Kinderen worden hier geknipt door een kapster bij haar thuis (eigen kapsalon) voor 8,50 euro en volwassenen voor 10,50 euro.
Ik ben vandaag voor het eerst bij de kapsalon hier in de straat geweest. Ik kreeg netjes een kopje thee met koekje terwijl ik zat te wachten. Mijn haar is goed geknipt, gefohnt en ze heeft er een beetje haarspullen in gedaan en ik was 14 euro kwijt. Erg goedkoop dus.
Het is me wel wat waard om met een leuk hoofd rond te lopen.
De kinderen gaan 1 keer in het jaar mee om er een stukje af te halen (hebben beide lang haar). En mijn man bewerk ik al jaren zelf met een tondeuse. Voor superkort haar (standje 0) en een half kaal hoofd moest ie nog 16 euro aftikken. We hadden de tondeuse er na 2 keer al uit. :mrgreen:
Dat grote verschil tussen 130 en 77 kan ik ook niet helemaal verklaren!!
Ik heb gebeld voor een afspraak toen kreeg ik dat bedrag door, ze was druk bezig aan het zoeken in de computer (dat kon ik horen) en zei dat ik rond die 130 euro zou uitkomen…yikes…
Misschien heb ik een andere kapster gehad dan die aan de telefoon hoor, geen idee. Maar mij hoor je niet klagen whahahahha.
Als het andersom was geweest had ik gebaald natuurlijk, maar wel netjes betaald!
Als ik naar de kapper ging, voor echt alles: van wassen tot aan de stijltang toe, was ik tegen de 130 euro kwijt.
Ik betaal 15 euro voor knippen (bij BrainWash). Verven doe ik zelf met een Kruidvatpakje van 5 euro, dat laat ik echt niet meer doen. Mijn haar groeit zo snel dat het wel elke vier weken geverfd kan worden, dat kost me een vermogen.
Mensen die twee keer per jaar naar de kapper gaan volg ik niet helemaal. Wordt er dan in de tussentijd niets aan gedaan?
30 euro knippen en 40 voor verven…
Ik vind het verven wel duur, máár ze zijn ook echt ontzettend goed.
22,50 wassen en knippen… ik verf, fohn mijn haar niet… en ga misschien 1x per jaar… laat ik er een 20 cm vanaf knippen…
Ik betaal 22,50 voor wassen, knippen en fohnen.
1 keer in de 3 maand laat ik er highlights inzetten en dan kost het incl. het knippen 59,50
De kids kost 16,50
D. Wat volg je dan niet :mrgreen:
Ik ga helemaal niet naar de kapper…
Ik knip het zelf… Mijn zoon doe ik ook zelf en verfen doe ik ook bij mijzelf… kapper moet het bleken en dat is zo funest voor mijn haar doe ik nooit meer :naughty:
En dan ben ik geneens kapster :mrgreen:
@D. wrote:
Mensen die twee keer per jaar naar de kapper gaan volg ik niet helemaal. Wordt er dan in de tussentijd niets aan gedaan?
Ik doe helemaal niks aan mijn haar…
Verf het niet… gebruik geen ‘spul’ erin…
Ik heb goedkope shampoo en cremespoeling of net datgene wat in de aanbieding is…
Stap met nat haar uit de douche, haal er borstel doorheen en klaar…
Ik heb het GELUK dat ik makkelijk haar heb… vandaar dat ik er niks aan doe behalve 1x per jaar een flink stuk eraf… :thumbup:
@faizaa wrote:
@D. wrote:Mensen die twee keer per jaar naar de kapper gaan volg ik niet helemaal. Wordt er dan in de tussentijd niets aan gedaan?
Ik heb goedkope shampoo en cremespoeling of net datgene wat in de aanbieding is…
Ik heb het GELUK dat ik makkelijk haar heb… vandaar dat ik er niks aan doe behalve 1x per jaar een flink stuk eraf… :thumbup:
Ik doe ook niets in mijn haar. Ik laat het groeien en als ik denk, er moet een puntje af omdat het erg gaat klitten, dan pas ga ik naar de kapper. Heb hetzelfde haar als Fai. Alleen moet ik dure shampoo gebruiken anders breekt het onder mijn handen weg.
@Debbie & Lana wrote:
@faizaa wrote:@D. wrote:Mensen die twee keer per jaar naar de kapper gaan volg ik niet helemaal. Wordt er dan in de tussentijd niets aan gedaan?
Ik doe ook niets in mijn haar. Ik laat het groeien en als ik denk, er moet een puntje af omdat het erg gaat klitten, dan pas ga ik naar de kapper. Heb hetzelfde haar als Fai. Alleen moet ik dure shampoo gebruiken anders breekt het onder mijn handen weg.
Idd… dat klitten of onderaan erg dun word…
Ik ben al meer dan een half jaar niet bij de kapper geweest :oops:
En voorlopig ga ik ook niet. Ja binnenkort wat puntjes er vanaf laten knippen en dan als het goed is extensions erin laten plaatsen.
Maar voorheen als ik ging liet ik het wassen, knippen, verven, fohnen en in model brengen en dan was ik zo’n 80 euro kwijt.
Jeetje, wat gaan mensen vaak naar de kapper en wat zijn sommigen veel geld kwijt!!! Jeeeee, elke 6 weken 50 euro neertellen, nou pfoe, dat is toch even zo’n 400 euro per jaar voor de kapper!
Ik ga zo’n 1x per jaar. Ben tot 2 jaar geleden 8 jaar niet bij de kapper geweest. Mn moeder knipte de dode puntjes bij en verder hoefde er toch niets mee gedaan te worden.
Ben hier vorig jaar geweest, iets van 30 euro geloof ik, wassen + knippen + modelleren. Vind het wel erg prijzig hoor, maarja. Dit jaar had ik er een kleurspoeling in laten doen voor het eerst. Nou, ten eerste zag ik er helemaal niets van en ten tweede was ik iets van 75 euro kwijt, nou pffffffff, nooit meer dus!!
Enige dure wat ik weer eens wil laten doen is vlechtjes in mn haar! In Afrika laten doen lang geleden, was toen omgerekend iets van 150 gulden en ze waren in 2 uurtjes klaar. 4 vrouwen die het deden. Hier in NL zit je volgens mij de hele dag en ben je zo 400 euro kwijt ofzo… Maarja, retourtje Afrika is nog duurder :?
@minniemouse wrote:
Als het andersom was geweest had ik gebaald natuurlijk, maar wel netjes betaald!
Ik niet hoor… Dat verschil is gewoon echt te groot. Wij hadden het met de bruiloft, ze hadden vantevoren een prijs genoemd, hetzelfde voor het proefkapsel als op de dag zelf. Mooie prijs, klonk niet compleet absurd. Op de dag zelf moest ik dus twee keer zoveel afrekenen he… Ik heb het niet gedaan. Ten eerste had ik het gewoon niet in huis en ten tweede hadden ze maar niet verkeerde info moeten geven. Werd later nog gebeld dat het een foutje was van het nieuwe meisje. Tja, niet mijn probleem, als ik geweten had dat ze zo’n bedrag zou rekenen had ik ergens anders heen gegaan.
En D. ik zou niet weten wat ik er tussendoor aan moet doen eigenlijk. Ik verfde het vroeger wel wat vaker, maar nu heb ik alleen highlights en zie je dus nauwelijks uitgroei, ik ga puur voor de punten een paar keer per jaar. En tussendoor, tja, dan was ik het gewoon he.
Hier hebben we een thuiskapster, mijn man betaalt ik meen 9 euro, voor mijn dochter varieert het, ze doet om en om de ene keer alleen de pony, de andere keer alles, Lys wil het langer hebben. de ene keer betaald ze dan 1 of 2 euro denk ik?ik ben iets duurder, maar met zijn 3 en zijn we nog nooit meer als 2 euro kwijt geweest en ze komt elke 5 a 6 weken, mijn mans haar groeit erg hard, ziet er niet uit als dat langer niet geknipt owrd.
Ze doet het eigenlijk prima, maar ik heb dan ook wel simpel haar, ik mik er een fohn door en het zit perfect, doe ik dat niet, dan zit het soms goed en soms ook echt niet
alleen mijn lok heeft ze in 3 jaar tijd wel een beetje “vernaggeld” door hem steeds een beetje dikker te maken, ik vind die duks nu niet meer mooi en ben hem aan het laten bijgroeien, maar mij haar groet zoooo traaaggggg…
ik kleur sinds kort gewoon zelf (en dan ook echt zelf), maar geen 5 euro potje, ik gebruik echt wel een mooie en ik zie ook echt verschil, ziet er keimooi uit, word ook echt blij als ik in d epsiegel kijk, dus dan heb ik die 17 euro er wel voor over.
Overigens heb ik een thuiskapster voor mijn man en kindjes, zelf vind ik het wel handig, want ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen met de kindjes, werk en mijn paardjes.
Anders zou ik maar wat graag 40 euro uitgeven om het er super uit te laten zien 8)
Overigens bij dat korte haar van jou Marion, lijtk het je niet vervelend om 10-12 weken te moeten wachten voor je weer kleurd? dan heb je de ene keer wel kleur, de andere mniet, want dan is het er al weer uitgegeroeid?
Dat zou ik wel jammer vinden, bij mij “lijkt” het gewoon echt en ik houd daar zelf wel van, van dat mega wit-blonde haar wat zeker uit een potje komt vind ik dus ook niet mooi, maar dat is een beetje OT
Wat ik niet volg is het volgende: haar groeit gemiddeld een cm per maand. Als je maar 1 of twee keer per jaar naar de kapper gaat loop je toch met flink wat dode punten rond, of heb alleen ik dat? Kan me gewoon moeilijk voorstellen dat het mooi/leuk blijft zitten als het zo weinig geknipt wordt. :oops:
@annette77 wrote:
maar geen 5 euro potje, ik gebruik echt wel een mooie en ik zie ook echt verschil, ziet er keimooi uit, word ook echt blij als ik in d epsiegel kijk, dus dan heb ik die 17 euro er wel voor over.
Mijn potje van 5 euro is anders ook heel mooi hoor. :)
@Reat wrote:
Maar 40 euro vind ik heel veel. Echter, als je haar echt perfect zit zou ik het wel doen.
Mijn haar zit altijd top. Ik ga elke 6 weken naar de kapper voor 37.50.
Nu moet ik wel zeggen dat ik kort haar heb en dat gewoon om de zoveel weken geknipt moet worden om mijn coupe te behouden.