Lieke, sjee ik kan je niet bijhouden hoor met je korte cyclus. voor mijn gevoel heb jij 3x zo vaak een NOD vergeleken met mij. :shock:
Maar wel vaker teleurstelling natuurlijk :hug: het maakt volgens mij niet uit wanneer je dat moet verwerken, je kunt ook lang in onzekerheid zitten en dat heb je tenminste niet. Wel net zo ships voor jou natuurlijk.
Nienke
deze maand geen insiminaties
ivm mijn dochter gisteren geholpen is en harstikke beroerd is
bij haar zijn der keel en neus amandelen eruit
volgende maand er weer vol tegen aan
Chantal, hoe is het nu met je meisje?
Ik kan het me nog goed herinneren dat ik als 4 jarig meisje moest geopereerd worden aan de amandelen… Geen pretje.
Het is hier erg rustig :think: .
Ik heb m’n banner alvast aangepast. Ik ben nog niet ongesteld, maar aan m’n temperatuur te zien ga ik dat morgen worden.
Misschien was m’n eisprong te snel na de HSG, dat hou ik me nu maar voor. Ik heb gisteren nog geprobeerd de poli gynaecologie te bellen om m’n verhaal te doen, maar ik kwam er niet doorheen…
Het zal van mijn kant ook rustig blijven. Dit weekend ff een uitje met vriendinnen. En de eisprong kunnen we niet benutten ben ik bang. Maandje overslaan waarschijnlijk. Was echt teleurgesteld vanavond, had het ff gehad. Er zijn gewoon overal zwangeren!
Nienke
Nienke; valt tegen dan he?
Bij mij ook, overal zie ik kinderwagens en dikke buiken
hahahah
Gaan we samen een maandje overslaan. Maar dan moet het wel in juli raak zijn, vind je dat een goed plan?? :mrgreen:
zo hier nog even het weekend door en dan onderzoeken :dance: (en dan 6 lange weken wachten voor de uitslag :roll: )
verder duim ik nog voor iedereen hoor :-*
Nienke, veel plezier met je uitje. Ik voel met je mee :hug: , het lijkt wel of je steeds meer zwangeren tegenkomt en dan wordt je zo met je neus op de feiten gedrukt.
Angel, ik duim voor goede uitslagen :thumbup: :thumbdown: (en nog meer voor het resultaat uiteraard).
Deze maand heb ik voor het eerst een gevoel van falen omdat m’n lichaam maar niet mee wil werken. Ik weet wel dat het nergens op slaat, maar voel me nu ook even minder “vrouw” omdat ik maar niet zwanger word. Gaat wel weer over als m’n ongi voorbij is, maar heb het wel even gehad nu!
Zullen we dan allemaal maar voor de maand juli gaan!! Lijkt me wel leuk als er ineens niemand meer overblijft bij de wannabe’s omdat iedereen zwanger is.
juli heb ik weinig kans denk ik
al hoop ik maandag een blije gyn te zien die me verteld dat het eitje erg groot is en dus bevrucht :lol:
Ben er ook weer. Maris, nee lijkt me geen goed plan maandje overslaan…hihi. Heb dit weekend geen positieve ovutest gehad en temp is nog laag. Denk wel dat ie 1 van de komende dagen gaat komen, aan slijm te zien. Misschien vanavond nog een testje voor de zekerheid. Ben er wel beetje blij om, want we hebben nog niet geklust. Maar merk ook dat ik het steeds meer van me af aan het zetten ben, ben meer met mezelf bezig. In de zin van, dat ik weer positief moet gaan denken en blij moet zijn met wat ik heb.
Lieke, ik snap je hoor. sommige vrouwen zijn zo vruchtbaar dat ze alleen maar naar hun man hoeven te kijken :shock: waarom is dat bij ons dan niet zo? irritant.
Angel & Luna, hoe is het gegaan? of moet je nog. sjee 6 weken is wel lang zeg. heb je nog wat afleiding?
Hoe is het met Beppie?
gr. Nienke
Hey meiden
Ja sorry, ik ben hier haast niet meer te vinden, alhoewel ik wel mee lees hoor
Nien, ontzettend fijn dat je ei nog neit geweest is! (toch?) vanavond maar snel aan de klus :mrgreen:
Lieke, ik vind het zo balen voor je dat het steeds weer fout gaat…
Ik zie trouwens ook overal buiken en babys… sjee ik heb de laatste tijd zoveel op de babyafdeling van de H&M gelopen voor een kraamkado… leuk en lief hoor, maar soms toch wel een beetje zwaar… toevallig vorige week nog een luiertaart voor iemand gemaakt… Hij is wel heel erg goed gelukt trouwens hihi. Leuk om te doen vind ik dat.
Nou, ik had gister een negatieve test, maar eigenlijk vind ik het niet zo gek.
Volgens mij weer geen eisprong, ook al had ik positieve ovutesten.
PCOS kan vals positieve testen geven, dat staat op de verpakking zelfs, maar de clomid moet ervoor zorgen dat dat niet meerdgebeurt, de enige conclusie die ik kan trekken is dat de clomid weer niks gedaan heeft. Of ik ben zwanger maar nog neit genoeg hcg.
Maar aangzein de kruidvattesten (2v4.99) erg gevoelig zijn, ga ik daar niet vanuit.
30 juni weer naar de gyn :?
Weinig geklust ook :oops: … veel te veel op de ovu-testen vertrouwd…
Niet meer doen dus.
Ja Beppie heel apart. Je kunt door een innesteling wel een dip in je temp zien, maar een dip van een paar dagen is niet gebruikelijk. Die rondjes in de hoge temp geven zeker aan dat je op een ander tijdstip hebt getempt?
Wat kunnen ze nog doen als Clomid niet voldoende is om een eisprong op te wekken? Of kan dit enkele cycli duren voordat het aanslaat?
Sjee wij zijn wel de probleemgevallen zeg… :?
Kunnen we dit topic niet ‘de wanna-be mutsen’ noemen? :eh:
gr. Nienke
hahaha wannabe mutsen… lijkt me dat je dat niet wilt zijn?
:lol:
ik snap zelf ook niet waarom ik eigenlijk nog temp. Ik werk onregelmatig, temp nooit op hetzelfde tijdstip, maar als ik wakker word en ik doe er ook niets meer mee…
Kon er geen wijs uit worden… denk dat ik bij deze maar gewoon stop.
Ha ha… wannabe muts mamma’s :D. Leuk bedacht.
Beppie, wat balen toch dat de Clomid niet aanslaat. Gaan ze dan weer de dosering verhogen of moet je even afwachten? Zo frusterend allemaal hè!
Nienke, goed jullie best doen de komende dagen, daar zal het vast niet aan liggen .
Ik heb voor mezelf bedacht dat ik nog 1 cyclus wacht voor ik weer contact zoek met de gyn. Ik weet toch wel wat ze zullen zeggen: eerst 3 maanden afwachten. Maar als het me nu weer overkomt, dat hele positieve test gedoe (met verkeerde afloop), dan ga ik niet braaf zitten wachten, dan wil ik ACTIE!
Oh ja Beppie, die Kruidvattesten 2 voor 4.99 vond ik persoonlijk niet zo geweldig (niet zo gevoelig in elk geval). De duurdere versie van Kruidvat is wel supergevoelig, althans, bij mij wel.
Angel, hoe is het trouwens bij de gyn gegaan? ?
:oops: :oops: :oops: helemaal dit stukje vergeten :oops: :oops: :oops:
maar alles ging goed bij de gyn we hebben de vragenlijst doorgenomen die ik thuis moest invullen (ivm hormonen/erfelijkheid dinges )
echo was niks bijzonders op te zien baarmoeder was goed was ook weer bezig zich voor te bereiden op een ei
eierstokken waren goed waren ook 4 en 5 eicelblaasjes te zien waarvan 1 vergroot dus die zal binnenkort springen?
daarna bloed geprikt en 1 extra buisje gegeven voor een algemeen onderzoek ofzo wat anoniem is (dus als er ooit ergens staat getest onder zoveel vrouwen kan het zijn dat mijn uitslag daar ook tussen zit :lol:)
verder is het nu dus afwachten op de uitslagen van het bloed dat word getest op ik weet niet hoeveel verschillende hormonen en suikerziekte
gelukkig heb ik afleiding ja gisteren heb ik mijn aquariumpje opgehaald :dance: :dance:
en eer die klaar is heb ik waarschijnlijk al de uitslagen
ja het aquarium heeft al bewoners :lol: 8) 3 zeepaardjes hahahahahahaha maar word uiteindelijk een zoetwater aquarium
Haha, ik stem voor de wannabemamamutsen hahaha
Tja, we zijn wel beetje zielig… medelijden met jezelf mag best af en toe!
De rondjes betekenen inderdaad later genomen. dat varieerd van een half uur tot 2 uur. Gisteren pas om half 10, dus die nam ik niet serieus, ware het niet dat mn temp vanmorgen weer 36.99 was :think:
Clomid moet helaas meteen werken. Het moet ervoor zorgen dat er 1 eitje rijpt ipv een boel.
Hierna is er nog 1 hogere dosering, 150mg. met de bijbehorende bijwerkingen. Iemand op het clomid topic heeft er bijna een oogzenuwbeschadiging aan over gehouden! en dat was met 50mg! :shock: Kun je nagaan wat een fijn spul :liar:
Hierna wordt het spuiten als de clomid niet wil werken. :?
Maris, lijkt me inderdaad een goed plan om er niet mee verder te gaan als je niet op hetzelde tijdstip kan tempen… dan krigj je toch niet echt een goed beeld lijkt me… en tis zonde van het ‘gedoe’.
Lieke, groot gelijk dat je niet af wil wachten. Ik ben zo benieuwd wat ze zullen zeggen als je nu al zoveel keer op rij een positieve test hebt gehad die steeds weer misgaat…
Ik krijg wel meteen een beetje hoop van wat je zegt over de kruivattesten :lol:
Angel, eindelijk naar de gyn geweest, dat moet fijn voelen,m eindelijk actie. En nu maar weer wachten :roll:
Mooi aquariumpje!
Wauw Angel&Luna, dan heb je nog eens wat in de woonkamer staan. Ik vind het wel altijd rustgevend, naar water/vissen kijken.
Zit op dag 22 en nog geen pos. ovutest. Dus zit sowieso op een cyclus van 37 dagen . Maar zonet wel super draderig slijm. We hebben alleen nog niet geklust. Kwam er gewoon niet van en kon me ook niet echt schelen eigenlijk. Vanavond is het volle maan, dus als we nu geen lucky shot kunnen doen!
Beppie, dus dan krijg je direct al maatregelen als het die ene cyclus niet aangeslagen heeft? das wel fijn, direct door en niet wachten toch?
Gr. Nienke
Lieke…
Ik was aan het zoeken n.a.v. het topic over luteale fases.
Ik moest zo erg aan jou denken…
Misschien wil je dit eens lezen:
http://www.babyhopes.com/articles/luteal-phase-defect.html
Het gaat erover dat je met een te korte luteale fase een vroege MK krijgt.
De gyn kan je luteale fase verlengen door je na je ei extra progesteron voor te schrijven… clomid kan ook werken zie ik…
Heeft je gyn het al over en te korte luteale fase gehad?