Heb trouwens al wel zitten te denken dat nu wel de mooie maanden om uitgerekend te zijn er aan komen. April-mei-juni. Toch leuk om dan zwangerschapsverlof te hebben :lol:
Nienke: nee geen bijwerkingen gelukkig en nog 2 pillen te gaan deze maand
ojee… ik heb even gerekend wat de uitgerekende datum zal zijn
19 mei 2009 dat is met een cyclus van 35 dagen en m’n oma is op 16 mei jarig :shock: beval ik dalijk op haar verjaardag :lol: :lol: :lol: ahhhh en als ze mij 2 weken ongeveer overtijd laten lopen beval ik dalijk op m’n moeders verjaardag 3 juni :shock: :shock: :lol: :lol: :lol:
ach ook leuk verjaardagskadootje voor hun scheelt me weer geld voor een kadootje 8) :lol: :lol: :oops:
:think: Beppie moest toch 11.15 in het ziekenhuis zijn??
hoe is het gegaan?
Hello ladies… ben beetje laat… maar daar komtie dan… (kopietje van de clomidmeisjes)
Nou, het voelt alsof ik weer terug ben bij af .
Het is natuurlijk een heel uitgebreid verhaal, maar het komt erop neer dat ze denken dat de prikpil nog niet helemaal uit mn systeem is.
Ik vind het allemaal niet logisch en plausibel, maar ik heb op 22 september (!! :x ) een afspraak met de nieuwe gyn die het eventueel met andere medicatie gaat proberen (ik denk dus spuiten) of ik krijg dan te horen dat ik moet wachten tot volgend jaar.
De clomid had een week of 6 nodig om helemaal uitgewerkt te zijn en dan beslist de nieuwe gyn dus of ik andere medicatie krijg.
Er zijn heel wat redenen die ik op kan noemen waarom het me onzin lijkt dat de prikpil nog werkt, zoals de doorbraakbloeding die ik kreeg afgelopen januari, de spotting in de maanden daarna, en dus de eisprong die ik tóch gehad heb vorige maand! Maar die ga ik allemaal wel uitgebreid uitwijden bij de nieuwe gyn.
Morgen ga ik bellen voor een kennismaking bij het bronovo ziekenhuis (ik kreeg vanmorgen meteen mn dossier mee), eens kijken wat zij zeggen en wie weet kan ik daar eerder terecht.
Als zij hetzelfde zeggen ok, maar dan heb ik het tenminste 2 keer gehoord.
Het ei van de vorige keer zat er nu nog maar was nu 26mm. Het is nu dus een cyste zegt de gyn, omdat het zo langzaam groeit. Ik vraag me af of het nog gewoon een ei kan zijn wat er gewoon lang over doet, aangezien het maar zo weinig gegroeid is de afgelopen 4 weken.
Het ei wat ik waarschijnlijk heb gehad de vorige cyclus met 100mg clomid, was waarschijnlijk gewoon een ei van mezelf!
De clomid lijkt gewoon niet van invloed te zijn (door de prikpil?) en dus was het toevallig dat er een ei gesprongen is.
De gyn begon ook weer over mn gewicht, ze vroeg of ik al bij de dietiste geweest was.
Als de nieuwe gyn er nu ook weer over begint, dan schiet ik echt uit mn slof hoor!
Ik heb verdorie heel hard gestreden om er 60 kilo af te krijgen en ze kunnen alleen maar zeiken over de laatste 10 kilo, die blijven mooi zitten! Mn internist wil niet dat ik verder afval, mn bmi is 28, en was 4 jaar geleden 48, dus waar hebben we het over! Als ik nu nog 10 kilo afval, dan ben ik een wandelend skelet!
Volgende keer word ik echt pissig als ze het daar wéér over willen hebben! (en ik zit me nu ook weer op te winden haha :mrgreen: )
Ik heb er ook totaal geen emoties over eerlijk gezegd. Misschien een beetje lamgeslagen, maar voorlopig ga ik nog even 3 weekjes werken en dan lekker genieten van mn vakantie.
Ik hoop dat ik deze instelling kan houden. :shifty:
Ladies, ik kom later of morgen weer even leuk reageren
Dikke kus voor allemaal! :-*
Beppie…das inderdaad een flinke tegenvaller. denk je weer een stap vooruit te kunnen, moet je eerst weer wachten en hopen dat je niet een stap achteruit gaat. Je hebt in ieder geval een goede instelling, eerst van je af zetten en dan maar hopen dat de tijd snel gaat. :hug:
Hier denk ik 1 dezer dagen een eisprong. misschien gisteren gehad, misschien vandaag, misschien 1 van de komende dagen. merk het aan mijn slijm.
Dan nog een vraagje voor degenen die weleen ovu-testen gebruikt hebben. Ik had met matcare een 2e streepje die net zo donker was als de teststreep, alleen een hele dunne. Dus niet zo dik als de teststreep. Is dit dan een positieve test?
Nienke
Beppie, wat een tegenvaller weer. Nu is er helemaal reden om een second opinion aan te vragen in het Bronovo. Het klinkt toch alsof ze zich er gemakkelijk vanaf maken. Vreemd verhaal ook over de nawerking van de prikpil. Daar ben je toch al heeeeel lang mee gestopt?
Nienke, met Matcare ben ik niet zo bekend. Maar het lijkt me dat de kleur van de teststreep het belangrijkste is, dus dat de test dan positief is. Ik heb ze eenmaal gebruikt, en bij mij werden de teststrepen nooit even dik, dus veel wijzer werd ik er niet van. Maar ik zou het als positief beschouwen, zeker in cominatie met het slijm. Succes :D.
