Wat als het echt niet gaat ...Bijna 4 en nog niet!

Hier ook nog steeds geen enkele interesse. Hij doet gewoon alles in zijn luier en vraagt niet eens om de wc.



Ik wacht tot het voorjaar (mooier weer) en dan ga ik de luier vervangen voor onderbroekjes. Eens kijken of hij er dan vies van wordt.



Groetjes Judith

Jammer van de terugval, maar word alsjeblieft niet boos op hem als het niet goed gaat. Ik denk dat je dan echt verder van huis bent. Hij moet zich niet onzeker of angstig gaan voelen, dan lukt het hem straks echt niet meer… Gewoon even laten gaan, het komt ECHT wel eens goed!

Hoeveel 18-jarigen ken jij die nog niet zindelijk zijn :wink: ?



Bespreek het gewoon eens met school; vraag hoe belangrijk zindelijkheid is en hoe erg het zou zijn als het hem nog niet lukt op de dag dat hij naar school moet. Misschien is het allemaal niet zo’n probleem en hij zal echt niet de eerste en enige zijn.



En wie weet: misschien dat je -als je de druk er weer een beetje vanaf haalt- hem over een maandje of 2 weer eens opnieuw kunt gaan laten proberen?



Succes!

Hier is het ook nog steeds hopeloos!

Vandaag voor het eerst zonder luiers (sinterklaas heeft de luiers mee voor de baby’s in spanje).

Maar ik vrees het ergste: hij heeft al in zijn pyama geplast zonder te zeggen dat hij moest plassen! Ik heb hem duidelijk gezegd dat hij het moet zeggen als hij moet plassen.

Ook niet aangeven dat hij al geplast heeft, pyamabroek was dus nat. Het deert hem gewoon niet.

Betekent dat hij waarschijnlijk er nog helemaal niet aan toe is?

Zal ik net zoals Juud in de lente moeten starten?



Liefs,

Moon

Hier was mijn zoon in eerste instantie er ook niet aan toe.

Werd ook op het KDV gezegd.

Een aantal weken later wilde hij wel zelf en was hij overdag gelijk zindelijk op een paar kleine ongelukjes na. Hij was eigenlijk ook al 's nachts gelijk droog, maar wilde voor de zekerheid nog even wachten en 2 weken later zei hij dat hij groot was en ook geen luier 's nachts omwilde.

Nog nooit een ongelukje gehad 's nachts, vind het zo goed.



Bij mij was Quirijn 3 jaar en 2,5 maand overdag zindelijk en bij 3 jaar en 3 maanden dag en nacht.



Ik zou het gewoon nog even aankijken…

Moon, dus Jeroen wil ook nog niet naar de wc. Zijn we hier met Tim toch niet de enige van de oktober kindjes.



Hier ook weer zo wat hè. Onze kleine meid is nu 21 maanden en die is zometeen nog eerder zindelijk als Tim. Let maar op. Die geeft al echt aan dat ze gepoept heeft. Dan wil ze niet meer zitten en trekt haar broek alvast uit en loopt naar de deur. Mama, kak kak zegt ze dan en wijst naar boven. Ook als haar luier te zwaar wordt van de plasjes moet ie gelijk verschoond. Ze heeft vanochtend voor het eerst op het potje gezeten. Ze deed er nog niks op hoor, maar ze vond het wel reuze interessant. Dus nu ze interesse toont, ga ik dat gelijk voortvarend aanpakken. Ik ondertussen gelijk tegen Tim kletsen, zo van. Kijk, je zusje gaat op het potje. Jij bent zo groot, dat kan jij toch ook heel goed. En als je straks naar school gaat moet je wel naar de wc, want de juf geeft jou geen schone luier. En wat krijg ik dan: terwijl ik praat, luistert ie gewoon niet en loopt op een gegeven moment zo weg hè :wall: Dan kan ik zooo boos worden hè. Niet zozeer dat ie niet op het potje gaat, maar wel dat ie zo bij me wegloopt terwijl ik tegen hem aan het praten was. :evil:



Ergo, totaal geen interesse hier. Ik hoop maar dat hij tegen het voorjaar interesse gaat tonen, want dan moet ie het leren hoor.



groetjes Judith

Och, het hele gedoe is zo frusterend :evil: Ik merk dat ik gewoon geen geduld heb :oops: .

Volgens mij voelen ze gewoon nog niet aan wanneer ze moeten plassen!

Anders zeggen ze het toch? Vanmorgen zonder iets te zeggen 2 x geplast in zijn broek. Ook steeds op de wc gezet, maar iets doen ho maar!

Ik heb zijn luier maar weer om gedaan, ga net zoals jij in de lente weer opnieuw beginnen.



Waarom gaat het bij anderen zo gemakkelijk? En bij onze kiddies niet?

Ja, volgens mij is Amy eerder zindelijk dan onze boys!



Liefs,

Moon

Als ik daar het antwoord toch eens op had :eh:



Net Tim ook weer met stinkbroek uit bed gevist :wall:

Weer tegen hem gepraat, maar ik kan net zo goed tegen de muur praten :wall:



Het zal idd wel een kwestie zijn van er niet aan toe zijn.



Annemarie, hoe gaat het nu met Tijn?

het zit hem dan vast in de maand oktober, want hier nog zo een dwars konijn hoor :roll:



Peter, heb je een vieze broek? (de geur komt je tegemoet)

Nee hoor mama… :wall:



Ik heb dus nu bij zeeman maar gewoon 7 pyama’s bijgekocht en een zooi onderbroeken en als we thuis zijn gaat de luier uit, onderbroek en pyama aan… hij mag niet op de bank zitten van ons totdat hij netjes op de pot of wc gaat en moet dus nu steeds op zijn ikea krukje zitten… dat vond hij wel minder, maar ja.

En ik zeg nu steeds elke 45 minuten, kom even proberen, net zolang tot jij en je buikje waar je plasje inzit elkaar horen.



Dan heb ik soms mazzel en lijkt langzaam nu het besef te komen dat hij soms idd kan voelen als zijn plasje komt.

Maar vind het wel moeilijk.



Aniek was uit haar zelf zo zindelijk… Peter moet er niets van hebben en zegt ook doodleuk… dan word ik wel weer 2 want dan hoef ik niet naar school… naar school gaan en dan beter zindelijk zijn doet hem dus ook niets.



Enerzijds heb ik zoiets van… arghhh… ik heb nog maar een royale 10 maand.

Anderzijds wil ik nu graag doorpakken…



Mijn moeder zei al… gewoon geen luier meer aan doen, hoe rot het ook uitkomt. Want zo word hij beloond voor het in de broek plassen.

Dan maar een vuilniszak op de autostoel en met een zeiknatte broek weer naar huis als hij op de fiets plast… dat is wel bere koud natuurlijk nu :shifty:

Cell, dat is inderdaad berekoud en daarom zou ik dat nu dus niet doen.

Het is het mij ook niet waard dat hij er ziek om wordt.



Ik denk inderdaad om de 45 minuten of een uur op de wc zetten wel een goede methode is. Regelmaat kweken. Op een gegeven moment moet hij het dan wel gaan voelen. Hoop ik :shifty:

Maar ja, dat eist wel even doorzettingsvermogen.



En een complicerende factor hier is, dat hij 2,5 dagen naar het kdv gaat. En als ze het daar niet of anders doen, dan schept dat alleen maar verwarring.



Ik wacht nog maar even denk ik tot maart of april en dan zal hij het leren, of hij wil of niet :mrgreen:

Nee hoor, niks helpt tot nu toe…



2 keer per week gaat het wel goed, maar daarnaast gaat het ook 3 keer fout.



Vooral poepen is het ergste probleem.

Hij geeft het gewoon niet normaal aan, gaat heel druk doen en als we dan keer op keer vragen of ie moet poepen, is het elke keer dwars en nee en zelfs boos worden.



Maar heel vaak staat ie dan een halfuurtje later stilletjes in zijn broek te poepen.



Morgen gaan we het weer eens proberen om hem 4 dagen thuis in de blote billen te laten lopen.

Vandaag begonnen met in de blote billen laten lopen, maar een uur later staat ie gewoon op de vloer te poepen :evil: :evil: :evil: :evil:



We proberen dit toch nog even vol te houden, i.i.g tot woensdag.

Heel veel succes. Ik zal voor je duimen dat het gaat lukken :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

@Anne-marie wrote:



Maar heel vaak staat ie dan een halfuurtje later stilletjes in zijn broek te poepen.



.




Op het cb vertelde ze me wel dat dit een fase is in het zindelijk worden - stilletjes (in een hoekje) gaan staan te poepen. Er is iig bewustzijn maar ja nu nog op een potje of wc ofzo.



Wellicht goed om het een paar dagen te proberen want dan ervaart hij wellicht zo wel dat dit ook niet echt fijn is.

Annemarie, hoe gaat het? Ben zo benieuwd of er al vorderingen zijn.

Toch weer gewoon de poep op de grond laten vallen.

Dus maar besloten om hem een onderbroek aan te doen met daaroverheen een luier. Heeft ie gisteren, wel goed gedaan met plassen, maar vanmorgen stond ie weer in zijn broek te poepen. Dus ik heb hem de poepbroek 1.5 uur aan laten houden, maar het deert hem niks!



Vanmiddag was hij bij mijn ouders gebleven omdat ik ging studeren, daar heeft ie wel weer op de WC gepoept en geplast, maar na veel vragen en aandringen van mijn moeder…

Niet uit zichzelf!







:twisted: :twisted:

Jee, het schiet nog niet echt op zo he?



Vraag me steeds maar af of ie niet gewoon bang is ergens voor… Wil ie ook niet op het potje bv?



Of zou het gewoon machtstrijd zijn…



Kan me voorstellen dat je er onderhand de balen van hebt…

@ annemiek:

Mijn ouders zetten ons (mij en mijn broertje en zusje) altijd ongeveer een kwartiertje na het avondeten op het potje voor de tv met een kinderprogramma erop. Zo ging poepen vanzelf; onbewust.



Dankzij mijn ouders moet ik NOG STEEDS bijna elke avond, ongeveer een kwartiertje na het avondeten, naar de wc… :oops:

Ook als het eens wat harder is (ook nu met de zwangerschap) ga ik met een tijdschrift op de wc en dan gaat het gewoon vanzelf…



Tv hoeft natuurlijk niet, kan ook een boekje zijn. En de eerste paar keren/weken zullen misschien ook niet ‘raak’ zijn.



Ik kan me trouwens herinneren dat het gewoon op het potje ‘zitten’ was en dat er lyrisch werd gereageerd als er wat in zat. Het werd nooit echt genoemd dat het om ontlasten ging.



Misschien is dit een tip voor je zoontje? Ik weet niet of je het al uitgeprobeerd hebt ofzo… Kan me voorstellen dat je met je handen in het haar zit. Succes!

Jee, gaat nog niet echt vlotjes dus. Pff… frustrerend hoor. Ik kan me helemaal inleven.



Ik ben ook nog steeds op zoek naar DE oplossing.

Als ik hem gevonden heb laat ik het weten :roll: :wink:

Een wonder, vanmiddag kwam T.ijn voor het eerst zeggen dat ie moest poepen. Zonder dat we dat al een paar keer aan hem hadden gevraagd.



Hij kreeg zijn welverdiende ijsje en heeft een sticker geplakt. Na 5 stickers, dus 5 keer achter elkaar goed op de wc te poepen, mag ie mee naar de Action en een kadootje uitzoeken!

Hier ook een freule die niet op de plee wil poepen… ze is hartstikke zindelijk, zelfs 's nachts :shock:

Plassen is geen enkel probleem, maar poepen op de wc? Dacht het niet!



Dit tot grote ergernis van zowel pa als ma…

Als ze moet poepen, vraagt ze keurig om een luier. Geven we die niet, dan houdt ze het rustig een week op. Met alle gevolgen en drama’s van dien als we dan ten einde raad die luier toch maar geven. Harde keutels, pijn aan de poepert, krampen en blèren…



Vorige week ben ik bij het CB geweest. Hele verhaal verteld.

Nu kreeg ik het advies om een potje aan te schaffen en dan de volgende stappen:

  • freule met luier op potje zetten
  • luier in potje leggen en freule erop laten poepen
  • potje steeds dichter richting wc schuiven (verspreid over een aantal dagen dus, niet gaan schuiven met freule op de pot)
  • luier in wc leggen, freule op luier laten poepen
  • luier weglaten, freule op plee zetten.



    Dus nu wil ik dat gaan proberen…

    Alleen hebben we geen potje meer, dus dat wordt nu ritueel aangeschaft.

    Maar wat denk je? Freule wil zich eerst oriënteren op de potjesmarkt. Ze wil eerst boekjes kijken (reclameblaadjes) met luiers erin, en vervolgens wil ze een juiste keuze maken… :roll:



    Maar goed, als het lukt, laat ik het weten!



    En bij de tweeling die nu in uitvoering in mijn buik spartelt, ga ik dus echt wel eerder beginnen (vóórdat ze een eigen mening hebben)!