Wat als zwanger worden ECHT langer duurt!

Hoi Tamara, ja even een domper ook al wist ik t wel :cry:

maar ja morgen kijk ik even het LH en FSH na om te zien of dit wel ‘normale’ waarden zijn

Voor jou hoop ik dat de ongi snel komt… ik :thumbup: voor je morgen

En tuurlijk blijven we positief!! Het jaar is nog zo nieuw en moed verloren al verloren hoor… You go girl!!!



Hoi Jozie, ik werk op een hele grote afdeling met 75% meiden en momenteel is er een ware babyboom (5-6 zwangere collegae)… de hormonen vliegen me afentoe om de oren :? als ik er nou eens wat in een potje kon doen voor mij…haha Maar om op je vraag terug te komen van mij weten ze wel dat ik problemen heb met zwanger worden dus er zijn er een paar die dit weten. Niet allemaal hoor. Maar ik ben vorig jaar ook heel erg ziek geweest dus vandaar dat ze dit ook weten.

Maar als dit niet was gebeurd had ik t niet verteld denk ik…

t is toch wel heel erg prive he



nou meiden fijne avond en tot gauw

doeii Anne

Jah Jozie…Dat is moeilijk hey?..Moet je het wel of niet vertellen…momenteel zit ik zonder werk…maar een aantal van mijn collega’s wisten wel dat ik bezig was met kinderen…toen ik een keer spontaan begon te huilen omdat ik het gewoon zo onwerkelijk vond…kwam er natuurlijk alles uit…misschien is het voor jou ook wel goed om dit te bespreken met een aantal betrouwbare collega’s…en misschien moet je (als je meerdere onderzoeken krijgt) ook je baas/bazin vertellen…hier zullen ze zeker wel begrip voor hebben en weten ze ook waarvoor je telkens vrij moet vragen en je hoeft niet telkens een smoes te verzinnen :dance: hahaha…



Maar is dat nu de oorzaak dat je niet zwanger wordt, of gaan ze nog verder zoeken ??.. en kunnen ze daar iets aan doen bij je man…??



Ook jouw wens ik heeel veel suc6



Houd mij maar mooi op de hoogte…okay??



Dikke kus

Hallo Jozie



Inmiddels weten mijn collega’s het dat we bezig zijn. Ik ben na een jaar naar de ha gegaan en doorgestuurd naar de gyn. In eerste instantie niet voor het niet zwanger worden maar vanwege de hevige/ pijnlijke menstruatie. In het ziekenhuis hebben ze gelijk het niet zwanger worden erbij genomen enmoest ik ook in een cyclus een aantal keer naar het zkh. Ik werk op een school, en heb een eigen groep moest dus veel vervanging voor steeds een paar uurtjes geregeld worden. Toen heb ik verteld vanwege de mesntruatie dat ze wat onderzoeken deden tijdens een cyclus. In de zomervakantie kreeg ik een kijkoperatie en later de uitslag. Ik kon bijna niet zonder ivf iui zwanger worden en de endometriose wordt steeds erger dus zouden we gelijk met iui gaan beginnen, dat betekende dus veel naar het zkh. We hebben toen besloten om het op het werk te vertellen. Collega’s zijn verder heel meelevend, heel lief.



De week dat ik dus vertelde dat het allemaal mis was en het niet spontaan ging lukken, kreeg ik bezoek van twee collega’s afzonderlijk van elkaar die die week hadden willen vertellen dat ze zwanger waren maar kwamen mij dit nu eerst persoonlijk vertellen.



Gister bij de gyn geweest we gaan nu voor iui met stimulatie en zijn op de wachtlijst gezet voor ivf.

Hoi meiden

Juudje, Fijn dat je collega’s zo meeleven! Wel knap dat je het vertelt hebt. Ik heb het tot nog toe alleen aan mijn leidinggevende vertelt, maar omdat wij ook regelmatig naar het ziekenhuis moeten de komende tijd, ga ik denk ik ook een aantal collega’s op de hoogte brengen. Ik vind het wel moeilijk hoor, het is allemaal zo persoonlijk!