Ik ben benieuwd wat m’n temp morgen doet. Vandaag heb ik de hele dag knallende hoofdpijn gehad, dus daar zal m’n hoge temp van vanmorgen vast mee te maken hebben gehad.
Beppie: :hug: jeetje wat een tegenvaller en jou bmi is goed hoor
hoop dat je nieuwe gyn je gewoon weer goed gaat helpen hoor :hug: :-*
Jullie zijn lief! :-*
Ik heb gebeld en heb een afspraak voor 9 september (over 4 weken).
Dan hebben we vakantie, dus kan vriendlief fijn mee.
Ik kon ook op 2 september, maar dan zijn we precies een weekje op de camping :oops: en om dat nou helemaal opzij te zetten, vakantie is ook belangrijk, een weekje later moet kunnen.
@Lieke
Hoe was je temp vanmorgen?
En hoe vond je kleine meid het op school?
Ging het met jou een beetje zo alleen?
@Nienke
Inderdaad, de leuke maande komen er weer aan hihi…
We moeten er toch een positieve draai aangeven nietwaar? :mrgreen:
Ben je je ei goed aant benutten? :oops:
@Angel
Jij zit goed in de verjaardagen in die maanden zeg :lol:
Nog steeds geen bijwerkingen?
Ik wil je niet bang maken hoor, maar de meeste dames krijgen pas goed last van de bijwerkingen in de weken ná de clomid :silenced: maar ik had ook nergens last van hoor toen.
Beppie: :shifty: eh…
ik heb nu idd nog nergens last van (en meestal heb ik wel wat bijwerkingen te pakken van medicijnen :shifty: )
ik dacht al wel een paar keer opvliegers te hebben :lol: :lol: :lol: maar Darius had gelukkig ook last van de warmte :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
en vakantie is idd belangrijk :-*
@Beppie wrote:
Ben je je ei goed aant benutten?:oops:
Jazeker :oops: al meer dan een week om de dag. en ik denk dat we doorgaan tot zondag ofzo. tja, je moet wat als je cyclus 30 dagen kan duren, maar ook 48 :?
Angel&Luna…ooohhh, het ligt niet aan jou, het ligt aan het weer!

Zal ik het er toch eens op wagen en het ziekenhuis bellen voor de uitslagen van het bloedprikken? hoe lang duurt zoiets normaal gesproken?
Lieke, al symptomen? of ben je er ff niet mee bezig (toen ik het typte dacht ik: yeah right …er niet mee bezig :eh: )
Wat hebben ze geprikt Nienke? Hormoonwaarden zoals progesteron en zo duurt maximaal een paar dagen. Maar bellen kan geen kwaad.
Ik heb vorige week ook al gebeld voor mijn bloeduitslagen, uiteraard was dat veel te vroeg, ze kon alleen zien dat mijn schildlklier niet te snel of te langzaam werkt. Stollingsuitslag duurt blijkbaar veel langer.
Symptomen? Nee, geen bijzonderheden in elk geval. Ik moet maar weer afwachten tot zondag. Als m’n temp dan nog hoog is heb ik meer hoop. Vage teststreepjes heb ik deze keer ook, maar dat heb ik al 6 maanden :? . Bovendien had ik aan het begin van deze cyclus nog hcg van m’n miskraam in m’n bloed dus veel wijzer word ik er nu niet van.
nee, dan kun je daar niet van op aan. lastig. gelukkig heb je een duidelijke cyclus en weet je wanneer je eisprong was, zodat je weet dat je zwanger bent als je ongi uitblijft. toch?
Ja, ze hebben progesteron geprikt (en chlamidia, geen idee waarom en theoretisch gezien kan het niet hebben :lol: )
gr. Nienke
Chlamydia is ook zo’n standaard bepaling. Hebben ze bij mij ook geprikt (ook bij mij nihil kans dat het positief zou zijn), maar ze willen het toch uitsluiten. Ik denk dat je goede kans maakt dat de uitslagen nu bekend zijn.
Ja, m’n regelmatige cyclus is wel handig, weet ik eerder waar ik aan toe ben, al koop ik er weinig voor.
Nou, vanmiddag gebeld. het afnamelab mocht niks zeggen. en de afdeling gyn/verlosk. waar ik door gestuurd ben mag ook niks zeggen. je moet echt een afspraak maken daarvoor. Dus ik zal moeten wachten op dag 7 van de nieuwe cyclus als ik de afspraak met de arts heb.
Nienke
nienke: vervelend dat je zo lang moet wachten op de uitslag
oh ik heb trouwens mijn banner wat korter gemaakt komt beter uit met de groene dagen :lol: nod is nu 6 september :mrgreen:
ben heel benieuwd of het bij jou aanslaat
ja ik ook :mrgreen:
Ik heb alle uitslagen van m’n bloedonderzoek (onderzoek n.a.v. de miskramen).
Eén onderdeel dat geprikt is voor stolling is verhoogd (cardiolipine) En ook m’n schildklier antistoffen zijn verhoogd. Over het laatste gaat m’n gyn overleggen met de internist. En de cardiolipine moet nog een keer geprikt worden over 2 maanden, als het dan nog afwijkend is kunnen we ervan uitgaan dat het echt verhoogd is.
Verder zou de gyn nog informeren bij het academisch ziekenhuis. Daar liep een onderzoek naar herhaalde miskramen, als dit nog het geval is (dat wist ze niet zeker), dan stuurt ze me door.
Klinkt gek, maar ik ben opgelucht dat er nu iets uitkomt. En hopelijk kan er iets aan gedaan worden.
Lieke: idd fijn als er iets aan gedaan kan worden als dat het is :hug: