wanneer besnijden?

@preggie wrote:

denk dat er ook een groot verschil zit in indicatie.



Bij Wessel zat het voorhuidje nog helemaal verkleeft aan de eikel. Dus het eikeltje was 1 grote (schaaf-)wond zeg maar.

Dat had ECHT niet zonder verdoving gekund!!!



Als een voorhuidje al helemaal los is en de eikel in principe dus al bloot kan liggen, dan is de wond “beperkt” tot het losgesneden losse vel.



Maar ik vind het echt niet iets om zonder verdoving te doen. In mijn ogen heeft “'pijn lijden” geen functie.

Het kan zelfs traumatisch zijn volgens mij…




Mee eens…

@miranda79 wrote:

Fijn om hier wat te lezen over de leeftijden en ervaringen! Wij willen de jongens ook laten besnijden, maar Jayden is alweer 2 en een half… Dus toch maar snel en afspraak maken dan!



toen ik op de site keek, was er alleen plek toen William naar Ghana was, en dat zag ik niet zo zitten (om het alleen te doen). En daarna dus rond de feestdagen. (En daarna ben ik het weer vergeten :doh: )



Maar Tyrone is dus 7 maanden, en begint te kruipen en om te rollen (laatste doet ie erg veel). Dus dit is ook weer lastig begrijp ik nu? En ik denk ook dat het beter is om ze níet tegelijk te helpen, wat eerst wel de bedoeling was. Het is toch wat intensiever dan ik dacht, en wil wel de volledige aandacht erbij houden (Net als dat je beter 1 ziek kind tegelijk kan hebben).






Zou ze ook niet tegelijkertijd doen… denk dat je dan echt veel moet mee verzorgen en zo… En Jayden is alweer 2,5… je zou heb eerst kunnen besnijden en dan wachten met Tyrone tot hij loopt… :think:

Het is dat je er 2 hebt he…

Ik weet niet meer wie dat zei, maar er zal inderdaad wel verschil in zitten qua pijn (achteraf) want bij mijn zoon zat het inderdaad ook al helemaal verkleefd. Dat had ik al gezien toen ie nog heel klein was, toen vroeg ik op het buro nog of dat kwaad kan en die arts zei dat het vanzelf goed zou komen. Nou ja, niet dus.

Ik was vergeten te zeggen dat mijn zoon behalve narcose, ook een ruggeprik heeft gekregen. In die volgorde, narcose en toen ruggeprik, dus dat heeft hij niet gemerkt. Hij kon dan ook na de operatie derest van de middag niet lopen, hij zakte er zo doorheen :wink:



Ik vond het best moeilijk om hem te verzorgen de dagen erna, dat eikeltje is een grote natte schaafwond, oh wat zielig, ik begin bijna weer te huilen nu ik eraan denk :frowning:

Maar, nogmaals, dat kwam waarschijnlijk door die verklevingen en het littekenweefsel dat de uroloog eraf heeft geschraapt :shock:



Maargoed, zowel m’n zoon als ik zijn eroverheen gekomen en ik vind het uiteindelijk ook fijner voor de hygiene, mijn vriend is ook besneden en dat vind ik best prettig en fris :silenced: :oops:

@Sterre74 wrote:

Ik weet niet meer wie dat zei, maar er zal inderdaad wel verschil in zitten qua pijn (achteraf) want bij mijn zoon zat het inderdaad ook al helemaal verkleefd. Dat had ik al gezien toen ie nog heel klein was, toen vroeg ik op het buro nog of dat kwaad kan en die arts zei dat het vanzelf goed zou komen. Nou ja, niet dus.

Ik was vergeten te zeggen dat mijn zoon behalve narcose, ook een ruggeprik heeft gekregen. In die volgorde, narcose en toen ruggeprik, dus dat heeft hij niet gemerkt. Hij kon dan ook na de operatie derest van de middag niet lopen, hij zakte er zo doorheen :wink:



Ik vond het best moeilijk om hem te verzorgen de dagen erna, dat eikeltje is een grote natte schaafwond, oh wat zielig, ik begin bijna weer te huilen nu ik eraan denk :frowning:

Maar, nogmaals, dat kwam waarschijnlijk door die verklevingen en het littekenweefsel dat de uroloog eraf heeft geschraapt :shock:



Maargoed, zowel m’n zoon als ik zijn eroverheen gekomen en ik vind het uiteindelijk ook fijner voor de hygiene, mijn vriend is ook besneden en dat vind ik best prettig en fris :silenced: :oops:




owww wat een gruwel verhaal he… :hug: zal blij zijn als het achter de rug is… :frowning:

Mijn man is ook besneden… en ik vind het wel ‘mooier’ dan zo’n tuutje maar hygienischer… nogmaals, ik denk dat er genoeg besneden viezerikken zijn en ook genoeg nette onbesneden mannen… Je moet jezelf verzorgen en als je dat doet, besneden of onbesneden lijkt er mij geen verschil…

in de VS doen ze het direct na de geboorte, dan schijnen ze er hetminste last van te hebben. Dus als je je kind (zonder medische noodzaak) wil laten besnijden, dan het best zo jong mogelijk.

Ik heb ook eens gekeken naar grote piemels… die dus besneden werden… en babypiemels helen dus ook mooier…





ja viezerik ben ik he, beetje piemels zitten kijken haha… mijn man kwam de kamer binnen en ik begon meteen te blozen haha… voelde me betrapt… :snooty: terwijl ik gewoon over besnijdenis aan het lezen was… :mrgreen:

@faizaa wrote:

Ik heb ook eens gekeken naar grote piemels… die dus besneden werden… en babypiemels helen dus ook mooier…





ja viezerik ben ik he, beetje piemels zitten kijken haha… mijn man kwam de kamer binnen en ik begon meteen te blozen haha… voelde me betrapt… :snooty: terwijl ik gewoon over besnijdenis aan het lezen was… :mrgreen:




:lol: :lol: wat zei je man?? ben ik niet goed genoeg schat?? :lol: :lol:

@maria74 wrote:

@faizaa wrote:
Ik heb ook eens gekeken naar grote piemels… die dus besneden werden… en babypiemels helen dus ook mooier…





ja viezerik ben ik he, beetje piemels zitten kijken haha… mijn man kwam de kamer binnen en ik begon meteen te blozen haha… voelde me betrapt… :snooty: terwijl ik gewoon over besnijdenis aan het lezen was… :mrgreen:




:lol: :lol: wat zei je man?? ben ik niet goed genoeg schat?? :lol: :lol:






Ik zei: schatttt deze zijn wel stukkennnnn groter he… :roll:





geintje

@faizaa wrote:

@maria74 wrote:
@faizaa wrote:
Ik heb ook eens gekeken naar grote piemels… die dus besneden werden… en babypiemels helen dus ook mooier…





ja viezerik ben ik he, beetje piemels zitten kijken haha… mijn man kwam de kamer binnen en ik begon meteen te blozen haha… voelde me betrapt… :snooty: terwijl ik gewoon over besnijdenis aan het lezen was… :mrgreen:




:lol: :lol: wat zei je man?? ben ik niet goed genoeg schat?? :lol: :lol:






Ik zei: schatttt deze zijn wel stukkennnnn groter he… :roll:





geintje




:lol: :smiley: :lol: :smiley: Sorry dat ik ff meelees,maarja als het over piemels gaat is het altijd interessant he? :silenced: :wink:

Wessel heeft ook een ruggeprik gehad tijdens de narcose… inderdaad… is denk ik heel erg hetzelfde verhaal.



Ik kon ook wel janken hoor, tijdens het verzorgen…

maar Wessel had er emotioneel minder moeite mee… zoals ik al zei… Hij liep 's avonds al te rennen met een vliegtuigje…

Dank zij de pijnstilling die ik ook op peil hield hoor!!!

@preggie wrote:

Wessel heeft ook een ruggeprik gehad tijdens de narcose… inderdaad… is denk ik heel erg hetzelfde verhaal.



Ik kon ook wel janken hoor, tijdens het verzorgen…

maar Wessel had er emotioneel minder moeite mee… zoals ik al zei… Hij liep 's avonds al te rennen met een vliegtuigje…

Dank zij de pijnstilling die ik ook op peil hield hoor!!!




ja kan ik me helemaal voorstellen, dat dat je pijn doet hoor… moederhart he… :inlove: Zelf kunnen ze best veel hebben maar je moet wel consequent zijn idd… met verzorging en pijnstilling… :thumbup:



juul… owww… zijn altijd dezelfde gekken die het niveau omlaag halen in een doodnormale discussie/vraag… :silenced: :oops:

@gismolo wrote:

Oke, bedankt voor het antwoord.



Het lijkt mij n.l. ook erg pijnlijk en vind het dan zo zielig :oops:



Maar dat is een domme opmerking ben ik bang.




Vin ik geen domme opmerking hoor .

@preggie wrote:

denk dat er ook een groot verschil zit in indicatie.



Bij Wessel zat het voorhuidje nog helemaal verkleeft aan de eikel. Dus het eikeltje was 1 grote (schaaf-)wond zeg maar.

Dat had ECHT niet zonder verdoving gekund!!!



Als een voorhuidje al helemaal los is en de eikel in principe dus al bloot kan liggen, dan is de wond “beperkt” tot het losgesneden losse vel.



Maar ik vind het echt niet iets om zonder verdoving te doen. In mijn ogen heeft “'pijn lijden” geen functie.

Het kan zelfs traumatisch zijn volgens mij…




Ben het met je eens en ook na de ingreep gewoon pijnstillers hoor nergens voor nodig voor zo’n kleintje maar denk niet algehele narcose nodig is bij normale voorhuid.

@miranda79 wrote:

Fijn om hier wat te lezen over de leeftijden en ervaringen! Wij willen de jongens ook laten besnijden, maar Jayden is alweer 2 en een half… Dus toch maar snel en afspraak maken dan!



toen ik op de site keek, was er alleen plek toen William naar Ghana was, en dat zag ik niet zo zitten (om het alleen te doen). En daarna dus rond de feestdagen. (En daarna ben ik het weer vergeten :doh: )



Maar Tyrone is dus 7 maanden, en begint te kruipen en om te rollen (laatste doet ie erg veel). Dus dit is ook weer lastig begrijp ik nu? En ik denk ook dat het beter is om ze níet tegelijk te helpen, wat eerst wel de bedoeling was. Het is toch wat intensiever dan ik dacht, en wil wel de volledige aandacht erbij houden (Net als dat je beter 1 ziek kind tegelijk kan hebben).






Of je moet alletwee vrij zijn?

@faizaa wrote:

Maar ehmmm… Miriam… zal er geen discussie van maken hier… :angel:




Van mij mag t maar de discussie is al een topic in het discussieforum vandaar :mrgreen: Vind het wel fijn de ervaringen te lezen geeft me toch een beter idee. Hoop dat er nog meer komen …

http://www.helendemeesters.nl/besnijden_in_beeld.htm



Nou ik krijg er gewoon de kriebels van als ik er naar kijk :think:



Maar ja ieder zijn eigen ding. :-*

ieuwwww, daar krijg je pijn van in je eigen flamoes :shifty:

@maria74 wrote:

ieuwwww, daar krijg je pijn van in je eigen flamoes :shifty:




Die heb ik dan weer niet, maar ik kan me zo indenken hoe het voelt…





Stilte

Stilte

Stilte



TSJAK!!!

@Ron wrote:

@maria74 wrote:
ieuwwww, daar krijg je pijn van in je eigen flamoes :shifty:




Die heb ik dan weer niet, maar ik kan me zo indenken hoe het voelt…





Stilte

Stilte

Stilte



TSJAK!!!






ai…

hoi miriam,

Hier alleen ervaring met besnijdenis 1 dag na de geboorte. Dus daar help ik je niet echt mee denk ik.

maar hier bij allebei is het goed gegaan. Geen hechtingen of zo, moesten een week petrolium vaseline erop doen bij het verschonen en dat was het.

Weet dus niet hoe het is bij oudere kids.

maar suc6



:-*