wanneer besnijden?

@miriam wrote:

dames ik lees geintresseerd met jullie mee.

:-*

als ik goed terug gelezen heb, moet jij nog met je zoontje he!

Zorg voor goede info voor na de behandeling, vraag hoe het met hem is gegaan en wat je bij hem kan verwachten (evt. verklevingen)

Ik denk dat je dan al een stuk geruster bent. Ik wist niet wat ik moest verwachten, ja het kon gevoelig en pijnlijk zijn.

Vraag om goede pijnstilling (beter mee verlegen als onverlegen)

Dani kreeg namelijk voor de eerste dag en nacht diclofenac, en dat werkt als een trein, paracetamol is voor daarna verder prima.

T ligt ook aan de besnijding natuurlijk, bij Dani is alles weggehaald, bij sommige wordt ook een klein knipje gegeven of een klein stuke weggehaald. dan is de pijn ook vele malen minder.

@miranda79 wrote:

Jayden heeft nog een luier om (bewust vanwege het besnijden, maar we gaan nu beginnen met zindelijkheid). Maar hij vraagt altijd zelf om de zalf. Hij is drie weken geleden besneden, heeft er vrijwel geen last van gehad, behalve dat het dus gevoelig is omdat zijn eikel ineens altijd bloot ligt. Maar een flinke dot zalf vond hij erg prettig… Eerst purol (vaseline) erop gedaan, en toen die op was bepanthen. Als het maar vet is, daardoor ook geen problemen met luier af doen, het plakt er dan niet aan…

Veel succes Faizaa!

Dani wil geen zalf, ik mag er echt niet aankomen, ik smeer nu dus purol vaseline snachts in zijn luier zodat hij er niet aan gaat plakken.

Verder verschoon ik zijn onderbroekje 3x per dag en elke keer is hij toch vies van het wondvocht, zijn eikeltje is ook echt heel erg rauw ik denk dat die goed verkleeft heeft gezeten.

Maar bepanthen is natuurlijk ook nog een idee, dat is een superzalfje.

maar ja ik mag het er toch niet op smeren :frowning:

Deda: ik weet niet hoe het met Dano is, hij is gisteravond naar mijn schoonmoeder gegaan en is daar blijven slapen. Vanavond komt hij weer thuis!

We hebben al op hem ingepraat om hem een onderbroek aan te laten trekken. Mijn vriend heeft al uitgebreid verteld dat dat waarschijnlijk veel lekkerder zit. Maar we krijgen het er niet in bij hem. En onder dwang aantrekken gaat me even te ver, het is allemaal al traumatisch genoeg zo. Dus als hij morgen nog geen onderbroek aan wil plakken we er maar een gaasje overheen of zo. Ik weet het ook niet. Maar ik ga wel vanavond even mijn best doen om hem in een onderbroek te praten.

Bij Dano is overigens ook alles weggehaald, de hele voorhuid. Hij had er geen last van, ook geen infecties. Maar de schoolarts vond het erg nauw. We hebben geprobeerd of die voorhuid onder de douche naar achter ging, maar dat lukte ook niet. Toen naar de dokter, die vond het niet nodig om naar de uroloog te gaan. (‘hij groeit er wel overheen’). Maar ondertussen is hij al zes, en hoe ouder hij wordt, hoe lastiger de ingreep. Dus heb ik stampij gemaakt, en toch een verwijzing gekregen. En de uroloog vond besnijden dus wél nodig… zo zie je maar, in sommige gevallen moet je niet téveel op het oordeel van een dokter vertrouwen.

Ik ga ook even kijken of ik er inmiddels wat zalf op mag smeren. Die verdovende créme die ik had zat in een spuitje, wat je er op kon spuiten. Dan hoefde je het ook niet aan te raken. Maar dat is verschrikkelijke plakbende. Ik doe er nu maar niets op en laat hem elke dag douchen.

Ik zal thuis even kijken op dat stencil (zit nu op mijn werk) of daar nog wat interessants op staat. Desnoods type ik het wel even over en zet het hier neer.

Faizaa en Mirian: veel sterkte met de mannetjes! En Faizaa, ik ben nou wel heel benieuwd naar dat Marokkaanse apepakje! :smiley:

xxx Jennifer

Hoi jennifer,

Het zal wel goed met hem gaan, want zolang je niet aan zijn broek of onderbroek zit is er niet veel met ze aan de hand he! gelukkig maar.

Joh als die onderbroek niet lukt, jammer dan, niemand weet dat er onder die jogging of trainingsbroek geen onderbroek zit, toch! dus lekker zo laten dan.

Komt vanzelf allemaal wel.

Ik heb net op mijn werk geregeld dat ik morgen een uur later kan beginnen, dan kan ik wat rustiger aan doen met hem en hem wat rustiger op de creche afgeven en vertellen dat ze hem heeeeeeeeel rustig op de wc moeten uitkleden enzo.

Verder zal het wel goed komen.

Nou als er spannende dingen op staan (ik bedoel dingen waar ik wat aan kan hebben) hoor ik ze heel graag.

want om nou het ziekenhuis te bellen om dingen te vragen vind ik ook weer niet nodig, ik merk aan jouw verhalen ook dat het allemaal wel overeen komt met wat ik bij dani allemaal zie.

Werkze he!

gr. Silvana

Ik ga ook even kijken of ik er inmiddels wat zalf op mag smeren. Die verdovende créme die ik had zat in een spuitje, wat je er op kon spuiten. Dan hoefde je het ook niet aan te raken. Maar dat is verschrikkelijke plakbende. Ik doe er nu maar niets op en laat hem elke dag douchen

Volgens mij hoef je er ook niets op te smeren hoor!, want het moet toch gewoon wennen bij zo'n jochie.
Ik doe de zalf alleen in zijn luier voor het plakken , maar als hij zijn onderbroek aan heeft smeer ik ook niet.

Jen, zal er wel een foto van plaatsen als het zover is… :mrgreen:

Is zoooo cute…

De rest van de tekst, lees ik straks nog even… goeie info allemaal… :thumbup:

Jenni, hoe is het met Dano?

Hoi Deda, toevallig ben ik net dat stencil aan het opzoeken… gevonden!

Wat staat erop:

• Geen strakke broeken
  • Ouders zijn op de hoogte van de wondverzorging
  • 2x daags urogliss/instillagel (dat is dat verdovende spulletje, maar dat heb ik er al een paar dagen niet meer opgesmeerd)
  • Zonodig gaasje op de wond
  • Dagelijks afspoelen met douche of in bad
  • Afhankelijk van welbevinden gewoon spelen en naar school
  • Bij problemen met urineren in bad of bak lauw water zitten
  • Eerste 14 dagen niet zwemmen (wel douche of in bad)
  • Hechtingen lossen vanzelf op (Ik weet niet of Dani ook oplosbare hechtingen heeft?)
  • De penis kan blauw/rood gezwollen zien. Dit verdwijnt in de loop van de week.

Geen poli-controle. Bij problemen contact opnemen met polikliniek urologie en buiten kantoren met de afdeling Eerste Hulp

Kortom, volgens mij geen dingen die je al niet wist. Maar misschien hebben de andere meiden, die nog moeten er nog wat aan.

Met Dano gaat het verder prima. Hij kwam maandagavond thuis mét onderbroek aan, en sindsdien draagt hij weer gewoon onderbroeken. NOg wel een trainingsbroek. Maar lopen, rennen, spelen, enzovoort gaat verder prima. Het ziet er ook goed uit.

Hoe is het met Dani?

denk dat ik er zeker wat aan heb

:-*

Hoi Jenni,

met Dani gaat het niet zo goed,

Vanacht was hij erg onrustig en had veel pijn in zijn Piem.

Terwijl het juist zo goed ging. we hebben hem een paracetamol gegeven terwijl hij dat al een paar dagen niet meer kreeg.

In de ochtend (voordat ik naar mijn werk ging) besloot ik het ziekenhuis te bellen omdat ik vond dat zijn pijn zo verergerd was, hij was alleen maar aan het huilen, en zijn piem zag er ook niet zo geweldig uit.

Smiddags om 2 uur naar het ziekenhuis gegaan, en ze vonden het er goed uit zien. het kon zo nog wel even een paar dagen aanhouden, maar bij twijfel of koorts gewoon weer bellen.

Smiddags gewoon weer naar mijn werk gegaan (in de ochtend ook tussendoor naar het zkhs geweest) toen ik thuis kwam trof ik een klein ziek jongetje aan, hij was erg moe, kwam natuurlijk door de onrustige nacht, en verder vond ik dat hij erg warm was.

Koorts gemeten, hij heeft 38.3, ik heb hem een paracetamol gegeven, hij was aan het gillen en rare dingen kraamde hij uit, mede door de slaap en de verhoging.

Nu slaapt hij, ik heb een uur geleden het ziekenhuis gebeld, de afdeling is natuurlijk al naar huis, maar ik heb het uitgelegd, zij was net als ik van mening om hem eerst ff lekker te laten slapen, en ik mocht altijd bellen als het erger werd, er is altijd iemand van de spoedeisende hulp.

Dus maar afwachten, ik vind het zo verschrikkelijk zielig voor hem.

Hij heeft zo’n pijn.

ik hou je op de hoogte.

fijne dat het met Dano al beter gaat, en dat hij zijn onderbroek draagt :dance:

Zal even een foto plaatsen voor Jenni van zijn ape pakkie… :inlove:

Ik moet gaan bellen voor een afspraak… maar de kleine man is de afgelopen weken erg onrustig geweest… dus heb dat als excuus gebruikt om nog even uit te stellen… :mrgreen:

Ooh, wat een schattig pakje! Die schoenen! Wat gaaf zeg! :inlove:

Ik zag die tweede foto’s pas later, ik dacht ik… ik mis nog iets. Daar moet nog zo’n hoedje (fez toch?) bij. Maar inderdaad… super! :thumbup:

Jemig Deda… dat meen je niet! Wat vreselijk sneu voor Dani dat hij nou ineens zo ziek is… arm knulletje! Hoe ziet het er nu uit bij hem? Is het dikker of rood?

Beterschap in ieder geval… bah, echt niet leuk… :hug:

Bij Dano laten de korstjes nu een beetje los. Hij peuterde er straks zelf al één af, maar dat heb ik hem maar afgeraden. Het ziet er op zich wel goed uit, alleen aan de onderkant zit op zijn eikeltje een raar geel dingetje, een gelig klompje van het één of het ander. Ik weet echt niet wat het is, maar ik denk (hoop) dat het gewoon het knoopje van de hechtingen is. Hij gaat in ieder geval elke dag even in bad om de boel even lekker te laten weken.

Ik hoop dat Dani weer wat is opgeknapt als hij wakker is! Hou je ons op de hoogte?

xxx Jenn

@Jenni wrote:

Ooh, wat een schattig pakje! Die schoenen! Wat gaaf zeg! :inlove:

Ik zag die tweede foto’s pas later, ik dacht ik… ik mis nog iets. Daar moet nog zo’n hoedje (fez toch?) bij. Maar inderdaad… super! :thumbup:

Jemig Deda… dat meen je niet! Wat vreselijk sneu voor Dani dat hij nou ineens zo ziek is… arm knulletje! Hoe ziet het er nu uit bij hem? Is het dikker of rood?

Beterschap in ieder geval… bah, echt niet leuk… :hug:

Bij Dano laten de korstjes nu een beetje los. Hij peuterde er straks zelf al één af, maar dat heb ik hem maar afgeraden. Het ziet er op zich wel goed uit, alleen aan de onderkant zit op zijn eikeltje een raar geel dingetje, een gelig klompje van het één of het ander. Ik weet echt niet wat het is, maar ik denk (hoop) dat het gewoon het knoopje van de hechtingen is. Hij gaat in ieder geval elke dag even in bad om de boel even lekker te laten weken.

Ik hoop dat Dani weer wat is opgeknapt als hij wakker is! Hou je ons op de hoogte?

xxx Jenn

Ja alleen vind ik een Fez niet mooi :silenced: vind zo’n rond gehaakt moskee mutsje veel mooier… maarja, hoe kom ik daar weer aan… En ik hoop ook dat de dikke billen van mijn zoon in dat broekje passen… daarom had ik liever een jurkje gehad… maarja, heb em gekregen van schoonzus… gegeven paard maar niet in de bek kijken he… :angel:

@faizaa wrote:

Ja alleen vind ik een Fez niet mooi :silenced: vind zo’n rond gehaakt moskee mutsje veel mooier… maarja, hoe kom ik daar weer aan… En ik hoop ook dat de dikke billen van mijn zoon in dat broekje passen… daarom had ik liever een jurkje gehad… maarja, heb em gekregen van schoonzus… gegeven paard maar niet in de bek kijken he… :angel:

Ja, bij een fez moet ik altijd aan Tommy Cooper denken :smiley: Maar het is wel authentiek. Zo’n rond gehaakt mutsje is inderdaad wel mooier… zou je dat niet bij een moskee kunnen krijgen of vragen waar ze vandaan komen? Of worden die dingen standaard gehaakt door de vrouw des huizes of zo? (ik heb echt geen idee)

@Jenni wrote:

@faizaa wrote:

Ja, bij een fez moet ik altijd aan Tommy Cooper denken :smiley: Maar het is wel authentiek. Zo’n rond gehaakt mutsje is inderdaad wel mooier… zou je dat niet bij een moskee kunnen krijgen of vragen waar ze vandaan komen? Of worden die dingen standaard gehaakt door de vrouw des huizes of zo? (ik heb echt geen idee)

Ik ook niet dus :mrgreen: hier moet ik als half kaasje alle Mocro dingen gaan uitzoeken… :roll: :mrgreen: Maar ik ga nog es rondvragen… :angel:

Jaaaaaaaa Tommy Cooper… dat zwarte ding bungelde ergens bij zijn kin of zo… hahahahhahahaa…

Hoi allemaal,

Jenni, dat gele dingetje, is dat niet gewoon ook nog een beetje vochtig dan is dat namelijk denk ik nog een vochtig gelig korstje. Dat Dano er al aanzit, bij dani is dat nog steeds verboden terrein.

Bij dani zit het ook onder de korstjes, zijn eikeltje, erg raar gezicht, maar dat hoort zeiden ze vanmiddag in het ziekenhuis.

Hij is net even wakker geweest, hij zei… Mam het doet zo’n pijn. Hij heeft nog steeds verhoging, maar hij is weer in slaap gevallen. :zzz:

De foto van dat pakje kan ik nergens vinden, waar staan die fotoos dan… ik wil hem ook wel eens zien.

Hoe oud is hij Faizaa?

Oh ik zag net ineens de fotoo’s wat schattig.

deda :hug: zal je niet ff naar de ha gaan? misschien is dat gele wel pus ofzo?

fai :inlove: die van mij krijgt ook zo’n appepakkie en gaan jullie op de kameel naar de kliniek :mrgreen: :wink:

@deda wrote:

Hoi allemaal,

Jenni, dat gele dingetje, is dat niet gewoon ook nog een beetje vochtig dan is dat namelijk denk ik nog een vochtig gelig korstje. Dat Dano er al aanzit, bij dani is dat nog steeds verboden terrein.

Bij dani zit het ook onder de korstjes, zijn eikeltje, erg raar gezicht, maar dat hoort zeiden ze vanmiddag in het ziekenhuis.

Hij is net even wakker geweest, hij zei… Mam het doet zo’n pijn. Hij heeft nog steeds verhoging, maar hij is weer in slaap gevallen. :zzz:

De foto van dat pakje kan ik nergens vinden, waar staan die fotoos dan… ik wil hem ook wel eens zien.

Hoe oud is hij Faizaa?

Oh ik zag net ineens de fotoo’s wat schattig.

Hij is bijna 10 maanden :inlove: Cute he, apepakkie… :inlove:

@miriam wrote:

deda :hug: zal je niet ff naar de ha gaan? misschien is dat gele wel pus ofzo?

fai :inlove: die van mij krijgt ook zo’n appepakkie en gaan jullie op de kameel naar de kliniek :mrgreen: :wink:

Nee we hebben geen geld voor een kameel dus hier word de maxicosi op de rug van een geit gebonden… :angel: