Wannabe mama's! Deel 4

Hoe is het verder met je dan Lieke?

Wat voor uitwerking heeft DES ook alweer precies op de dochters?

groetjes Nienke

Ik weet natuurlijk niet of er bij mij sprake van is, maar uitgesloten is het zeker niet. De mogelijke gevolgen onder de spoiler, aangezien het een lap tekst is.

Blootstelling aan DES kan bij dochters leiden tot vormafwijkingen van de inwendige geslachtsorganen.

DES-dochters hebben meer vruchtbaarheidsproblemen dan andere vrouwen.

DES-dochters krijgen tijdens hun zwangerschap vaker dan andere vrouwen te maken met buitenbaarmoederlijke zwangerschappen, miskramen en vroeggeboorten.

DES-dochters hebben meer kans op voorstadia van baarmoederhalskanker dan andere vrouwen.

Bij 1 op de 1000 dochters veroorzaakt DES een speciale vorm van vaginakanker.

Tja, dat zou heel goed kunnen aansluiten natuurlijk. Kunnen ze het makkelijk testen bij jou of het daarvan zou kunnen komen?

Vandaag druk dagje op het werk, ben al half uur aan het werk. (hoog tijd voor wat afleiding dus :lol: )

gr. Nienke

Tja, dat zou heel goed kunnen aansluiten natuurlijk. Kunnen ze het makkelijk testen bij jou of het daarvan zou kunnen komen?

Vandaag druk dagje op het werk, ben al half uur aan het werk. (hoog tijd voor wat afleiding dus :lol: )

gr. Nienke

Lieke, het zou zomaar kunnen… ik vraag me af of er speciale behandelingen zijn voor DES-gedupeerden?

Ik ben de moed hier wéér verloren met mn temp.

Mn grafiekje is echt prut.

Ik ben er trouwens achter dat ik hem kan linken klik

(en ik heb gesmokkeld, 1 lage temp op discard gezet)

Iedereen om me heen zegt ook steeds; volgens mij heb je geen ei gehad.

Daar word ik ook een beetje moedeloos van. Ik probeer een beetje hoop te houden, maar dan moet iemand anders dat niet de kop ingaan drukken… Maar goed, misschien teveel gevraagd.

Ik zou misschein hetzelfde doen als het iemand anders was.

Op een ander forum zitten de dames steeds: Ohhhhhh jij lijkt precies op mij qua clomid en temperatuur! en die moesten allemaal gaan spuiten.

Brrrr… zit ik nog helemaal niet op te wachten.

Ik ben trouwens wel aan het overwegen naar een ander ziekenhuis te gaan. Ik heb gister een brief geschreven om mn dossier op te vragen, die krijg ik dan thuis gestuurd en dan ga ik op kennismakingsgesprek bij een ziekenhuis dat 5 minuten van mn werk ligt. Ze staan heel goed aangeschreven met hun fertiliteitspoli, en aan de telefoon klonken ze ook super aardig. Én ze doen standaard follikelmetingen een paar keer per maand.

Ik heb momenteel bij mn eigen ziekenhuis zoiets van: ze sturen me weg met een potje pillen en zien me over 6 weken wel weer.

Ik vind dat veels te makkelijk.

Beppie, lijkt me dat je je gevoel moet volgen. Je kunt altijd proberen naar een ander zh te gaan, je kunt toch ook altijd weer terug? Gaat natuurlijk wat tijd overheen, maar als je eigen gevoel je zegt dat deze medicatie niet werkt (150mg clomid toch?)…

Hebben ze het in dit zh nog niet gehad over spuiten?

Gr. Nienke

Nou het enige wat er gezegd is, is dat als ik geen goede eisprong krijg met clomid, ik naar een andere gyn overgeplaatst word die het met andere medicijnen gaat proberen.

Wat die medicijnen dan zijn dat zeiden ze niet. (en ik heb het op dat moment niet gevraagd :frowning: )

Ik ben heel benieuwd wat ze gaat zeggen op de volgende afspraak, maar die is pas op 11 augustus.

Ik heb ook gebeld over de uitslag van mn progestron bepaling, maar die krijg ik niet eerder dan 11 augustus. En daar begin ik me trouwens écht aan te irriteren, mijn lijf=mijn uitslag! Ik vind het écht stom dat ik daarop moet wachten tot ik bij de gyn ben.

Beppie, goed idee om naar een ander ziekenhuis te gaan. Als je eenmaal doorverwezen bent wil je actie, en dat zit er zo te horen bij het huidige ziekenhuis niet in. Progesteron-waarde is volgens mij binnen een paar dagen bekend bij het lab, dus vreemd dat bijv. de poli-ass. dit soort uitslagen niet wil/kan geven. Nee… dat schiet inderdaad allemaal niet op.

Ik begrijp je heel goed. je wilt dat dan gewoon zo snel mogelijk weten.

Beppie, ik heb niet zoveel verstand van Clomid, maar als je geen eisprong zou hebben gehad nu (volgens je temp), hoe zit het dan met de grote follikel die gezien is op de echo? Die stond op springen toch?

Jep, maar de gyn zei (heel terloops) dat het dan wel nog de vraag was óf hij ging springen.

Ik had toen willen vragen om pregnyl (wat voor een eisprong zorg binnen 24-26 uur, pregnyl wordt in principe gegeven als de fillikel 18mm is)

Maar ik weet dat ze die in principe niet geven omdat een ei ook vanzelf wel springt. Maar goed, als ik het gevraagd had had ik het misschien wel gekregen, dat zal ik nooit weten. Wat ik wél weet is dat ze heel erg terughoudend zijn.

Ik vind eigenlijk dat de gyn zélf met de pregnyl had moeten komen.

Ik heb nu weer een aantal opties.

-De follikel is gesprongen en ik word ongi of zwanger

-De follkel is gesprongen maar er zat geen eicel in

-het ei groeit nog door en springt alsnog (wel erg laat en ik voel al een paar dagen geen ei-pijn meer, maar misschien beeldde ik me die pijn wel in :shifty: ) Follikels groeien over het algemeen wel langer door door de clomid, ik heb weleens gelezen over 35mm (!!) maar dat is heel utzonderlijk. 30mm komt wel wat vaker voor. Terwijl je ei gemiddeld springt bij 20mm :slight_smile:

-de follikel was/wordt een cyste en groeit nu ook lekker verder :?

Als ik nou ‘gewoon’ FMs zou krijgen, dan wist ik waar ik aan toe was… aan de klus, wachtbankje, of afbreken van de cyclus omdat het een cyste is… Mijn zkh heeft een erg afwachtend beleid, als ik het zo lees ben ik echt de enige die nadrukkelijk moet vragen om een FM, en er dan 1 (ééntje!) krijgt.

vandaag bij de cardioloog geweest:

op de foto’s en hartfilm is niks bijzonders gezien bloeddruk was ook netjes

nu mag ik binnenkort gaan fietsen in het ziekenhuis :shock: :shifty: hopelijk hou ik het vol :lol: zag dat het 45 minuten onderzoek was dus hoop niet 45 minuten fietsen :zzz: :zzz:

en ik krijg nog een hart echo en dan 4 september krijg ik daar de uitslag van

8 augustus mag ik nog even naar de maag lever darm arts dus ik ben nog wel even zoet :zzz: :?

morgen naar de gyn en hopelijk krijg ik daar een beetje goed nieuws over zwanger gaan worden :pray:

ik heb besloten m’n “gezondheid” op de 2e plaats te gaan zetten (dat wil zeggen als de gyn met een behandelmethode komt :wink:) aangezien ik tot september er wel zoet mee ben (allerlei onderzoeken nog :?) en misschien daarna alsnog voor de galblaas operatie zal moeten gaan :?

dus hopelijk heb ik morgen goed nieuws en kom ik jullie weer vervelen :stuck_out_tongue: :wink: 8)

Je verveelt me niet hoor Angel&Luna. Wel irritant dat je er weer even zoet mee bent. Waarom gebeurt dat niet als je uitgezwangerd/gebaby’t/gekinderd bent. Als je 50 bent ofzo… :roll: :wink:

Nu zit je er weer mee terwijl je eigenlijk alleen maar bezig wilt zijn met zwanger worden.

Nienke: gelukkig maar dat ik jou niet verveel :smiley:

ja goeie vraag :smiley: denk dat de natuur het leuk vind mij te pesten :wink:

ik heb na vandaag gewoon iets van m’n hart is het voor 99,9% niet (alhoewel ik dat niet zeker meer weet na dat fietsen :silenced: :shifty: :mrgreen: 8) ) en dan kan ik wel gaan wachten tot ze wel weten wat het is

misschien vinden ze helemaal niks (op die stenen na dan maar misschien kan die ook wel verwijdert worden als ik dalijk 3+ maanden zwanger ben :wink:) en anders wachten ze maar lekker tot ik bevallen ben :angel: :wink: :mrgreen:

je bekijkt het tenminste wel positief. of hebben ze je drugs gegevens ofzo? je klinkt vrij melig. :smiley: :mrgreen:

:lol: :lol: ik doe niet meer aan drugs :angel: :stuck_out_tongue: :wink:

maar idd ik bekijk het maar positief en hoop heel hard dat de gyn morgen goed nieuws heeft :pray: :pray: :pray:

Hoi Angeltje!

FIjn dat het dan voor 99,9% neit je hart is! dan zijn galstene toch ‘beter’…

Ik heb ook al eens zo’n fiets onderzoek gehad in het ziekenhuis en bij mij ging het ongeveer zo:

Eerste bloed afnemen in rust (dus liggend)

Dan zo’n leuk operatiehemd aan (omdat je plakkers voor het hartfilmpje op je krijgt) je krijgt een knijper op je neus en een masker op waardoor je ademt, ze meten tijdens het fietsen de hele tijd wat de samenstelling is van wat je uitademt.

Dan ga je fietsen een poosje, de weerstand wordt steeds zwaarder en zwaarder en je moet hem op een bepaalde snelheid houden.

Dan, op het moment dat je écht bíjna níét méér kán :lol: (ze zien dat oa aan het verzuringslevel van je spieren want dan adem je schijnbaar bepaalde stoffen uit) gaat een arts, terwijl je fietst zo hárd je kan! bloed bij je prikken uit een vat in je pols, die arm moet je dan al fietsen heel stil houden. Dat noemen ze zuurstofrijk bloed.

En dat willen ze meten. Bij jou willen ze vooral je hart zien denk ik dan…

En dan ben je klaar.

Ik vond het heel erg meevallen.

Ik kwam voor hart & longen.

Ik hoop dat het bij jou ook meevalt.

En succes bij de gyn!

:shock: :shock: ok ze willen me echt dood hebben dus :lol: :lol: :lol: 8)

geef mij maar een echte fiets dan dan kan ik van ze wegfietsen als ik de naald zie :shifty: :lol: :lol: :lol:

maar ik hou fietsen net 5 minuten vol omdat ik dan pijn m’n kont krijg :oops: :shifty:

hahaha, ja daar heb ik ook altijd last van :mrgreen:

Maar het fietsen was bij mij zo voorbij.

Als je niet meer kan dan stopt het.

ok nou ik hoop dat het bij mij ook zal meevallen (al zie ik er wel tegenop als ze me gaan prikken :shifty: )