wanneer besnijden?

@miriam wrote:

@mv2kids wrote:
Lucas is besneden toen hij 3.5 was… Ook vanwege een te krap voorhuidje en regelmatige ontstekingen… Het was een flink drama zeker toen het gaasje eraf moest, en niet los wilde… uuren zitten weken in bad, zachtjes trekken… niks werkte, toen mijn moeder maar gebeld(is vpk) en die heeft het eraf gekregen. Daarna inderdaad met vaseline vet gehouden, in de luier, en twee dagen bloot laten ronddabberen. Hij heeft er nog wel lang pijn/angst voor gehad… (voordeel was wel dat hij binnen no-time zindelijk was, hij wilde die luier niet meer aan!!! )




Heeft hij het er nog weleens over en zo ja wat zegt hij dan?




net als bij uhh… dat andere jongetje wat besneden is hier, zat ook lucas zijnhuidje nog verkleefd… dus ook een grote schaafwond… is dus wel ietsie anders als besnijden zonder dat het vast zit…



hij heeft het er nu niet meer over hoor… het hoort gewoon bij hem

Heb vandaag een afspraak gemaakt, voor 17 februari! Zal via een brief verdere info krijgen.



Heb het er ook met William over gehad dat ik het toch best wel zielig vind, maar hij zelf is héél erg blij dat zijn ouders hem hebben laten besnijden! En als ik dan weer vertel dat ik het eigelijk de keuze wil laten aan de kinderen, net zoals ik zou doen met oorbellen ofzo, is het antwoord dat ie het dus juist fijn vind dat ie nog klein was toen het gebeurde…



Jayden zal pijn hebben, dat denk ik wel, maar dat proberen we zo goed mogelijk te verhelpen met goede verzorging en paracetamol.



Was alleen van plan deze week te beginnen met zindelijkheid, weet niet of dat dan wel zo’n goed idee is? :think:

miranda, ik denk juist dat het dan fijn is dat is zindelijk is, want dan kan hij aangeven dat hij moet plassen en kan hij onder de doesj gaan :thumbup:



ik denk wel dat het fijn zal zijn dat hij de eerste 1 a 2 weken gewoon thuis is met jou of je man.



succes met zindelijk maken :thumbup:

Dank je wel voor je antwoord. Dat had ik idd ook ergens gelezen, dat het wel fijner is om onder de douche te laten plassen… maar het is ook al snel he, weet niet of het niet juist vervelend is om zovaak aan enuit te kleden? Wan tik geloof dat dit juist heel vaak gebeurt als een kind net zindelijk is? En vooral: zal hij de pijn niet asocieren (hoe schrijf je dat?) met zindelijk zijn ipv het besnijden? Want dat wordt wel erg moeilijk om uit te leggen…



Maar ik kan er altijd nu al mee beginnen natuurlijk, en tegen die tijd kijken wat het beste is? Want onder de douche plassen zal het fijnste zijn (weet ik na mijn bevallling :mrgreen: )

ja idd… die urine steekt zo he… klopt… vond ik zelf idd na de bevalling ook erg fijn… zindelijkheid en zo kan ik je niet mee helpen, ben er hier nog niet echt mee bezig… :think:

heb al een potje in huis, en een klein half jaar terug vond ie het leuk om erop te zitten (en ook nog een plasje erop te doen :mrgreen: ) Maar zijn luie mama heeft het potje nog in de badkamer staan en heeft Jayden niet meer aangemoedigd erop te gaan :doh: , Dus ik hoop als ik hem morgen weer aanwijs, hij er weer graag op wil :pray:

ik heb bij Wessel de zindelijkheid maar gelaten voor wat het is. Het is heel belangrijk dat ze plassen. Na de operatie b.v. mogen ze naar huis als er geplast is.



Kindjes die dus al geleerd hebben “op te houden” zullen dit dus ook gaan doen, met soms negatieve gevolgen of drama’s met plassen.

Zoals ik eerder zei… Wessel vond de luier wel prettig (gaf ook houvast of zo) en urine zelf kan geen kwaad op de wond. Urine is steriel en een Marokkaanse collega zei zelfs dat zij de jongens allemaal JUIST een luier laten dragen vanwege het gunstige effect op de wond.

Dat laatste weet ik niet of dat zo is…



maar… zindelijkheid zou ik mee wachten.

Oei, dat is ook wel een hele goede Preggie! Ik dacht dus inderdaad dat een luier met (bijtend!) plas juist niet goed zou zijn! Maar zeker het stukje van dat kinderen leren hun plas op te houden (dat doe je dus met zindelijk maken :mrgreen: )kan inderdaad weleens negatieve gevolgen hebben! Ook niet bij nagedacht!



Ben op dit soort momenten wel blij met het forum hoor :thumbup:

nog een tip?



Je krijgt, als je naar huis gaat, een tube verdovende zalf mee en gaasjes en tape.



Gewoon VEEL zelf vragen hoor… zeg maar dat ie heel vaak plast en dat je ws. heel vaak moet verschonen. De zalf moet er ook rijkelijk op anders plakt het gaasje.



Ik heb na 2 dagen de afdeling (ziekenhuis) nog een keer gebeld voor een nieuw recept. Kreeg toen 2 tubes en 1 ervan is ook nog op gegaan.



Dat spul werkt echt!

Hoe heet dat? Want ik gebruik zelf heel vaak Bepanthen, maar k weet natuurlijk niet of dit net zo goed is (is niet verdovend ofzo)

@miranda79 wrote:

heb al een potje in huis, en een klein half jaar terug vond ie het leuk om erop te zitten (en ook nog een plasje erop te doen :mrgreen: ) Maar zijn luie mama heeft het potje nog in de badkamer staan en heeft Jayden niet meer aangemoedigd erop te gaan :doh: , Dus ik hoop als ik hem morgen weer aanwijs, hij er weer graag op wil :pray:






owww erg… ik ben ook zo’n luie mama… :oops:

zal ik morgen even neerzetten hier… Het ligt op Wessel’s kamer en die slaapt nu.



Nee geen Bepanthen…het gaat echt om verdovende zalf MET vaseline.

Het moet juist heel vet blijven. Ook nog weken daarna… in verband met de hechtingen.

hoi



ik zag het topic en wou even wat zeggen mijn broertje is ook besneden omdat het moest (niet van het geloof) omdat het bij hem niet goed zat.

Hij heb daar heel lang last van gehad en ook het soort plakbandje wat er daarna overheen gaat was er bij hem ingegroeid…



een zoon van een vriendin (moslim) van mij is ook besneden om het geloof. Hij heeft ook hetzelfde had was er helemaal ingegroeid en bij hem is het helemaal fout gegaan en heeft 3 operaties moeten ondergaan en je kan wel zeggen dat zijn piemeltje aardig verminkt is hij heeft zeer ernstige infecties gehad en daardoor koorts en 3 weken in het ziekenhuis gelegen… Dit is in het ziekenhuis gebeurd bij beiden en ik ben er dan ook niet voor dat als het niet hoeft om te besnijden…



Dit is niet om iemand bang te maken maar eerder uitkijken wat je doet ook als het in je gelooof staat… een vriendin van mij heeft er ondanks dat het in haar geloof staat ontzettend veel spijt van…



Groetjes

@Tatjana_Martin wrote:

hoi



ik zag het topic en wou even wat zeggen mijn broertje is ook besneden omdat het moest (niet van het geloof) omdat het bij hem niet goed zat.

Hij heb daar heel lang last van gehad en ook het soort plakbandje wat er daarna overheen gaat was er bij hem ingegroeid…



een zoon van een vriendin (moslim) van mij is ook besneden om het geloof. Hij heeft ook hetzelfde had was er helemaal ingegroeid en bij hem is het helemaal fout gegaan en heeft 3 operaties moeten ondergaan en je kan wel zeggen dat zijn piemeltje aardig verminkt is hij heeft zeer ernstige infecties gehad en daardoor koorts en 3 weken in het ziekenhuis gelegen… Dit is in het ziekenhuis gebeurd bij beiden en ik ben er dan ook niet voor dat als het niet hoeft om te besnijden…



Dit is niet om iemand bang te maken maar eerder uitkijken wat je doet ook als het in je gelooof staat… een vriendin van mij heeft er ondanks dat het in haar geloof staat ontzettend veel spijt van…



Groetjes




Dit klopt ook wel wat je zegt… Maar weet je, zit zijn uitzonderingen en toevallig heb jij het van dichtbij meegemaakt… das echt uitzonderlijk, denk ik… Zoveel mannen worden besneden, elke dag… niet alleen hier en niet alleen om religieuze redenen… Ik begrijp je wel hoor… ik zit er zelf ook mee omdat ik vind dat je niet moet snijden in gezond vlees… maar toch weegt bij mij het voordeel op tegen het risico… Heb je dat verhaal niet gehoord van die Turkse mensen in een besnijdenis centrum in Delft, volgens mij… die hebben dus per ongeluk dat menneke zijn penis eraf gesneden… topje… Ja daar krijg ik ook de kriebels van… en dan denk ik ook weleens: verdorie zeg, doe ik er wel goed aan… Maar goed, nogmaals… dit zijn echt uitzonderingen… :angel:

Wauw staan echt goeie tips hier zoals die zalf en wel of niet zindelijk maken. Denk dat ik het in ieder geval voor z’n tweede jaar ga doen dus.Dan herrinnert hij zich ook niks meer want geloof ik toch niet fijn. Maar niet in de winter word dus lentezomer 2008 of 2009. Nou nog ff beslissen waar :mrgreen:



Vond het op die link er eigenlijk helemaal niet zo eng uitzien :eh: .

je kon al echt zien hoe het eruit gaat zien. Vind het wel mooier hoor. Vind eigenlijk ook de penis van mijn zoon een beetje raar :oops: want ben onbesneden penis niet gewend :mrgreen:



Kyra wist niet dat jouw joongens ook besneden worden maar gebeurt bijna standaard in de VS toch?

Tuurlijk zijn er risico’s aan verbonden, dat is met iedere operatie zo. En ik was zeker in het begin ook wat terughoudender (Jayden is niet voor niks al 2.5). Maar ik wil er niet vanuit gaan dat het verkeerd gaat…

@miranda79 wrote:

Tuurlijk zijn er risico’s aan verbonden, dat is met iedere operatie zo. En ik was zeker in het begin ook wat terughoudender (Jayden is niet voor niks al 2.5). Maar ik wil er niet vanuit gaan dat het verkeerd gaat…




Denk ook niet dat het mis zal gaan hoor die kans is zo klein maar je blijft je zorgen maken he. Heb hetzelfde met inenten hoor je ook verhalen over kinderen waarbij dat mis gaat maar dat doe je ook. Maar blijft me aan hart gaan en besnijden zal nog wel wat moeilijker zijn zie er wel tegen op maar ook naar uit; kan t schizofrener :mrgreen:

mischien arnica geven (als dat mag) om eventuele zwellingen tegen te gaan.

Hoi miriam,



Mijn zoontje is toevallig afgelopen zaterdag 12-01-2008 besneden. En hij is 9 maanden. We wilde het eigenlijk nog eerder laten doen, maar hadden niet genoeg money 8) . Mijn schoonzussen hebben hun zoontjes met 2 jaar besneden en mn ene schoonzus kan niet eens normaal zijn nageltjes knippen, vanwege het schaartje :cry: Dus vandaar voor het 1ste levensjaar.



Wij hebben het gedaan in een besnijdeniscentrum. Hij had de dag zelf nog wel last ervan, was een paar dagen dik, maar sinds gister niet meer opgezet. En we moeten er vaseline opsmeren. Hij was op de dag zelf savonds gewoon weer vrolijk en lachtte weer.



Tijdens de ingreep heeft hij het uitgeschreeuwd, hij wist volgens mij gewoon dat er wat ging gebeuren. Was echt zielig, toen we weer thuis waren heb ik ook effe zitten huilen :frowning:

Maar goed het is gebeurd, hij is er vanaf.



Dus als je nog wat wilt weten, hoor ik het wel :smiley:



Groetjes Mirjam, (toevallig he)

Hebben jullie hem ook voorbereid, en hoe dan? En hoe ging de ingreep: zag hij wat er ging gebeuren (omdat ie nu bang is voor het schaartje?)