wanneer besnijden?

@mv2kids wrote:

Lucas is besneden toen hij 3.5 was… Ook vanwege een te krap voorhuidje en regelmatige ontstekingen… Het was een flink drama zeker toen het gaasje eraf moest, en niet los wilde… uuren zitten weken in bad, zachtjes trekken… niks werkte, toen mijn moeder maar gebeld(is vpk) en die heeft het eraf gekregen. Daarna inderdaad met vaseline vet gehouden, in de luier, en twee dagen bloot laten ronddabberen. Hij heeft er nog wel lang pijn/angst voor gehad… (voordeel was wel dat hij binnen no-time zindelijk was, hij wilde die luier niet meer aan!!! )




Heeft hij het er nog weleens over en zo ja wat zegt hij dan?

@maria74 wrote:

[idd, bij jef was het medisch, de kans dat je 2plasgaatjes krijgt bij een besnijdenis is er ook niet hoor miriam :shifty: :mrgreen: hypospadie is iets heel anders, maar daardoor wel nu een besneden penis.




Oh :oops: :doh:

@maria74 wrote:

@faizaa wrote:
Maria, volgens mij vergoedt het ziekenhuis het niet hoor… :think:

Er is immers geen medische indicatie… zoals bij jullie…


http://www.besnijdeniscentrum.nl/index.php?n=53

dit is wat ik zo snel even kan vinden op it.

en in het boekje van de agis staat dat je een vergoedig krijgt van 275 euro bij een comfortpluspolis.

idd, bij jef was het medisch, de kans dat je 2plasgaatjes krijgt bij een besnijdenis is er ook niet hoor miriam :shifty: :mrgreen: hypospadie is iets heel anders, maar daardoor wel nu een besneden penis.


:thumbup: klopt... maar zelfs aanvullend dus, krijgen wij geen vergoeding, en ligt eraan welke verzekering dus.. en CZ dus alleen 'excellent' en 'top AV'
Ik zou het ook maar raar vinden als je een vergoeding krijgt om religieuze redenen.. :silenced: medisch vind ik :thumbup: maar in ons geval, kiezen we er zelf voor.. moeten we ook maar zelf voor de kosten opdraaien.. :silenced:

Even nog…



Wessel vond het juist prettig om een luier om te hebben…

zalf (Veeeeeeeeeel verdovende zalf meevragen!!!)

Gaasje

Pleister

Luier!



De eerste keer douchen… dus piemie los laten hangen vond ie eng… .toen heb ik gewoon het gaasje laten zitten, zwembroekie aan…



anekdote-tje:

Gisteren waren we bij mijn moeder… ik Wessel verschonen… zegt ze “blijft dat nou altijd zo “kaal” dan”…?

Mijn zus en ik helemaal in een deuk… hihi… “nee hoor… piemels groeien weer aan… dat weet je toch?”. Ze kon er wel om lachen… hihi :oops:

:lol: :lol: :lol: :lol:

@preggie wrote:





anekdote-tje:

Gisteren waren we bij mijn moeder… ik Wessel verschonen… zegt ze “blijft dat nou altijd zo “kaal” dan”…?

Mijn zus en ik helemaal in een deuk… hihi… “nee hoor… piemels groeien weer aan… dat weet je toch?”. Ze kon er wel om lachen… hihi :oops:

:lol: :lol: :lol: :lol:




:lol:

@faizaa wrote:

@maria74 wrote:
@faizaa wrote:
Maria, volgens mij vergoedt het ziekenhuis het niet hoor… :think:

Er is immers geen medische indicatie… zoals bij jullie…


http://www.besnijdeniscentrum.nl/index.php?n=53

dit is wat ik zo snel even kan vinden op it.

en in het boekje van de agis staat dat je een vergoedig krijgt van 275 euro bij een comfortpluspolis.

idd, bij jef was het medisch, de kans dat je 2plasgaatjes krijgt bij een besnijdenis is er ook niet hoor miriam :shifty: :mrgreen: hypospadie is iets heel anders, maar daardoor wel nu een besneden penis.


:thumbup: klopt... maar zelfs aanvullend dus, krijg je geen vergoeding, en ligt eraan welke verzekering dus..
Ik zou het ook maar raar vinden als je een vergoeding krijgt om religieuze redenen.. :silenced: medisch vind ik :thumbup: maar in ons geval, kiezen we er zelf voor.. moeten we ook maar zelf voor de kosten opdraaien.. :silenced:


nou, vind best dat dat vergoed mag worden hoor. we betalen ons blauw, en er zijn zat andere dingen die ook vergoed worden of een gedeelte ervan wat ip ook ons eigen keus is.

daarbij krijg je dat er idd mensen naar het buitenland gaan en het daar laten doen met alle gevolgen van dien (hygiene, de kundigheid etc.)

ik las er toevallig net een stukje over ik ga het even opzoeken,

http://www.wijblijvenhier.nl/index.php?/archives/480-Besnijdenis-goedkoper.html

dus miriam, ik denk dat het verstandig is om even je polis erbij te pakken, en een goed ziekenhuis uit zoeken en er zelf een mooi ritueeltje van maken :thumbup: laat je het weten wat je gaat doen, ben wel nieuwsgierig :shifty:

@preggie wrote:

anekdote-tje:

Gisteren waren we bij mijn moeder… ik Wessel verschonen… zegt ze “blijft dat nou altijd zo “kaal” dan”…?

Mijn zus en ik helemaal in een deuk… hihi… “nee hoor… piemels groeien weer aan… dat weet je toch?”. Ze kon er wel om lachen… hihi :oops:

:lol: :lol: :lol: :lol:




:lol: :lol:



ik kan me dat niet meer zo goed herinneren hoe dat bij jef is gegaan… volgens mij had hij wel oplosbare hechtingen. plassen was bij 11maanden een ramp, en toen hij 2 was kon hij goed aan geven dat hij moest plassen en dat deed hij dan onder de doesj.

en mischien kun je het ook bij de belasting indienen??? ik zeg ook maar wat hoor?

Maria dank je wel. En volgens mij is het alleen maar slim om niet te vergoeden want dan verdienen ze meer. Bij onze polis wordt het trouwens wel vergoed. En wat ik ga doen weet ik nog niet maar zodra ik het weet zal ik het zeggen.

@maria74 wrote:

en mischien kun je het ook bij de belasting indienen??? ik zeg ook maar wat hoor?




Valt te proberen.

Maria… ik ben toch van mening dat het belachelijk is als het vergoedt wordt… Ik kan mezelf toch extra verzekeren? Dus waarom zou het in het basis pakket zitten? Laat daarin de dingen die medisch gezien nodig zijn… en religieuze dingen als besnijdenis mogen we best zelf aan bijdragen…

Ik las in het stuk: zelf kiezen is zelf betalen… :thumbup:

Want het stukje hygiene is natuurlijk ook niet altijd een argument… In een warm land als Egypte ok… maar hier in Nederland als je je piemel gewoon wast is hij ook schoon hoor… :mrgreen:

Oh ik ben hier helemaal niet in thuis, maar heb een vraagje.



Is het normaal gesproken de bedoeling dat dit gebeurt zonder verdoving en op een leeftijd dat ze het zich later nog kunnen herrinneren??

Gismolo Zonder verdoving ja, vroeger hadden ze dat niet. Maar dat is aan t veranderen en de leetijd wisselt vandaar ook mijn vraag. Wanneer is het het beste.

@faizaa wrote:

Maria… ik ben toch van mening dat het belachelijk is als het vergoedt wordt… Ik kan mezelf toch extra verzekeren? Dus waarom zou het in het basis pakket zitten? Laat daarin de dingen die medisch gezien nodig zijn… en religieuze dingen als besnijdenis mogen we best zelf aan bijdragen…

Ik las in het stuk: zelf kiezen is zelf betalen… :thumbup:

Want het stukje hygiene is natuurlijk ook niet altijd een argument… In een warm land als Egypte ok… maar hier in Nederland als je je piemel gewoon wast is hij ook schoon hoor… :mrgreen:




:lol: :lol: die laatste zin :lol: :lol:



maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, niet in het basispakket, maar wel als aanvullend, toch?

@gismolo wrote:

Oh ik ben hier helemaal niet in thuis, maar heb een vraagje.



Is het normaal gesproken de bedoeling dat dit gebeurt zonder verdoving en op een leeftijd dat ze het zich later nog kunnen herrinneren??






Officieel… wel…



Maar goed daar zijn de meningen over verdeeld…

Meer als achterliggende gedachte: het besnijden is zo’n mooie gebeurtenis… dat je je die moet kunnen herinneren en pas vanaf een jaar of 7 maak je dat dus bewust mee… vandaar…



Maar goed… wij kiezen ervoor om het niet te doen… op die leeftijd… Mijn man kan het zich ook nog herinneren… niet negatief maar hij wist wel dat het zeer deed… hij kan zich voornamelijk de snoepjes herinneren achteraf… :mrgreen:

@maria74 wrote:

@faizaa wrote:
Maria… ik ben toch van mening dat het belachelijk is als het vergoedt wordt… Ik kan mezelf toch extra verzekeren? Dus waarom zou het in het basis pakket zitten? Laat daarin de dingen die medisch gezien nodig zijn… en religieuze dingen als besnijdenis mogen we best zelf aan bijdragen…

Ik las in het stuk: zelf kiezen is zelf betalen… :thumbup:

Want het stukje hygiene is natuurlijk ook niet altijd een argument… In een warm land als Egypte ok… maar hier in Nederland als je je piemel gewoon wast is hij ook schoon hoor… :mrgreen:




:lol: :lol: die laatste zin :lol: :lol:



maar ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, niet in het basispakket, maar wel als aanvullend, toch?




:mrgreen: :wink:

Ja zo bedoel ik het… het is een keuze die gemaakt word zonder medische indicatie… ik denk dat je daar dan best wel extra aan mag meebetalen… :angel:

Oke, bedankt voor het antwoord.



Het lijkt mij n.l. ook erg pijnlijk en vind het dan zo zielig :oops:



Maar dat is een domme opmerking ben ik bang.

denk dat er ook een groot verschil zit in indicatie.



Bij Wessel zat het voorhuidje nog helemaal verkleeft aan de eikel. Dus het eikeltje was 1 grote (schaaf-)wond zeg maar.

Dat had ECHT niet zonder verdoving gekund!!!



Als een voorhuidje al helemaal los is en de eikel in principe dus al bloot kan liggen, dan is de wond “beperkt” tot het losgesneden losse vel.



Maar ik vind het echt niet iets om zonder verdoving te doen. In mijn ogen heeft “'pijn lijden” geen functie.

Het kan zelfs traumatisch zijn volgens mij…

Fijn om hier wat te lezen over de leeftijden en ervaringen! Wij willen de jongens ook laten besnijden, maar Jayden is alweer 2 en een half… Dus toch maar snel en afspraak maken dan!



toen ik op de site keek, was er alleen plek toen William naar Ghana was, en dat zag ik niet zo zitten (om het alleen te doen). En daarna dus rond de feestdagen. (En daarna ben ik het weer vergeten :doh: )



Maar Tyrone is dus 7 maanden, en begint te kruipen en om te rollen (laatste doet ie erg veel). Dus dit is ook weer lastig begrijp ik nu? En ik denk ook dat het beter is om ze níet tegelijk te helpen, wat eerst wel de bedoeling was. Het is toch wat intensiever dan ik dacht, en wil wel de volledige aandacht erbij houden (Net als dat je beter 1 ziek kind tegelijk kan hebben).

@gismolo wrote:

Oke, bedankt voor het antwoord.



Het lijkt mij n.l. ook erg pijnlijk en vind het dan zo zielig :oops:



Maar dat is een domme opmerking ben ik bang.






Ik vind het ook zielig hoor… zie er zelfs tegenop… ben ook heel erg van mening dat je in gezond vlees niet moet snijden… :silenced: maar al met al doen we er beter aan het wel te doen… Cultuur, islam, papa is dus ook besneden… enz… Maar ehmmm… Miriam… zal er geen discussie van maken hier… :angel: