bij ons was het bij allemaal verschillend volgens mij…
Ze hebben allemaal wel ongeveer 9mnd in de wieg gelegen, daarna naar ledikantje. daar moesten ze dan met ongeveer 2,5 weer uit voor de volgende :mrgreen:
Dan hadden we nog een peuterbedje op de lijst…Daar sliep de oudste in tot hij er uit moest omdat zijn broertje er uit moest omdat izjn zusje in het ledikantje moest
Toen was hij al 4 denk ik. De 2e was denk ik 3,5 toen kreeg hij een groot stapelbed met zijn broer dus ging hij er uit. Nummer 3 heeft er maar heel even in gelegen voor haar 2,5 ging ze over naar het stapelbed omdat haar kamer weer baby kamer werd
De jongste slaapt waarschijnlijk nog het lagst in alles, we willen geen 5e
tygo was 2 jaar toen hij in een peuterbed ging
had nog een klein opstaand randje aan weerszijde
nu heeft hij pas een hoogslaper gekregen en dat gaat super goed
hij is een draaikont in bed dus ben wel blij met de opstaande randen
het peuterbedje staat nog wel onder de hoogslaper kan mijn nichtje of neefje nog eens blijven slapen als dat nodig is
en sowieso was dat voor het geval hij het hele grote bed nog niet fijn vond
maar dat was dus geen probleem :mrgreen:
L was 1,5 toen ze naar een groot bed ging. Ze wierp zich rustig over de rand van haar ledikantje en bovendien vonden wij het wel handig dat B dan gelijk het ledikant kon overnemen :shifty:. Hoewel ze er dolgelukkig mee was, is het wel even doorzetten geweest want kind bleef dus echt niet liggen he :evil:
B is een heel ander verhaal… Ze is nu 2,5 en ligt nog altijd probleemloos in het ledikant. Het begint haar nu zelf wel op te vallen: ‘JIJ HEBT EEN GROOT BED, L OOK, IK HEB EEN KLEIN BED’ en dan zeggen we iets als ‘ja, zo is dat’ en laten we het erbij. Met andere woorden, het komt er aan, maar vooralsnog maakt ze er nog niet een punt van of zo :lol:
Elise kreeg voor haar 2e verjaardag een nieuwe kamer
en sliep vanaf de eerste nacht in een 1 persoons bed
Sem die slaapt sins zijn 3e in een juniorbedje
hij wou niet uit zijn ledikant,.
en hij heeft nu sins een 2 maandjes een half hoog slaper…
maar daar heeft ie zo’n 2 weken in geslapen en nu weer in zijn juniorbed
(Hij houdt niet van veranderingen hahaha)
Anne is nu 2 jaar en 3 maand
en slaapt nog steeds in haar ledikantje,…
Bij ons is t dus heel verschillend…maar wil ook absoluut geen strijd maken van t overgaan naar een groter bed…
toen Anne uit de wieg moest ivm lengte,hebben we maar een 2e ledikant gekocht
Mijn oudste ligt sinds ze 3,5 is in een halfhoogslaper. Die heeft een behoorlijk hoge rand dus was ik niet bang voor eruitvallen en zij ook niet. Kon ze ook eindelijk zonder luier slapen omdat ze er vanaf dat moment zelf uit kon om te gaan plassen. Deed ze ook vanaf nacht 1. Voor die tijd sliep ze zonder mokken in haar ledikant.
Voor nr 2 staat er ook al zo’n bed klaar, zij het in delen. Ze ligt met haar 3 jaar nog heerlijk in haar ledikant. Af en toe opper ik dat ze naar een groot bed mag verhuizen en dan is ze heel enthousiast, maar wanneer ze dan het bedtrapje neemt bij haar zus dan twijfelt ze weer. Ze is niet zo’n held. We wachten dus nog even. Geen haast. Ze slaapt heerlijk in haar ledikant, past er ook nog in met haar 95 cm en we zien wel wanneer ze er zin in heeft.
Fransje was helaas 1,5 jaar , hij liet zich steeds over de rand vallen en kwam dan vaak op zijn hoofd terecht.
Dus moesten ineens over naar een gewoon bedje dus hij was helaas erg jong toen
Van ledikant naar groter bed bedoel je toch? Heb niet teruggelezen. N ging naar juniorbed (1.50 m) toen ze 2,5 was (zo heb ik ook gestemd), omdat ik toen zwanger was en het me te zwaar werd haar uit het ledikant te tillen. Renze ging met zijn derde verjaardag uit het ledikant en in een 2m-bed (halfhoogslaper), maar die klom al veel langer uit het ledikant. Jurre klimt er ook al een hele tijd zelf uit. Hij gaat eind deze maand al naar een 2m-bed (onderbed, Renze en Jurre gaan stapelen). Noortje gaat deze week of volgende week naar een 2m-bed (2.00*1.20), dan is de bedstede helemaal klaar. Kan ze gezellig met een vriendinnetje in slapen :inlove: !
Jason ging toen hij nog net geen 2 was van ledikant naar 1 persoons bed. Moet zeggen dat dat direct goed ging.
Dean zal denk ik wat langer in het ledikant liggen. Is een veel rustiger kindje wat in ontwikkeling langzamer is.
Onze oudste dame ging met 2 jaar & 9 maanden van haar ledikantje naar een groot bed, wel meteen een eenpersoons trouwens. Het was dat haar zusje toen onderweg was, maar anders had ik haar tot 3 jaar in het ledikantje gelaten. Ik vond het ledikantje ook altijd heerlijk gemakkelijk, ze klom er ook niet zelf uit.
Hier ging de overgang naar het grote bed niet meteen goed hoor, de eerste week nog wel, maar toen ze eenmaal door kreeg dat ze nu zelf uit haar bed kon komen… :roll: het heeft hier ongeveer 9 maanden lang nachtelijke ellende opgeleverd… :?
De jongste gaat hier waarschijnlijk ook pas tegen de 3 jaar naar een groot bed.
@Lune wrote:
Mijn kinderen waren allemaal dik 3, a 3,5 zelfs. De middelste trok het helemaal niet en heeft nog een halfjaar in het ledikant geslapen terwij het grote (peuter)bed voor hem klaarstond, hij ging dus pas echt met 4 jr daarin slapen. Zei zelf ook dat hij het moeilijk vond om lief te gaan slapen als hij zo kon gaan spelen.
Ik vind dat zo schattig dat zo’n manneke dat toegeeft… De verleiding is te groot en hij weet het. Zucht…
Hier ging hij over net na zijn 2de verjaardag. Ik had liever langer gewacht, maar hij werd regelmatig snachts huilend in paniek wakker, omdat hij mij niet zag. Op een gegeven moment sliepen zowel hij als ik nauwelijks, hem naar een groter bed (dat valt wel mee, hij heeft het Ikea-bed waar je de zijkant uithaalt…) laten gaan was een noodgreep, kijken of het verschil maakte.
Met succes overigens, want sinds hij zelf in en uit bed kan is er veel meer rust hier snachts, en daar plukt iedereen de vruchten van. Hij vindt de vrijheid om zelf in en uit bed te kunnen enorm waardevol, ben nog nooit bang geweest dat hij uit bed valt hoor. Nog nooit gebeurd ook.
alle twee al voor hun tweede verjaardag. oudste met 1 jaar en 8 maanden en jongste met 1 jaar en 10 maanden.
Wessel is van zijn ledikant naar een peuterbedje gegaag toen hij 20 maanden was en het ging goed.
De reden toen was omdat zijn broertje eraan kwam.
Nu ligt Stijn in een ledikant en voor Jolijn hebben we een extra ledikant gekocht.
.
P ging met 1,5 over naar zijn nieuwe kamer met peuterbedje, omdat hij plaats moest maken voor nr 2. Die ligt nog wel in een ledikantje. We moeten nog even kijken hoe we het doen voordat nr 3 komt. :mrgreen:
dave is op zijn 2e verjaardag overgegaan naar een peuterbed…
jade was nog geen 1,5 jaar toen ze overging naar een éénpersoonsbed.
dave ligt nu nog in zijn peuterbed…als hij 6 is mag hij een nieuwe kamer uitzoeken :mrgreen:
hij vindt dit prima…gelukkig…
waarom jade al in een éénpersoonsbed ligt ipv een peuterbed… ik had geen zin om nog een peuterbed voor een paar jaar aan te schaffen.
ze is er 2 keer uitgevallen, kan zelf in en uit bed klimmen… maar vindt het super en is beretrots op haar bed :mrgreen:
Roel is rond zijn 2e verjaardag overgegaan naar een groot bed. Hij was al een paar keer uit zijn ledikantje geklommen én wij hadden het ledikantje nodig voor Evi…
Omdat het bed nog in bestelling stond bij Lifetime en (pas) in oktober bezorgd zou worden heeft hij tot die tijd in het logeerbed gelegen. Daar is hij toen wel een paar keer uitgevallen (zijn matrasje van het ledikantje lag ervoor dus hij heeft zich niet pijn gedaan). Nu met het lifetime bed, waar aan 4 kanten hout zit is hij er niet meer uitgevallen, wel klimt hij er zelf uit als hij wakker wordt, maar dat vinden wij prima. Hij kan dan wat spelen en roept ons als hij naar beneden wil of een vieze luier heeft bijv.
We zijn wel bewust meteen naar een groot bed gegaan ipv nog een peuterbedje. In verband met de aanschafkosten oa maar ook het feit dat je nu makkelijk even bij hem kan verhaaltje voorlezen en als hij daar behoefte aan heeft even lekker bij hem te liggen…Het bed wat we hebben is makkelijk uit te breiden tot een hoogslaper over een paar jaar. :thumbup:
Hier krijgen de kids voor hun 3e verjaardag een groot bed (natuurlijk krijgen ze ook wel een leuk kado erbij) dus vanaf 3 jaar liggen ze hier in het grote bed.
Onze kleine meid is net 2,5 dus over een half jaar gaan we dan echt definitief afscheid neme van het ledikantje
Onze meid is vanaf 20 maanden in een groot bed gaan slapen. Dat ging prima vanaf dag 1!
Op andere plaatsen slaapt ze wel nog gewoon in een campingbedje, maar als haar broertje of zusje er straks is, word het dan ook een groot bed. Dan kan de beeb in het kleine bedje.
De oudste ging met 2 jaar en 3 maand over naar een peuterbed. De middelste was 2 jaar en 2 maand en ging toen in het onderste deel van een stapelbed (de oudste boven) Dit omdat we ruimte moesten maken voor de derde. Maar ook omdat hij uit het ledikant klom. Leren niet uit bed te gaan duurt een paar dagen tot een week…en dan zijn ze eraan gewend, tenminste, hier wel
2.5 toen moesten we wel, bij 1.05 ligt je ledikantje niet meer zo lekker:)