Wij vieren het gewoon op pakjesavond, dus maandag 5 december.
@mandy_d. wrote:
@marieke_dm wrote:@Mutsie86 wrote:Trouwens, op mijn werk begint de school 6 december pas om 9:30 zodat de kinderen wat meer tijd hebben om op te starten zo na pakjesavond. Is dat niet bij jullie scholen ook toevallig zo?
Bij ons op school (waar ik werk) zijn de kinderen de hele dinsdag vrij…en de leerkrachten ook :mrgreen:
Geen commentaar van ouders gehad? Of is dat al begin van het schooljaar gemeld?
Stond aan het begin van het jaar in de schoolgids en op de jaarkalender.
Heb er geen reacties op gehoord.
Maar als het idd maar tijdig aan wordt gegeven, dan hebben ouders de gelegenheid om eventueel opvang te regelen.
@bianca81 wrote:
Rammetje geloven die van jou nog met de leeftijd 7 en 9 ?
Die van 7 nog wel (is ook pas net 7 hè), die van 9 helaas niet meer maar dat is al zo sinds ze 7 is, toen is er door een klasgenootje in groep 4 tegen haar verteld dat sint niet bestond…
Als de oudste nog wel zou geloven had ik haar dit jaar moeten vertellen dat hij niet bestaat aangezien ze op een jenaplan school zit in groep 6-7-8 dus daar geloven ze niet meer. In haar nieuwe klas was er dus ook nog 1 die nog geloofde maar die weet het nu ook.
Maar was ze op de oude school gebleven dan had ze nog mogen geloven (er zijn er nog een paar in haar oude klas die nog geloven).
Bij jongste zitten 30 kinderen in de klas en die geloven allemaal nog (is tijdens de info avond gevraagd) dus is wel leuk.
Hier staat de vrije ochtend en dag ook gewoon op de jaarkalender heb er nog nooit iemand over gehoord.
Bij Anne op school hebben groep 1 t/m 3 zes december vrij. Maar ze hebben de 5e sinterklaas op school en mijn familie woont in limburg (opa en oma, oom en tante willen er ook graag bij zijn). Dus houden wij het maar de 4e. Liefst de 5e, maar dat gaat nu eenmaal niet makkelijk.
Ik hoop dat ze toch nog wel een jaar of 2 geloofd, ik vind het zelf zoooo leuk. Ik zat net met tranen in mn ogen voor de pc met sinterklaasjournaal, hoe dat hij Anne in zijn boek had geschreven en dan die blik van anne hoe hij haar naam zei enzo :inlove:
3 december bij mijn ouders + broertje en schoonzus
4 decemeber bij schoonouders
5 decemeber samen met ons gezinnetje
Gewoon lekker 5 december thuis
Ik heb te horen gekregen dat de sint op 4 december langskomt 8)
hier is school dus niet vrij of later opstarten, maar heel soms hebben ze dat wel… bijv. de vrijdagochtend na de wandel4daagse.
Maar dan mogen alleen de kleuters een uurtje later komen.
Tja pech voor mijn kleuter, die heeft toch echt ook nog een grote broer die niet alleen naar school mag en zat dus ook keurig op tijd in de klas als 1 van de weinige kleuters.
Dat soort dingen werkt alleen als alle klassen later mogen komen vind ik :shifty: .
Maar wij zijn het voor, vieren het lekker in het weekend en maandag en dinsdag zitten onze kinderen keurig op tijd in de klas.
@mamaMarije wrote:
hier is school dus niet vrij of later opstarten, maar heel soms hebben ze dat wel… bijv. de vrijdagochtend na de wandel4daagse.
Maar dan mogen alleen de kleuters een uurtje later komen.
Tja pech voor mijn kleuter, die heeft toch echt ook nog een grote broer die niet alleen naar school mag en zat dus ook keurig op tijd in de klas als 1 van de weinige kleuters.
Dat soort dingen werkt alleen als alle klassen later mogen komen vind ik :shifty: .
Maar wij zijn het voor, vieren het lekker in het weekend en maandag en dinsdag zitten onze kinderen keurig op tijd in de klas.
Wat onhandig zeg. Dat dacht ik ook over kindjes die gewoon naar de voorschoolse moeten. Die zitten dan langer te wachten op de rest van de klas.
Ik snap dat scholen dit doen hoor en als ze het tijdig melden,dan is het geen punt. Bij ons werd het kort geleden opgeworpen. Dat leek mij niet handig. Dan krijg je echt weerstand. Zeker als je op die manier voor anderen bepaalt dat je het dus die maandag moet vieren,want maandagochtend starten de scholen wel op tijd.
wij vieren het op zondag de 4de, omdat ik maandag avond moet werken en er anders vrij voor moet vragen terwijl mn werk al moeilijk zit op de maandag avonden…
Onze kleine man is pas 1.5 dus ik denk dat het niet uitmaakt om het een avondje eerder te vieren, hij weet toch niet welke datum het is, en gaat er uberhaubt niks van snappen denk ik :lol:
bij mijn ouders zondagochtend, smiddags bij mijn so en op 5 -12 komt hij gewoon bij ons aan…
met kerst krijgen ze ook wat kadootjes, wij verdelen het meer omdat ze met sinterklaas toch al zoveel krijgen.
kinderen hebben 6-12 ook vrij.
maar 11-11… hier is dat gewoon opening van de carnaval… :mrgreen:
@kim86 wrote:
wij vieren het op zondag de 4de, omdat ik maandag avond moet werken en er anders vrij voor moet vragen terwijl mn werk al moeilijk zit op de maandag avonden…
Onze kleine man is pas 1.5 dus ik denk dat het niet uitmaakt om het een avondje eerder te vieren, hij weet toch niet welke datum het is, en gaat er uberhaubt niks van snappen denk ik :lol:
Weet je, mijn ukken zijn geen ukken meer,maar begrijpen al jaren prima dat Sinterklaasavond niet op 1 specifieke avond is. Wij vertellen het niet eens wanneer. Vorig jaar zijn we op zondagmiddag naar mijn zwager gegaan en ineens,terwijl de kids aan het spelen waren,werd er hard aangeklopt en stonden er zakken voor de deur.
Nu idem. Wij bepalen de datum, zij weten wel dat pakjesavond er aan zit te komen en horen dat dat 5 december is,maar ze horen zaterdagmiddag 3 december wel dat wie die avond visite gaan krijgen. Dan valt het kwartje vanzelf.
De oudste vraagt wel waarom de Sint op andere avonden wel bij andere kids komt. We kunnen makkelijk uitleggen dat 5 december Sinterklaas jarig is,maar hij niet in 1 avond in heeeeeel NL langs kan,dus heeft ieder zijn eigen beurt. Dat snappen ze prima.
hier snapt sophie het ook al prima dat sinterklaas niet bij iedereen tegelijk langs kan komen.
Wel hebben wij een aftelkalender voor haar gemaakt waarop precies staat hoeveel nachtjes nog en wanneer ze haar schoen mag zetten. Dit omdat de ervaring vorig jaar leerde dat madam veel te hyper was en elke dag vroeg wanneer het sinterklaasfeest zou zijn
T is 3 december jarig en daarom vieren wij sint 4 december
zolang wij geen kinderen hebben vieren wij geen Sinterklaas. Ben zelf ook op 6 december jarig namelijk…
@mamaMarije wrote:
@mandy_d. wrote:We kunnen makkelijk uitleggen dat 5 december Sinterklaas jarig is,
6 december he![]()
![]()
en zelfs dat is niet waar, 6 december is zijn naamdag…(en dus datum van overlijden)
Wij op zaterdag 3 dec. Dan komt er ook een sint en dan kunnen ze zondag met het nieuwe spul spelen :mrgreen:
6 december lijkt me een prachtige dag voor een gezamenlijk vieren: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=5166582#5166582
Modies, hoe moet dat, zo’n link waarop je kunt klikken? Ik begrijp daar helemaal niets van.