Wat als zwanger worden ECHT langer duurt!

het monnikspeper is geen medicijn, maar een natuurgeneesproduct… net als echinaeforce enzo… het heeft een lange inwerktijd, dus het is niet zo dat als je het een week slikt je dan weer een eisprong hebt. Maar ik wil eerst kijken of ik via deze weg weer ongi kan worden ipv aan de hormonen. Snappie? Slik het nu 5 dagen en merk nog weinig. Nouja ik wacht het rustig af. Maandag naar de internist dan hoor ik hopelijk ook hoe mijn hormoonspiegel er uitziet… spannend!!!



doeiii

Vannacht heb ik gedroomd dat de test negatief was

andere keren droomde ik juist dat ie positief was zou dat een voorteken zijn. Heb sinds gisteren een ander gevoel in mijn buik beetje opgeblazenachtig iets en rare pijntjes. Hubbie moest gisteren avond niet te hard op mijn buik gaan liggen was niet prettig Maar misschien zijn het wel weer dingen die ik me inbeeld allemaal…

Hoi meiden,



Ik kom vandaag voor het eerst op jullie forum kijken,ik schrijf al langere tijd op een ander forum,waar bijna iedereen inmiddels zwanger is.



Dit is zoals jullie denk ik ook wel weten niet leuk.



Mijn verhaal: Wij zijn sinds sept 2004 gestopt met de pil. Mijn cyclus was iedere keer excact 28 dagen tot in maart 2005,ik heb toen een vroege mk gehad,ik heb het zelf niet als zodanig ervaren,omdat ik die maand wel overtijd was,maar geen positieve test gehad heb,later vertelde de gyn. mijn dat het een vroege mk geweest was.



8 juni 2005 bleek ik zwanger,helemaal door het dolle heen natuurlijk.Toch had ik vanaf het moment van testen een soort van onbestendig gevoel dat het niet goed was. Later bleek dat mijn gevoel klopte,bij mijn eerste echo op 12 weken,bleek het hartje niet te kloppen. Door curretage is het vruchtje weggehaald,een periode van verwerken begon.Het heeft een maand geduurd voordat het bloeden en de pijn in mijn buik stopte.

2 maanden na de curretage zijn we weer begonnen met actief zwanger worden.Tot op heden geen resultaat.



Ik las dat jullie een beetje in hetzelfde schuitje zitten en ik zou het leuk vinden om met jullie mee te kletsen…



Groetjes



Daantje :smiley: :smiley:

Welkom Daan hier is het inderdaad gezellig, tussen haakjes dan als je een dip hebt, om mee te kletsen. Ik heb t gevoel dat ik mijn ei kwijt kan op het forum!!!

Welkom Daan! Ik wens je hier een leuke tijd toe !

Hallo Daan



Welkom op het forum bij ons, veellees en typ plezier .



Net als ik heb je eenmiskraam gehad, heel spijtig dat het ookjou is overkomen, en dat dan tot op hedennogniet lukt weer zwanger te raken, das zo frustrerend.



Je gevoel, je voorgevoel over dat je zwangerschapniet goed was had ik ook, tot op de dag van het overlijden van het kindje nauwkeurig heb ik kunnnen zeggen dat hetnet meer leeeft,heel raar eigenlijk,maar kun je je dus voorstellen hoe sterk moedergevoelens zijn ook al is hetnog maar z pril.



Ik wil je heel veel succes wensen met de zwangerschapswens~!



groetjes bianca

Welkom Anne en Daan.



Ben paar daagjes niet geweest. ff druk gehad.



Anne dat is ook balen dat je bijna geen eisprong hebt. Hoop dat dat monnikspeper je een zetje in de juiste richting geeft.



Daan sta je ook onder controle bij de gyn?



Tamara raar he die dromen. Ik hoop voor je dat ze uitkomen. Van die positieve testen bedoel ik dan he. Dat je buik anders aanvoelt dan anders kan wel een teken zijn hoor. Zeker als je dat normaal nooit hebt.



Wij zijn gister weer naar de gyn geweest. Ben alweer ongi geweest. De progesteron heeft zijn werk niet gedaan.

Vandaag mag mijn man zijn zwemmers inleveren. En we krijgen vanmiddag de uitslag. Het ligt aan de uitslag daarvan hoe we verder gaan en of ik volgende week een HSG krijg ja of nee.



Groetjes Guusje

ach het liedje zegt De meeste dromen zijn bedrog dus ik hoop in dit geval dat dat echt zo was. Vorige maanden droomde ik namelijk dat het raak was en toen was het niet zo… :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray:

Ook namens mij welkom hier Daantje! Ik ben zelf nog niet zo lang lid maar het is een heel fijn forum en spui gewoon alles wat je kwijt wilt en alle leuke dingen natuurlijk!!! :smiley:



tot mails,

Anne

Guusje, ik hoop dat je een goede controle had vanmiddag en jullie duidelijkheid hebben gehad in wat nu verder. Ben nog niet zo thuis in de afkortingen en termen dus HSG zegt mij (nog) niks, maar dat komt wel.



Ik ben nu sinds gisteren 2 capsules (ipv 1) monnikspeper aan t innemen en hoop snel iets te merken… ben een tikje ongeduldig :roll: maar ja we zien t wel. Al wordt ik maar weer eens ongesteld… zou een ware feestdag zijn voor mij ! (voor de eerste en laatste keer denk ik… :wink: )



fijne jaarwisseling allemaal! :**:



liefs, Anne

Hoi meiden,



Anne een HSG is een baarmoederfoto om te kijken of je eileiders open zijn. Niet een van de prettigste onderzoeken. Maar wij hadden het er wel voor over.



Gelukkig hoef ik (nog) geen foto te laten maken.

De uitlsag van het zaad was goed. Alleen kwamen er antistoffen in voor.

Wat betekend dat mijn man en ik blijkbaar niet samen gaan.

Maar ben wel al zwanger geweest. Blijkbaar hebben we toen eg veel geluk gehad maar het kan ook zijn omdat we voordat ik zwanger werd condooms hebben gebruikt een aantal maanden. En dat er daardoor even geen antistoffen aanwezig waren. En gewoon de mazzel dat het toen erg snel raak was.

Het voorstel van de gyn was dus om weer een paar maanden aan de condooms te gaan. Maar dat zag ik natuurlijk niet zitten.

Pfff hebben ze dan echt geen idee hoelang een jaar kan duren als je iets heel graag wilt. En dan nog eens dat het daarna nie zo snel l?kt en er weer antistoffen opduiken. Dan zijn we weer even ver.



Dus in overleg me de gyn besloten dat we deze cyclus IUI gaan doen. Wel in de eigen cyclus. Dus zonder hormonen om de eisprong op te wekken. Ik heb een hele mooie eisprong van mezelf alleen rijpt er steeds maar 1 eitje. Met hormonen hebben we weliswaar meer kans op zwangerschap maar ook meer kans op meerlingen. En dat wil ik dus absoluut niet. Moet eerst maar zien dat ik 1 kindje uit kan dragen de volle 40 weken.

Nog een kindje verliezen dat zou ik absoluut niet aankunnen.



Dus mag ik donderdag terugkomen voor een follikelmeting en dan waarschijnlijk vrijdag de inseminatie.



Fijne jaarwisseling allemaal.



En een heel gezond, gelukkig maar vooral vruchtbaar jaar voor iedereen.



Groetjes Guusje

Hoi Guusje,

Fijn dat je de HSG even hebt uitgelegd, en ik ben idd blij dat ik die nog niet heb gehad want volgens is het dus geen pretje. Oke het is dan wel voor een goed doel maar t wil niet zeggen dat alle onderzoeken dan pijn mogen doen… :frowning:



Balen dat er antistoffen aanwezig zijn bij je man. Dat onderzoek hebben wij ook nog niet gehad; zijn nu eigenlijk alleen nog bezig om mijn eisprong op gang te krijgen… en dat nu ook nog op de natuurlijke weg ipv hormonen. Ben vorig jaar erg ziek geweest en ik sta er nu gewoon nog niet voor open.



Het advies van jullie gyn, ja die artsen hebben geen flauw idee joh. Heb al heel wat artsenbezoeken gehad vorig jaar en die snappen er echt geen ene bal van. Kennis hebben ze genoeg maar het sociale vlak is zo’n achtergesteld gebied voor ze… heel erg slecht hoor!!!

Maar goed dat jullie je eigen weg gaan hierin. IUI dat ken ik al wel.

Met hormonen heb je zeker een grote kans op een meerling; dat houd ons dus ook zo tegen!! A.s. week al voor jullie; snel maar wel fijn zeg.

Ik zal voor jullie duimen!!



zelf mag ik maandag weer naar de internist voor mijn 3maandelijkse controle en hoor hopelijk ook hoe mijn hormoonspiegel eruit ziet nu. Spannend!!!



ik sluit me aan bij jou mooie wens, dat het maar een heel vruchtbaar jaar mag worden voor iedereen!!

fijne dag vandaag!!!

Nou dames zoals verwacht NEGATIEF snik snik, ik ben ook nog steeds niet ongesteld en heb nog steeds een hoge temp en verschillende verschijnselen. Misschien heb ik wel te vroeg getest of is mijn ei later of helemaal nog niet geweest ik snap er niets meer van… dus zolang ik niet ongi ben test ik volgende week weer een keer :!: :sick:



ik ben niet al te down moet ik zeggen ik had er wel heel erg rekening mee gehouden dat ik weer pech zou hebben :?



ik heb nu alleen even niet gelezen wat jullie allemaal geschreven hebben misschien dat ik daar straks nog even tijd voor heb en kan antwoorden :shifty:



ik moet helaas hier heel hard aan de gang voordat alle gasten voor mij neus staan :roll:



:: :: :: DE BESTE WENSEN EN DAT HET MAAR EEN VRUCHTBAAR JAAR MAG WORDEN 2006 VEEL ZWANGERE EN BABY’S :: :: ::

owwwww ik hoop zo dat je te vroeg getest hebt he? er is nog megaveel moed aangezien je temp hoog is en nog geen bloed ,



:thumbup: voor je

Hoi Allemaal…Jah ook wij zijn in December 2004 begonnen aan onze kinderwens…en helaas is het ook bij ons nog niet gelukt…

Ik heb het idee dat iedereen in mijn omgeving zwanger is!! zelfs mijn schoonzus is nu in verwachting van de tweede…zij is meteen aangeteld na het stoppen van de pil!! jah meiden het is zo oneerlijk!!!



We willen het nog tot april proberen en dan ga we eens een bezoekje brengen aan de dokter…Maar idd iedereen in mijn omgeving zegt je moet er niet zoveel mee bezig zijn…jah dat is makkelijk lullen…onbewust ben je er toch mee bezig…Ik hoop alleen dat wij alle…dit jaar een blij berichtje kunnen achter laten dat wij alle in blijde verwachting zullen zijn…

Suc6 dames…



Nog een vraagje aan Tamara…wanneer ben jij voor het eerst naar de dokter geweest :?: …Ik durf eigenlijk niet zo goed…ben bang dat ze mij mededelen dat ik niet zwanger kan worden…



Dikke kus Noortje

Ik was bij 8 maanden al geweest voor een pijnlijke cyclus waardoor ik op een gegeven moment niet meer kon lopen van de pijn en hij vond gezien mijn achtergrond dat stress niet goed was voor me en stuurde me door. Ik ben dan ook wel een uitzonderings geval meestal wachten ze een jaar hoor maar daar ben je overheen dus gewoon een afspraak maken en bang voor slecht nieuws zijn we allemaal …Succes!!!

hallo allemaal,

vandaag dus bij de internist geweest en ik heb gelukkig een uitdraai meegekregen van mijn hormoonspiegel… maar helaas helaas ik wist t ook wel eigenlijk… :frowning: maar ja je hoopt toch anders he…

De homeopaat heeft niks uitgehaald… dus nog steeds een te laag oestrogeen <100

en stomstomstom laat ik de uitdraai in mijn bureaula liggen op mijn werk…arggghhhh :evil:

Maar oke ik heb nu thuis even een uitdraai gemaakt van het LH en LSH wat zo’n beetje de goede waardes zijn; positief is in elkgeval dat ik nog niet in de overgang ben!!! Dus ja je moet toch de positieve kanten bekijken he?? En ik ben verder nogsteeds gezond… dus ach ja ook weer niet te veel klagen he? Dat is al met al toch het belangrijkste!!



Nou iedereen weer veel succes, tot gauw!

liefs, Anne

Das niet zo mooi anne hopelijk kan er nog iets anders aan gedaan worden. Wel positief blijven he!!! Kom op



Hier niks te melden verder a;s dat ik vanochtend een zéér lage temp had dus misschien komt de ongi morgen wel…

Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer even. Wij zijn vandaag voor de eerste keer naar de gynaecoloog geweest. Viel gelukkig erg mee…

We wisten inmiddels al dat het zaad van mijn man niet optimaal is, maar nu zijn we er achter gekomen dat dit waarschijnlijk door een spatadertje komt.

Gelukkig is het allemaal ook niet heel slecht.

Over 2 weken moet ik terug komen voor een samenlevingstest. Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee en hoe was dit?

Een baarmoeder foto hoef ik nog even niet te hebben, gelukkig…

Mijn bloedonderzoek was gelukkig goed, vervelend Anne, dat jouw oestrogeen te laag is!

Noortje, ook jouw gevoel ken ik zo goed. Bijna al mijn vriendinnen zijn zwanger of net bevallen…

Ik heb trouwens nog een vraag. Ik weet niet of jullie allemaal werken, maar weten jullie collega’s dat je bezig bent met zwanger worden?

Ik heb het nog niet verteld, alleen aan mijn baas dan. Maar het wordt wel steeds lastiger omdat ik zo vaak weg moet voor allerlei onderzoeken.

Nou, ik wens iedereen een heel vruchtbaar nieuw jaar toe!!!



Groetjes Jozie

Bij mij wisten eerst een paar naaste collega’s het en sinds de bezoeken aan de gyn weet mijn bazin het ook. Ze heeft zelf t traject helemaal doorlopen en heeft er gelukkig alle begrip voor…