Wanneer is jou kindje gaan lopen ??Update Pag.5

Ze liep met 11 maanden en maakte zo’n harde schuiver op te tegels dat ze besloot te wachten en pas weer met 14 maanden ging lopen.

Friso liep met ongeveer 10,5 maand los. Hij kruipt bijna niet meer, nu.



Groetjes,

Femke

Esmée liep met 9 maanden, maar viel zo hard dat ze niet eerder weer los ging lopen dan met 12 maanden.

Martijn los: 8 maanden

Tom los: 10 maanden

Charlotte los: 11 maanden

Sebastiaan los: 11 maanden



Heel erg snel. Mijn oudste trok zich in zijn box op met 5,5 maand. Ik schrok me een ongeluk. Met name ook omdat hij mijn oudste was en ik niet wist wat ik kon verwachten :wink:



Snelle kinderen dus. Merk nu ze een stuk ouder zijn dat ze motorisch nog steeds ver voorlopen. Sporten doen ze allemaal erg goed. Bij Sebastiaan nog even afwachten natuurlijk, maar hij kan al een bal vangen, gooien, voetbal schoppen en honkbal slaan. Gek eigenlijk he.

Bij ons (voor het gemiddelde)



Demi 14 maanden

Nena 12 maanden en 2 weken :clap:

Teun liep vanaf z’n verjaardag, dus met 12 maanden, los.

Stijn loopt vanaf begin juli, dus met net geen 15 maanden.



Maar als Jayden al 4 passen kan maken, dan duurt het echt niet lang meer hoor :dance:

Thara loopt inmiddels los… 15 maanden! Hoewel kruipen af en toe nog steeds de voorkeur heeft.



Hopelijk ziet Jayden snel het licht. Zeker nu jij een steeds boller buikje krijgt (prachtig trouwens!!! :inlove: )

net een week na dr verjaardag :inlove:

Mayra liep al voor haar eerste verjaardag en Ian loopt sinds een paar dagen los. ZO lief om te zien :inlove: (Ian is nu bijna 16 maanden)

Stan zeventien maanden.

Mirthe kruipt net twee weken nu, dus kan nog even duren (of het kan snel gaan, je weet het niet hè?)



Wat sjouwen betreft: Stan kon láng voor hij kon lopen de trap al op kruipen, misschien scheelt dat…? :think:

ja inderdaad, dat konden allebei mijn kindjes ook vrij snel. Dat scheelt echt wel, als je ze de trap niet meer op hoeft te dragen!



even off-topic: Crien, valt me even op dat onze kids allebei bijna even oud zijn! tussen onze oudsten zit 4 dagen en tussen de jongsten 1 dag :lol:

vond ik gewoon even leuk om te melden :mrgreen: :wink:



hoe gaat het nu met Jayden???

Jaaaaaaaaaaaa het is zover…sinds gister loopt Jayden ineens los !!! :dance: :dance: :dance:



15 maanden en 11 dagen dus :mrgreen:

wij gaan morgen maar es ff de huisarts om een mening vragen… Daan lijkt het nog altijd niet te willen of kunnen.

Jeeee goed van Jayden zeg :dance:



Marieke, Amy is bijna 18 maanden en die loopt ook nog niet los. En ziet er ook niet naar uit dat ze het bijna gaat doen. Maar ze zegt soms wel zinnetjes van 3 of 4 woorden :shock:



Ook met Daan komt het best goed. Hij is gewoon wat later.

@Judith75 wrote:

Jeeee goed van Jayden zeg :dance:



Marieke, Amy is bijna 18 maanden en die loopt ook nog niet los. En ziet er ook niet naar uit dat ze het bijna gaat doen. Maar ze zegt soms wel zinnetjes van 3 of 4 woorden :shock:



Ook met Daan komt het best goed. Hij is gewoon wat later.




ok, daan praat redelijk goed vind ik, dat dan weer wel :mrgreen: maar heb het idee dat hij echt een probleempje heeft. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar hij zwaait en zwiert met zijn rechterbeen, en plempt het plompverloren neer, links wikkelt hij wel keurig af. Het is niet zo dat hij niet wil, hij roept de hele dag, mama, bopen!! Steekt dan zijn handje omhoog, dat hij wil lopen, maar dat ik hem moet komen helpen… Hij lijkt dus wel te willen, maar het niet te kunnen. Heeft het ook al wel geprobeerd, maar ‘zakt’ dan door zijn knietjes of valt zelfs incidenteel vrijwel meteen(dat is nog maar een paar keer voorgekomen). Aangezien ik deze dingen absoluut niet herken van Lucas(die liep met 14 maanden) wil ik het nu toch ff laten nakijken. Het cb etc roepen al 6 maanden dat hij wel zo zal lopen… nou niet dus :wall:

Dat doet Amy ook allemaal hoor. Nou ja, niet zwaaien met een beentje, maar de rest wel. Als ik haar help dan rent ze zelfs zowat. Maar los, nee hoor. Madammeke zakt meteen door haar knietjes en kruipend komt ze er ook wel.



Heb ook wel het idee dat ze het wel wil, maar dat ze niet durft. En dat is gewoon een kwestie van afwachten.

Wij moeten 25 september naar het cb. Wellicht loopt ze voor die tijd en zo niet, jammer dan. Het cb doet voor 2 jaar toch niks, tenzij er echt een aantoonbare medische reden is.

Ons dochtertje is nu 17 maanden en ze kan lopen maar weigert gewoon… ze hupst en loopt rond op haar knietjes. We proberen haar steeds te stimuleren om te lopen, maar ze wil echt niet… :think:

Amy is aanstaande woensdag 18 maanden en nog steeds niks.

Ze loopt heel goed aan twee handjes mee, maar als ik al dreig los te laten begint ze te brullen en raakt in paniek.

Ze durft dus duidelijk niet.



We kunnen niet anders doen dan aanmoedigen en afwachten.

Op 25 september moet ze naar het cb. Ben benieuwd of ze er iets van zeggen.

Dat heeft Jasper ook gedaan: 2maanden lang :shock: Maar op eens liet ie zelf los en liep 2-3 stapjes, de volgende keer waren het al 4-5 stapjes en nu loopt ie de hele dag :roll:

het wonder is hier dus geschied… de fysio was gekomen en meneer besloot ineens dat hij toch wel kon lopen :wall: Het gaat nog niet van harte, maar ik kan jullie dus mededelen dat Daan met 20 maanden is gaan lopen :thumbup: