.
(af gezien van de medische reden dan he)
@monique wrote:
@rijstkorrel wrote:
Het woordje MOETEN vind ik echt heel eng, ik kan me ook niet voorstellen dat er een god bestaat die dit soort dingen oplegt
ik dus ook niet.
nu denk ik ook dat het vroeger in het oude testement het gedaan werd omdat de mens dit verzonnen heeft :think:
niet omdat god het zei.
kinderen werden zonder verdoving besneden nou dit doet heel veel zeer .
nee ik geloof niet dat god het zo wilde en die kinderen veel pijn aan deed om dat hij het wilde :think:
Ben ik wel mee eens.
Ik denk zelf dat het ook door een mens is bedacht heel veel jaren geleden. Echt iets middeleeuws dus. Niet door een god. Net zo goed dat ik geloof dat de bijbel of wat dan ook door een mens is bedacht. Ik denk toch niet dat een god zou willen dat je pijn hebt. Dat snap ik niet. Ik redeneer altijd: Zo ben je geboren. En zo hoort het. Zo ben je geschapen. Heel grof gezegt mischien. Maar ik denk er zo over. God wil je toch geen pijn doen. De mens is hier verantwoordelijk voor. Net zoals de oorlogen zo maar gezegt. En als de mensen de bijbel heefd geschreven. Die dacht dus ook dat besnijdenis zo hoort. En mensen gaan dat geloven ja. Maar zo denk ik erover hoor. Ik respecteer wel hun keuze als hun het doen. Uit geloofsovertuiging zeg maar. Dat is hun keus. Maar ik sta er niet achter. Dus mijn keus zou het niet zijn.
Maar dan praat ik niet over de mensen die het om medische redenen moeten doen.
@monique wrote:
@fiep klophout wrote:@monique wrote:@Linndaa wrote:Er zijn veel mythes over een besneden penis.
presies.
God heeft het lichaam gemaakt naar zijn evenbeeld en behoud het als een tempel.
dus waarom dat velletje eraf halen als hij die gegeven heeft.
(af gezien van de medische reden dan he)
Helemaal eens met jullie.
Maarja het blijft wel moeilijk want dit vinden wij. Hun zien dat ook heel anders. En denken dat het zo hoort. Net zoals wij vinden dat het zo moet.
Dus het stond ook in onze bijbel. Nou dus wij doen er niet zoveel opuit dan.
ik zou het wel kunnen begrijpen als er een duidelijke reden is waarom dit moet. maar daar heeft niemand nog een antwoord opgegeven.
daarom vraag ik me af of dit wel echt moet van God of dat dit iets is dat de mens zelf heeft bedacht…
faizaa: Stel dat jullie (vanwege je man zijn trauma) besluiten om jullie zoontje geen trauma te bezorgen en dus niet te laten besnijden, wat gebeurt er dan?
Krijgen jullie dan straf ofzo? En wie controleerd het of jullie zoontje wel of niet besneden is?
Als jullie er niks over zeggen weet toch niemand het?
Ik probeer met je mee te denken omdat je er zo tegenop ziet hoor, het is echt geen aanval of wat dan ook. :hug: :hug:
@monique wrote:
ik zou het wel kunnen begrijpen als er een duidelijke reden is waarom dit moet. maar daar heeft niemand nog een antwoord opgegeven.
daarom vraag ik me af of dit wel echt moet van God of dat dit iets is dat de mens zelf heeft bedacht…
Ja men zegt vanwege hygiene.,
Maar dan zal de meerderheid van de mannen toch ergenissen aan moeten hebben? Die niet zijn besneden. Of zie ik dat verkeerd.
@monique wrote:
Nou ik heb wel een reden gegeven… kijk dat je die reden onzinnig vindt daar kan ik niks aan doen

@Bagheera wrote:
faizaa: Stel dat jullie (vanwege je man zijn trauma) besluiten om jullie zoontje geen trauma te bezorgen en dus niet te laten besnijden, wat gebeurt er dan?
Krijgen jullie dan straf ofzo? En wie controleerd het of jullie zoontje wel of niet besneden is?
Ik probeer met je mee te denken omdat je er zo tegenop ziet hoor, het is echt geen aanval of wat dan ook. :hug: :hug:
Trauma is een groot woord… vroeg het mijn man net en hij zegt: nee heb er geen leuke herinneringen aan… behalve het feest achteraf :mrgreen:
Maar nee leuk vond hij het niet en de fout is volgens hem dus ook dat ze het bij hem te laat hebben gedaan…
Als we het doen… dan doe ik het binnenkort en dan weet hij er op latere leeftijd niks meer van… Maar nee, niemand controleerd het… Ik voel me er niet helemaal lekker bij omdat ik mijn zoontje pijn doe… en hem zijn velletje afpak waar niks mis mee is… :oops: En dat maakt mij niet zo’n hele goede moslim nee… Ik wil ze wel islamtisch opvoeden (niet streng hoor) en daar “hoort” een besneden piemel bij…
Hoe zit dat dan als je later in je leven besluit moslim te worden als onbesneden man, moet je dan alsnog een stukje laten afsnijden…
Ik lees nu trouwens ergens, dat een jongensbesnijdenis niet verplicht is(het staat niet in de koran), maar wel gebruikelijk omdat profeet mohammed besneden was.
( staat ook in wikipedia)
@faizaa wrote:
@Bagheera wrote:faizaa: Stel dat jullie (vanwege je man zijn trauma) besluiten om jullie zoontje geen trauma te bezorgen en dus niet te laten besnijden, wat gebeurt er dan?
Trauma is een groot woord… vroeg het mijn man net en hij zegt: nee heb er geen leuke herinneringen aan… behalve het feest achteraf :mrgreen:
Maar nee leuk vond hij het niet en de fout is volgens hem dus ook dat ze het bij hem te laat hebben gedaan…
Als we het doen… dan doe ik het binnenkort en dan weet hij er op latere leeftijd niks meer van… Maar nee, niemand controleerd het… Ik voel me er niet helemaal lekker bij omdat ik mijn zoontje pijn doe… en hem zijn velletje afpak waar niks mis mee is… :oops: En dat maakt mij niet zo’n hele goede moslim nee… Ik wil ze wel islamtisch opvoeden (niet streng hoor) en daar “hoort” een besneden piemel bij…
ben nu wel benieuwd wie die besnijdenis gaat doen en hoe dat dan in zijn werk gaat… (gebeurd dat in een ziekenhuis ofzo en zo ja wat kost dat dan)
Gewoon nieuwsgierigheid…
ja voor een volwassen man die bekeerd tot islam is het verplicht zich te laten besnijden…
besnijden staat niet letterlijk in de Koran… maar als moslim volg je de Koran en de Hadieth (overleveringen van Profeet) het is een combinatie van beiden… In de hadieth wordt uitgebreid ingegaan op dingen als reinheid enz… en daar wordt door de Profeet gezegd dat besnijden bij de man hoort…
@babylover wrote:
@faizaa wrote:@Bagheera wrote:faizaa: Stel dat jullie (vanwege je man zijn trauma) besluiten om jullie zoontje geen trauma te bezorgen en dus niet te laten besnijden, wat gebeurt er dan?
ben nu wel benieuwd wie die besnijdenis gaat doen en hoe dat dan in zijn werk gaat… (gebeurd dat in een ziekenhuis ofzo en zo ja wat kost dat dan)
Gewoon nieuwsgierigheid…
je kan het in een besnijdenis centrum doen… zijn er velen hier in Nederland… je kan het in marokko laten doen… of in het ziekenhuis (Nederland of Duitsland)
moet er gewoon niet aan denken nog… mijn kleine schaapje wegbrengen… bah… ook al weet ik dat het hoort… staat me tegen te snijden in gezond vlees zeg maar… sanae had bij de geboorte 12 vingers en 12 tenen… echt waar, als er bot in zat en ze deden het dan waren ze er niet vanaf gegaan :snooty:
mijn man vind het raar dat ik er zo over denk… maar ik ga niet als een kip zonder kop dingen doen… ik weet dat dit zo hoort in de islam maar tjeeeee… het doet me pijn mijn kereltje zijn voorhuidje te laten weghalen…
kosten bij een besnijdenis centrum ongeveer 280 euro…
Ik wil ze wel islamtisch opvoeden (niet streng hoor) en daar "hoort" een besneden piemel bij..
en
@faizaa wrote:
ik weet dat dit zo hoort in de islam maar tjeeeee.. het doet me pijn mijn kereltje zijn voorhuidje te laten weghalen..
misschien heb ik het helemaal mis hoor, -ik hang zelf geen religie aan- maar ik zou zelf denken dat bij een geloof niet zo streng volgen hoort, dat je op het moment dat je een 'regel' echt niet ziet zitten, daar afstand van kan doen, en dat juist bij streng gelovig zijn, hoort dat je de geschriften blindelings volgt, ook als dat eigenlijk tegen je gevoel/geweten/kennis in gaat... :think:
Ik snap overigens wel dat het niks te maken heeft met of iemand het controleert, als je op die manier een geloof belijdt, lijkt me dat sowieso niet echt de beste motivator.
@fiep klophout wrote:
Ik wil ze wel islamtisch opvoeden (niet streng hoor) en daar “hoort” een besneden piemel bij…
en
@faizaa wrote:ik weet dat dit zo hoort in de islam maar tjeeeee… het doet me pijn mijn kereltje zijn voorhuidje te laten weghalen…
misschien heb ik het helemaal mis hoor, -ik hang zelf geen religie aan- maar ik zou zelf denken dat bij een geloof niet zo streng volgen hoort, dat je op het moment dat je een ‘regel’ echt niet ziet zitten, daar afstand van kan doen, en dat juist bij streng gelovig zijn, hoort dat je de geschriften blindelings volgt, ook als dat eigenlijk tegen je gevoel/geweten/kennis in gaat… :think:
Ik snap overigens wel dat het niks te maken heeft met of iemand het controleert, als je op die manier een geloof belijdt, lijkt me dat sowieso niet echt de beste motivator.
daar ben ik het niet helemaal mee eens… als ik naar mijn eigen situatie kijk tenminste… ik heb gekozen voor islam… en heb dingen die me niet bevallen… zoals het recht bv van mijn man om nog 3 vrouwtjes te huwen… die regel zie ik ECHT niet zitten… daarbij zijn er regeltjes waar ik wel achter sta maar wel moeite mee heb… bv hoofddoek en oa besnijden… hoofddoek om andere dingen dan besnijden… besnijden staat me tegen omdat mijn zoon er niet om gevraagd heeft en ik “neem hem iets af” Toch voel ik er wel iets voor omdat het een islamitische traditie is…
dit soort dingen, als ik het er niet mee eens ben, doe ik het niet… dan ben ik evengoed nog moslim… en daarom vind ik mezelf niet streng islamitisch… en wij hebben hier thuis ZOVEEEEEEL dingen waar we ons niet aan houden… dus me houden aan regels wil niet zeggen dat ik streng islamitisch ben… daarbij zijn dit dingen die ook niet zo zwaar tellen als zonde in de islam… Je gebed verwaarlozen bv wel… en daarom volg ik dat wel…
ik neem dus wel afstand van regeltjes… en ben daarom niet streng islamitisch… en besnijden is iets waar ik moeite mee heb omdat het om mijn kleine aap gaat…

kijk he Fiep… ik vind het zoooo moeilijk om zo’n dingen hier uit te leggen… ik praat veel liever omdat ik altijd een laaaaange lap tekst nodig heb om mijn gevoel uit te leggen en dan uiteindelijk toch het gevoel heb dat ik niet helemaal overkom… :oops:
hoop dat je het een beetje begrijpt…
:-*
@faizaa wrote:
Bij moslims is het zo dat besnijden verplicht is voor de man… Ik weet het ook niet helemaal precies maar het is onder andere omdat onze Profeet Mohamed ook besneden was… en een man wil in zijn voetsporen treden zeg maar…
ik val je echt niet aan hoor, ik ben zelf christen en die deden het ook eigenlijk de joden dan.
maar hier staat niet bij wat de reden is alleen dat de profeet het ook had.
maar waarom had de profeet het dan?
het is voor mij hierdoor nog niet duidelijk dat dat een reden is.
en nogmaals dit is echt geen aanval en als je het niet weet maakt ook echt niet uit.
maar wil het zo graag weten in verdiepen wat nou de reden is en of dit door de mens is bedacht of door God/allah