Wannabe mama's! Deel 4

Ja inderdaad, je zult wel opgelucht zijn. Weet je ook al wat er eventueel aan te doen is? Zou echt geweldig zijn als het op te lossen is, want het zwanger worden is bij jullie geen probleem toch?

Ik moest we lachen toen je in een ander topic zei dat je zelf een vakje op het bloedafname formulier had ingevuld. Haha, zou ik zelf ook kunnen doen. :lol:

Nou het ligt niet aan ons deze ronde. Nu al zowat 2 weken om de dag aan het klussen. En dat soms om 23:30-00:30 omdat we druk zijn met allerlei dingen. Dan dit weekend een druk weekend, met veel bier en weinig slaap. :zzz:

Heb vanmorgen nog getempt trouwens en had 36.6 Dat is voor mij geen hoge temp. Ach ja, het is ook pas dag 32 van de cyclus, waarom zou je dan al een eisprong hebben gehad… :zzz:

gr. Nienke

Kom op ei van Nienke, wordt eens wakker!! Hup.

Ik vroeg me ineens gisteren af, ze hebben je progesteron geprikt, maar dat moet toch eigenlijk een week na je eisprong? Of was dat nu niet de bedoeling?

Ik heb vast even gekeken op internet naar verhoogde cardiolipine en schildklier antistoffen. Voor de carciolipine geven ze vaak een lage dosis aspirine en ook heparine (bloedverdunners dus). Maar dan moet ik nog 2.5 maand wachten tot ze het weer gaan bepalen in m’n bloed. Als het dan nog steeds verhoogd is krijg ik misschien medicijnen.

Voor de schildklier antistoffen is er volgens mij geen medicijn. Er zijn wel onderzoeken geweest dat selenium tabletten, wat je gewoon bij de drogist kunt kopen, een verlagend effect kan hebben op de schildklier antistoffen, maar verder kon ik er weinig over vinden (behalve dan de verhoogde miskraamkans :?).

Ik wacht maar af tot m’n gyn me terugbelt.

Oh ja, ik zit nu 2 dagen voor m’n NOD, en heb nu ook weer vage streepjes op de Clearblue zwangerschaptest. Maar het zal weer niks worden vrees ik :? . Bah bah… dit schiet niet op.

:think: Nienke is het dan nog wel een goede cyclus :think:

mijn gyn zei dat een goede cyclus met goed eitje tot 35 dagen was?

Mijn arts zei dat ze tot 7 weken zien als normaal. ik zit dus net op het randje. en die onregelmatigheid vond hij ook niet opvallend.

En hij vroeg wel op welke dag van de cyclus ik zat. Maar ik denk dat het meegenomen wordt tijdens het volgen van de cyclus. Zo van, op dag … was de waarde xxx en dat was zoveel dagen voor/na de eisprong. Misschien gaan ze dan ook wel regelmatig prikken om de progesteronwaarden te kunnen volgen…? hoor ik dan allemaal wel denk ik. Zit nu op dag 33 en naar mijn idee nog niet een pos.ovutest gehad. En doe het toch al wel 2 weken braaf elke dag. Ik zal het toch pas achteraf weten wanneer mijn ei was denk ik.

Moet zeggen dat de dagen nu ineens wel snel voorbij gaan. Zal wel komen omdat ik weet dat er straks serieus naar gekeken wordt. Ben toch wel erg benieuwd hoe en of het allemaal werkt daarbinnen tijdens een cyclus.

Zo, erg ego bericht. Ga nu weer wat doen. Veel te mooi weer om uitgebreid te KOKKEN.

Gr. Nienke

Hey meiden!

Ben er weer na een flinke buikgriep. Mn maag doet zo nu en dan nog wel een beetje gek, maar alles doet het weer :lol:

ik ben nog steeds 3 kilo kwijt enne eerlijk gezegd mogen die van mij wegblijven :mrgreen:

@Lieke

Ik vind het heel logisch dat je nu een beetje opgelucht bent.

Het lijkt me het aller ergste als het zwanger worden niet lukt en er is geen aanwijsbare reden.

Voor mij ligt het anders, ik heb geen eisprong, dus daar moet iets aan gedaan worden, maar we kennen het probleem en in principe komt het goed als ze die eisprong op kunnen wekken.

Voor jou is het veel meer onzeker!

En nu dus weer vage streepjes… jeetje meis, je leeft in bijna continue spanning!

Balen trouwens dat ze 2,5 maand moeten wachten voor een nieuwe bepaling…

@Nienke

Tjee, nog steeds geen ei?? zou hij niet stiekem al geweest kunnen zijn? Of nee je had nog geen hoge temp… raar verhaal hoor!

Een ei blijft volgens mij wel gewoon goed hoor, ook al doet het er langer over om tot rijping te komen, veel meiden met PCO raken toch ‘per ongeluk’ zwanger terwijl ze maar 4 keer per jaar een eisprong hebben ofzo, dus ik denk dat de kwaliteit van het eitje er niet op achteruit gaat bij een lange cyclus…

Maar jeetje, jullie zullen wel moe :zzz: zijn, 2 weken lang om de dag… tja, ik heb het ook volgehouden vorige keer, en euhm… gezellig is het op een gegeven moment niet meer he… (en het was ook nog eens voor niks bij ons :wall: hihi )

Jammer dat je geen uitslagen kreeg, mijn ziekenhuis werkt dus ook zo… ik vroeg bij de gyn waarom dat zo was (want ik vind het knap irritant) en ze zei; als we de uitslagen telefonisch geven krijg je eigenlijk áltijd de vraag; wat nu? en die kunnen ze op dat moment toch niet beantwoorden, want daar heb je dus de volgende afspraak voor.

Dus zeggen ze niks. (ik snap het wel… maar het blijft irritant…)

@Angel

Hoe is het met ons clomidmeisje :mrgreen: vind je het spannend? ik weet dat ik het mega-spannend vond de eerste ronde… je hebt een klusadvies gekregen toch?

Doe je verder nog iets als tempen, ovu-testje oid? geloof van niet he? Nou in ieder geval succes, de klusdagen komen eraan :dance: .

En dan dus progesteron prikken, ben benieuwd!

Superleuke foto van Luna trouwens (je nieuwe avatar)! wat een leuk koppie hihi

Tja ik ben dus een week ziek geweest… tis net of ik even van de aardbodem verdwenen ben… heb een heel raar gevoel, ik moet een beetje opnieuw beginen zeg maar. Gelukkig morgen lekker nog een dagje vrij.

Moet wel een hoop gedaan worden in huis want hoewel vriendlief beweert dat hij echt zn best gedaan heeft deze week, zie ik daar toch weinig van… de stofvlokken dwarrelen door mn huis… jek.

Beppie: fijn dat je weer beter bent :thumbup:

ik doe idd niets alleen clomid slikken :smiley: (nouja dag 3-7 dan :D) en vanaf morgen verplicht om de dag klussen 8)

dankje is foto van de dag dat ze opnieuw oorbelletjes had gekregen (ze had al eerder oorbellen gehad maar die trok ze er steeds uit en nu vroeg ze zelf om oorbellen :wink:) zij helemaal trots :inlove:

Angel, leuke foto’s van Luna! Deed het geen pijn, gaatjes in de oren schieten?

Uitgerekend op de verjaardag van m’n dochter (gisteren) werd ik weer ongesteld, maar ik had niets anders verwacht.

Ik heb gisteravond voor het eerst gedacht, zal het er nog wel inzitten, nog een keer zwanger worden en een 2e kindje krijgen. Dat is eigenlijk het ergste, dat je niet weet of het ooit gaat lukken. Maar goed, voorlopig blijven we proberen. Ik ben begonnen met de selenium tabletten en hopelijk haalt het iets uit.

Nienke, geen nieuws?

Beppie weer helemaal beter?

Lieke: nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter :-*

ja deed wel zeer tenminste ze heeft eventjes gehuild

maar nu is ze heel trots op d’r bellen :inlove:

:hug: :hug: soms heb ik die gedachte ook het zel het er ooit nog inzitten een 2e kindje maar we blijven hoop houden hoor het moet gewoon nog een keer lukkten toch :hug:

…en als je dat gaat denken (misschien zit een 2e er wel niet in), dan wordt je zwanger…

ook zo’n typische uitspraak die mijn schoonmoeder van de week nog maakte. Oftewel: je moet er niet teveel mee bezig zijn! :x irritant zeg zo’n opmerking.

Begin ik ff met een leuke opening he? ben beetje opstandig, omdat dochter dat ook was vandaag denk ik. Ze ligt nu eindelijk te slapen…ppfff, heb zelf geen puf meer om iets te doen nu. Behalve Kokken dan :dance:

Lieke, GEFELICITEERD! met je dochters 4e verjaardag. wel shit zeg dat je net ongi wordt op haar verjaardag. Gelukkig had je je er op ingesteld. Alles werkt weer, maar nu nog zoals jij het wilt :?

Angel&Luna, veel plezier vandaag :inlove: :wink:

Verder geen nieuws toch dames? Hier dus ook niet. Vandaag dag 35 en geen idee van hoe of wat. Kon niet tempen dit weekend, misschien morgen en anders woensdag. Aan het klussen zal het niet liggen, misschien vanavond nog een keer, maar das dan ook echt de laatste keer voorlopig :zzz:

Nienke

Ja… zeker irritant bepaalde opmerkingen. Je hebt er heeeeeeeeelemaal niks aan. De vakantie (afgelopen mei) zou ons ook wel goed doen… mooi niet dus.

Ik heb mijn grafiekjes van FF op 1 site gezet, althans ik houd het pas vanaf januari bij. Nu ik ze onder elkaar heb staan zie ik wat een puinhoop het is… heeel veel plusjes (positieve testen). Kijk maar

http://www.fertilityfriend.com/home/18b73c

Lieke, wat mij opvalt is dat je wel een eisprong hebt, ook een nette luteale fase (14 dagen), heel vroeg positief zwanger test. Maar ja, dat gaat dus fout. Hopelijk kunnen ze daar nu wat aan doen. Hoop voor je dat het allemaal niet te lang duurt voordat het aanslaat enzo.

Ik heb voor mezelf de conclusie getrokken dat mijn ei nu toch wel geweest moet zijn. Heb minder slijm en mijn ovu testen werden steeds lichter. Alhoewel ik dus geen duidelijke positieve test heb gehad. Die op dag 27 was nog het meest donker. Als ik dan doorreken kom ik op dag 41 uit. Wauw, dat is zondag ‘al’

gr. Nienke

He Nienke. Je had die van Matcare toch? Dan kan het heel goed hoor, dat de strepen net niet even dik waren. Temp je ook nog of heb je de thermometer uit het raam gegood? (zou ik ook eigenlijk moeten doen :roll: ). Ik :thumbup: :thumbdown: voor je.

Ik moet hier nu weer wachten op de “groene dagen” :zzz:, dat duurt nog wel even.

Thermometer ligt wel op het nachtkastje, maar gebruik hem niet meer. De arts-assistent adviseerde mij dit wel te doen tot mijn volgende afspraak op dag 7 van de cyclus. Maar ik heb het helemaal gehad. Ik heb 3 keurige grafiekjes die ik weer meeneem. Daarop is te zien dat ik zelfs met lange cyclus gewoon een eisprong heb.

Ik heb het eigenlijk helemaal gehad met de hulpmiddeltjes. De ovutesten doe ik dan nog, omdat ik anders helemaal geen houvast hebt. Niet dat ik dat nu wel heb :?

Ik heb dan die temperatuur van 36.3 op dag 36 en vraag me dan ook direct af wat dat is. Nog steeds een lage temp of zou het van de innesteling kunnen zijn? zo zie je maar, dan ben je er ook direct weer heel erg mee bezig…

Bevalt het tempen jou?

Nienke

zo wij zijn druk in de klusdagen :mrgreen: vind het echt spannend denk dat ik gisteren of vandaag m’n ei heb (ik had weer lekker buikpijn met klussen :?) dus nu hopen dat die zaadjes vlot genoeg zijn geweest enzo (zondag en gisteren verplicht geklust al dus zou goed moeten komen als ze de weg weten hahahahahahaha :shifty: )

ik kom gauw weer uitgebreid reageren hoor :-*

Hoe is het hier? Nog nieuws?

De gyn belde me vandaag. Ze stuurt ons door voor een second opinion naar het academisch ziekenhuis voor het speciale spreekuur “herhaalde miskramen”. De afspraak staat op 3-9.

Das nooit verkeerd. heb trouwens nooit eerder gehoord dat een gyn of arts je zelf doorstuurt voor een sec.opinion.

vandaag dag 39 van de cyclus :zzz:

Nienke

@nienke2 wrote:

Das nooit verkeerd. heb trouwens nooit eerder gehoord dat een gyn of arts je zelf doorstuurt voor een sec.opinion.

vandaag dag 39 van de cyclus :zzz:

Nienke

Ja, inderdaad. Een second opinion vraag je toch meestal zelf aan. Maar ze noemde het zelf zo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel van verwacht… Hooguit, ‘vervelend mevrouw maar we kunnen weinig voor u betekenen’. Oh… dit klinkt wel erg negatief.

Even m’n positieve modus aanzetten. ** Ze zullen zeggen, ‘mevrouw, het gaat nog wel een keer lukken’. Wishful thinking, maar goed.

Jemig Nienke, dag 39. Dat is echt niet leuk meer. Je ei zou dan nu toch echt geweest moeten zijn toch… Ga je misschien nog een keertje testen binnenkort of laat je het op z’n beloop?

Lieke: dat is toch een beetje positief dat ze een second opinion willen doen

hoop dat ze je kunnen helpen hoor :hug:

Nienke: jeetje dag 39 alweer :hug: :hug:

Cyclus was maximaal 48 dagen, dus ik ga wachten tot volgende week zondag en als ik dan nog niet ongi ben, er een testje tegenaan gooien. Kan me weinig meer voorstellen bij een positieve zw.test. Het lijkt heeeeeel lang geleden dat ik met een dikke buik liep… :?

Hallo dames

Rustig hier bij de wannabe mama’s he…

Ontzettend fijn voor de mama’s die verhuisd zijn naar het zwangerengedeelte van het forum natuurlijk…

Maar we worden wel een beetje eenzaam :wink:

Knap dat je zolang kunt volhouden tot testen Nienke :thumbup:

En Lieke een second opninion, lijkt me super fijn! Ik mag ook de 9de :dance:

Angel, ik ben zo benieuwd of clomid zn werk gedaan heeft! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Hier geen nieuws… had ff geen zin in tempen laatste week, laatste keer was het 36.3, en toen 36.7, maar zijn geen hoge temperaturen.

Ik merk wel een klein verschil in mn bmslijm, maar dat kan ook zijn omdat de clomid eindelijk is uitgewerkt. Toch voor de zekerheid maar een keer geklust.

Ik voel me niet bepaald vruchtbaar haha. Klusniveau is weer gedaald tot het bijna-vriespunt. zucht.