Wanneer vier jij Sinterklaas?

Aangezien wij nog geen datum hebben, ben ik wel nieuwsgierig wanneer jullie pakjes avond vieren. :inlove:

Wij vieren het zondagmiddag, omdat 5 dec op de maandag valt en ik dat gewoon geen handige/leuke dag vind om sint te vieren. 3 dec vonden wij toch weer iets te ver weg van 5 dec, dus daarom vieren wij het zondag 4 dec.

Op zondag, aangezien de sint dan hier komt, en dan mooi aansluitend pakjes avond…

Aangezien de dames 5 december naar de creche gaan, gaan wij voor 5 december. Het lijkt me zo vreemd als ze al met verhalen over Sinterklaas komen terwijl hij bij andere kinderen nog niet is geweest :wink:

@santos_05 wrote:

Aangezien de dames 5 december naar de creche gaan, gaan wij voor 5 december. Het lijkt me zo vreemd als ze al met verhalen over Sinterklaas komen terwijl hij bij andere kinderen nog niet is geweest :wink:
Waarom ? Hij kan toch niet bij iedereen tegelijk komen, dat zou echt veel te druk zijn voor die oude man hoor…hij moet het toch een beetje verdelen allemaal :wink: :smiley:

Tja, ik vind het toch nog een stukje traditie… maar goed, in de toekomst zullen wij ook vast wel eens creatief moeten worden. Volgens mij viert niemand het meer op 5 december.

St Maarten vier je toch ook altijd op 11 november?

wij vieren het gewoon 5 december.

op tijd eten, en daarna lekker pakjesavond.

heerlijk :slight_smile:

4 dec. komt hij bij oma en opa.

@santos_05 wrote:

Hier gaan ze ook naar kdv en de sint stuurde me een brief dat ie maandag overdag hier de kadoo’s af komt geven, dus als de dames savonds thuis komen van de opvang dan staat hier een zak met kadoos als het goed is. Dus we hebben al bedacht dat we wrs dan broodje knakworst uit het vuistje gaan eten en gaan kijken wat de goedheiligman de kids geschonken heeft :mrgreen:

(enige wat ik dan wel jammer vind is dat ze daarna wrs snel naar bed gaan en de vlgd dag ook weer naar de oppas, dus dan kunnen ze er iei nog niet mee spelen)

Ow en verder komt ie de 14e op mijn werk, de 20e op vriends werk, de 27e bij opa en oma en de 4e bij oma, dus eigenlijk vieren we het 4 wkn lang :shifty:

ik denk dat wij het op zondag gaan vieren dan kunnen ze er ook nog mee spelen en kan ik ook meegenieten hoe hun ermee spelen aangezien ik de 6e weer aantal dagen weg moet voor werk :wink:

@femmie wrote:

Hier gaan ze ook naar kdv en de sint stuurde me een brief dat ie maandag overdag hier de kadoo’s af komt geven, dus als de dames savonds thuis komen van de opvang dan staat hier een zak met kadoos als het goed is. Dus we hebben al bedacht dat we wrs dan broodje knakworst uit het vuistje gaan eten en gaan kijken wat de goedheiligman de kids geschonken heeft :mrgreen:

Wij eten ook al een aantal jaren soep met brood tijdens het pakjes uitpakken. Er wordt toch genoeg gesnoept :mrgreen: Kadootjes laten afgeven overdag is wel een goed idee!

Wij vieren het zondag 4 december.

Dit jaar voor het eerst met mijn ouders. Aangezien mijn moeder ongeneeslijk ziek is wil ik ook dat we het gelijk goed vieren. Sint komt dus bij ons thuis, paps kent degene die sint is en die had dan tijd voor ons.

Ik ben bang als we het nu niet zo vieren dat mams er volgend jaar niet meer bij kan zijn.

Sint komt de 26e op het werk van manlief, en de 4e bij mijn schoonouders. Wij doen over het algemeen thuis niet ook nog vieren, omdat we dat simpelweg teveel vinden voor de kids. Mede omdat stiefzoon niet goed tegen feestjes kan. Dus nemen wij onze cadeaus mee naar so. :slight_smile:

Krabje :hug: Gelukkig kan het dit jaar nog!

Wij vieren het zondag 2 keer.

1 keer s’morgens bij een vriendin, zij is de dag ervoor jarig en we blijven daar dan ook logeren.

Sint komt persoonlijk, aangezien mijn vriendin verder geen kleine kindjes in de familie alleen haar dochertje van 4.

S’avonds komt Sint bij oma langs waar heel de familie van mijn kant dan ook is.

Beetje veel op 1 dag maar het kwam zo uit, vind het voor mijn vriendin ook zo lullig als zij met zijn drietjes zitten.

Met meerdere kindjes is het toch leuker.

wij vieren het zaterdag aan het eind van de middag/ begin van de avond.

Hebben wij thuis ook eigenlijk altijd gedaan in het weekend ervoor of erna.

Dan kan er lekker de tijd voor genomen worden, kan er de volgende dag gespeeld worden :thumbup: .

En voor wat betreft verhalen… onze kinderen krijgen een keertje in de schoen een brief van de beste man dat hij het niet voor elkaar krijgt om op 1 avond bij alle kindjes langs te komen aangezien er steeds meer kindjes komen etc etc en dat hij onze cadeautjes op zaterdag langs komt brengen (bij opa en oma ook nog eens).

11 november bestaat ook beetje bij de gratie van de mensen die er wonen, dus zou ik idd niet op een andere dag gaan lopen :mrgreen: (als het op een zondag valt wordt het hier trouwens ook niet op de 11e gelopen).

wij gaan het ook zondags vieren.

Dan kunnen we lekker in de middag beginnen. Mischa is de 5e smiddags wel vrij maar de papa’s en mama’s niet allemaal.

En na het werk wordt te laat voor de jongens.

Wij vieren het gewoon 5 december.

Eerst eten mijn ouders hier en dan na het eten komt hij…

(nou ja er komt niemand hoor, de zak staat ineens klaar)

hier gewoon 5 dec. lekker bij de openhaard :thumbup:

schoentjes mogen ze tussendoor zetten,

dus ze krijgen genoeg speelgoed…

Bij ons was het gewoon traditie 5 dec. pakjes avond…

Op 2 december met mijn collega’s

Op 3 of 4 december met mijn familie

Op 5 december op mijn werk

Wij vieren het gwn 5 december lekker thuis met zijn drietjes.

Wij vieren geen sinterklaas. Vind dat echt iets voor kinderen en die is nog in de maak :inlove: dus over een jaar of 2 ofzo gaan we het wel vieren als gezin.