Familie weet het inmiddels wel, maar die staan toch dichter bij je.

Jammer dat iui tot nog toe niet gelukt is bij jullie, succes de komende ronde!

Noortje, ze gaan nog wel verder onderzoek doen. We krijgen nog wel wat meer onderzoeken om te kijken of bij mij alles goed is. Ik heb in ieder geval wel een eisprong!

Ik ben ook blij dat wij de stap hebben genomen om naar de huisarts te gaan. Zelf maar door blijven tobben had ook weinig zin meer en iedere maand weer die teleurstelling…!

Nou, ik ben vandaag lekker vrij en zit dus nog in pyama :oops:

ga zo maar eens douchen…

Fijne dag allemaal!



Groetjes Jozie

O ja, Noortje. Gaan jullie binnenkort al naar de huisarts of stellen jullie het nog even uit?



Groetjes Jozie

Update over MIJ : Ik heb nog steeds gekleurde (geelachtig - licht bruine) vloed en heel weinig. Ik had makkelijk de hele dag met 1 inleg kruisje kunnen doen. En met weinig bedoel ik over de gehele dag tot nu toe een halve vingertop, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Morgen mits ik niet ongi ben maar snel de test doen en hopen dat ie nu eindelijk positief is vandaag is t trouwens 1 jaar geleden dat ik mijn laatste pil slikte dus zou morgen wel een heel leuk kado zijn precies 1 jaar!!

Hoi Tamara, nou ik hoop voor je dat je morgen de test kan doen… ja zou zeker een leuk cadeautje zijn he… nu precies 1 jaar…

Ik :thumbup: voor je hoor meid!



Ik hoop bij mij dat t monnikspeper begint te werken, had maandagavond echt een hele erge zeurderige pijn, begon bovenin mijn buik en zakte steeds verder naar beneden… mijn rechterborst deed ook afentoe zeer en nadat ik mijn capsules had ingenomen trok het pas weg… mijn vriendin vond t toch wel op erge kwaaltjes van ongi lijken…hmmm ik hoop t!!! :pray:

Heb inmiddels de waarden van mijn hormoonspiegel bekeken en deze zijn idd erg laag… :frowning: LH 0.38 en FSH 2.5

nouja hopen maar dat t middel snel gaat werken



fijne avond allemaal!

Ja anne dat hoop ik ook. Mocht ik nu toch ongi worden dan ga ik het zeker ook proberen die monnikspeper. al is het maar om een kortere cyclus te krijgen Succes!!!

He Tamara, ja zou ik zeker doen het is ook goed voor een regelmatigere cyclus. Nou veel succes morgen hoor!!! Welterusten!

De test was negatief… Ik ben nog steeds niet ongesteld ik wil nu wachten tot 14 januari 2006 voordat ik weer ga testen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden :pray:



en ik had nog wel zo fijn gedroomd dat de test positief was… :frowning:

Hier ben ik ook nog een keertje.

Wij komen net van de gyn.

Daar hebben we te horen gekregen dat we in aanmerking komen voor Clomid in combinatie met iui.

Die Clomid krijg ik omdat ik ( door teveel mannelijk hormoon ) geen eisprong heb.

Voorlopig willen we nog niet met de iui beginnen. Dat lijkt voor ons nog een stapje te ver… Misschien moeten we gewoon nog wennen aan het idee. We willen nu een maandje ‘wachten’ en dan beginnen we met frisse moed met de Clomid. Benieuwd wat het zal geven! Hopelijk lukt het zonder de insiminatie en volstaat het gebruik van Clomid om een wondertje te verwekken…

He wat naar voor je Tamara, weer negatieve test! Goed dat je je voorneemt pas de 14e weer te testen… en hopelijk komt je droom dan toch uit!!!



Ikke, fijn dat de gyn nu met clomid wil gaan starten; zou ik zeker doen hoor eerst even zonder de iui proberen… kan me goed voorstellen dat je een stap tegelijk wilt! Succes hoor!!



Bij mij geen nieuws te melden, dus ik zou zeggen een fijne avond allemaal en tot gauw maar weer

ik ben inmiddels gisteren zeer heftig ongesteld geworden baal baal

he tamara balen, verdorei zeg,

ik zitnog in de wachtdagn, ik moet maandag of dinsdag ongesteld worden of liever niet,



als ik dan zie dat 2006 er is en dat we bezig zijn vanaf 2002 lijkt het al zo enorm lang he?



Ik bennu dus in dec voor eerst met een gyn wezen praten en we hebben een aantal onderzoeken aangerijkt gekregen, waarvan ook een chromosomenonderzoek, ik wil alleen daarovernog meer info hebbenwat de consequeties zijn wat ze onderzoeken en dat soort dingen,



maar omdat ik alleen heenben geweesten dat toch iets iswaar mijn partner aan mee zou moeten doen zou ik met hem over leggen maar hij wil maar niet erover hebben, ik ben er boos enverdrietig om ,maar heb het wel naast me neergelegt, ik heb nu een aantal keren er over begonnen en lopen te zeuren, dat ik zoiets heb van als hij het er voor de 19e niet over begint doe ik het niet ga ik geeninfo over vragen en laat ik die onderzoek maar vallen, ik doe dan alleen de onderzoeken die ik alleen kan en mag doen en danzie ik wel.,



Ik kan hetniet alleenebecht andre er bij nodig en op dit moment is dat niet zo veel, heel jammermaardwingen heeft ook geen zin lijt me,



hebben jullie dat ook zo met je artner? ben ik we benieuwd naar eigenlijk?



liefs bianca

ikke , fijn dat jullie weer goed geinfotmeerd zijn, goed overwogen zoals jullie beslissingen maken, meid, ik hoop echt dat het jullie goed komt, je weet het he?



liefs van mij.

gelukkig is mijn partner overal mee naar toe geweest en heeft alle nodige onderzoeken doorstaan en vond dit niet erg



hij is geen prater maar neemt gelukkig wel dingen van me aan…

mijn man is zeker ook gene prater, en wb toen ik begon met het ideenaarde gyn te willen vondie het oke, maar meegaan itzichzelf echtniet hoor, hij zegt ook niet waarom, ja zowieso om dat het 1e gesprek niet nodig was natuurlijk. Maar nu houdt ie zicht ijzig stil , volgens mij niet beseffende hoe belangrijk het voor mij is,

en omdat maar steeds te herhalen voel ik me net een oppas die ene kleuter steeds iets moet uitleggen, dat doe ik ook niet,



ach het is nu ook deels frustratie denk ik, ik lees dat anderemannen wel begaan zijn en de mijne zo afstandelijk , zo voelt het ** klinkt jaoers** :oops:



nu ja iig we zien wel weer waar t schip strand, we hebben nog tot de 19 e jan voor ik weer heen moet en das nog 2 week.

Best wel vervelend dat ie beetje afstandelijk is voor het moment.

Maar ik denk dat je gelijk hebt hoor: dwingen helpt helemaal niets.

Misschien komt ie uit zichzelf nog over de brug, zonder dat je het verwacht! Ik hoop het alvast voor je !

ja ms wel , ik hoop het maar ik ken hem en ik denk eerlijk gezegt vanniet hihi, hij isnu eenmaal niet zo hij heeft zoiets vanje ziet maar wat je doet ik volg wel, maar ik vindt persoonlijk dat dat met zoeits belangrijksniet kan, endat van 2 kanten moet komen ,

Mijn gyn heeft zelfs bij het eerste gesprek zelf aangegeven dat hubbie mee moest omdat je toch met 2-en nodig bent om zwanger te worden dus dat vind ik vreemd



Hij zal je echt moeten steunen zo gaat dat niet lukken…

Succes :thumbup: