wanneer besnijden?

Ik kom net uit het ziekenhuis met mijn zoon (zes jaar) en hij moet ook besneden worden ivm een veel te krappe voorhuid. Volgens de uroloog dermate ernstig dat dat zo snel mogelijk verholpen moet worden. Gelukkig wel in het ziekenhuis en onder volledige narcose (standaar bij kinderen, zei hij), want ik moet er niet aan denken dat ze het niet onder volledige narcose doen. Ik vind de vergelijking met een inenting ook eerlijk gezegd niet kloppen. Maar dat zal inderdaad met verschil in opvatting door religieuze achtergrond zijn, want ik vind niet dat hij zo’n ingreep bewust mee moet maken als het niet noodzakelijk is.

Degene met een kind dat al schoolgaand was; hoe ging het met naar school gaan? Hoe lang hebben jullie je kind thuisgehouden na de ingreep?

@Jenni wrote:

Ik kom net uit het ziekenhuis met mijn zoon (zes jaar) en hij moet ook besneden worden ivm een veel te krappe voorhuid. Volgens de uroloog dermate ernstig dat dat zo snel mogelijk verholpen moet worden. Gelukkig wel in het ziekenhuis en onder volledige narcose (standaar bij kinderen, zei hij), want ik moet er niet aan denken dat ze het niet onder volledige narcose doen. Ik vind de vergelijking met een inenting ook eerlijk gezegd niet kloppen. Maar dat zal inderdaad met verschil in opvatting door religieuze achtergrond zijn, want ik vind niet dat hij zo’n ingreep bewust mee moet maken als het niet noodzakelijk is.

Degene met een kind dat al schoolgaand was; hoe ging het met naar school gaan? Hoe lang hebben jullie je kind thuisgehouden na de ingreep?

meid sterkte en wanner moet hij?

Jayden is zaterdag besneden, in een besnijdenis centrum. EN ik moet bekennen: ik ben blij dat we hiervoor gekozen hebben en geen algehele narcose!

Het is voor iedereen verschillend, maar aan de narcose zelf zit ook al een risico. Nu heeft Jayden eerst een kalmering spray gekregen, en daarna een paar prikjes. DIe prikjes vond hij niet leuk, wat te verwachten was, maar vergelijkbaar met een inenting! Als de arts dit al zegt, zal het wel zo zijn… (Oké, heb toen zelf tegen de arts gezegd dat ik het niet hetzelfde vind: een inenting gebeurd toch op een andere plaats :eh: :think: 8) )

Jayden werd helemaal ‘dronken’ van die spray, en heeft zitten lachen tijdens de ingreep! Hij kon natuurlijk niks zien of voelen wat er gebeurde, en William en ik stonden aan zijn hoofd einde. Na de besnijdenis mocht ie meteen naar huis, maar de eerste 4 uur niet zelfstandig lopen ivm dat dronken gevoel :angel: Maar in de auto viel hij al in slaap (op die tafel ook bijna maar daar hield ik hem wakker) en thuis heeft ie doorgeslapen!

Voor het eerst dus dat Jayden níet wakker werd voor het avond eten, dus heeft hij om 21.30 aan de banaan/appel en cracker gezeten :mrgreen: Leek me wat lekkerder dan om die tijd een warme maaltijd 8)

Weer naar bed gegaan, en de volgende morgen was het alweer rennen en springen :shock: Nergens last van gehad. Alleen wees hij een keer aan toen ik hem wilde verschonen: ‘pijn’. De eerste paar keer vond ie het dus eng als ik de luier uit deed en moest die zo snel mogelijk weer aan, maar nu week later is er bijna niks meer te zien :clap: SMeer nu elke dag Bepanthen op, en heb het vermoeden dat dit nog beter helpt dat de vaseline die ik eerst op smeerde…

Owww fijn meid, dat het zo goed gegaan is… doet mij ook goed want wij gaan binnenkort… :inlove:

Ik heb hier al een leuk jurkje en alles erop en eraan… en de besnijdenis zelf… brr denk ik nog maar even niet aan… Ben wel blij dat ik er zelf geen moeite meer mee heb, met de keuze… :angel: We gaan ervoor…

Ik zag trouwens laatst met schoonmaken van een flinke poepluier dat zijn voorhuidje los zit… :eh: En ik schoof em iets naar beneden en toen kwam zijn eikeltje tevoorschijn… 8) Is dat niet ook een voordeel? :think:

@miriam wrote:

@Jenni wrote:

meid sterkte en wanner moet hij?

We worden gebeld wanneer er plaats is, hij staat nu op de wachtlijst… nog even afwachten dus. Wel spannend!

@faizaa wrote:

Owww fijn meid, dat het zo goed gegaan is… doet mij ook goed want wij gaan binnenkort… :inlove:

Ik heb hier al een leuk jurkje en alles erop en eraan… en de besnijdenis zelf… brr denk ik nog maar even niet aan… Ben wel blij dat ik er zelf geen moeite meer mee heb, met de keuze… :angel: We gaan ervoor…

Ik zag trouwens laatst met schoonmaken van een flinke poepluier dat zijn voorhuidje los zit… :eh: En ik schoof em iets naar beneden en toen kwam zijn eikeltje tevoorschijn… 8) Is dat niet ook een voordeel? :think:

Ja, ik denk dat dit wel een voordeel is, hoewel het andersom niet uit hoeft te maken: bij Jayden was het dus blijkbaar wel (nog) verkleefd, maar de arts kon dit zo makkelijk losmaken dat hij geen schaafwondje ofzo eraan overhield. Daar was ik namelijk wel bang voor! Maar bij Jayden had zijn eikel denk ik nooit daglicht gezien :think: , dus dat is wel ff wennen dan :mrgreen:

@miranda79 wrote:

@faizaa wrote:

Ja, ik denk dat dit wel een voordeel is, hoewel het andersom niet uit hoeft te maken: bij Jayden was het dus blijkbaar wel (nog) verkleefd, maar de arts kon dit zo makkelijk losmaken dat hij geen schaafwondje ofzo eraan overhield. Daar was ik namelijk wel bang voor! Maar bij Jayden had zijn eikel denk ik nooit daglicht gezien :think: , dus dat is wel ff wennen dan :mrgreen:

ja precies… dat bedoel ik… dat schaafwondje… :frowning: zag er zo rauw uit op de internet foto… :frowning:

Dano is vandaag besneden! Het is mij (en hemzelf ook) 100% meegevallen. Het ziet er ook keurig uit, beetje dik, en morgen zal hij ook wel blauw zijn… grappig om zijn eikeltje eens te zien, die hebben we nog nooit gezien :mrgreen: . Hij had zelf ook de grootste lol om zijn ‘rare piemel’. Plassen ging ook goed, geen pijn… maar goed, misschien is het nog verdoofd, en praat hij morgen wel anders. Maar deze winst hebben we in ieder geval al :inlove:

Wat fijn dat het zo goed is gegaan! En het kan de komende tijd nog wel even gezwollen zijn, ik keek er nog van op hoelang dat duurde… Maar onze man deed meteen alles weer, behalve wanneer de luier uitmoest: dat vond ie niet zo leuk 8) Maar op het moment dat ie uit was, was het ook weer goed hoewel ie weer zosnel mogelijk dicht moest (maar daar heb jij geen last van neem ik aan :mrgreen:

Succes de komende dagen!

Dank je wel! En zijn onderbroek naar beneden doen vind Dano ook niet zo’n succes. Maar toen hij bij het plassen voor de eerste keer zag hoe goed dat ging (piemel werd geen ballonnetje, straal was krachtig in plaats van zacht, enzovoort) zat hij helemaal te juichen op de wc… hij zei “ik ben zó blij met mijn nieuwe piemel!” :inlove:

Jenni wat fijn dat hij blij is met z’n nieuwe piemel :slight_smile: Heel veel succes de komende tijd en fijn dat je het achter de rug hebt.

:-*

hallo, ik zie dat dit gaat over besnijden.

Mijn zoontje, 3,5 jaar, is afgelopen donderdag besneden.

Op zich goed gegaan, maar ik vind het moeilijk in te schatten of het goed gaat… hij heeft veel last van de gevoeligheid, dus bij onderbroekje aan en uit doen, en bij luier savonds uit en aan doen.

ik lees hier bij sommige mensen over pleisters, verbandjes, verdovende zalfjes… ik heb dit allemaal niet meegekregen, en ze hebben mij ook niet verteld dat ik er een gaasje ofzo op moet doen.

Gewoon alleen zijn onderbroek 2 a 3x per dag verschonen.

ook lees ik hier over de schaafwondjes op het eikeltje. dat heeft mijn zoontje ook, hij is best rood, duurt dit lang, en wanneer gaat dat gevoelige weg?

@deda wrote:

Op zich goed gegaan, maar ik vind het moeilijk in te schatten of het goed gaat… hij heeft veel last van de gevoeligheid, dus bij onderbroekje aan en uit doen, en bij luier savonds uit en aan doen.

ik lees hier bij sommige mensen over pleisters, verbandjes, verdovende zalfjes… ik heb dit allemaal niet meegekregen, en ze hebben mij ook niet verteld dat ik er een gaasje ofzo op moet doen.

ook lees ik hier over de schaafwondjes op het eikeltje. dat heeft mijn zoontje ook, hij is best rood, duurt dit lang, en wanneer gaat dat gevoelige weg?

Grappig Deda, mijn zoon (6 jaar) is ook afgelopen donderdag besneden.

Bij mijn zoon is het ook nog gevoelig. Dano heeft geen onderbroek aan, en loopt in pyamabroek of trainingsbroek. Als hij loopt houdt hij de stof rond zijn piemel vast en wijd, zodat die niet ertegenaan komt.

Ik heb wel verdovende zalf meegekregen, maar die gebruik ik niet meer, het is niet meer echt nodig bij hem, heb ik het idee.

Bij Dano begint de verkleuring nu een beetje weg te gaan, en hij wordt ook al minder dikker, ik heb het idee dat het al aardig begint te genezen. Een gevoelig eikeltje heeft hij ook, alleen geen schaafplek. Wel is het aardig rood. Ik doe er alleen verder niets meer op.

@Jenni wrote:

@deda wrote:

Grappig Deda, mijn zoon (6 jaar) is ook afgelopen donderdag besneden.

Bij mijn zoon is het ook nog gevoelig. Dano heeft geen onderbroek aan, en loopt in pyamabroek of trainingsbroek. Als hij loopt houdt hij de stof rond zijn piemel vast en wijd, zodat die niet ertegenaan komt.

Ik heb wel verdovende zalf meegekregen, maar die gebruik ik niet meer, het is niet meer echt nodig bij hem, heb ik het idee.

Bij Dano begint de verkleuring nu een beetje weg te gaan, en hij wordt ook al minder dikker, ik heb het idee dat het al aardig begint te genezen. Een gevoelig eikeltje heeft hij ook, alleen geen schaafplek. Wel is het aardig rood. Ik doe er alleen verder niets meer op.

Hoi Jenni, Bedankt voor je reactie, wat grappig op dezelfde dag geholpen, en weet je wat nog grappiger is, Mijn zoontje heet Dani…!!

Ik begrijp dat Dano dus ook dat gevoelige heeft. Ik vind het ook zo moeilijk om te bepalen wat nou wel hoort en niet.

Je wordt eigenlijk naar huis gestuurd, je hoeft pas over een week of 5 terug te komen, maar eigenlijk geen info over hoe het eruit gaat zien, en wat voor dingen je kan verwachten.

Dani zijn eikeltje is ook erg rood, met op sommige plekjes een wat geliger plekje, dat zijn denk ik die schaafwondjes.

Overdag speelt hij gewoon zoals altijd, alleen met lopen zie je gewoon dat hij wijdbeens loopt.

Je ziet ook dat het wat begint in te drogen, ik doe er verder ook geen vaseline meer op want hij wil absoluut niet dat ik er aan kom, mag er niet eens naar kijken :lol:

Verder zie ik nergens een hechting, dat zit volgens mij een beetje verstopt onder het overgangsrandje van zijn huid naar zijn eikeltje.

Vond het allemaal maar erg sneu, hij heeft echt liggen gillen van de pijn.

Maar wat moet dat moet, ben blij dat het achter de rug is, kan niet wachten (voor hem dan) dat ook de gevoeligheid over is.

Morgen ben ik nog vrij, helaas moet hij toch echt dinsdag alweer naar de creche. ben daar niet heel bang voor want spelen en ruzie maken met zijn zus kan hij alweer, tis alleen met aan en uitdoen van onderbroek voor het plassen even een klein dramaatje. :cry:

Gaat Dano morgen alweer naar school, of hou je hem nog even thuis?

groetjes.

@deda wrote:

Hoi Jenni, Bedankt voor je reactie, wat grappig op dezelfde dag geholpen, en weet je wat nog grappiger is, Mijn zoontje heet Dani…!!

Ik begrijp dat Dano dus ook dat gevoelige heeft. Ik vind het ook zo moeilijk om te bepalen wat nou wel hoort en niet.

Je wordt eigenlijk naar huis gestuurd, je hoeft pas over een week of 5 terug te komen, maar eigenlijk geen info over hoe het eruit gaat zien, en wat voor dingen je kan verwachten.

Dani zijn eikeltje is ook erg rood, met op sommige plekjes een wat geliger plekje, dat zijn denk ik die schaafwondjes.

Overdag speelt hij gewoon zoals altijd, alleen met lopen zie je gewoon dat hij wijdbeens loopt.

Je ziet ook dat het wat begint in te drogen, ik doe er verder ook geen vaseline meer op want hij wil absoluut niet dat ik er aan kom, mag er niet eens naar kijken :lol:

Verder zie ik nergens een hechting, dat zit volgens mij een beetje verstopt onder het overgangsrandje van zijn huid naar zijn eikeltje.

Vond het allemaal maar erg sneu, hij heeft echt liggen gillen van de pijn.

Maar wat moet dat moet, ben blij dat het achter de rug is, kan niet wachten (voor hem dan) dat ook de gevoeligheid over is.

Morgen ben ik nog vrij, helaas moet hij toch echt dinsdag alweer naar de creche. ben daar niet heel bang voor want spelen en ruzie maken met zijn zus kan hij alweer, tis alleen met aan en uitdoen van onderbroek voor het plassen even een klein dramaatje. :cry:

Gaat Dano morgen alweer naar school, of hou je hem nog even thuis?

groetjes.

Wat grappig dat ze bijna dezelfde naam hebben, en dan nog allebei op dezelfde dag dezelfd ingreep hebben ondergaan! Wat een toeval :smiley:

Hechtingen zie ik inderdaad ook niet, die zitten inderdaad verstopt onder dat randje, denk ik. Ik hoef trouwens helemaal niet meer met hem terug te komen. De hechtingen zijn oplosbaar, ik kreeg een stencil mee met aanwijzingen omtrend hygiene en verzorging, en telefoonnummers als er wat is, en dat was het.

Zo’n geel plekje heb ik inderdaad wel gezien, maar me niet gerealiseerd dat dat wellicht een schaafwondje kan zijn, eerlijk gezegd.

Ik moet morgen en dinsdag werken, maar morgen blijft hij nog wel een dagje thuis, hij gaat dan naar mijn schoonmoeder. Morgen heeft zijn klas ook een toneelstukje, ik wil hem nog maar niet op het toneel rond laten rennen. En dinsdag gaat hij wel naar school, tenzij ik het idee heb dat het echt nog niet gaat, dan kan hij eventueel nog een dagje naar mijn schoonmoeder. Maar te zien aan zijn speelgedrag vandaag en inderdaad ruzie maken met zijn zusje denk ik dat het dan wel weer gaat. Hopelijk kan hij dan ook weer een onderbroek aan, want die weigert hij nu pertinent. Hij wil alleen een trainingsbroek of pyamabroek aan.

Ja… het is zo sneu he, maar inderdaad… wat moet dat moet! Over een paar jaar zullen ze ons zeker weten dankbaar zijn!

Had Dani erg veel last van dat het te krap was?
Wat grappig dat ze bijna dezelfde naam hebben, en dan nog allebei op dezelfde dag dezelfd ingreep hebben ondergaan! Wat een toeval :D

Hechtingen zie ik inderdaad ook niet, die zitten inderdaad verstopt onder dat randje, denk ik. Ik hoef trouwens helemaal niet meer met hem terug te komen. De hechtingen zijn oplosbaar, ik kreeg een stencil mee met aanwijzingen omtrend hygiene en verzorging, en telefoonnummers als er wat is, en dat was het.

Zo'n geel plekje heb ik inderdaad wel gezien, maar me niet gerealiseerd dat dat wellicht een schaafwondje kan zijn, eerlijk gezegd.

Ik moet morgen en dinsdag werken, maar morgen blijft hij nog wel een dagje thuis, hij gaat dan naar mijn schoonmoeder. Morgen heeft zijn klas ook een toneelstukje, ik wil hem nog maar niet op het toneel rond laten rennen. En dinsdag gaat hij wel naar school, tenzij ik het idee heb dat het echt nog niet gaat, dan kan hij eventueel nog een dagje naar mijn schoonmoeder. Maar te zien aan zijn speelgedrag vandaag en inderdaad ruzie maken met zijn zusje denk ik dat het dan wel weer gaat. Hopelijk kan hij dan ook weer een onderbroek aan, want die weigert hij nu pertinent. Hij wil alleen een trainingsbroek of pyamabroek aan.

Ja.. het is zo sneu he, maar inderdaad.. wat moet dat moet! Over een paar jaar zullen ze ons zeker weten dankbaar zijn!

Had Dani erg veel last van dat het te krap was
?[/quote]

Hoi Jenni,

Jij bent dus ook gewoon weer van plan hem dinsdag naar school te laten gaan. Als het op de creche niet gaat dan bellen ze me wel, maar ik denk dat het wel gaat!

dani heeft wel een onderbroek aan, dat heb ik na 2 dagen bewust gedaan, ook hij wilde niet hoor, maar hij is nog jong en makkelijk om te praten denk ik.
Het geeft aan hoe gevoelig ze het vinden, ik blijf het zielig vinden.
De onderbroek is aan de ene kant gevoelig omdat het wat meer schuurt, maar aan de andere kant zit het wat strakker en dat is ook wel prettig.

Ik blijf ook vinden dat ik te weinig info over de nazorg heb gehad. Ze hadden vind ik na de ingreep langs moeten komen op de kamer om te vertellen wat ze tegen waren gekomen en wat ik bij hem kan verwachten.

Jij hebt een stencil gekregen.. stonden daar ook dingen op die je zou kunnen verwachten. en komt dat een beetje overeen?

Dani had eigenlijk helemaal geen last van het vernauwde.
Ik wel, in zoverre dat ik dacht hij kan beter nu besneden worden als dalijk op zijn 16e :wink:
Ik merkte het bij hem al heel snel, en toen ik het met zijn 1,5 jaar op het consultatieburo voorlegde deden ze een beetje lacherig, het was nog niets om je zorgen over te maken, dat kon allemaal nog goed komen, en het consultatie buro houden dit soort dingen ook wel in de gaten (niet dus) ze hebben het er nooit meer over gehad, dus met 3 jaar ben ik zelf gegaan (naar de dktr) en er was geen twijfel mogelijk, dit zou niet zelf goed komen.

IUk merkte bij hem wel dat hij een beetje een balonnetje kreeg bij het plassen, maar verder heeft hij nooit ontstekingen of wat dan ook gehad.

Vanmorgen zat het weer vastgeplakt in zijn luier, dat is wel zielig hoor... echt een drama voor hem, want hij schreeuwt het uit als ik zijn luier voorzichtig probeer uit te doen.

Ja of dani schaafwondjes heeft weet ik ook niet heel zeker (daarom had ik het wel prettig gevonden als de dktr wat had laten weten na de ingreep)
maar ik denk het wel want hij is erg rood en een beetje beschadigd en schraal ziet het er wel uit, het topje is rustig en dat heeft denk ik dus niet verkleefd gezeten.
ik denk dat de gele plekjes dus de kleine wondjes zijn .. :think:

dat gevoelige gaat denk ik nog wel even duren... ik denk nog wel een aantal weken.

Probeer bij Dano anders vandaag heel voorzichtig een onderbroekje aan te doen en vertel hem dat het daardoor sneller over gaat. :sick:

Dani heeft gister een klein kwartiertje in bad gezeten zonder sop, weet niet of dat al zo lang mag, maar hij vond het wel lekker, dus ik was allang blij.

Hoe is het vandaag met Dano?

dames ik lees geintresseerd met jullie mee.

Hier hebben we zijn marokkaanse apenpakje binnen… :inlove:

Dus ik ga het centrum deze week bellen… :o :mrgreen:

@faizaa wrote:

Hier hebben we zijn marokkaanse apenpakje binnen… :inlove:

Dus ik ga het centrum deze week bellen… :o :mrgreen:

ooooooooooooooh :dance: spannend :mrgreen:

laat ff weten wanneer

Jayden heeft nog een luier om (bewust vanwege het besnijden, maar we gaan nu beginnen met zindelijkheid). Maar hij vraagt altijd zelf om de zalf. Hij is drie weken geleden besneden, heeft er vrijwel geen last van gehad, behalve dat het dus gevoelig is omdat zijn eikel ineens altijd bloot ligt. Maar een flinke dot zalf vond hij erg prettig… Eerst purol (vaseline) erop gedaan, en toen die op was bepanthen. Als het maar vet is, daardoor ook geen problemen met luier af doen, het plakt er dan niet aan…

Veel succes Faizaa!