Over de clomid nog even
Dit is cyclus 2 waarin de clomid niet heeft gewerkt, als het net zo gaat als de vorige keer, dan krijg ik een kuur provera van 10 dagen waardoor ik ongi word (was vorige keer 3 dagen na de kuur) dan mag ik op dag 3 weer beginnen met clomid, maar dan 150 mg.
Ik hoef god zij dank niet een maand te wachten ofzoā¦ gelukkig maar!
@Beppie wrote:
Liekeā¦
Ik was aan het zoeken n.a.v. het topic over luteale fases.
Ik moest zo erg aan jou denkenā¦
Misschien wil je dit eens lezen:
http://www.babyhopes.com/articles/luteal-phase-defect.html
Het gaat erover dat je met een te korte luteale fase een vroege MK krijgt.
De gyn kan je luteale fase verlengen door je na je ei extra progesteron voor te schrijvenā¦ clomid kan ook werken zie ikā¦
Heeft je gyn het al over en te korte luteale fase gehad?
Beppie, lief dat je aan me denkt!
Tja, ik heb al aan van alles gedacht, dus ook daaraan.
Mijn luteale fase is 13 dagen (soms 12), op papier voldoende dus. De gyn noemde mijn cyclus wel aan de korte kant en heeft om die reden eenmalig progesteron laten bepalen maar dit was goed. Ik ga het zeker nog eens aankaarten, misschien dat mijn baarmoeder nog niet voldoende is āvoorbereidā als het eitje zich wil gaan nestelen. De innesteling schijnt wel het lastigste zijn van het hele proces, maar ik ga het er zeker over hebben bij de gyn. Ik wacht nog even 1 cyclus af .
Tja inderdaad, valt wel mee dan 12/13 dagenā¦
Ik vind het bizar, steeds die lichte streepjes en toch weer ongiā¦
Heel hard doe ik
Vooral voor dat het gewoon niet meer nodig is na deze ronde :mrgreen:
Dit onderwerp zakt steeds meer in de onderwerpenlijst, dus ik haal het ff omhoog. Niet dat ik veel bijzonders heb te melden. Het begin van vruchtbaar slijm heb ik gespot, dan duurt het nog wel 5 dagen voor ik mān eisprong heb (ĆĀ±).
Manlief komt gelukkig vanavond weer thuis, zat in het buitenland.
Nienke, ook aan de slag ?
Beppie, hoe is je temp?
Hoog! mn temp blijft maar hoogā¦ 36.96
Maar ik had zondag echt geen streepje te bekennen en ik voel me gewoon normaal.
Misschien heb ik ergens een kleine infectie ofzo. Kan het ook door komen.
Morgenochtend wel stiekum even testen nog. En dan laat ik het zitten tot bij de gyn.
Lieke, fijn dat je weer vruchtbaar slijm hebt :thumbup:
Begin jij eigenlijk al met klussen bij het eerste vruchtbare slijm dat je ziet? of wacht je dan nog een paar dagen?
Beppie, ik heb niet zoveel verstand van Clomid, maar heb wel ergens gelezen dat de eisprong wat later kan komen dan? Misschien heb je je eisprong later gehad dan FF aangeeft? Blijft toch gissen hĆĀØ.
Enneā¦ zondag negatief getestā¦ dat is alweer heeeeel lang geleden
Maar goed, naar mij moet je eigenlijk niet luisteren als het over testen gaatā¦ want ik test zelf veeeeel te vaak.
Een echt schema wat betreft klussen hebben we niet :mrgreen:, in elk geval zorgen we dat we de dagen rond de eisprong niet overslaan en verder wanneer we zin hebben.
aangezien mān man is weggeweest wordt er vast wel geklust vanavond :mrgreen:
hoi hoi
ohhh ik verwaarloos jullie echt vreselijk :oops: :oops:
even een update van hier
zoals het er hier nu voorstaat zal ik voorlopig niet zwanger raken
ik krijg nu eerst onderzoeken voor galstenen en als dat allemaal tegen zit word ik geopereerd :?
en met operatie mag je niet zwanger zijn (tenminste niet in de 1e 3 maanden)
hier het āheleā verhaal
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=58394
verder blijf ik voor jullie duimen hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup: :-*
en deze maand is het weer niet raak want ik ben net ongesteld geworden :shock: :eh: :think:
volgens mij veelste vroeg :think: afgelopen maandag waren er nog eiblaasjes te zien en nu ben ik ongesteld :think: :eh:
hm 29 dagen deze keer toch netjes (beetje kort voor mijn doen :lol: had het dan ook nog lang niet verwacht)
Bleh bleh bleh negatief getest weer.
Angel, balen zeg van je galstenen! en dat je er al zo lang last van hebt!!
Een kortere cyclus dit keer! das wel fijn!
Lieke, bij clomid kan het ei wel later komen ja. Of dus helemaal niet :roll:
We zullen zien.
Veel plezier vanavond :inlove:
Beppie :hug: balen dat je negatief getest hebt :hug:
Ik had leukere berichten gehoopt hier dames!
Angel&Luna, heb je verhaal nog niet gelezen. Maar is de verwachting dat je snel geopereerd kunt worden? of is dat nog niet helemaal zeker? wel echt balen zeg. Kan het ook de oorzaak zijn van het moeilijk zwanger worden?
Beppieā¦pppffff, vermoeiend allemaal of niet?
Hier dag 23 en nog geen pos.ovutest. Had gisteren wel hele slijmerige afscheiding. Dus of het komt nog, of de test was op het verkeerde moment en ik heb de LH piek gemist. Ik denk zelf het eerste. Maar baal wel vreselijk dat het weer langer is dan de vorige cyclus, snap er echt niks meer van. Gisteravond wel geklust. En komende dagen gaat ook wel lukken. Heb op het moment weinig vertrouwen in mijn eigen lichaam.
NIenke
He meiden!
Ik leef en lees nog steeds met jullie mee hoor!
en natuurlijk duim ik elke keer weer mee!
Weinig nieuws van mijn kant eigenlijk, duik mn mandje in, vermoeidheid is nog steeds niet overā¦
Jet, 12 weken alweer, echt een mijlpaal. Geen andere kwaaltjes behalve de vermoeidheid?
Beppie, wat &*$(#&# van je negatieve test. Kan me zo goed voorstellen hoe frusterend het allemaal is. Waarom werkt ons lichaam nou niet gewoon mee. Let op mijn woorden, volgende keer moet jij een mooie eisprong krijgen, en dan moet het ook maar meteen raak zijn!!
Angel, :hug:. Wat kan ik zeggen, weer een teleurstelling.
Nienke, weer een lange cyclus. En het wachten duurt al zo lang. Schiet ook niet op hĆĀØ.
Zo hebben we allemaal wat. Maakt niet uit, als het maar lukt (over niet al te lange tijd!).
Nienke: eerst moet ik volgende week vrijdag een echo laten maken om te kijken of het echt zo is
en van daaruit zal ik wel op een wachtlijst komen (al hoop ik dat die wachtlijst wat vlotter gaat aangezien ik nog geen 2 jaar geleden ook geopereerd ben scheelt misschien met papieren enzo invullen)
hoop dat je snel een positieve ovulatietest hebt hoor
vanmorgen weer geen pos.ovutest. en geloof dat dat wel klopt, want temp is ook nog laag: 36.7
wel weer heel draderig slijm, dus verwacht morgen/overmorgen wel een eisprong te hebben. Lekker op tijd zeg, dan zal mijn cyclus 39/40 dagen zijn.
Weet 1 van jullie of er ook een medicatie is voor een onregelmatige cyclus met een eisprong?
gr. Nienke
Nienke, volgens mij krijg je clomid ook weleens als je een lange cyclus hebt, om de eitjes eerder te laten rijpenā¦
maar goed, ik ehm, ben een beetje clomid-georiĆĀ«nteerd :shifty:
Nienke: balen dat je nogsteeds geen ovulatie hebt
Angel&Luna: succes komende tijdā¦ :hug:
Beppie: jij ook uiteraard!
Hier vandaag pos. ovulatietest, dus nu afwachten wanneer de ongi komt!
als het op dag 30 of 33 is, is de luteale fase weer (te) kort, dus dan gaan we
naar de HA om te kijken of hij iets wil voorschrijven om het te verlengen.
Stiekem hoop ik dat het deze maand dus gewoon 36 dagen ofzo wordt zodat ik niet hoef te gaan
Marisā¦ja, of dat je een andere reden hebt om niet te hoeven gaan
Vanavond hubbie ff weer verleiden, zal zo ff douchen. Verder weinig nieuws.
Gr. Nienke
zal moeilijk zijn om om de reden zwangerschap niet te hoeven gaan.
Hub is er niet, dus ik sta een poosje droog :lol: hahahaha :oops:
tenzij hubbie een superzaadje heeft achtergelaten voor ie weg ging, ruim een week terug die al die tijd overleefd heeft
Maris, je weet het nooit :lol:
Nienke, waarschijnlijk hebben wij ongeveer tegelijk een eisprong.
Ik denk dat ik 'm maandag of dinsdag hebā¦ En dan heb ik weer een korte cyclus van 24 dagen :think:. Kun jij me niet wat dagen van jouw cyclus geven Nienke, dan ākloppenā we allebei weer een beetjeā¦ :mrgreen: