Hier vieren we het gewoon 5 december!
ik werk het weekend dus en 5 december IS pakjes avond dus… :thumbup:
@mandy_d. wrote:
@kim86 wrote:wij vieren het op zondag de 4de, omdat ik maandag avond moet werken en er anders vrij voor moet vragen terwijl mn werk al moeilijk zit op de maandag avonden…
Onze kleine man is pas 1.5 dus ik denk dat het niet uitmaakt om het een avondje eerder te vieren, hij weet toch niet welke datum het is, en gaat er uberhaubt niks van snappen denk ik :lol:
Weet je, mijn ukken zijn geen ukken meer,maar begrijpen al jaren prima dat Sinterklaasavond niet op 1 specifieke avond is. Wij vertellen het niet eens wanneer. Vorig jaar zijn we op zondagmiddag naar mijn zwager gegaan en ineens,terwijl de kids aan het spelen waren,werd er hard aangeklopt en stonden er zakken voor de deur.
Nu idem. Wij bepalen de datum, zij weten wel dat pakjesavond er aan zit te komen en horen dat dat 5 december is,maar ze horen zaterdagmiddag 3 december wel dat wie die avond visite gaan krijgen. Dan valt het kwartje vanzelf.
De oudste vraagt wel waarom de Sint op andere avonden wel bij andere kids komt. We kunnen makkelijk uitleggen dat 5 december Sinterklaas jarig is,maar hij niet in 1 avond in heeeeeel NL langs kan,dus heeft ieder zijn eigen beurt. Dat snappen ze prima.
die van jou zullen dat inderdaad wel snappen…maar mijn zoontje van 1.5 jaar snapt dat niet, hij weet niet eens wie sinterklaas is laat staan op wat voor een dag je het viert
@mamaMarije wrote:
@mandy_d. wrote:We kunnen makkelijk uitleggen dat 5 december Sinterklaas jarig is,
6 december he![]()
![]()
i know,maar dat is niet wat ze de kids op TV vertellen…
@kim86 wrote:
@mandy_d. wrote:@kim86 wrote:wij vieren het op zondag de 4de, omdat ik maandag avond moet werken en er anders vrij voor moet vragen terwijl mn werk al moeilijk zit op de maandag avonden…
Onze kleine man is pas 1.5 dus ik denk dat het niet uitmaakt om het een avondje eerder te vieren, hij weet toch niet welke datum het is, en gaat er uberhaubt niks van snappen denk ik :lol:
Weet je, mijn ukken zijn geen ukken meer,maar begrijpen al jaren prima dat Sinterklaasavond niet op 1 specifieke avond is. Wij vertellen het niet eens wanneer. Vorig jaar zijn we op zondagmiddag naar mijn zwager gegaan en ineens,terwijl de kids aan het spelen waren,werd er hard aangeklopt en stonden er zakken voor de deur.
Nu idem. Wij bepalen de datum, zij weten wel dat pakjesavond er aan zit te komen en horen dat dat 5 december is,maar ze horen zaterdagmiddag 3 december wel dat wie die avond visite gaan krijgen. Dan valt het kwartje vanzelf.
De oudste vraagt wel waarom de Sint op andere avonden wel bij andere kids komt. We kunnen makkelijk uitleggen dat 5 december Sinterklaas jarig is,maar hij niet in 1 avond in heeeeeel NL langs kan,dus heeft ieder zijn eigen beurt. Dat snappen ze prima.
die van jou zullen dat inderdaad wel snappen…maar mijn zoontje van 1.5 jaar snapt dat niet, hij weet niet eens wie sinterklaas is laat staan op wat voor een dag je het viert
Dat bedoelde ik ook. Met 1,5 snappen ze het niet,maar als je besluit het later toch op een andere dag te vieren (ook al snappen ze het dan wel),dan gaan ze dat ook wel begrijpen. Dat bedoelde ik te zeggen. Dat is niet perse leeftijdsgebonden. Het is maar net wat je ze erg over verteld.
Snap je?
@mandy_d. wrote:
@kim86 wrote:@mandy_d. wrote:@kim86 wrote:wij vieren het op zondag de 4de, omdat ik maandag avond moet werken en er anders vrij voor moet vragen terwijl mn werk al moeilijk zit op de maandag avonden…
Dat bedoelde ik ook. Met 1,5 snappen ze het niet,maar als je besluit het later toch op een andere dag te vieren (ook al snappen ze het dan wel),dan gaan ze dat ook wel begrijpen. Dat bedoelde ik te zeggen. Dat is niet perse leeftijdsgebonden. Het is maar net wat je ze erg over verteld.
Snap je?
ja ik snap je, ik ben niet van plan om het op een andere dag te vieren zodra hij door heeft wat sinterklaas is, dat doe ik alleen nu omdat ik er dan geen vrije avond voor hoef te pakken op mijn werk omdat hij het toch nog niet snapt, en inderdaad als het beter uit zou komen om het een dag later of vroeger te vieren dan kan ik inderdaad uitleggen dat er zoveel kindjes zijn dat hij niet bij alle kindjes tegelijk kan komen op een avond, dat zal hij dan inderdaad begrijpen.
Op zondag 27 November al. Met een zeevarende man is het heel lastig plannen. Gelukkig komt sint 19 November al aan dus is 27 November niet zo heel gek! Wij hebben ook al eens sint gevierd halverwege December :lol: :mrgreen: !!