Vanaf een jaar of 3. Ik vond het wel erg makkelijk eigenlijk. Zolang ze niet gaan klimmen natuurlijk…
J.esse was 2 jaar en 2 maanden toen hij naar een groot bed ging.
We hadden voor hem een extra ledikantje gekocht toen ik zwanger was van Th.omas, maar uiteindelijk heeft hij daar maar heel even in gelegen.
Hij draaide erg veel en had te weinig ruimte naar ons idee.
In het grote bed ging het meteen goed, pas sinds een maand of 2 komt hij er zelf uit.
Hier is ze en paar weken geleden over gegaan (morgen wordt ze 2) en ik vond het prima gaan. Ze slaapt een stuk beter dan in het peuterbedje, heeft er lekker wat meer ruimte. Het is wel een meegroeibed op zn kleinst, dus de lengte van het bedje is niet echt langer dan haar ledikantje, maar de breedte is wel een stuk meer, waardoor ze denk ik lekkerder kan omdraaien en zo net ff wat langer slaapt :thumbup:
Onze oudste toen ze 2 jaar en 1,5 maand was omdat haar kleine broertje er aankwam. Wanneer meneer naar een groot bed gaat, weten we niet. Probeer het zolang mogelijk uit te stellen omdat ie dan waarschijnllijk 's morgens vroeg zuslief en ons wakker gaat maken omdat hij wil spelen. Voorlopig ligt hij nog prima en klimt hij nog niet uit bed.
ik vind eruit klimmen toch wel heel gevaarlijk en een heel goede reden om over te gaan naar een andr bed. Ze hoeven maar te blijven haken ofzo en ze breken een been.
Of vallen en hun nekje te breken
Elize was 2 toen ze over ging naar een groot bed. maar alleen omdat ik zwanger was en de baby dus in het ledikant moest.
de overgang ging gelijk goed, hebben haar bij alles betrokken en toen papa bezig ging om het bed in elkaar te zetten kon ze niet wachten om er in te slapen. ze is er wel een paar keer uit gevallen (ze woelt erg) dus na twee dagen ook een bedrekje gekocht en dat gaat prima.
ik denk dat Sebastian wat langer in zijn ledikant zal blijven, hij heeft een vrij klein kamertje en daar past geen bed in zolang de commode er staat.
Aniek was nog geen 2, Peter was nog geen 2 en Mies was 2 jaar en 2 maanden.
Ik ben een enorme voorstander van kinderen stimuleren, uitdagen en " helpen" met groot worden. En mijn inziens doe je dat niet door ze tot bijna 4 in een ledikantje te houden… dan houdt je ze klein…
Met 4 jaar gaan ze naar school… hemel, dan toch niet meer in een babybed… :shifty:
Hier was het, kunnen ze lopen, kunnen ze zonder te veel moeite de trap op en af, dan kunnen ze ook in een groter bed.
Dus ja, ik vind wel dat Benthe (te) lang in een ledikant ligt… :oops:
Jo.as 12 maanden (lang verhaal),maar meneer sliep eindelijk en ging ineens graaaaaag naar bed! Nooit een probleem geweest (met uitrolrek).
Eli.as 18 maanden. Hij klom (headfirst) uit zijn ledikant. Konden er wel wat pedagogische vaardigheden tegenaan gooien en zeggen dat het allemaal niet mag,maar daar zijn de kids hier iets te pittig voor (duidelijk zelfstandige,maar lieve karakters).
Als hij dan midden in de nacht slaapdronken besloot op te staan,dan ben je er als ouder gewoon echt te laat bij om hem nog even te herinneren aan de afspraak dat het niet mag…hij lag dan al met zijn kop op de grond (bij wijze van). Hij liet zich gewoon over de rand heen storten…
Kortom…peuterbed. Nooooit een probleem geweest. Hij was helemaal trots op zijn bed. Heb wel bewust voor peuterbedden gekozen ipv eenpersoons…gewoon een stukje geborgenheid houden…
Jo (5,5) is sinds vrijdag over naar een eenpersoonbed (halfhoogslaper). Hij vond zelf dat hij er klaar voor was. Hebben hem het idee al een jaar terug gegeven en nu wilde hij wel…
Verder ben ik het het eens met Cell…
I.van slaapt nu nog in zijn ledikantje denk dat hij met 2,5 jaar over gaat naar gelijk een groot bed
Mats ging over naar een peuterbedje toen hij bijna 2 was.
Aukje werd toen te groot voor de wieg.
Mats heeft meteen goed geslapen. Hij komt er nog steeds niet zelf uit maar roept als hij wakker is :mrgreen:
Onze meid slaapt nog steeds in haar ledikantje. Maar het duurt niet zo lang meer, want ze is er al een paar keer uitgeklommen. Ze gaat meteen over naar een groot bed. Ik vind een peuterbedje heel schattig, maar zonde van je geld. Dus ik denk dat ze drie is, als ze naar een groot bed gaat.
Melinda is maand naar haar 2e verjaardag overgegaan na groot bed…
Meegroeibed van ikea de minnen serie
@Jippie wrote:
Onze meid slaapt nog steeds in haar ledikantje. Maar het duurt niet zo lang meer, want ze is er al een paar keer uitgeklommen. Ze gaat meteen over naar een groot bed. Ik vind een peuterbedje heel schattig, maar zonde van je geld. Dus ik denk dat ze drie is, als ze naar een groot bed gaat.
moet zeggen dat Charity tot 5,5 jaar in een peuterbed heeft geslapen daar passen ze nog best lang in.
Wat Hanneke ook zei: ik vind het nog wel handig… Ze ligt samen met B´Elanna, dus ik ben beetje bang dat ze gaan feesten als ze allebei uit bed kunnen…
Aan de andere kant ben ik het ook wel eens met Cell…Zeker als ze straks naar school gaat… Ja, dan zal het zeker wel grote bed tijd moeten zijn…
Denk ik maar langzaam aan beddegoed ga sparen (budget te klein om het in één keer te doen :oops: ) en wennen aan het idee dat ze straks in het grote bed gaat…
En hopen dat dan B´Elanna haar kamer ook klaar is, zal me wat meer geruststellen…
Hier ging de jongste over van ons bed naar een groot eigen bed toen hij 3 en half was ongeveer. Hij was er toen zelf klaar voor.
Hij kruipt soms rond een uur of 5/6 over naar ons, maar verder gaat het heel goed.
Wij hebben hem zelf een beetje aan laten geven of hij er klaar voor was. Het bed stond in zijn kamer als uitnodiging
wat noem je een groot bed?
onze oudste ligt nog steeds in een ledikant, maar dan peuterformaat.
nu kwam ze er laatst mee aan dat ze een grote mensenbed wil, en ze krijgt nu een lage zijkant, dus dat ze zelf erin en uit kan,
een groot bed (2 m) dat zal nog heel lang duren.
mijn optie staat er niet bij, Ella slaapt sinds ze 23 maanden oud is in een groot bed, en ze vind het geweldig :inlove: tis ook echt een groot bed van 2 meter. tot nu toe is ze er nog niet uitgekomen en ze slaapt heerlijk.
Het bed wat voor haar klaar staat is een gewoon eenpersoonsbed…
Denk we er dan nog wel zo´n zijsteun aan maken… Lig ik denk ik toch rustiger…
Robin lag ongeveer met 3 jaar in een juniorbed, waar hij nu nog in ligt.
Deze zomer krijgt Robin een 1-pers bed en dan gaat Lucas naar het juniorbed.
Iets voor zijn derde verjaardag dus.
Toevallig waren ze allebei net voorbij de 2,5 jaar toen ze naar het peuterbed gingen. Nikkie ligt daar nog steeds in en Bo ging met net 4 jaar naar een groot bed.