Ik vraag het me gewoon af.
Benthe heeft zaterdagavond voor het eerst in een groot bed geslapen bij oma. Ze zei ineens dat het campingbedje een box was en ze daar niet in wilde slapen.
Gelukkig had oma ook een opklapbed, dus die hebbenw e laten zakken en ze heeft keurig geslapen.
Thuis slaapt ze nog lekker in het ledikant.
B´Elanna sliep toen ze ongeveer 3 was al in een groot bed, dat was noodzaak… dus heb geen idee of Benthe idd lang in het ledikant ligt…
En het misschien niet tijd wordt haar thuis ook in het grote bed te leggen…
Dochter van een vriendin die nu anderhalf jaar is en al in haar grote bed slaapt. Per ouders verschilt het…
Denk dat het per kind verschilt.
Mijn oudste had al een groot bed op z’n kamer staan toen hij twee was maar wilde liever in zijn vertrouwde bedje slapen.
Hij is met ruim 2,5 jaar naar zijn grote bed gegaan.
De jongste heeft ook nu het grote bed al staan, vind het heerlijk om om erin te lezen en rustig te spelen maar slapen echt nog niet.
We wachten rustig af.
Het hangt heel erg van het kind af.
Anique lag met 21 maanden al in een “groot” bed (peuterbedje) maar Reno zal waarschijnlijk pas van de zomer over gaan. Dat zal dan met 2 1/2 jaar zijn.
Kaya ging met 2 jaar over naar een gewoon bed, dit omdat ze echt aan het stunten was in bed en het dus te gevaarlijk werd. Ik vond het wel vroeg maar er was geen andere optie. Overigens hebben we wel bewust gekozen voor een peuterbed
Onze oudste ging met 2,5 jaar naar een groot bed en dit ging prima. (nadat ze een keer helemaal vast kwam te zitten met haar been tussen de spijlen).
De middelste ging pas met 3 jaar naar een groot bed, we hebben het wel eerder geprobeerd toen ze 2,5 was, maar sliep gelijk weer onrustig.
Toen ze 3 was en voor de nacht zindelijk werd moest ze wel naar een groot bed om naar de wc te kunnen en toen ging het prima.
1 week voor haar 3e verjaardag, toen was haar kamer klaar na een verbouwing.
Met 2jr en 3mnd heeft ze op de vakantie 2wk in een gewoon bed gelegen en dat ging ook goed.
Y.eline sliep met 1,5 jaar in dr ledikantje maar dan met 1 kant uit dus een klein peuterbedje haha.
Denk dat ik Indy pas na dr 3e in een gewoon bedje leg of de zijkant van het ledikantje afhaal want die verbouwd anders de heleboel die is te ondernemend :shock: :lol:
Onze oudste dochter sliep met 3 jaar in een meegroeibed.
Deze was uitschuifbaar tot een eenpersoonsbed,daar heeft ze tot dr 5e in geslapen.
Mijn eerste ging met 19 maanden naar een peuterbed.
zij riep altijd als ze wakker was en huilde niet.
zat altijd rustig te wachten in het ledikant dus dat durfde ik wel aan.
is er nooit uitgekomen. roept nu nog als ze wakker is en wacht op mijn antwoord.
mijn zoontje blijft nog even in zijn ledikantje hij huilt en zou er het liefst uitklimmen als hij wakker is.
denk als ik hem in een groot bed zou leggen hij s’avonds eruit zou klimmen en s’nachts en s’morgens ook.
hij is maar klein dus past nog wel een tijd.
zolang hij er niet uit klimt blijft ie lekker in zijn ledikant
Onze oudste was 2,5 en de jongste net 2
Voorlopig hoop ik dat hij het nog volhoudt in het ledikant. Ik vind het zo handig, hij kan er zelf niet uit. Het zal wel zo lang zijn tot hij er uit klimt, of tot het een beetje te krap wordt, of tot ons tweede kindje een jaar of 1 is, dan kan dat kindje niet meer in het andere ledikantje, omdat dat kleiner is dan die van Jurian. Dus uiterlijk met een jaar of 3,5
Anne ging met 1.5 uit haar ledikant. We hadden zelf een nieuwe slaapkamer voor haar gebouwd en die was toen toevallig klaar. Mevrouw vond, en vind het nog steeds, heerlijk.
Wat snel toch bij veel zeg. Ik vond eruit klimmen niet echt een reden om ze over te laten gaan eigenlijk. Mijn knullen waren niet zo heel erg klimmerig en luisterden wel als wij zeiden dat dat niet mocht en ons meisje kon het binnen no time zo handig dat we dat ook niet eng vonden.
Mijn kinderen waren allemaal dik 3, a 3,5 zelfs. De middelste trok het helemaal niet en heeft nog een halfjaar in het ledikant geslapen terwij het grote (peuter)bed voor hem klaarstond, hij ging dus pas echt met 4 jr daarin slapen. Zei zelf ook dat hij het moeilijk vond om lief te gaan slapen als hij zo kon gaan spelen.
Jasper was een maand of 20 toen hij overging in een peuterbedje. Kwam vooral doordat ik zwanger was en hem met die dikke buik echt niet meer fatsoenlijk erin kon leggen(of een kusje kon geven), ben gewoon te kort :shifty: Ik neem aan dat Robin ook zo oud zal zijn als we iig de voorkant eruit halen, zodat hij alvast kan wennen.
Ging overigens in 1x goed. Hij kwam er pas na z’n 3e voor het eerst zelf uit
Kaylee was ruim 2.5, die “moest” toen naar een groot bed omdat Jayden het ledikant nodig had ;).
Voor Jayden gaan we volgend weekend een groot bed kopen. Ben benieuwd hoe t gaat, want hij ligt zelf nog prima in zijn ledikant eigenlijk.
Levi lag voor de 1,5 al in een peuterbedje :thumbup:
Hij klom namelijk uit het ledikantje haha, dus was geen andere optie.
Yari is niet zo’n snelle volgens mij, dus die blijft langer in het ledikantje.
Hey,
Hier lag Justin met 1 jaar en 2 of 3 maanden in een groot bed, omdat hij echt tekeer ging in zijn ledikant, en vanaf het moment dat we een groot bed voor hem hadden, hebben we hem niet meer gehoord en sliep hij van 7 tot 8.
Tygo is rond dezelfde leeftijd overgegaan maar dit had meer te maken met dat de oudste hem steeds uit zijn bed wilde trekken en wij het gevaarlijk vonden. En ook dat ging direct vanaf dag 1 goed.
Fréderique is een jaar en 10 maanden als haar brusje aanspraak maakt op haar ledikantje. Ze krijgt een hele nieuwe kamer met ook een groot bed.
Ik denk wel dat het een bedje wordt waar ze niet zomaar uit kan vallen.
Ik denk dat die van mij rond de 2 jaar was… met een paar weken.
Op een gegeven moment viel de ledikant uit elkaar nadat hij eruit aan het klimmen was ( ja was een oudje!! ) En toen zijn we overgestapt naar een groter bedje…