Wanneer vier jij Sinterklaas?

Wij vieren het 4 december :thumbup:

Op 27 nov hebben we een voorproefje bij mijn ouders, en op 5 dec doen we het thuis, waarschijnlijk komen mijn schoonouders dan ook. Ik vind het altijd het leukst om het echt op 5 dec te doen. En dat kan dit jaar goed, ik kom uit de slaapdienst en moet to 10.00 werken, dus lekker op tijd thuis. En manlief is eigen baas, dus ik denk dat ie dan op tijd op houdt, en dat we dan samen eten en daarna pakjes uitpakken.

@santos_05 wrote:

Tja, ik vind het toch nog een stukje traditie… maar goed, in de toekomst zullen wij ook vast wel eens creatief moeten worden. Volgens mij viert niemand het meer op 5 december.

St Maarten vier je toch ook altijd op 11 november?

Dat klopt. Omdat Sint Maarten meer een feest van de gemeenschap is waarbij je moeilijk op 12 november kan gaan aanbellen omdat jou dat beter uitkomt. Slechte vergelijking dus.

Wij vieren het zondag 4 december. De maandag is een gewone werkdag, waarbij we bizar vroeg op moeten staan. Ik zie het niet zitten om na een slopende dag nog al die spanning van Sintfeest door te maken, want de dinsdag moeten we wéér heel vroeg op. Lijkt me voor alle partijen niet fijn.

Wij gaan voor 3 december. Bewust,zodat ze de volgende dag de hele dag vrij hebben om te spelen en rusten. Kunnen zondag wel op tijd beginnen,maar dan voel je wel die tijdsdruk. Dus toch maar de zaterdag.

Maandag komt hij op school langs en hebben ze voor die dag continue rooster. 14.00 uur uit.

Vieren een dag voor een schooldag is gewoon even geen optie i.h.k.v. prikkels verwerken. Op zaterdagavond hoeven we niet zo op de klok te letten.

30 nov. komt hij op mijn werk. Ze weten niet beter dan dat de Sint niet perse op 5 december komt,maar alle dagen rondom 5 december verschillende kinderen bezoekt (dus als de buren het een dag later doen bijv. dan snapt hij dat gewoon). Ieder zijn eigen beurt en wij zijn 3 dec. aan de beurt.

Dit jaar ws alleen met mijn ouders thuis ivm de rust en misschien schoonma erbij.

Trouwens, op mijn werk begint de school 6 december pas om 9:30 zodat de kinderen wat meer tijd hebben om op te starten zo na pakjesavond. Is dat niet bij jullie scholen ook toevallig zo?

Nee, dat is bij ons op school niet zo.

Wij vieren het de 4e, omdat dan iedereen vrij is van zijn werk. Manlief

moet op 5 dec. om 17.00 beginnen terwijl zoonlief om 16.00 van school

thuis komt, dat is echt te weinig tijd om gezellig kadootjes open te maken :smiley:

@Mutsie86 wrote:

Trouwens, op mijn werk begint de school 6 december pas om 9:30 zodat de kinderen wat meer tijd hebben om op te starten zo na pakjesavond. Is dat niet bij jullie scholen ook toevallig zo?

hier ook niet.

Ik vier het zaterdag 3 december met mijn "oppas"kindjes en hun ouders in Houten :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Heb er enorm zin in en ben al druk bezig met pakketjes en gedichtjes. Het leukste is dat dit jaar voor het eerst allebei de dames kunnen lezen zelf.

Maar 3 dec dus… dan kan ik ivm de afstand heen en weer ( ik woon in appingedam pr groningen) En zo mis ik geen werkuren en er toch bij zijn :inlove: :inlove:

@Mutsie86 wrote:

Nee, die vraag is wel gesteld (bij de OR),maar persoonlijk (dat was mijn mening die volgens mij wel bijval kreeg), door de kids een half uurtje of uurtje later te laten starten red je ze niet.

Sint is op 5 december,maar je hebt als ouder de vrije keuze dit eerder te vieren. Dus ofwel zaterdag, ofwel zondag ofwel maandag tijdig beginnen.

Het is (vind ik) een beetje de verantwoordelijkheid van de ouders om dit voor je eigen kind te bepalen (wat het wel/niet aankan).

Ze zijn 5 december al om 14.00 uur uit, er is voor de jongste groepen al geschoven met de extra vrije vrijdag,dus die valt ook in die week (oke,daar heeft alleen de onderbouw wat aan,maar dat is ook de doelgroep natuurlijk).

De meeste kinderen zitten zo in het ritme,dat ze echt niet uit gaan slapen,kortom alsnog om 7 uur in de ochtend klaarwakker zijn en dan moeten gaan zitten wachten tot de school wat later begint.

Daar ga je ze niet mee redden. Of helemaal vrij of niet,maar niet alleen maar een half uurtje of uurtje.

Bijkomend punt, 5 dec. 14.00 uur uit, 6 dec. uur later beginnen, ik voel de ouders die dat niet zomaar rond krijgen op hun werk al stuiteren.

Mijn vraag was alleen om de dag na de Sint op school misschien wat meer rust in te bouwen door rustig op te starten, na te praten en er even niet zo hard aan trekken. Dat gebeurt toch wel zo’n ochtend.

1 uur later beginnen (slechts een handjevol kids slapen werkelijk uit) red je niemand mee. Kan je kind vieren op een schoolavond niet aan,dan vier je het eerder. Vrijwel iedereen kiest toch voor 4 december,maar 5 december mogen ze ook niet later beginnen. Kortom, het gebeurt niet.

Ik ben er wel blij mee (ook al kan ik het wel regelen op mijn werk).

Wij vieren het zondag 4 december.

Maandag 5 december zou ook kunnen omdat de kinderen 6 december vrij van school zijn…maar wij helaas niet, dus nog even kijken hoe dat op te lossen.

Familie van ons wilde het al 27 november doen, maar dat vind ik toch echt te vroeg voor pakjesavond, dus vieren we het gewoon thuis met ons eigen gezin.

Hier heeft de school er nooit rekening mee gehouden… dit jaar ook niet.

@bianca81 wrote:

Hier heeft de school er nooit rekening mee gehouden… dit jaar ook niet.

Kan denk ik ook bijna niet. Dan moeten ze EN maandag EN dinsdag later opstarten. Ik spreek altijd vanuit een luxe-positie dat het wat mij betreft nooit een punt is met werk,maar het gros van de ouders denkt daar anders over en de voorschoolse opvang zal die dag toch echt al vanaf 07.30 vol zitten met kindjes die ook niet uit mogen slapen.

Wij vieren geen sinterklaas. Als er straks een kindje is zal dat zeker veranderen :smiley:

@Mutsie86 wrote:

Bij ons op school (waar ik werk) zijn de kinderen de hele dinsdag vrij…en de leerkrachten ook :mrgreen:

@marieke_dm wrote:

@Mutsie86 wrote:

Bij ons op school (waar ik werk) zijn de kinderen de hele dinsdag vrij…en de leerkrachten ook :mrgreen:

Geen commentaar van ouders gehad? Of is dat al begin van het schooljaar gemeld?

Hier thuis vieren we pakjesavond op 5 december, oudste is 6 december heel de dag vrij en jongste de ochtend (zitten op 2 verschillende basisscholen).

Met schoonfamilie vieren we het 4 december 's middags.

Hoe we het gaan doen met mijn familie moeten we nog even bekijken, aangezien mijn broertje, vrouw en dochtertje het weekend van 2,3 en 4 december weg zijn, misschien wel helemaal niet en dan met kerst iets.

Rammetje geloven die van jou nog met de leeftijd 7 en 9 ?

@bianca81 wrote:

Rammetje geloven die van jou nog met de leeftijd 7 en 9 ?

die van 7 hier ook nog… heilig!

Denk dat die van 5 eerder vragen gaat stellen als zijn grote broer.

7 vind ik ook niet zo’n hele rare leeftijd eigenlijk… hier op school laatst even rondgevraagd en eigenlijk alle klasgenootjes van de oudste (ook de 8 jarigen) geloven nog.

Wij gaan het op zaterdag 3 dec vieren. Mijn oudste moet eerst korfballen in de ochtend, dan ga ik ff tussendoor naar huis om een brief van Sint in de brievenbus te doen (we laten ze speuren door het huis naar cadeaus) en de cadeaus op allerlei plekken te verstoppen. Natuurlijk hebben we dit jaar wederom pieten op bezoek gehad die iets stoms hebben gedaan of rotzooi hebben achtergelaten. :roll: Je snapt toch niet dat je elk jaar rotzooi piet over de vloer krijgt… :mrgreen:

Zo hebben ze zaterdagavond en zondag nog lekker om met het speelgoed te spelen. :thumbup:

Op 26 nov (1ste verjaardag van Dennis) komt de sint op het werk van mijn man, hij had de kinderen al opgegeven zonder erbij na te denken dat Dennis 1 jaar wordt die dag, dus vieren we de verjaardag maar op zondag.

En dan 4dec thuis, we hebben opa’s en oma’s uitgenodigd voor wat extra gezelligheid.